psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.569
- Likes
- 61.211
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
- Η επίτευξη του μεγάλου στόχου
- Ερείκουσσα – Διαπόντια νησιά
- Οθωνοί – Διαπόντια νησιά
- Μαθράκι – Διαπόντια νησιά
- Κάλαμος Ιονίου
- Καστός Ιονίου
- Ιθάκη
- Φολέγανδρος ΙΙΙ
- Σίκινος ΙΙ
- Θηρασιά
2024: (Σίκινος πράξη δεύτερη)
Το νησάκι – αποκάλυψη. Το μέρος που ένα σύντομο πέρασμα το 2012 δε στάθηκε στιγμή αρκετό. Η Σίκινος του λευκού και του γαλάζιου, η Σίκινος του Ελύτη, η Σίκινος που θέλαμε διακαώς να επιστρέψουμε, αλλά πάντα κάτι στράβωνε καθιστώντας την επίσκεψη για δεύτερη φορά ανέφικτη, κατά κύριο λόγο η δυσκολία συνδυασμών των πλοίων ακόμα και σ΄ ένα τόσο πυκνό νησιωτικά σημείο όπως οι Κυκλάδες.
Τι κι αν τα πράγματα τον Αύγουστο του 2024 ξαναστράβωσαν με τα δρομολόγια του SAOS που ακυρώθηκαν πάνω στον 15αύγουστο, ο τρόπος βρέθηκε κι αυτή τη φορά δεν αρκεστήκαμε να δούμε απλά την Αλοπρόνοια για λίγα λεπτά απ’ το πλοίο όπως συνέβη παλαιότερα, αλλά να σεργιανήσουμε ξανά, 12 έτη μετά, σ’ αυτό το υπέροχο μέρος.
Λίγο; Σαφώς και λίγο όπως θα δείτε, ούτε 24ωρο, φροντίσαμε όμως να κάνουμε την βόλτα μας στο νησί όσο γίνεται καλύτερη κι εντονότερη, δίνοντας παράλληλα την υπόσχεση να επανέλθουμε, μιας και μια ακόμα «νησιωτική» φιλία που κρατούσε απ’ τη γειτονική Φολέγανδρο το ’21 έχει ριζώσει για τα καλά στο νησί.
Ημέρα άφιξης κι αναχώρησης
Κρίμα γιατί ήταν τόσο ωραία κι απολαυστική η πλεύση στα γαλήνια νερά του Αιγαίου που σχεδόν στεναχωρηθήκαμε που κράτησε μόνο 45 λεπτά, από το λιμάνι Καραβοστάσι της Φολεγάνδρου, σ’ αυτό της Αλοπρόνοιας της Σικίνου:
Βέβαια από την άλλη ευτυχώς που όλα έγιναν πολύ σύντομα, άφιξη, παραλαβή δωματίου και συνεννόηση με τον ταξιτζή, μιας και ο χρόνος πίεζε αφόρητα για όλα όσα θέλαμε να κάνουμε. Έξι παρά τέταρτο φτάσαμε, έξι και μισή είχαμε ήδη ετοιμαστεί και ντυθεί ανηφορίζοντας το γνωστό στενό που οδηγεί στα ενδότερα της Χώρας:
Μια Χώρα να την πιείς στο ποτήρι, μια Χώρα που ο πρώτος χαρακτηρισμός που μου έρχεται από τότε μέχρι και σήμερα είναι το «ανόθευτη», κατατάσσοντας την σε μια από τις πιο όμορφες στις Κυκλάδες:
Δειλά – δειλά, με βόλτες και μια μπυρίτσα στο χέρι όπως έπρεπε αρχίσαμε να επαναφέρουμε στη μνήμη μας όσα είχαμε δει δώδεκα χρόνια νωρίτερα. Δεν ήταν και λίγα:
Ευτυχώς με χαρά διαπιστώσαμε ότι ελάχιστα έως μηδαμινά πράγματα έχουν αλλάξει στο μέρος αυτό, καθιστώντας τον όρο που προανέφερα απολύτως επίκαιρο και στο σήμερα:
Είχαμε υπολογίσει γύρω στη μια ώρα καθαρή προκειμένου να σεργιανήσουμε στα στενάκια, κάτι που ήθελα να κάνω καθαρά για φωτογραφικούς -πέρα από συναισθηματικούς κι αναμνησιακούς- λόγους:
Πως αλλιώς βέβαια να συνέβαινε; Θα μπορούσαμε να φτάσουμε ως εδώ ξανά και να μη κάνουμε τη βόλτα μας για όσο ήταν επιτρεπτό στο υπέροχο αυτό μέρος;
Υπάρχει άνθρωπος που αγαπάει τις Κυκλάδες και μπορεί ν’ απαρνηθεί τη Χώρα της Σικίνου; Δε γίνονται αυτά αγαπητοί φίλοι. Όπως και μόνοι σας μπορείτε να δείτε, ο οικισμός αυτός χαρίζει μοναδικές στιγμές στη ματιά του επισκέπτη, αφημένος στο χρόνο αλλά και την αντίληψη του καθενός:
Δεν αργήσαμε να βγούμε και για μια μικρή στάση στην κεντρική πλατεία, που τότε είχαμε πετύχει εκείνο τον αλησμόνητο γάμο που είχε καλεσμένο όλο το νησί. Τώρα την έλεγες κι ολότελα δική μας, απόλυτα διαθέσιμη για φωτογράφιση:
Η ώρα όμως είχε περάσει ανυπολόγιστα γρήγορα, αναγκάζοντας μας να πάρουμε την κατηφόρα για τον κεντρικό δρόμο, αφήνοντας πίσω τον όμορφο ναό της «Παναγίας Παντάνασσας» και τ’ αξιολάτρευτα σοκάκια της Χώρας:
Γύρω στις επτά και μισή και με τον ήλιο να ‘χει ξεκινήσει την κάθοδο του, ήμασταν μέσα στο λεωφορείο με προορισμό ακόμη ένα σπουδαίο μέρος που περιμέναμε πως και τι να (ξανά)επισκεφτούμε:
Ένα μέρος ακόμη που με χαρά βρήκαμε ίδιο και αρκετά βελτιωμένο προς το καλύτερο, διαπίστωση που κάναμε ταυτόχρονα όσο κατεβαίναμε τα σκαλιά του διάσημου «Οινοποιείο Μάναλη»
Χωρίς να το σκεφτούμε περισσότερο επιλέξαμε από το μπαρ την ποικιλία ροζέ οίνου με τα απαραίτητα συνοδευτικά, πιάνοντας παράλληλα ένα πολύ ωραίο σημείο θέασης στο μπαρ, δίπλα από το εστιατόριο που λειτουργεί εκεί από το 2014 και δεν είχαμε προλάβει:
Δίχως αμφιβολία αυτό είναι ένα από τα ωραιότερα μπαλκόνια του Αιγαίου, μιας και η Σίκινος βρίσκεται σε πολύ κομβικό σημείο, με το όλο σκηνικό του ηλιοβασιλέματος πίσω απ’ τη Φολέγανδρο και της οινοποσίας να οξύνει τις αισθήσεις:
Καθίσαμε μέχρι τις πρώτες στιγμές της νύχτας αποφασίζοντας να μη χάσουμε χρόνο περιμένοντας το λεωφορείο και να κατέβουμε τα 3 χιλιόμετρα κατηφορικού δρόμου με τα πόδια, προκειμένου να πάμε στη Χώρα για φαγητό:
Έτσι, αφού ψωνίσαμε κι ένα μπουκαλάκι πεπαλαιωμένο τσίπουρο δοκιμάζοντας το πρώτα, κινήσαμε στην κατηφόρα μέσα σε απόλυτο σκοτάδι.
Μακάρι να μπορούσα να σας περιγράψω όσα έβλεπα, ο φωτογραφικός φακός όμως δε μπορεί να καλύψει την απίστευτη αυτή διαδρομή, όπου με τον καθαρή ατμόσφαιρα που επικρατούσε έκανε τη θέα μαγικότερη, αντικρύζοντας τα νυχτερινά φώτα σε Φολέγανδρο, Σίφνο, Αντίπαρο, Πάρο, Νάξο και λίγα λεπτά μετά τη Χώρα του νησιού. Σίκινος, το κέντρο των Κυκλάδων!
Η πείνα μας είχε γονατίσει οπότε περνώντας από το κεντρικό στενάκι κάναμε αριστερά, πιάνοντας ένα τραπέζι κάτω από την κληματαριά όπως το 2012, κάτι που είχαμε συζητήσει αρκετές φορές σε ανύποπτο χρονικό διάστημα και επιτέλους ξανακάναμε:
Μέχρι να έρθουν τα μαγειρευτά κι όσο πίναμε τις μπυρίτσες μας, έσκασε και ο φίλος Ανδρέας (γνωριμία απ’ τη Φολέγανδρο) που τον τελευταίο καιρό ζει και εργάζεται στο νησί. Οι συζητήσεις ανάψανε, οι μπύρες έφεραν η μία την άλλη και η συνέχεια έπρεπε να δοθεί σ’ ένα από τα μπαράκια της Χώρας, επιλέγοντας το πιο κλασσικό με ωραίες μουσικές, περαντζάδα και ιδανικό για συνέχεια στην ωραία συζήτηση:
Ήταν περασμένες δύο όταν χαιρετηθήκαμε και πήραμε το δρόμο για την Αλοπρόνοια. Μη ρωτάτε πως, τέτοια ώρα ένας τρόπος υπάρχει αν δε διαθέτεις μεταφορικό, κάτι που δε μας χαλούσε καθόλου. Άλλα τρία χιλιόμετρα κατηφορικής πορείας με στάση όμως στη μέση της διαδρομής:
Εκεί βρίσκεται το μπαράκι/κλαμπ του νησιού, σχεδόν άδειο αλλά ανοικτό λες και μας περίμενε κι αυτό καρτερικά. Προφανώς οι αναστολές μου πήγαν περίπατο, μιας και με μια εσωτερική συζήτηση κάμφθηκαν οι αντιστάσεις. «Τι θα σου έλεγε ο 30χρονος εαυτός σου αγαπητέ ψηλέ αν δε μπεις, θα ήταν περήφανος για σένα»; Περιττό το ερώτημα.
Ούτε δυο ώρες μετά και φορτωμένοι με τα πράγματα θα κατεβαίναμε στο λιμάνι, μιας και το δρομολόγιο του Διονύσιος Σολωμός ήταν προγραμματισμένο για τις πρώτες πρωινές ώρες. Σίκινος κιόλας τέλος, τόσο σύντομα, τόσο αναπάντεχα όσο κλείστηκε, παράλληλα όμως τόσο χαρούμενα μιας και είδαμε ξανά ένα νησάκι που είχαμε καημό:
Μη ρωτάτε αν ξαναπάω.
Βάσει συνθηκών κι εμπειρίας πλέον νομίζω νωρίτερα απ’ όσο υπολογίζω…
Το νησάκι – αποκάλυψη. Το μέρος που ένα σύντομο πέρασμα το 2012 δε στάθηκε στιγμή αρκετό. Η Σίκινος του λευκού και του γαλάζιου, η Σίκινος του Ελύτη, η Σίκινος που θέλαμε διακαώς να επιστρέψουμε, αλλά πάντα κάτι στράβωνε καθιστώντας την επίσκεψη για δεύτερη φορά ανέφικτη, κατά κύριο λόγο η δυσκολία συνδυασμών των πλοίων ακόμα και σ΄ ένα τόσο πυκνό νησιωτικά σημείο όπως οι Κυκλάδες.
Τι κι αν τα πράγματα τον Αύγουστο του 2024 ξαναστράβωσαν με τα δρομολόγια του SAOS που ακυρώθηκαν πάνω στον 15αύγουστο, ο τρόπος βρέθηκε κι αυτή τη φορά δεν αρκεστήκαμε να δούμε απλά την Αλοπρόνοια για λίγα λεπτά απ’ το πλοίο όπως συνέβη παλαιότερα, αλλά να σεργιανήσουμε ξανά, 12 έτη μετά, σ’ αυτό το υπέροχο μέρος.
Λίγο; Σαφώς και λίγο όπως θα δείτε, ούτε 24ωρο, φροντίσαμε όμως να κάνουμε την βόλτα μας στο νησί όσο γίνεται καλύτερη κι εντονότερη, δίνοντας παράλληλα την υπόσχεση να επανέλθουμε, μιας και μια ακόμα «νησιωτική» φιλία που κρατούσε απ’ τη γειτονική Φολέγανδρο το ’21 έχει ριζώσει για τα καλά στο νησί.
Ημέρα άφιξης κι αναχώρησης
Κρίμα γιατί ήταν τόσο ωραία κι απολαυστική η πλεύση στα γαλήνια νερά του Αιγαίου που σχεδόν στεναχωρηθήκαμε που κράτησε μόνο 45 λεπτά, από το λιμάνι Καραβοστάσι της Φολεγάνδρου, σ’ αυτό της Αλοπρόνοιας της Σικίνου:


Βέβαια από την άλλη ευτυχώς που όλα έγιναν πολύ σύντομα, άφιξη, παραλαβή δωματίου και συνεννόηση με τον ταξιτζή, μιας και ο χρόνος πίεζε αφόρητα για όλα όσα θέλαμε να κάνουμε. Έξι παρά τέταρτο φτάσαμε, έξι και μισή είχαμε ήδη ετοιμαστεί και ντυθεί ανηφορίζοντας το γνωστό στενό που οδηγεί στα ενδότερα της Χώρας:


Μια Χώρα να την πιείς στο ποτήρι, μια Χώρα που ο πρώτος χαρακτηρισμός που μου έρχεται από τότε μέχρι και σήμερα είναι το «ανόθευτη», κατατάσσοντας την σε μια από τις πιο όμορφες στις Κυκλάδες:


Δειλά – δειλά, με βόλτες και μια μπυρίτσα στο χέρι όπως έπρεπε αρχίσαμε να επαναφέρουμε στη μνήμη μας όσα είχαμε δει δώδεκα χρόνια νωρίτερα. Δεν ήταν και λίγα:


Ευτυχώς με χαρά διαπιστώσαμε ότι ελάχιστα έως μηδαμινά πράγματα έχουν αλλάξει στο μέρος αυτό, καθιστώντας τον όρο που προανέφερα απολύτως επίκαιρο και στο σήμερα:


Είχαμε υπολογίσει γύρω στη μια ώρα καθαρή προκειμένου να σεργιανήσουμε στα στενάκια, κάτι που ήθελα να κάνω καθαρά για φωτογραφικούς -πέρα από συναισθηματικούς κι αναμνησιακούς- λόγους:


Πως αλλιώς βέβαια να συνέβαινε; Θα μπορούσαμε να φτάσουμε ως εδώ ξανά και να μη κάνουμε τη βόλτα μας για όσο ήταν επιτρεπτό στο υπέροχο αυτό μέρος;


Υπάρχει άνθρωπος που αγαπάει τις Κυκλάδες και μπορεί ν’ απαρνηθεί τη Χώρα της Σικίνου; Δε γίνονται αυτά αγαπητοί φίλοι. Όπως και μόνοι σας μπορείτε να δείτε, ο οικισμός αυτός χαρίζει μοναδικές στιγμές στη ματιά του επισκέπτη, αφημένος στο χρόνο αλλά και την αντίληψη του καθενός:


Δεν αργήσαμε να βγούμε και για μια μικρή στάση στην κεντρική πλατεία, που τότε είχαμε πετύχει εκείνο τον αλησμόνητο γάμο που είχε καλεσμένο όλο το νησί. Τώρα την έλεγες κι ολότελα δική μας, απόλυτα διαθέσιμη για φωτογράφιση:


Η ώρα όμως είχε περάσει ανυπολόγιστα γρήγορα, αναγκάζοντας μας να πάρουμε την κατηφόρα για τον κεντρικό δρόμο, αφήνοντας πίσω τον όμορφο ναό της «Παναγίας Παντάνασσας» και τ’ αξιολάτρευτα σοκάκια της Χώρας:


Γύρω στις επτά και μισή και με τον ήλιο να ‘χει ξεκινήσει την κάθοδο του, ήμασταν μέσα στο λεωφορείο με προορισμό ακόμη ένα σπουδαίο μέρος που περιμέναμε πως και τι να (ξανά)επισκεφτούμε:

Ένα μέρος ακόμη που με χαρά βρήκαμε ίδιο και αρκετά βελτιωμένο προς το καλύτερο, διαπίστωση που κάναμε ταυτόχρονα όσο κατεβαίναμε τα σκαλιά του διάσημου «Οινοποιείο Μάναλη»



Χωρίς να το σκεφτούμε περισσότερο επιλέξαμε από το μπαρ την ποικιλία ροζέ οίνου με τα απαραίτητα συνοδευτικά, πιάνοντας παράλληλα ένα πολύ ωραίο σημείο θέασης στο μπαρ, δίπλα από το εστιατόριο που λειτουργεί εκεί από το 2014 και δεν είχαμε προλάβει:


Δίχως αμφιβολία αυτό είναι ένα από τα ωραιότερα μπαλκόνια του Αιγαίου, μιας και η Σίκινος βρίσκεται σε πολύ κομβικό σημείο, με το όλο σκηνικό του ηλιοβασιλέματος πίσω απ’ τη Φολέγανδρο και της οινοποσίας να οξύνει τις αισθήσεις:


Καθίσαμε μέχρι τις πρώτες στιγμές της νύχτας αποφασίζοντας να μη χάσουμε χρόνο περιμένοντας το λεωφορείο και να κατέβουμε τα 3 χιλιόμετρα κατηφορικού δρόμου με τα πόδια, προκειμένου να πάμε στη Χώρα για φαγητό:

Έτσι, αφού ψωνίσαμε κι ένα μπουκαλάκι πεπαλαιωμένο τσίπουρο δοκιμάζοντας το πρώτα, κινήσαμε στην κατηφόρα μέσα σε απόλυτο σκοτάδι.


Μακάρι να μπορούσα να σας περιγράψω όσα έβλεπα, ο φωτογραφικός φακός όμως δε μπορεί να καλύψει την απίστευτη αυτή διαδρομή, όπου με τον καθαρή ατμόσφαιρα που επικρατούσε έκανε τη θέα μαγικότερη, αντικρύζοντας τα νυχτερινά φώτα σε Φολέγανδρο, Σίφνο, Αντίπαρο, Πάρο, Νάξο και λίγα λεπτά μετά τη Χώρα του νησιού. Σίκινος, το κέντρο των Κυκλάδων!

Η πείνα μας είχε γονατίσει οπότε περνώντας από το κεντρικό στενάκι κάναμε αριστερά, πιάνοντας ένα τραπέζι κάτω από την κληματαριά όπως το 2012, κάτι που είχαμε συζητήσει αρκετές φορές σε ανύποπτο χρονικό διάστημα και επιτέλους ξανακάναμε:


Μέχρι να έρθουν τα μαγειρευτά κι όσο πίναμε τις μπυρίτσες μας, έσκασε και ο φίλος Ανδρέας (γνωριμία απ’ τη Φολέγανδρο) που τον τελευταίο καιρό ζει και εργάζεται στο νησί. Οι συζητήσεις ανάψανε, οι μπύρες έφεραν η μία την άλλη και η συνέχεια έπρεπε να δοθεί σ’ ένα από τα μπαράκια της Χώρας, επιλέγοντας το πιο κλασσικό με ωραίες μουσικές, περαντζάδα και ιδανικό για συνέχεια στην ωραία συζήτηση:

Ήταν περασμένες δύο όταν χαιρετηθήκαμε και πήραμε το δρόμο για την Αλοπρόνοια. Μη ρωτάτε πως, τέτοια ώρα ένας τρόπος υπάρχει αν δε διαθέτεις μεταφορικό, κάτι που δε μας χαλούσε καθόλου. Άλλα τρία χιλιόμετρα κατηφορικής πορείας με στάση όμως στη μέση της διαδρομής:

Εκεί βρίσκεται το μπαράκι/κλαμπ του νησιού, σχεδόν άδειο αλλά ανοικτό λες και μας περίμενε κι αυτό καρτερικά. Προφανώς οι αναστολές μου πήγαν περίπατο, μιας και με μια εσωτερική συζήτηση κάμφθηκαν οι αντιστάσεις. «Τι θα σου έλεγε ο 30χρονος εαυτός σου αγαπητέ ψηλέ αν δε μπεις, θα ήταν περήφανος για σένα»; Περιττό το ερώτημα.
Ούτε δυο ώρες μετά και φορτωμένοι με τα πράγματα θα κατεβαίναμε στο λιμάνι, μιας και το δρομολόγιο του Διονύσιος Σολωμός ήταν προγραμματισμένο για τις πρώτες πρωινές ώρες. Σίκινος κιόλας τέλος, τόσο σύντομα, τόσο αναπάντεχα όσο κλείστηκε, παράλληλα όμως τόσο χαρούμενα μιας και είδαμε ξανά ένα νησάκι που είχαμε καημό:


Μη ρωτάτε αν ξαναπάω.

Βάσει συνθηκών κι εμπειρίας πλέον νομίζω νωρίτερα απ’ όσο υπολογίζω…
Last edited: