psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.569
- Likes
- 61.211
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Φολέγανδρος
- Αντίπαρος
- Αντίπαρος ΙΙ
- Αμοργός
- Αμοργός ΙΙ
- Αμοργός ΙΙΙ
- Σίκινος
- Αστυπάλαια
- Αστυπάλαια ΙΙ
- Σέριφος
- Σχοινούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Ηρακλειά - Μικρές Κυκλάδες
- Δονούσα - Μικρές Κυκλάδες
- Κίμωλος
- Ανάφη
- Σκύρος
- Χάλκη
- Λειψοί
- Λειψοί ΙΙ
- Λέρος
- Πάτμος
- Αγαθονήσι
- Τήλος
- Νίσυρος
- Σύμη
- Τέλενδος
- Κάλυμνος
- Ψέριμος
- Φούρνοι Κορσέων
- Παλαιό Τρίκερι Μαγνησίας
- Τριζόνια Φωκίδας
- Θηρασιά - Κυκλάδες
- Αρκιοί & Μάραθος Δωδεκανήσων
- Κάτω Κουφονήσι - Μικρές Κυκλάδες
- Αντι Επιλόγου
- Άγιος Ευστράτιος
- Καστελλόριζο (Μεγίστη)
- Φολέγανδρος ΙΙ
- Φούρνοι Κορσέων ΙΙ
- Θύμαινα Κορσέων
- Οινούσσες
- Ψαρά
- Κάσος
- Κάρπαθος
- Σαρία Δωδεκανήσου
- Αρκιοί
- Σαμοθράκη
- Κύθηρα (Τσιρίγο)
- Αντικύθηρα (Τσιριγότο)
- Ικαρία
- Ικαρία ΙΙ
- Γαύδος
- Μεγανήσι Ιονίου
- Αλόννησος
- Αμοργός ΙV
- Λέρος ΙV
- Λειψοί ΙΙΙ
- Παξοί
- Η επίτευξη του μεγάλου στόχου
- Ερείκουσσα – Διαπόντια νησιά
- Οθωνοί – Διαπόντια νησιά
- Μαθράκι – Διαπόντια νησιά
- Κάλαμος Ιονίου
- Καστός Ιονίου
- Ιθάκη
- Φολέγανδρος ΙΙΙ
- Σίκινος ΙΙ
- Θηρασιά
Ιθάκη
Επίσκεψη : Ιούλιος 2024
Διάρκεια: 3 ημέρες
«Όλους τους ξέμπαρκους τους τρώει το σαράκι,
κι όσοι ταξίδεψαν ζηλεύουν την Ιθάκη».
Για να το λέει ο στίχος έτσι θα ναι. Δε ξέρω αν είναι ζήλια το συναίσθημα που μου ‘χε δημιουργηθεί γι’ αυτό το νησί, δε ξέρω αν είναι προσμονή για κάτι ωραίο που μέχρι τώρα δεν είχα δει, ήταν όμως ένα ταξίδι κι ένα μέρος που το περίμενα πως και πως.
Είχε βλέπετε αποκτήσει και συμβολική διάσταση το όλο πράμα. Αρχικά με την εκδρομή στην Ιθάκη θα έκλεινα το κεφάλαιο με τα νησιά του Ιονίου. Κατά δεύτερο λόγο θα έκλεινα και με όλα τα συμπλέγματα νησιών (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Σποράδες, Βόρειο Αιγαίο) βάζοντας ένα ακόμη σημαντικό λιθαράκι στην επίτευξη του μεγάλου στόχου.
Εκτός απ’ αυτά τα πεζά βέβαια, ήθελα διακαώς να δω ένα νησί που τόσο ακούγεται, γράφεται και τραγουδιέται κι έχει ιστορική (ή και μυθολογική) διάσταση παραμένοντας έως τον Ιούλιο του ‘24 στα όρια του μυστηρίου και για μένα. Ένα νησί τελικά πανέμορφο, ιδιαίτερο, χαρισματικό, που θα έθετα ευχαρίστως στην κορυφή προτίμησης των Ιόνιων.
Λέτε να βρήκα κι εγώ την Ιθάκη μου; Θα δείξει…
Ημέρα πρώτη
Το εξωφρενικά αργό πλοίο έφυγε γεμάτο από το λιμάνι του Αστακού, με τον κύριο όγκο των ταξιδιωτών να κατεβαίνει στην Κεφαλονιά. Είχαν αρχίσει βέβαια πρώτα να φαίνονται οι εικόνες της Ιθάκης, μιας και προηγείται σε σχέση με την απόσταση από την ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς και το διάσημο πέρασμα μεταξύ των δύο νησιών λίγο μετά:


Το κάτι σαν λιμάνι φάνηκε στα μάτια μου μισή ώρα αργότερα, γεγονός που μου υπόδειξε ότι πρέπει να κατέβω στο γκαράζ του πλοίου.

Περίεργο συναίσθημα για μένα να κατεβαίνω με το αυτοκίνητο μου σ’ ένα νησί, γεγονός που συνέβη πολύ σπάνια όλες αυτές τις φορές, έχει όμως τη χάρη του και σίγουρα την ευκολία του:


Μία από αυτές είναι και το χόμπι της φωτογράφισης, κάτι που φρόντισα να ξεκινήσω σταματώντας δεξιά απέναντι απ’ το βενζινάδικο μόλις έπιασα την κατηφόρα για την πρωτεύουσα του νησιού το «Βαθύ», με σκοπό να πετύχω την καλύτερη πανοραμική λήψη:

Αφού κατάφερα να βρω το κατάλυμα μου και να ξεφορτώσω τα πράγματα, φόρεσα αμέσως το μαγιό και ξεκίνησα, μιας και ζέστη και χρόνος πίεζαν αμφότεροι.
Επέλεξα για αρχή μια κοντινή παραλία, όχι πως έχει διαφορά μιας και όπως θα δείτε στη συνέχεια οι παραλίες της Ιθάκης είναι μία και μία, φτάνοντας στον προορισμό μου απογευματάκι πλέον. Τα εντυπωσιακά νερά του νησιού στο «Φιλιατρό» μου έκαναν το κλικ από τη πρώτη στιγμή:


Η βουτιά έγινε δίχως δεύτερη σκέψη μιας και ήταν άκρως χρειαζούμενη, περισσότερο ήταν όμως η μπυρίτσα που ακολούθησε συντόμως. Όχι τίποτ’ άλλο, έπρεπε να πατήσω νησί:


Είχα σκοπό να κάνω και μια βουτιά στο διπλανό «Σαρακήνικο», η ώρα όμως ήταν περασμένη, οπότε αρκέστηκα σε μια φωτογραφία αφ’ υψηλού και γύρισα στο δωμάτιο για να παρκάρω το αυτοκίνητο και να συνεχίσω με τα πόδια:

Ούτε χιλιόμετρο δε με χώριζε από τη θάλασσα στο Βαθύ, όπου ήθελα να κάνω μια αναγνωριστική βόλτα και να τσιμπήσω και κάτι. Το «Μέγαρο Δρακούλη» είναι από τα κτήρια που σαφώς ξεχωρίζουν στην προκυμαία:



Συνέχισα παραλιακά διαμέσου της πλατείας ακολουθώντας το δρόμο που βγάζει στο δημαρχείο. Ο περισσότεροι -ντόπιοι και μη- υποστηρίζουν πως αυτό το εστιατόριο με τις λευκές τέντες είναι το καλύτερο, ωστόσο δεν έχω ιδίαν άποψη, παρά μόνο για το γενικό κανόνα του «όσο πιο παραλιακά, τόσο πιο ακριβά».


Σ’ ένα σημείο λίγο πιο πίσω στέκει αγέρωχο το άγαλμα του βασιλιά Οδυσσέα, που ξέρουμε ότι βρήκε το δρόμο του επιστρέφοντας στο νησί. Έκανα στάση για μπύρα φέρνοντας στο μυαλό μου συνεχώς το στίχο «κι εγώ που γύρισα τον κόσμο δίχως χάρτη, άκου τι έμαθα δεμένος στο κατάρτι» που μου ‘χε σκαλώσει για ώρα, ή μάλλον ώρες:

Στον ίδιο ρυθμό και με το ίδιο ωραίο συναίσθημα με βρήκε το βράδυ στο Βαθύ, τρώγοντας, πίνοντας και σχεδιάζοντας την επομένη:


Ημέρα δεύτερη
Ξύπνημα, καφεδάκι, επίσκεψη στο φούρνο και προετοιμασία. Η γνωστή σχεδόν διαδικασία όπως κάθε πρωί στα νησιά.
Η πρώτη στάση δεν άργησε πολύ να γίνει, για φωτογραφικούς πάντα λόγους καθώς βρέθηκα απέναντι από την πρωτεύουσα σε άλλο σημείο:

Η πορεία μου συνεχίστηκε μέχρι την παραλία του «Σκίνου» όπου το να παρκάρει κάποιος είναι παραπάνω από απίθανο, ότι τύχη δεν έχω όμως όλο το χρόνο στη Θεσσαλονίκη τη βρήκα στην Ιθάκη, μιας και δύο παρέες Ιταλών αναχωρούσαν από το σημείο. Η εναλλακτική είναι να αφήσεις το αυτοκίνητο στην προηγούμενη παραλία, τα «Μηνύματα» και να το κόψεις με το πόδι.

Μπορείτε να δείτε και μόνοι σας πόσο εντυπωσιακή παραλία με δέντρα και καταπράσινα νερά είναι ο Σκίνος, με τις εικόνες να με κερδίζουν από την πρώτη στιγμή:

Εγώ όμως δεν είχα σκοπό να μείνω καθόλου, τουλάχιστον για την ώρα, κι ο λόγος ήταν ένας και μοναδικός. Από κει ξεκινάει το μονοπάτι για την πιο ωραία απ’ ότι λέγεται παραλία του νησιού, στην αρχή παραπλεύρως απ’ τη θάλασσα. Είχα τα καλύτερα μπροστά μου:


Παραδόξως το google maps έχει οριοθετημένο με εξαίρετη πιστότητα το μονοπάτι, όχι πως χρειάζεται όμως παρόλο που αλλάζει κατευθύνσεις καθώς σε πηγαίνει μόνο του. Υπολογίστε ένα μισάωρο το μέγιστο για να βρεθείτε απέναντι από τούτο δω το θαύμα:


Τα μαγικά Ιόνια νερά συγκεντρωμένα στο λεγόμενο «Γιδάκι» σε προκαλούν από τη στιγμή που θα τα πρωτοδείς από ψηλά, κι ακόμα περισσότερο όσο τα πλησιάζεις:


Βρήκα μια φυσική σκιά κάτω απ’ το βράχο και ξεφορτώθηκα σακίδιο, καπέλο και μπλουζάκι που έσταζαν απ' τον ιδρώτα, τρέχοντας με φόρα για την πρώτη βουτιά. Τι βουτιά δηλαδή, ευχαριστήθηκα μπάνιο όπως καταλαβαίνετε για πολλή ώρα:

Στην παραλία υπάρχει και μια καντίνα για φαγητό και ποτό, στην οποία ανέβηκα κι εγώ για να βρέξω το λαρύγγι μου.
- Πιάσε μου μια μπύρα παγωμένη σε παρακαλώ απ’ το βάθος του ψυγείου.
- Βεβαίως, έχουμε την Χ, την Ψ, την Ω, έχουμε και άνευ αν θέλεις.
- Τι άνευ ρε φίλε, τσάμπα θα πάει το κατούρημα
- Βάλε το πορτοφόλι μέσα, κερνάει το μαγαζί!

Μ’ αυτό τον τρόπο και κρύες μπυρίτσες πέρασα την επόμενη ώρα, παρατηρώντας όσους πηγαινοέρχονταν με τα μικρά εκδρομικά σκαφάκια, που πλησίαζαν στη στεριά ανάμεσα σε λουόμενους, κάτι που δε μου άρεσε καθόλου. Μια τελευταία βουτιά για δύναμη ήταν απαραίτητη πριν την επιστροφή μέσω του μονοπατιού, κάτι που έγινε σε συντομότερο χρόνο απ’ όσο μου πήρε για να φτάσω:


Ο Σκίνος έμοιαζε ακόμα πιο δελεαστικός εκείνη την ώρα. Δείτε εικόνα:

Εγώ όμως είχα άλλα σχέδια στο μυαλό μου αποφασίζοντας να δω άλλη μια παραλία για να κάνω το επόμενο μπανάκι μου, αυτή που προανέφερα με το όνομα «Μηνύματα» και τα εξίσου υπέροχα νερά:


Επόμενη στάση μιας και μ’ έπαιρνε η ώρα έγινε με σκοπό να δω και την παραλία «Δεξιά», με ωραία επίσης νερά, κατάφυτη από ελιές, σκιερή και με ωραίες παγωμένες μπύρες:


Ήταν ώρα πλέον να ξεκινήσει η ανάβαση, επόμενος στόχος της ημέρας στα νότια του νησιού για το πρόγραμμα μου. Ο δρόμος με οδήγησε πέντε χιλιόμετρα ανηφορικά, μέχρι το χωριό «Περαχώρι» με την εξαιρετική θέα στο βαθύ:


Δεν είχα δει -τουλάχιστον δε θυμάμαι- άλλη φορά καλλιέργεια με το σύστημα αναβαθμίδων σε νησί του Ιονίου, γεγονός που μου έκανε τρομερή εντύπωση:

Το καφενείο «βεράντα στο Ιόνιο» είχε κιόλας ανοίξει, οπότε δεν έχασα τη ευκαιρία να σερβιριστώ και να τσιμπήσω και κάτι,


μέχρι να καταλήξω γι’ ακόμα ένα βράδυ στο Βαθύ, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο και τη δεύτερη μέρα μου στο νησί.

Ημέρα τρίτη
Κλασσική ρουτίνα με καφέ και πρωινό από φούρνο μεν, ολυμπιακοί αγώνες κι εθνική Ελλάδος μπάσκετ δε, κάτι που έκανε τη μέρα μου να ξεκινήσει αργότερα, βλέποντας στην τηλεόραση άλλη μια ήττα (τι πιο σύνηθες) από την εθνική Ισπανίας.
Μπήκα στο αμάξι και ξεκίνησα την ανηφορική διαδρομή προετοιμασμένος για 25 χιλιόμετρα οδήγησης συχνά μέσα από χωριά, κάνοντας πότε – πότε τις απαραίτητες φωτογραφικές τάσεις. Θαυμάστε μπαλκονάρα και βεράντα στο Ιόνιο:



Πολύ πιο εύκολα απ’ ότι πίστευα έφτασα στο Βορινό σημείο του νησιού που έλεγε το πρόγραμμα της ημέρας. Δεν αλλάζει κάτι, παραλιάρες και εκεί στο ίδιο καταπληκτικό μοτίβο, όπως οι συνεχόμενες με το όνομα «Κροβούλια» & «Κουρβούλια» αντίστοιχα, ακριβώς μετά τις Φρίκες:


Πρώτος στόχος της ημέρας το ξακουστό χωριό «Κιόνι», σίγουρα το ομορφότερο της Ιθάκης κι ένα απ’ τα ωραιότερα του Ιονίου, κάτι που κατάλαβα πριν ακόμη κατέβω βλέποντας το από ψηλά:

Άφησα το αυτοκίνητο στο πάρκινγκ και συνέχισα με τα πόδια προκειμένου να εξερευνήσω το χωριό που προκαλούσε συνεχώς το φακό της φωτογραφικής μηχανής:

Αυτό (μαζί με το Γιδάκι) απεικονίζουν τα περισσότερα αναμνηστικά της Ιθάκης και νομίζω μπορείτε να καταλάβετε το λόγο:


Δε θέλησα να συνεχίσω για μπάνιο προς τις «Πλακούτσες» ή την «Καντίνα» που βρίσκονται λίγο μετά, προτιμώντας να γυρίσω προς τα πίσω αφού φωτογράφισα πανοραμικά το χωριό και τους παλιούς ανεμόμυλους απέναντι του:


Ένα καφεδάκι στο μικρό λιμάνι ήταν απαραίτητο, εν συντομία όμως διότι η συνέχεια ήταν συγκεκριμένη:


Πέντε μόνο χιλιόμετρα με χώριζαν απ’ τις «Φρίκες» όπου έκανα άλλη μία μικρή στάση νωρίς το μεσημέρι:


Όταν έρχεσαι βέβαια απ’ το Κιόνι, δεν ικανοποιείσαι με τίποτα, έτσι άφησα κατά μέρος τις παραλιακές ταβέρνες κάνοντας ένα σύντομο πέρασμα. Η προτομή του Λορέντζου Μαβίλη βρίσκεται σε μη περίοπτη θέση στο χωριό και μου έκανε εντύπωση, καθώς δε γνώριζα ότι είναι Ιθακήσιος:


Η ώρα είχε περάσει και η θάλασσα φώναζε από μακριά, οδηγώντας με λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα και συγκεκριμένα στις «Αφάλες», μια πολύ όμορφη παραλία που δυστυχώς στάθηκα μόνο για τη φωτογραφία. Όπως μου ‘χε ήδη πει ένας ντόπιος, ο άνεμος δεν ήταν σύμμαχος τη συγκεκριμένη μέρα, αναγκάζοντας με να βρω γρήγορα εναλλακτική, αγνοώντας δυστυχώς τον αρχαιολογικό χώρο με το «Ανάκτορο του Οδυσσέα» που έπρεπε τώρα που το σκέφτομαι να επισκεφτώ:

Έτσι έφτασα ως τη μέση περίπου του νησιού, στο σημείο απέναντι από την Κεφαλονιά και παρκάροντας σε σκιερό μέρος άρχισα να κατεβαίνω το μονοπάτι με δισταγμό κι αμφιβολία:


Κακώς όπως αποδείχτηκε, πολύ κακώς, μιας και η παραλία του «Άσπρου Γιαλού» με τα οινοπνευματί νερά της ήταν ακριβώς αυτό που ήθελα και χρειαζόμουν. Καταπληκτικό μέρος και τέλειο μπανάκι για άλλη μια φορά στο νησί:


Χορτασμένος σχεδόν από θάλασσα πήρα το δρόμο και πάλι προς τα βόρεια, στρίβοντας όμως δεξιά αυτή τη φορά από το «Σταυρό» ακολουθώντας τη διαδρομή προς το χωριό «Ανώγι» που έλεγε το πρόγραμμα μου. Σχεδόν έρημο και χωρίς μαγαζιά κατάλαβα σύντομα ότι δε θα έμενα για πολύ, κείνη την ώρα ήταν ανώφελο:


Πέρασα από τον ΙΝ κοιμήσεως της Θεοτόκου κι αφού διαπίστωσα ότι το απέναντι όμορφο καφενείο ήταν κλειστό γι’ αδιευκρίνιστο λόγο, μπήκα στο αμάξι και συνέχισα, αποφασίζοντας να κατέβω στο Βαθύ μια ώρα αρχύτερα:


Η διαδρομή περνάει μέσα απ’ τα βουνά, χαρίζοντας κι εδώ υπέροχες εικόνες:

Με ελάχιστη ημέρα πλέον να απομένει, κατέληξα για άλλη μια φορά στο Βαθύ. Αυτός είναι ο πεζόδρομος που περνάει παράλληλα με την παραλιακή, με τουριστικά μαγαζιά, είδη λαϊκής τέχνης και εστιατόρια για όλα τα γούστα και τα πορτοφόλια:


Δε χρειάζεται και μεγάλη φαντασία για να ονοματίσεις τις οδούς σ’ ένα μέρος σαν αυτό όπως καταλαβαίνετε. Αρκεί και μόνο μια ματιά στον Όμηρο:

Πλάι απ’ το Δημαρχείο ξεκινούν κάτι σκαλάκια τα οποία πήρα κι εγώ ανεβαίνοντας στο λόφο:

Εκεί μπορεί να δει κανείς τον ναό της «Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου», με τη θέα προς σημαντικό κομμάτι της πρωτεύουσας να είναι εξαιρετική:


Κατέβηκα ξανά λίγες στιγμές μετά προς τον πεζόδρομο, περνώντας κι από το ναό του «Αγίου Νικολάου των Ξένων», σ’ ένα πολύ ωραίο σημείο της πρωτεύουσας:


Χρειαζόμουν οπωσδήποτε ένα διάλειμμα δροσιάς, που δεν άργησε να γίνει έχοντας σταμπάρει αυτό το παραδοσιακό καφενείο. Ο,τι το καλύτερο πριν το φαγητό που θα ακολουθούσε:


Το Βαθύ τη νύχτα παίρνει ένα άλλο ύφος είναι η αλήθεια, σαφώς καλύτερο και πιο μυσταγωγικό, με τη μπάντα πνευστών που έδινε συναυλία διασκευάζοντα ροκ κομμάτια μεταξύ άλλων να βοηθάει πολύ σ’ αυτό:


Μπορεί να μην είναι η ωραιότερη χώρα νησιού, μη ξεχνάμε όμως ότι μιλάμε για Ιόνιο, με ότι συνεπάγεται κάτι τέτοιο. Αν ξεχωρίζω δύο πρωτεύουσες είναι αυτή και σαφώς των Παξών:

Με τέτοιες ωραίες σκέψεις και μερικά παγωμένα ποτάκια έκλεισε και η τελευταία μου νύχτα στην Ιθάκη. Όπως έπρεπε, ωραία, πολύ ωραία.
Αναχώρηση
Το πλοίο έφευγε στις εννιά το πρωί, οπότε όπως καταλαβαίνετε δεν προλάβαινα να δω κάτι άλλο, πέρα απ’ τη συνηθισμένη πλέον διαδρομή προς το λιμάνι του Πισσαετού όπου περίμενα απλά τη σειρά μου με μικρή καθυστέρηση:

Αποχαιρετούσα την Ιθάκη με χαμόγελο, όντας ικανοποιημένος που την είδα επιτέλους μετά από τόσο καιρό, αλλά και χαρούμενος με όσα είδα κι επιβεβαίωσαν του λόγου το αληθές, για ένα τόσο ωραίο και σίγουρα ξεχωριστό νησί:

Τελικά τη βρήκα την Ιθάκη μου ή πρέπει να την ξαναβρώ για να την εμπεδώσω;
Θα φανεί μάλλον στην επιστροφή μου, ελπίζω στο άμεσο μέλλον κι όχι σε είκοσι χρόνια…
Last edited: