Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
Μετά από μια τραγική προσγείωση που περιλάμβανε τριπλή βόλτα πάνω από το αεροδρόμιο και τις χειρότερες αναταράξεις που έχω ζήσει εδώ και χρόνια, προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο του Μπουένος, χαράματα. Έπρεπε να αλλάξω αεροδρόμια, το οποίο είναι αρκετά εύκολο διότι υπάρχει πλέον ένα βολικότατο shuttle (παρότι η απόσταση ανάμεσα στα δυο αεροδρόμια είναι αρκετή και το ότι έφτασα χαράματα), στο οποίο μάλιστα αν η πτήση σου είναι με την Aerolineas Argentinas έχεις και 50% έκπτωση, καθιστώντας το αντίτιμο καλό value for money για τη διαδρομή που ξεπερνάει τη μία ώρα. Παρεμπιπτόντως, για να μη λέω, ευγενέστατοι οι Αργεντίνοι στο αεροδρόμιο. Η πτήση για το Σαντιάγο της Χιλής ήταν πολύ καλύτερη και μάλιστα απόλαυσα μια καταπληκτική θέα του χιονισμένου Acongagua αφού περάσαμε ακριβώς από πάνω.
Ήξερα ότι θα έφτανα πρώτος, αλλά δε θυμόμουν με ποια πτήση θα έφτανε η παρέα μου για την περιπέτεια της Χιλής, δηλαδή οι γνωστοί, σεσημασμένοι και μη εξαιρετέοι Χ και Α. Είχα τη λανθασμένη εντύπωση πως ερχόντουσαν μέσω Βραζιλίας οπότε και ρώτησα για πτήσεις μέσω Σάο Πάολο για να εισπράξω ένα γρύλλισμα από την ξινισμένη χιλιανή υπάλληλο, που ήταν και νέα κοπέλα αλλά της διέκοψα το παιχνιδάκι της στο κινητό. Θα ήταν η πρώτη από τις πολλές ξινισμένες συμπεριφορές που θα αντιμετωπίζαμε στο ταξίδι.
Τελικά τα παιδιά ήρθαν με μια αλληλουχία πτήσεων Αθήνα-Φρανκφούρτη-Μαδρίτη-Σαντιάγο με το Χ να διαπιστώσει πως η βαλίτσα του έμεινε κάπου στη διαδρομή. Χάσαμε περίπου δυο ώρες ώσπου μια άλλη απερίγραπτη κυρία, αυτή τη φορά στο γραφείο απολεσθέντων, να συντάξει την αίτηση χαμένων αποσκευών. Εκτός από σπίθα, δε μιλούσε και Αγγλικά, ενώ αργότερα θα μαθαίναμε ότι έκανε κι άλλα απίθανα. Ο Χ πάντως το πήρε ψύχραιμα, αλλάξαμε κάτι ψιλά στο αεροδρόμιο και με αντίτιμο 2,5€ πήραμε το λεωφορείο για το κέντρο της πόλης, όπου βρισκόταν το διαμέρισμα που είχε κανονίσει ο Χ να μείνουμε. Στα αξιοσημείωτα ότι αν πληρώσεις σε ξένο νόμισμα (δολλάρια βασικά) γλιτώνεις το 18% της επιβάρυνσης του φόρου, που δεν είναι και ευκαταφρόνητο ποσό.
Παρά την κούραση των παιδιών, ξεχυθήκαμε σαν εμετοί να περπατήσουμε τη χιλιάνικη πρωτεύουσα. Εγώ την έχω επισκεφθεί αρκετές φορές, αλλά τα παιδιά μάλλον την περίμεναν ομορφότερη ή έστω πλουσιότερη, με δεδομένο πως γνώριζαν πως μιλάμε για την καλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής. Πτώματα ήταν οι λεβέντες, αλλά τη βόλτα μας την κάναμε, περνώντας από το LA Moneda, δηλαδή το προεδρικό μέγαρο όπου κάποτε δέχθηκε την πραξικοπηματική επίθεση του Πινοσέτ ο Αλιέντε και αυτοκτόνησε ( ή μήπως όχι; ), τους κεντρικούς πεζοδρόμους όπου πέσαμε σε περιπλανώμενους Βούδες κι έναν γραφικό Χριστιανό manic street preacher (ε, στη Χιλή που έχουν φάει μια πετριά με τον Καθολικισμό και τη συντηρητικούρα τα περιμένεις αυτά) που ούρλιαζε “μετανοείτε Χριστιανοί” κλπ. Δεν είναι και κανένα θαύμα αρχιτεκτονικής η παλιά πόλη του Σαντιάγο, αν κι έχει τις όμορφες γωνιές της, για παράδειγμα τα σημεία όπου κάποια παλιά κτίρια καθρεπτίζονται στους ουρανοξύστες απέναντί τους.
Κατευθυνθήκαμε στην ψαραγορά πριν κλείσει, παραγγείλαμε σολωμί, παέγια κι ένα ολόκληρο ψάρι και κατ’ εμέ τα δύο από τα τρία ήταν πολύ καλά . Επιστρέψαμε στο βασικό πεζόδρομο Ahumadores, όπου γινόταν χαμός από κόσμο, παραμονή της παραμονής Χριστουγέννων γαρ, τέτοιο καταναλωτισμό δεν έχω ξαναδεί, ειδικά στα καταστήματα με τα ρούχα όπου προσπάθησε -χωρίς επιτυχία- να βρει τα απολύτως βασικά για την ημέρα ο δίμετρος Χ στα μέτρα του, μιας που δεν είχε βαλίτσα. Και δε θα είχε για αρκετά ακόμη...
Φάγαμε ένα μάλλον μέτριο παγωτό, κάναμε την πλακίτσα μας στην αγορά, παρατηρήσαμε το πόσο συντηρητικά ντυμένοι είναι οι Χιλιανοί για κατακαλόκαιρο, το πόσο μάλλον βραχύσωμοι και άσχημοι είναι ως λαός (πολύ σπάνιο να δεις όμορφη κοπέλα, οι άνδρες κάπως πιο εμφανίσιμοι για τα ευρωπαϊκά στάνταρ) ενώ είδαμε και μια μπάντα να παίζει ωραία σάλσα, αλλά από κίνηση, χορό, μπρίο, σεξ απίλ, γιοκ.
Κλείσαμε με τον καθεδρικό που είναι αρκετά επιβλητικός, αλλά το Σαντιάγο δεν νομίζω να εντυπωσίασε τα παιδιά. Πήγαμε για ύπνο πάντως στις 8, αφού χρειάζονταν ξεκούραση, ενώ την επομένη είχαμε πτήση για το βορά και τις ερήμους της Ατακάμα, όπου ελπίζαμε να φτάσει και η βαλίτσα και να ξεκινήσει στην ουσία στο ταξίδι.
Τα εισιτήρια επιστροφής για το αεροδρόμιο τα χάσαμε, αλλά τόσο φτηνά που ήταν, βγάλαμε άλλα και φτάσαμε και στην ώρα μας για να ρωτήσουμε για τη χαμένη βαλίτσα του Χ: δεν είχαν ιδέα. Η άλλη απώλεια της ημέρας ήταν το τιρμπουισόν του Α που κατασχέθηκε στον έλεγχο χειραποσκευών. Μη με ρωτήσετε τι ακριβώς το ήθελε το συγκεκριμένο εργαλείο ο Α στη χειραποσκευή του ή πώς πέρασε από όλες τις προηγούμενες πτήσεις, αλλά η αλήθεια είναι πως αν σε μια χώρα στη Λατινική Αμερική το χρειάζεσαι, είναι στη Χιλή, κρασάκια κι ευκαιρίες για οινοποσία και οινογνωσία δε λείπουν.
Η πτήση για την Καλάμα, το αεροδρόμιο της οποίας ουσιαστικά εξυπηρετεί και το πολύ μικρό Σαν Πέδρο ντε Ατακάμα που είναι η βάση όσων επισκέπτονται την έρημο της Ατακάμα, μας έφερε πάνω από κατακόκκινα και αρκετά εντυπωσιακά βουνά, όπου το μόνο στοιχείο πολιτισμού ήταν οι αιολικές τουρμπίνες. Το trasnfer που είχαμε κλείσει online για μεταφορά με 20€ κατ’ άτομο μετ’ επιστροφής αποδείχθηκε εξαιρετικό και μας άφησε στο κατάλυμα που είχε κλείσει ο Χ, το οποίο έφερε και το συνθετικό Mirador, σε προϊδέαζε δηλαδή για την ύπαρξη κάποιας θέας, η οποία μάλλον ήταν το Licancabur, το τεράστιο ηφαίστειο που φαίνεται από τις παρυφές της πόλης, όπου και βρισκόμασταν.
Μόλις 10’ με τα πόδια ήταν το κέντρο από το κατάλυμά μας, αλλά πριν μεταβούμε εκεί είπαμε να κάνουμε ένα τηλέφωνο στη Latam να δούμε τι γίνεται με τη βαλίτσα. Για άλλη μια φορά δήλωσαν άγνοια, δεν είχε εντοπιστεί κάπου...
Τέλος πάντων, πήραμε το σκονισμένο δρόμο για την πόλη του Σαν Πέδρο, που είχα 20 χρόνια να επισκεφθώ. Έκανε ζέστη πια, παρά το υψόμετρο, ήμασταν πια στην έρημο. Η κεντρική πλατεία του Σαν Πέδρο διαθέτει μια χαριτωμένη εκκλησίτσα και, μιας που τουρ δε γίνονταν λόγω του εορταστικού της ημέρας, είπαμε να πεταχτούμε στην αγορά και το παζάρι μπας και βρούμε κανένα ρούχο στα μέτρα του Χ, το οποίο πάλι κατέστη αδύνατον, παρότι τα περισσότερα εκ των καταστημάτων απευθύνονται σε τουρίστες με ρούχα για τρεκ κλπ, για δίμετρους δε διέθεταν κάτι.
Το χωριό βασικά αποτελείται από 4-5 δρόμους με πολλά καλόγουστα εστιατόρια, μπόλικα τουριστικά πρακτορεία, καταστήματα με αξεσουάρ τουρισμού κλπ, ενώ μας έκανε εντύπωση πως οι περισσότεροι τουρίστες είναι λατίνοι: Βραζιλιάνοι, Χιλιανοί, Βενεζολάνοι και Κολομβιανοί κυρίως. Κρατήσαμε αποδείξεις από τα λιγοστά πράγματα που βρήκε να αγοράσει ο Χ και καταλήξαμε σε μια εξαιρετική πιτσαρία ονόματι Volcano, που καλά να είναι οι άνθρωποι, φάγαμε πολύ όμορφα την καραμελωμένη πίτσα μας, το τηγανητό καμαμπέρ και με τη μακαρονάδα με σολωμό, για 13€/άτομο, συμπεριλαμβανομένων των φιλοδωρημάτων και των ποτών μας. Γενικώς η Χιλή είναι σαφώς πιο ακριβή από το Περού και τη Βολιβία, αλλά πολύ φτηνότερη από την Ουσουάια και δεν τρομάζει κανείς με τις τιμές.
Κάποια από τα εστιατόρια προσέφεραν ρεβεγιόν και ειδικά μενού Χριστουγέννων, αλλά πέραν τούτου δεν αποκόμιζε κανείς χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, οπότε αυτό φολκλόρ το γλιτώσαμε. Επιστρέψαμε στο δωμάτιο κι επέστρεψα στο θεάρεστο έργο της επικοινωνίας με τις ιδιοφυΐες της Latam. H γραμμή έπεφτε συνέχεια και μου έσπασε τα νεύρα διότι είχε και αναμονή πολλών λεπτών κάθε φορά, αλλά τελικά έβγαλα άκρη γιατί δεν μπορούσαν να εντοπίσουν τη βαλίτσα: η υπάλληλος με το αγελαδίσιο βλέμμα του αεροδρομίου είχε γράψει εντελώς λάθος το επώνυμο του Χ... κοιτώντας και ερμηνεύοντας.... τους ελληνικούς χαρακτήρες του διαβατηρίου κατά το δοκούν. Το Σ μάλιστα, επειδή δεν το καταλάβαινε... το παρέλειψε. Τέλος πάντων, με τα πολλά το διόρθωσαν... κι ελπίζαμε.
Απίθανη θέα του Aconcagua, υψηλότερη κορυφή στην ήπειρο αν δεν απατώμαι, ούτε καρτ ποστάλ να ήταν.
Χωρίς να είναι και το ομώνυμο της Κομποστέλα ή έστω της Κούβας, δεν είναι άσχημη πόλη το Σαντιάγο της Χιλής.
Οι συνδυασμοί παλαιών και νέων κτιρίων που λέγαμε.
Το μνημείο στους Μαπούτσε.
Οι καθρεπτισμοί, σήμα κατατεθέν της πόλης.
Η ψαραγορά, πάντα καθαρή. Πήγαμε αργά και φάγαμε ήσυχοι.
Αξιοπρεπέστατος ο καθεδρικός.
Στο δρόμο για Ατακάμα.
Η θέα μας.
Εκκλησία, Σαν Πέδρο.
Και το εσωτερικό της.
Δρόμος, Σα Πεδρο ντε Ατακάμα.
ΚΑλό το φαγητό, γενικώς.
Ήξερα ότι θα έφτανα πρώτος, αλλά δε θυμόμουν με ποια πτήση θα έφτανε η παρέα μου για την περιπέτεια της Χιλής, δηλαδή οι γνωστοί, σεσημασμένοι και μη εξαιρετέοι Χ και Α. Είχα τη λανθασμένη εντύπωση πως ερχόντουσαν μέσω Βραζιλίας οπότε και ρώτησα για πτήσεις μέσω Σάο Πάολο για να εισπράξω ένα γρύλλισμα από την ξινισμένη χιλιανή υπάλληλο, που ήταν και νέα κοπέλα αλλά της διέκοψα το παιχνιδάκι της στο κινητό. Θα ήταν η πρώτη από τις πολλές ξινισμένες συμπεριφορές που θα αντιμετωπίζαμε στο ταξίδι.
Τελικά τα παιδιά ήρθαν με μια αλληλουχία πτήσεων Αθήνα-Φρανκφούρτη-Μαδρίτη-Σαντιάγο με το Χ να διαπιστώσει πως η βαλίτσα του έμεινε κάπου στη διαδρομή. Χάσαμε περίπου δυο ώρες ώσπου μια άλλη απερίγραπτη κυρία, αυτή τη φορά στο γραφείο απολεσθέντων, να συντάξει την αίτηση χαμένων αποσκευών. Εκτός από σπίθα, δε μιλούσε και Αγγλικά, ενώ αργότερα θα μαθαίναμε ότι έκανε κι άλλα απίθανα. Ο Χ πάντως το πήρε ψύχραιμα, αλλάξαμε κάτι ψιλά στο αεροδρόμιο και με αντίτιμο 2,5€ πήραμε το λεωφορείο για το κέντρο της πόλης, όπου βρισκόταν το διαμέρισμα που είχε κανονίσει ο Χ να μείνουμε. Στα αξιοσημείωτα ότι αν πληρώσεις σε ξένο νόμισμα (δολλάρια βασικά) γλιτώνεις το 18% της επιβάρυνσης του φόρου, που δεν είναι και ευκαταφρόνητο ποσό.
Παρά την κούραση των παιδιών, ξεχυθήκαμε σαν εμετοί να περπατήσουμε τη χιλιάνικη πρωτεύουσα. Εγώ την έχω επισκεφθεί αρκετές φορές, αλλά τα παιδιά μάλλον την περίμεναν ομορφότερη ή έστω πλουσιότερη, με δεδομένο πως γνώριζαν πως μιλάμε για την καλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής. Πτώματα ήταν οι λεβέντες, αλλά τη βόλτα μας την κάναμε, περνώντας από το LA Moneda, δηλαδή το προεδρικό μέγαρο όπου κάποτε δέχθηκε την πραξικοπηματική επίθεση του Πινοσέτ ο Αλιέντε και αυτοκτόνησε ( ή μήπως όχι; ), τους κεντρικούς πεζοδρόμους όπου πέσαμε σε περιπλανώμενους Βούδες κι έναν γραφικό Χριστιανό manic street preacher (ε, στη Χιλή που έχουν φάει μια πετριά με τον Καθολικισμό και τη συντηρητικούρα τα περιμένεις αυτά) που ούρλιαζε “μετανοείτε Χριστιανοί” κλπ. Δεν είναι και κανένα θαύμα αρχιτεκτονικής η παλιά πόλη του Σαντιάγο, αν κι έχει τις όμορφες γωνιές της, για παράδειγμα τα σημεία όπου κάποια παλιά κτίρια καθρεπτίζονται στους ουρανοξύστες απέναντί τους.
Κατευθυνθήκαμε στην ψαραγορά πριν κλείσει, παραγγείλαμε σολωμί, παέγια κι ένα ολόκληρο ψάρι και κατ’ εμέ τα δύο από τα τρία ήταν πολύ καλά . Επιστρέψαμε στο βασικό πεζόδρομο Ahumadores, όπου γινόταν χαμός από κόσμο, παραμονή της παραμονής Χριστουγέννων γαρ, τέτοιο καταναλωτισμό δεν έχω ξαναδεί, ειδικά στα καταστήματα με τα ρούχα όπου προσπάθησε -χωρίς επιτυχία- να βρει τα απολύτως βασικά για την ημέρα ο δίμετρος Χ στα μέτρα του, μιας που δεν είχε βαλίτσα. Και δε θα είχε για αρκετά ακόμη...
Φάγαμε ένα μάλλον μέτριο παγωτό, κάναμε την πλακίτσα μας στην αγορά, παρατηρήσαμε το πόσο συντηρητικά ντυμένοι είναι οι Χιλιανοί για κατακαλόκαιρο, το πόσο μάλλον βραχύσωμοι και άσχημοι είναι ως λαός (πολύ σπάνιο να δεις όμορφη κοπέλα, οι άνδρες κάπως πιο εμφανίσιμοι για τα ευρωπαϊκά στάνταρ) ενώ είδαμε και μια μπάντα να παίζει ωραία σάλσα, αλλά από κίνηση, χορό, μπρίο, σεξ απίλ, γιοκ.
Κλείσαμε με τον καθεδρικό που είναι αρκετά επιβλητικός, αλλά το Σαντιάγο δεν νομίζω να εντυπωσίασε τα παιδιά. Πήγαμε για ύπνο πάντως στις 8, αφού χρειάζονταν ξεκούραση, ενώ την επομένη είχαμε πτήση για το βορά και τις ερήμους της Ατακάμα, όπου ελπίζαμε να φτάσει και η βαλίτσα και να ξεκινήσει στην ουσία στο ταξίδι.
Τα εισιτήρια επιστροφής για το αεροδρόμιο τα χάσαμε, αλλά τόσο φτηνά που ήταν, βγάλαμε άλλα και φτάσαμε και στην ώρα μας για να ρωτήσουμε για τη χαμένη βαλίτσα του Χ: δεν είχαν ιδέα. Η άλλη απώλεια της ημέρας ήταν το τιρμπουισόν του Α που κατασχέθηκε στον έλεγχο χειραποσκευών. Μη με ρωτήσετε τι ακριβώς το ήθελε το συγκεκριμένο εργαλείο ο Α στη χειραποσκευή του ή πώς πέρασε από όλες τις προηγούμενες πτήσεις, αλλά η αλήθεια είναι πως αν σε μια χώρα στη Λατινική Αμερική το χρειάζεσαι, είναι στη Χιλή, κρασάκια κι ευκαιρίες για οινοποσία και οινογνωσία δε λείπουν.
Η πτήση για την Καλάμα, το αεροδρόμιο της οποίας ουσιαστικά εξυπηρετεί και το πολύ μικρό Σαν Πέδρο ντε Ατακάμα που είναι η βάση όσων επισκέπτονται την έρημο της Ατακάμα, μας έφερε πάνω από κατακόκκινα και αρκετά εντυπωσιακά βουνά, όπου το μόνο στοιχείο πολιτισμού ήταν οι αιολικές τουρμπίνες. Το trasnfer που είχαμε κλείσει online για μεταφορά με 20€ κατ’ άτομο μετ’ επιστροφής αποδείχθηκε εξαιρετικό και μας άφησε στο κατάλυμα που είχε κλείσει ο Χ, το οποίο έφερε και το συνθετικό Mirador, σε προϊδέαζε δηλαδή για την ύπαρξη κάποιας θέας, η οποία μάλλον ήταν το Licancabur, το τεράστιο ηφαίστειο που φαίνεται από τις παρυφές της πόλης, όπου και βρισκόμασταν.
Μόλις 10’ με τα πόδια ήταν το κέντρο από το κατάλυμά μας, αλλά πριν μεταβούμε εκεί είπαμε να κάνουμε ένα τηλέφωνο στη Latam να δούμε τι γίνεται με τη βαλίτσα. Για άλλη μια φορά δήλωσαν άγνοια, δεν είχε εντοπιστεί κάπου...
Τέλος πάντων, πήραμε το σκονισμένο δρόμο για την πόλη του Σαν Πέδρο, που είχα 20 χρόνια να επισκεφθώ. Έκανε ζέστη πια, παρά το υψόμετρο, ήμασταν πια στην έρημο. Η κεντρική πλατεία του Σαν Πέδρο διαθέτει μια χαριτωμένη εκκλησίτσα και, μιας που τουρ δε γίνονταν λόγω του εορταστικού της ημέρας, είπαμε να πεταχτούμε στην αγορά και το παζάρι μπας και βρούμε κανένα ρούχο στα μέτρα του Χ, το οποίο πάλι κατέστη αδύνατον, παρότι τα περισσότερα εκ των καταστημάτων απευθύνονται σε τουρίστες με ρούχα για τρεκ κλπ, για δίμετρους δε διέθεταν κάτι.
Το χωριό βασικά αποτελείται από 4-5 δρόμους με πολλά καλόγουστα εστιατόρια, μπόλικα τουριστικά πρακτορεία, καταστήματα με αξεσουάρ τουρισμού κλπ, ενώ μας έκανε εντύπωση πως οι περισσότεροι τουρίστες είναι λατίνοι: Βραζιλιάνοι, Χιλιανοί, Βενεζολάνοι και Κολομβιανοί κυρίως. Κρατήσαμε αποδείξεις από τα λιγοστά πράγματα που βρήκε να αγοράσει ο Χ και καταλήξαμε σε μια εξαιρετική πιτσαρία ονόματι Volcano, που καλά να είναι οι άνθρωποι, φάγαμε πολύ όμορφα την καραμελωμένη πίτσα μας, το τηγανητό καμαμπέρ και με τη μακαρονάδα με σολωμό, για 13€/άτομο, συμπεριλαμβανομένων των φιλοδωρημάτων και των ποτών μας. Γενικώς η Χιλή είναι σαφώς πιο ακριβή από το Περού και τη Βολιβία, αλλά πολύ φτηνότερη από την Ουσουάια και δεν τρομάζει κανείς με τις τιμές.
Κάποια από τα εστιατόρια προσέφεραν ρεβεγιόν και ειδικά μενού Χριστουγέννων, αλλά πέραν τούτου δεν αποκόμιζε κανείς χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, οπότε αυτό φολκλόρ το γλιτώσαμε. Επιστρέψαμε στο δωμάτιο κι επέστρεψα στο θεάρεστο έργο της επικοινωνίας με τις ιδιοφυΐες της Latam. H γραμμή έπεφτε συνέχεια και μου έσπασε τα νεύρα διότι είχε και αναμονή πολλών λεπτών κάθε φορά, αλλά τελικά έβγαλα άκρη γιατί δεν μπορούσαν να εντοπίσουν τη βαλίτσα: η υπάλληλος με το αγελαδίσιο βλέμμα του αεροδρομίου είχε γράψει εντελώς λάθος το επώνυμο του Χ... κοιτώντας και ερμηνεύοντας.... τους ελληνικούς χαρακτήρες του διαβατηρίου κατά το δοκούν. Το Σ μάλιστα, επειδή δεν το καταλάβαινε... το παρέλειψε. Τέλος πάντων, με τα πολλά το διόρθωσαν... κι ελπίζαμε.
Απίθανη θέα του Aconcagua, υψηλότερη κορυφή στην ήπειρο αν δεν απατώμαι, ούτε καρτ ποστάλ να ήταν.
Χωρίς να είναι και το ομώνυμο της Κομποστέλα ή έστω της Κούβας, δεν είναι άσχημη πόλη το Σαντιάγο της Χιλής.
Οι συνδυασμοί παλαιών και νέων κτιρίων που λέγαμε.
Το μνημείο στους Μαπούτσε.
Οι καθρεπτισμοί, σήμα κατατεθέν της πόλης.
Η ψαραγορά, πάντα καθαρή. Πήγαμε αργά και φάγαμε ήσυχοι.
Αξιοπρεπέστατος ο καθεδρικός.
Στο δρόμο για Ατακάμα.
Η θέα μας.
Εκκλησία, Σαν Πέδρο.
Και το εσωτερικό της.
Δρόμος, Σα Πεδρο ντε Ατακάμα.
ΚΑλό το φαγητό, γενικώς.