Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
Ξεκινήσαμε με άψογο καιρό, όλο ενθουσιασμό, οδηγώντας μέσα από όμορφα τοπία, αν και όχι τόσο όμορφα όσο εκείνα της πρώτης ημέρας, που δυστυχώς δε θα βλέπαμε να επαναλαμβάνονται. Περάσαμε και κάποιους γραφικούς ηλικιωμένους γκάουτσος στα άλογά τους, δυο υπέργηρους ποδηλάτες και πάνω που φτάσαμε σε έναν καταπληκτικό κόλπο με δέντρα που κατέληγαν κυριολεκτικά μέσα στη θάλασσα, ξεκίνησε ένας ενοχλητικός θόρυβος, προερχόμενος από την πίσω δεξιά ρόδα, που έμοιαζε σαν κάποιος να χτυπάει κατσαρόλα. Οι οδηγοί -διότι εγώ δηλώνω άσχετος- απεφάνθησαν ότι μάλλον έσπασε το αμορτισέρ, οπότε με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 8χλμ/ώρα κατευθυνθήκαμε προς τον κοντινότερο οικισμό, το Puerto Guadal, όπως μας υπέδειξε το μοναδικό όχημα που έτυχε να βρούμε στο δρόμο μας.
Με τα πολλά, χάσαμε περίπου μιάμιση ώρα, βρήκαμε όμως εν τέλει μηχανικό, άλλωστε ζουν τόσο απομονωμένοι οι άνθρωποι εκεί που κάθε χωριό των 20 ανθρώπων πρέπει να έχει και μηχανικό. Ο Arturo λοιπόν αποδείχθηκε ένας ευγενέστατος, χαμογελαστός και αποτελεσματικός μηχανικός, που είχε διακοσμήσει και το συνεργείο του με αφίσες της Cristina Aranquiz. Ούτε εγώ τη γνώριζα, αλλά άξια η κυρία. Αφού τη θαυμάσαμε για λίγα δευτερόλεπτα, μείναμε να κοιτάμε τον Αρτούρο, ο οποίος πραγματικά γρήγορα εντόπισε το πρόβλημα: Οι βίδες στο εσωτερικό των φρένων ήταν λασκαρισμένες, με αποτέλεσμα να έχουν φθείρει εντελώς από μέσα το υλικό. Στο ερώτημα του πώς προκλήθηκε αυτό, η απάντηση ήταν πως όταν έκαναν την αλλαγή των φρένων, έκαναν απίστευτα τσαπατσουλίστικη δουλειά. Ε θυμώσαμε: δε φτάνει που μας χρέωσαν μια μέρα που δεν είχαμε το αμάξι, μας έκαναν και downgrade, μας έδωσαν και όχημα που από δική τους ευθύνη παραλίγο να μας αφήσει στο πουθενά (εκεί όπου είχαμε ξεμείνει δεν έπιαναν τα κινητά, όπως στο μεγαλύτερο κομμάτι της Παταγονίας).
Τέλος πάντων, το επείγον ήταν να δούμε αν φτιάχνεται, ευτυχώς ο Αρτούρο ως τσάκαλος το επισκεύασε μέσα σε 40 λεπτά, μας χρέωσε περίπου 20 ευρώ μαζί με τα υλικά, αλλά εν τέλει είχαμε χάσει τρεις ώρες από τη σημερινή διαδρομή. Τηλεφώνησα και στη europcar για να τους ειδοποιήσω, μου απάντησε μια κυρία πως "θα είχαμε ικανοποιητική έκπτωση", ενώ κάποιος Λεονάρντο, μηχανικός της europcar, συνεννοήθηκε με τον Αρτούρο, ο οποίος του εξήγησε τη βλάβη, αποδέχθηκε πως δεν ήταν δική μας ευθύνη και δεσμεύθηκε να το πρωθήσει στην εταιρεία.
Αποχαιρετίσαμε τον πάντα χαμογελαστό Αρτούρο και συνεχίσαμε για να μη χάσουμε όλη τη μέρα, έχοντας συναίσθηση πως δε θα μπορούσαμε να επισκεφθούμε όλα όσα θέλαμε, στο ήδη κουτσουρεμένο μας πρόγραμμα. Ο ποταμός Baker που εμφανίστηκε μπροστά μας και θα κινούμασταν παράλληλά του είχε ένα πανέμορφο χρώμα, είδαμε άπειρα guanacos, αλλά σαν τα τοπία της πρώτης ημέρας δεν ήταν και παρότι είχε μια σχετική άγρια ομορφιά η διαδρομή, ήταν μάλλον υποδεέστερη από αυτό που αναμέναμε, κι ας είχαμε φτάσει σχεδόν στο Cochrane (να ψάχνει ο κύριος @James στους γουγλοχάρτηδες παρακαλώ). Στο οποίο Cochrane έπρεπε να ληφθούν αποφάσεις, οπότε έλαβε χώρα ένα μίνι συμβούλιο: Εάν θα πηγαίναμε μέχρι την caleta tortel θέλαμε άλλες...11 ώρες οδήγηση το οποίο σήμαινε πως θα επιστρέφαμε στη βάση μας κατά τις 2 το πρωί, το οποίο θα έθετε σε κίνδυνο την επίσκεψη στην Capilla de MArmol, που υποτίθεται πως θα ήταν και το highlight. Αν συνεχίζαμε, θα το ρισκάραμε, θα ήμασταν πτώματα, θα οδηγούσαμε στα άγρια σκοτάδια, αλλά θα βλέπαμε πολλά τοπία παραπάνω. Ο Α ήθελε να οδηγήσει μέχρι να βγάλει ο ήλιος κέρατα, ο Χ επέμενε να επιστρέψουμε, τελικώς τάχθηκα με τον Χ διότι τα τοπία δε με είχαν μαγέψει κιόλας και τέλος πάντων ήταν και θέμα ασφάλειας.
Σκληρή η απόφαση, αλλά χάρη στη βλάβη του οχήματος (και τις αηδίες της Latam) επιστρέψαμε στη βάση μας, ψάχνοντας πάντως να βρούμε ένα εθνικό πάρκο, την είσοδο του οποίου δεν εντοπίσαμε ποτέ, και φυσικά στις ερημιές δεν υπήρχε και κανείς για να ρωτήσουμε. Τελικά διασταυρωθήκαμε με μια καμιονέτα από την εποχή του Νώε, οι επιβάτες της οποίας μας υπέδειξαν την είσοδο ενός άλλου εθνικού πάρκου "με κόνδορες και άπειρα guanaco". Ε, ορμήσαμε και μάλλον ήταν το καλύτερο κομμάτι της ημέρας: η διαδρομή ήταν πανέμορφη, τα guanacos εκατοντάδες και κυριολεκτικά ατρόμητα (μέχρι και το δρόμο μπλοκάριζαν), έπαιζαν με τα μικρά τους αμέριμνα σε μια ατελείωτη στέπα, ενώ σε ολόκληρο το απέραντο πάρκο δεν υπήρχε κανείς πλην ημών.
Η επιστροφή μας επιφύλασσε μια αλεπού, ένα γκουρμεδάδικο στη μέση του πουθενά που ντουμπλάριζε ως μπουτίκ χοτέλ αλλά του οποίου η κουζίνα δεν είχε ανοίξει ακόμη και στάση στο Rio Tranquilo, όπου καταβρόχθισα έναν αναπάντεχα νοστιμότατο σολομό στο "restaurante turistico" και κλείσαμε και τουρ με το καραβάκι για την επόμενη για το Capilla de Marmol. Φτάσαμε αργά στην Bahia Murta, στην ώρα μας πάντως για να απολαύσουμε ένα καταπληκτικό ηλιοβασίλεμα στην παραλία του μικροσκοπικού οικισμού, γελώντας και απολαμβάνοντας τις αναποδιές, χωρίς τις οποίες δε θα ήταν ταξίδι. Κάτσαμε μέχρι αργά οι τρεις μας να βλέπουμε τα χρώματα μέσα στο ψοφόκρυο, κάνοντας αυτό που κάνουμε ανελλιπώς από τότε που γνωριστήκαμε στο σχολείο: παρέα και χαβαλέ.
Με τα πολλά, χάσαμε περίπου μιάμιση ώρα, βρήκαμε όμως εν τέλει μηχανικό, άλλωστε ζουν τόσο απομονωμένοι οι άνθρωποι εκεί που κάθε χωριό των 20 ανθρώπων πρέπει να έχει και μηχανικό. Ο Arturo λοιπόν αποδείχθηκε ένας ευγενέστατος, χαμογελαστός και αποτελεσματικός μηχανικός, που είχε διακοσμήσει και το συνεργείο του με αφίσες της Cristina Aranquiz. Ούτε εγώ τη γνώριζα, αλλά άξια η κυρία. Αφού τη θαυμάσαμε για λίγα δευτερόλεπτα, μείναμε να κοιτάμε τον Αρτούρο, ο οποίος πραγματικά γρήγορα εντόπισε το πρόβλημα: Οι βίδες στο εσωτερικό των φρένων ήταν λασκαρισμένες, με αποτέλεσμα να έχουν φθείρει εντελώς από μέσα το υλικό. Στο ερώτημα του πώς προκλήθηκε αυτό, η απάντηση ήταν πως όταν έκαναν την αλλαγή των φρένων, έκαναν απίστευτα τσαπατσουλίστικη δουλειά. Ε θυμώσαμε: δε φτάνει που μας χρέωσαν μια μέρα που δεν είχαμε το αμάξι, μας έκαναν και downgrade, μας έδωσαν και όχημα που από δική τους ευθύνη παραλίγο να μας αφήσει στο πουθενά (εκεί όπου είχαμε ξεμείνει δεν έπιαναν τα κινητά, όπως στο μεγαλύτερο κομμάτι της Παταγονίας).
Τέλος πάντων, το επείγον ήταν να δούμε αν φτιάχνεται, ευτυχώς ο Αρτούρο ως τσάκαλος το επισκεύασε μέσα σε 40 λεπτά, μας χρέωσε περίπου 20 ευρώ μαζί με τα υλικά, αλλά εν τέλει είχαμε χάσει τρεις ώρες από τη σημερινή διαδρομή. Τηλεφώνησα και στη europcar για να τους ειδοποιήσω, μου απάντησε μια κυρία πως "θα είχαμε ικανοποιητική έκπτωση", ενώ κάποιος Λεονάρντο, μηχανικός της europcar, συνεννοήθηκε με τον Αρτούρο, ο οποίος του εξήγησε τη βλάβη, αποδέχθηκε πως δεν ήταν δική μας ευθύνη και δεσμεύθηκε να το πρωθήσει στην εταιρεία.
Αποχαιρετίσαμε τον πάντα χαμογελαστό Αρτούρο και συνεχίσαμε για να μη χάσουμε όλη τη μέρα, έχοντας συναίσθηση πως δε θα μπορούσαμε να επισκεφθούμε όλα όσα θέλαμε, στο ήδη κουτσουρεμένο μας πρόγραμμα. Ο ποταμός Baker που εμφανίστηκε μπροστά μας και θα κινούμασταν παράλληλά του είχε ένα πανέμορφο χρώμα, είδαμε άπειρα guanacos, αλλά σαν τα τοπία της πρώτης ημέρας δεν ήταν και παρότι είχε μια σχετική άγρια ομορφιά η διαδρομή, ήταν μάλλον υποδεέστερη από αυτό που αναμέναμε, κι ας είχαμε φτάσει σχεδόν στο Cochrane (να ψάχνει ο κύριος @James στους γουγλοχάρτηδες παρακαλώ). Στο οποίο Cochrane έπρεπε να ληφθούν αποφάσεις, οπότε έλαβε χώρα ένα μίνι συμβούλιο: Εάν θα πηγαίναμε μέχρι την caleta tortel θέλαμε άλλες...11 ώρες οδήγηση το οποίο σήμαινε πως θα επιστρέφαμε στη βάση μας κατά τις 2 το πρωί, το οποίο θα έθετε σε κίνδυνο την επίσκεψη στην Capilla de MArmol, που υποτίθεται πως θα ήταν και το highlight. Αν συνεχίζαμε, θα το ρισκάραμε, θα ήμασταν πτώματα, θα οδηγούσαμε στα άγρια σκοτάδια, αλλά θα βλέπαμε πολλά τοπία παραπάνω. Ο Α ήθελε να οδηγήσει μέχρι να βγάλει ο ήλιος κέρατα, ο Χ επέμενε να επιστρέψουμε, τελικώς τάχθηκα με τον Χ διότι τα τοπία δε με είχαν μαγέψει κιόλας και τέλος πάντων ήταν και θέμα ασφάλειας.
Σκληρή η απόφαση, αλλά χάρη στη βλάβη του οχήματος (και τις αηδίες της Latam) επιστρέψαμε στη βάση μας, ψάχνοντας πάντως να βρούμε ένα εθνικό πάρκο, την είσοδο του οποίου δεν εντοπίσαμε ποτέ, και φυσικά στις ερημιές δεν υπήρχε και κανείς για να ρωτήσουμε. Τελικά διασταυρωθήκαμε με μια καμιονέτα από την εποχή του Νώε, οι επιβάτες της οποίας μας υπέδειξαν την είσοδο ενός άλλου εθνικού πάρκου "με κόνδορες και άπειρα guanaco". Ε, ορμήσαμε και μάλλον ήταν το καλύτερο κομμάτι της ημέρας: η διαδρομή ήταν πανέμορφη, τα guanacos εκατοντάδες και κυριολεκτικά ατρόμητα (μέχρι και το δρόμο μπλοκάριζαν), έπαιζαν με τα μικρά τους αμέριμνα σε μια ατελείωτη στέπα, ενώ σε ολόκληρο το απέραντο πάρκο δεν υπήρχε κανείς πλην ημών.
Η επιστροφή μας επιφύλασσε μια αλεπού, ένα γκουρμεδάδικο στη μέση του πουθενά που ντουμπλάριζε ως μπουτίκ χοτέλ αλλά του οποίου η κουζίνα δεν είχε ανοίξει ακόμη και στάση στο Rio Tranquilo, όπου καταβρόχθισα έναν αναπάντεχα νοστιμότατο σολομό στο "restaurante turistico" και κλείσαμε και τουρ με το καραβάκι για την επόμενη για το Capilla de Marmol. Φτάσαμε αργά στην Bahia Murta, στην ώρα μας πάντως για να απολαύσουμε ένα καταπληκτικό ηλιοβασίλεμα στην παραλία του μικροσκοπικού οικισμού, γελώντας και απολαμβάνοντας τις αναποδιές, χωρίς τις οποίες δε θα ήταν ταξίδι. Κάτσαμε μέχρι αργά οι τρεις μας να βλέπουμε τα χρώματα μέσα στο ψοφόκρυο, κάνοντας αυτό που κάνουμε ανελλιπώς από τότε που γνωριστήκαμε στο σχολείο: παρέα και χαβαλέ.