Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
Ανακεφαλαιώνοντας τα όσα έκανε στραβά η Latam, είχε αρχικά καθυστέρηση, μετά είχε τεχνική βλάβη, μετά απέτυχε να μας δώσει έστω ένα σάντουιτς, μας έστειλε στο Σαντιάγο όπου είχε ελαττωματικό τράνσφερ, ε δεν ήταν έκπληξη που το επόμενο πρωί το τράνσφερ για το αεροδρόμιο έφτασε μια ώρα αργότερα, με αποτέλεσμα παραλίγο να χάσουμε και την πτήση. Για να μην ξαναναφερθώ στην απερίγραπτη αυτή αεροπορική εταιρεία ιδιοκτησίας του προέδρου της χώρα Πινιέρα, να σημειώσω ότι ήδη είχε χάσει τη βαλίτσα του Χ επί 5 μέρες κι επιπλέον δεν μας έδωσε ποτέ καμία αποζημίωση για τις καθυστερήσεις και ακυρώσεις (ο Χ πήρε 200 ευρώ για τις 5 μέρες που έλειπε η βαλίτσα του, για την ακύρωση της πτήσης πήραμε το τρίτο το μακρύτερο παρά τα όσα μέιλ τους στείλαμε, ενώ οι γνωστές εταιρείες είσπραξης online μου απάντησαν πως με εσωτερικές πτήσεις της Latam δεν ασχολούνται).
Μετά λοιπόν από ένα τραγελαφικό τράνσφερ της Latam (για πτήση στις 7.40 ήρθαν να μας πάρουν στις... 6.15) είχαμε και τραγελαφικό τσεκιν με την ψυχή στο στόμα, όπου εκτός όλων των άλλων η εκπαιδευόμενη τσεκινατζού επέμενε να μη μας δώσει άλλα tags, λέγοντας πως αφού η αρχική μας πτήση θα πήγαινε στον ίδιο προορισμό με αυτόν που θα πηγαίναμε τώρα, οι βαλίτσες μας θα έφταναν μια χαρά. Είδα κι έπαθα να της εξηγήσω πως μπορεί ο προορισμός να είναι ο ίδιος αλλά αφού αναγράφεται άλλος αριθμός πτήσης δε θα φτάσουν ποτέ και τελικά βρέθηκε μια υπεύθυνη να πηγαίνει πανικόβλητη με τα σωστά tags στο χέρι για να διορθώσει την κοτσάνα της τσεκινατζούς. Για επιστέγασμα, όσο περιμέναμε να επιβιβαστούμε στο αεροπλάνο, μας πλησίασε ένας Μόγγολος της Latam καις μας ρώτησε αν θέλουμε -λόγω overbooking- να μείνουμε εθελοντικά 2-3 μέρες ακόμη στο Σαντιάγο. Ε πόσο να αντέξω πια; Άκουσε τα γαμοσταυρίδια του κι ευτυχώς που με συγκράτησαν οι άλλοι γιατί θα είχε την τύχη του ρεσεψιονίστ στη Βολιβία. Latam, η χειρότερη αεροπορική στο σύμπαν μετά την Cubana, επιβιώνει επειδή έχει ένα αισχρό μονοπώλιο στη χώρα χάρη στον απατεώνα τον Πινιέρα. Τέλος πάντων είπα ότι δε ξαναναφερθώ σε αυτούς γιατί συγχύζομαι μέχρι και σήμερα, ενάμησι χρόνο μετά.
Με αγωνία κοιτούσαμε από το χώρο επιβίβασης για να δούμε αν οι βαλίτσες μας θα φορτώνονταν τελικώς και η πτήση πέρασε κάνοντας το αεροπλάνο μούτι, παίζοντας Πες/Βρες, μια εφαρμογή στο κινητό του Χ που μας κράτησε ψυχικά υγιείς στο 24ωρο παράνοιας της Latam (τους ανέφερα και πάλι). Εν τέλει προσγειωθήκαμε στο τιμημένο Coyaique/Balmaceda, ήρθαν και οι βαλίτσες των παιδιών (εγώ σε αεροπορική δε δίνω ούτε χαρτομάντηλο, χρόνια τώρα, μόνο χειραποσκευή) και όλο ενθουσιασμό πήγαμε στο γραφείο της Europcar, έτοιμοι για την road trip adventure που μας περίμενε.
Ενας ευγενής Χιλιανός (οξύμωρες οι δύο έννοιες, αλλά ναι, υπάρχουν και ευγενείς Χιλιανοί) της Europcar μας ενημέρωσε πως το αμάξι μας το είχαν δώσει σε άλλους αφού δεν εμφανιστήκαμε κι όταν τους είπαμε πως πήραμε τηλέφωνο και ειδοποιήσαμε πως δε θα καταφέρναμε να το παραλάβουμε εγκαίρως μας είχαν πει να μην ανησυχούμε, δήλωσε άγνοια. Μας έδωσε άλλο αμάξι, χαμηλότερης κατηγορίας και αξίας, αλλά το μόνο που μας ενδιέφερε ήταν τέλος πάντων να ξεκινήσουμε, έστω και με τρεις ώρες ύπνο, καλύπτοντας 8 ώρες οδήγησης. Με το που βγήκαμε να παραλάβουμε το αμάξι βρεθήκαμε αντιμέτωποι με συνθήκες Ισλανδίας: δυνατός αέρας, τσουχτερό κρύο, ενοχλητική βροχή εμ κλίση διαγώνια και ξεκινήσαμε για το πρώτο βενζινάδικο που ήταν... 50 χιλιόμετρα μακριά, ενδεικτικό ότι αρχίζαμε να μπαίνουμε σε περιοχές εξωφρενικά αραιοκατοικημένες.
Ξέραμε πως άσφαλτο θα είχαμε στη διάθεσή μας μόνο για λίγα χιλιόμετρα και η αλήθεια είναι πως είχαμε χαμηλές προσδοκίες, αφού κατά τον οδηγό μας το τοπίο θα ήταν λιγότερο εντυπωσιακό μέχρι την Bahia Murta. Ε γι' αυτή τη διαδρομή έχω μόνο τέσσερις λέξεις, δηλαδή τρεις, τις εξής δύο: WOW. Λίγες φορές έχω εντυπωσιαστεί τόσο με φυσικά τοπία. Εκείνο το πρώτο δίωρο, παρά τον απαράδεκτο καιρό που πρακτικά δεν άφησε και πολλά περιθώρια για φωτογραφίες, ήταν εκπληκτικό. Μεγάλοι ορεινοί όγκοι έπεφταν επικλινώς απειλητικά προς το δρόμο, τεράστιες φτέρες δέσποζαν στην άκρη του, όποτε υποχωρούσαν τα σύννεφα βλέπαμε εξωτικές χιονισμένες βουνοκορφές, ενώ τα δέντρα ήταν από τα πιο περίεργα που έχω δει, χώρια που στα ξεκούδουνα εμφανίζονταν και καταρράκτες που ξέσπαγαν πάνω ακριβώς στην άσφαλτο. Δυστυχώς το φωτογραφικό υλικό από αυτό το κομμάτι είναι από φτωχό έως άθλιο λόγω απαράδεκτου φωτογράφου και χάλια καιρού, αφού φυσούσε με τέτοια κλίση που η βροχή μας χτυπούσε κατάμουτρα (κι εμάς και τις φωτογραφικές μας μηχανές). Το όλο θέαμα γινόταν πιο γοητευτικό από τη μία από την παντελή ανυπαρξία ανθρώπινης παρουσίας (είδαμε ένα ολόκληρο αυτοκίνητο να οδηγείται κι άλλο ένα να κείτεται εγκαταλελειμμένο εδώ και δεκαετίες μάλλον) κι από την άλλη από την ομίχλη που όποτε το αποφάσιζε μας χάριζε στιγμιαία θέα σε μυστηριώδεις βουνοκορφές. Σχεδόν σε κάθε στροφή το τοπίο άλλαζε, ενώ ξαφνικά η ομίχλη υποχώρησε και καλοκαίριασε απότομα, οπότε και η διάθεσή μας βελτιώθηκε, με τον Johnny Cash και τις Τρύπες να εναλλάσσονται χάρη στο DJ X και την παντελή ανυπαρξία ραδιοφωνικών σταθμών.
Τα ελάχιστα σπίτια που είδαμε ήταν ακατοίκητα, είδαμε όμως πανέμορφα άλογα, μπόλικα προβατάκια και αμέτρητα μωβ λουλούδια, ποτάμια που ενώνονταν με λίμνες και δέντρα που ξερπόβαλλαν μέσα από το νερό, ενώ ο πρώτος οικισμός που είδαμε στην Carretera Austral ήταν η Bahia Murta, ένα καλτ χωριό-φάντασμα με δύο μίνι μάρκετ, όπου προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε το κατάλυμα που είχαμε κάνει κράτηση και παρότι ο συνολικός πληθυσμός ήταν 586 άτομα, κανείς δε φαινόταν να ξέρει πού βρίσκεται. Τελικά βρήκαμε τρεις άδειες καλύβες και το πενηντάρι μαχίμι Πατρίσιο, που δεν είχε τις καλύβες έτοιμες και ως εκ τούτου μας πήγε στο ξύλινο σπιτάκι μιας γειτόνισσας, που θα αποτελούσε και το καταφύγιό μας μετά από μια εξαντλητική μέρα, άλλωστε είχαμε κοιμηθεί όλες κι όλες 3 ώρες χάρη στα τερτίπια της ακατονόμαστης εταιρείας. Ίντερνετ φυσικά δεν υπήρχε, οπότε απευθυνθήκαμε στον Πατρίσιο για να δούμε τι θα κάναμε την επομένη, αφού το αρχικό μας "πρόγραμμα", κουτσουρεμένο κατά μία μέρα, πλέον ήταν στον αέρα. Από αυτά που μας είπε, αποφασίσαμε να "κόψουμε" το Chile Chico, αφού οι περιγραφές περί στέπας δε μας ενθουσίασαν, και θα επικεντρώναμε στο Cochrane και την Caleta Τortel. Επίσης μας πρότεινε να αφήσουμε την Capilla de Marmol, τις διάσημες σπηλιές από μάρμαρο με τους περίεργους σχηματισμούς, και να προτιμήσουμε το Puerto Sanchez, που ήταν πιο κοντά, συμβουλή την οποία τελικώς δεν ακολουθήσαμε.
Πεινούσαμε όμως οι ήρωες και εστιατόριο είχαμε δει μόνο ένα. Ο Πατρίσιο μας σύστησε να πάμε στης Σουζάνα, που ήταν... το ένα και μοναδικό εστιατόριο που είχαμε δει όλη μέρα, σε ένα κόκκινο αγρόκτημα. Ε, μπανιαριστήκαμε για να μη μας περάσει για τίποτε άπλυτους η Σουζάνα και πήγαμε να το τιμήσουμε. Το σκηνικό ήταν εντελώς σπιτικό, ουσιαστικά φάγαμε στο σαλόνι της Σουζάνα, με θέα την κουζίνα, μια αδιάφορη σούπα (α ρε Περού με τις φαγητάρες και τις σουπάρες σου), κάτι μικρά σουτζουκοειδή κεφτεδάκια, μια φρουτοσαλάτα για επιδόρπιο κι ένα επιεικώς χάλια κρασί (όπως απεφάνθη και ο ειδήμων της παρέας Χ που έχει κάνει τα πτυχία οινογνωσίας ταπετσαρία). Μέτριο το φαγητό, ευχάριστη η εμπειρία, τσουχτερή η τιμή.
Περάσαμε από το καλτ μίνι μάρκετ/χασάπικο/κολοκυθάδικο, τσιμπήσαμε κάτι σοκολάτες που τις τσακίσαμε για να χορτάσουμε (μικρές οι μερίδες της Σουζάνα) και πέσαμε ξεροί για ύπνο. Άλλωστε η επόμενη θα ήταν μεγάλη μέρα, θα φτάναμε μέχρι την Caleta Tortel. Η μοίρα δεν έμελλε να μας αξιώσει όμως...
Μετά λοιπόν από ένα τραγελαφικό τράνσφερ της Latam (για πτήση στις 7.40 ήρθαν να μας πάρουν στις... 6.15) είχαμε και τραγελαφικό τσεκιν με την ψυχή στο στόμα, όπου εκτός όλων των άλλων η εκπαιδευόμενη τσεκινατζού επέμενε να μη μας δώσει άλλα tags, λέγοντας πως αφού η αρχική μας πτήση θα πήγαινε στον ίδιο προορισμό με αυτόν που θα πηγαίναμε τώρα, οι βαλίτσες μας θα έφταναν μια χαρά. Είδα κι έπαθα να της εξηγήσω πως μπορεί ο προορισμός να είναι ο ίδιος αλλά αφού αναγράφεται άλλος αριθμός πτήσης δε θα φτάσουν ποτέ και τελικά βρέθηκε μια υπεύθυνη να πηγαίνει πανικόβλητη με τα σωστά tags στο χέρι για να διορθώσει την κοτσάνα της τσεκινατζούς. Για επιστέγασμα, όσο περιμέναμε να επιβιβαστούμε στο αεροπλάνο, μας πλησίασε ένας Μόγγολος της Latam καις μας ρώτησε αν θέλουμε -λόγω overbooking- να μείνουμε εθελοντικά 2-3 μέρες ακόμη στο Σαντιάγο. Ε πόσο να αντέξω πια; Άκουσε τα γαμοσταυρίδια του κι ευτυχώς που με συγκράτησαν οι άλλοι γιατί θα είχε την τύχη του ρεσεψιονίστ στη Βολιβία. Latam, η χειρότερη αεροπορική στο σύμπαν μετά την Cubana, επιβιώνει επειδή έχει ένα αισχρό μονοπώλιο στη χώρα χάρη στον απατεώνα τον Πινιέρα. Τέλος πάντων είπα ότι δε ξαναναφερθώ σε αυτούς γιατί συγχύζομαι μέχρι και σήμερα, ενάμησι χρόνο μετά.
Με αγωνία κοιτούσαμε από το χώρο επιβίβασης για να δούμε αν οι βαλίτσες μας θα φορτώνονταν τελικώς και η πτήση πέρασε κάνοντας το αεροπλάνο μούτι, παίζοντας Πες/Βρες, μια εφαρμογή στο κινητό του Χ που μας κράτησε ψυχικά υγιείς στο 24ωρο παράνοιας της Latam (τους ανέφερα και πάλι). Εν τέλει προσγειωθήκαμε στο τιμημένο Coyaique/Balmaceda, ήρθαν και οι βαλίτσες των παιδιών (εγώ σε αεροπορική δε δίνω ούτε χαρτομάντηλο, χρόνια τώρα, μόνο χειραποσκευή) και όλο ενθουσιασμό πήγαμε στο γραφείο της Europcar, έτοιμοι για την road trip adventure που μας περίμενε.
Ενας ευγενής Χιλιανός (οξύμωρες οι δύο έννοιες, αλλά ναι, υπάρχουν και ευγενείς Χιλιανοί) της Europcar μας ενημέρωσε πως το αμάξι μας το είχαν δώσει σε άλλους αφού δεν εμφανιστήκαμε κι όταν τους είπαμε πως πήραμε τηλέφωνο και ειδοποιήσαμε πως δε θα καταφέρναμε να το παραλάβουμε εγκαίρως μας είχαν πει να μην ανησυχούμε, δήλωσε άγνοια. Μας έδωσε άλλο αμάξι, χαμηλότερης κατηγορίας και αξίας, αλλά το μόνο που μας ενδιέφερε ήταν τέλος πάντων να ξεκινήσουμε, έστω και με τρεις ώρες ύπνο, καλύπτοντας 8 ώρες οδήγησης. Με το που βγήκαμε να παραλάβουμε το αμάξι βρεθήκαμε αντιμέτωποι με συνθήκες Ισλανδίας: δυνατός αέρας, τσουχτερό κρύο, ενοχλητική βροχή εμ κλίση διαγώνια και ξεκινήσαμε για το πρώτο βενζινάδικο που ήταν... 50 χιλιόμετρα μακριά, ενδεικτικό ότι αρχίζαμε να μπαίνουμε σε περιοχές εξωφρενικά αραιοκατοικημένες.
Ξέραμε πως άσφαλτο θα είχαμε στη διάθεσή μας μόνο για λίγα χιλιόμετρα και η αλήθεια είναι πως είχαμε χαμηλές προσδοκίες, αφού κατά τον οδηγό μας το τοπίο θα ήταν λιγότερο εντυπωσιακό μέχρι την Bahia Murta. Ε γι' αυτή τη διαδρομή έχω μόνο τέσσερις λέξεις, δηλαδή τρεις, τις εξής δύο: WOW. Λίγες φορές έχω εντυπωσιαστεί τόσο με φυσικά τοπία. Εκείνο το πρώτο δίωρο, παρά τον απαράδεκτο καιρό που πρακτικά δεν άφησε και πολλά περιθώρια για φωτογραφίες, ήταν εκπληκτικό. Μεγάλοι ορεινοί όγκοι έπεφταν επικλινώς απειλητικά προς το δρόμο, τεράστιες φτέρες δέσποζαν στην άκρη του, όποτε υποχωρούσαν τα σύννεφα βλέπαμε εξωτικές χιονισμένες βουνοκορφές, ενώ τα δέντρα ήταν από τα πιο περίεργα που έχω δει, χώρια που στα ξεκούδουνα εμφανίζονταν και καταρράκτες που ξέσπαγαν πάνω ακριβώς στην άσφαλτο. Δυστυχώς το φωτογραφικό υλικό από αυτό το κομμάτι είναι από φτωχό έως άθλιο λόγω απαράδεκτου φωτογράφου και χάλια καιρού, αφού φυσούσε με τέτοια κλίση που η βροχή μας χτυπούσε κατάμουτρα (κι εμάς και τις φωτογραφικές μας μηχανές). Το όλο θέαμα γινόταν πιο γοητευτικό από τη μία από την παντελή ανυπαρξία ανθρώπινης παρουσίας (είδαμε ένα ολόκληρο αυτοκίνητο να οδηγείται κι άλλο ένα να κείτεται εγκαταλελειμμένο εδώ και δεκαετίες μάλλον) κι από την άλλη από την ομίχλη που όποτε το αποφάσιζε μας χάριζε στιγμιαία θέα σε μυστηριώδεις βουνοκορφές. Σχεδόν σε κάθε στροφή το τοπίο άλλαζε, ενώ ξαφνικά η ομίχλη υποχώρησε και καλοκαίριασε απότομα, οπότε και η διάθεσή μας βελτιώθηκε, με τον Johnny Cash και τις Τρύπες να εναλλάσσονται χάρη στο DJ X και την παντελή ανυπαρξία ραδιοφωνικών σταθμών.
Τα ελάχιστα σπίτια που είδαμε ήταν ακατοίκητα, είδαμε όμως πανέμορφα άλογα, μπόλικα προβατάκια και αμέτρητα μωβ λουλούδια, ποτάμια που ενώνονταν με λίμνες και δέντρα που ξερπόβαλλαν μέσα από το νερό, ενώ ο πρώτος οικισμός που είδαμε στην Carretera Austral ήταν η Bahia Murta, ένα καλτ χωριό-φάντασμα με δύο μίνι μάρκετ, όπου προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε το κατάλυμα που είχαμε κάνει κράτηση και παρότι ο συνολικός πληθυσμός ήταν 586 άτομα, κανείς δε φαινόταν να ξέρει πού βρίσκεται. Τελικά βρήκαμε τρεις άδειες καλύβες και το πενηντάρι μαχίμι Πατρίσιο, που δεν είχε τις καλύβες έτοιμες και ως εκ τούτου μας πήγε στο ξύλινο σπιτάκι μιας γειτόνισσας, που θα αποτελούσε και το καταφύγιό μας μετά από μια εξαντλητική μέρα, άλλωστε είχαμε κοιμηθεί όλες κι όλες 3 ώρες χάρη στα τερτίπια της ακατονόμαστης εταιρείας. Ίντερνετ φυσικά δεν υπήρχε, οπότε απευθυνθήκαμε στον Πατρίσιο για να δούμε τι θα κάναμε την επομένη, αφού το αρχικό μας "πρόγραμμα", κουτσουρεμένο κατά μία μέρα, πλέον ήταν στον αέρα. Από αυτά που μας είπε, αποφασίσαμε να "κόψουμε" το Chile Chico, αφού οι περιγραφές περί στέπας δε μας ενθουσίασαν, και θα επικεντρώναμε στο Cochrane και την Caleta Τortel. Επίσης μας πρότεινε να αφήσουμε την Capilla de Marmol, τις διάσημες σπηλιές από μάρμαρο με τους περίεργους σχηματισμούς, και να προτιμήσουμε το Puerto Sanchez, που ήταν πιο κοντά, συμβουλή την οποία τελικώς δεν ακολουθήσαμε.
Πεινούσαμε όμως οι ήρωες και εστιατόριο είχαμε δει μόνο ένα. Ο Πατρίσιο μας σύστησε να πάμε στης Σουζάνα, που ήταν... το ένα και μοναδικό εστιατόριο που είχαμε δει όλη μέρα, σε ένα κόκκινο αγρόκτημα. Ε, μπανιαριστήκαμε για να μη μας περάσει για τίποτε άπλυτους η Σουζάνα και πήγαμε να το τιμήσουμε. Το σκηνικό ήταν εντελώς σπιτικό, ουσιαστικά φάγαμε στο σαλόνι της Σουζάνα, με θέα την κουζίνα, μια αδιάφορη σούπα (α ρε Περού με τις φαγητάρες και τις σουπάρες σου), κάτι μικρά σουτζουκοειδή κεφτεδάκια, μια φρουτοσαλάτα για επιδόρπιο κι ένα επιεικώς χάλια κρασί (όπως απεφάνθη και ο ειδήμων της παρέας Χ που έχει κάνει τα πτυχία οινογνωσίας ταπετσαρία). Μέτριο το φαγητό, ευχάριστη η εμπειρία, τσουχτερή η τιμή.
Περάσαμε από το καλτ μίνι μάρκετ/χασάπικο/κολοκυθάδικο, τσιμπήσαμε κάτι σοκολάτες που τις τσακίσαμε για να χορτάσουμε (μικρές οι μερίδες της Σουζάνα) και πέσαμε ξεροί για ύπνο. Άλλωστε η επόμενη θα ήταν μεγάλη μέρα, θα φτάναμε μέχρι την Caleta Tortel. Η μοίρα δεν έμελλε να μας αξιώσει όμως...