Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 9.661
- Likes
- 50.498
- Επόμενο Ταξίδι
- Umhlanga
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
Mάλλον απογοητευτικός οπτικά ο αρχαιολογικός χώρος του Wari, ανεξαρτήτως της ιστορικής του σημασίας.
Γουρουνάκια πάντως, είχε.
Cuy προς πώληση, στο Κίνουα.
Γραφικό το χωριουδάκι.
Ατέλειωτη η ανάβαση μέχρι τον οβελίσκο που σηματοδοτεί το σημείο της μάχης του Αγιακούτσο.
Πλαστική καρέκλα και σκαμπό... και μετά έπεσε, χαχαχα.
Τι θα γίνει ρε κωθώνια; Μισή ώρα για να ανάψετε μια φλόγα; Με τι βλάκες έχω μπλέξει;
Πού την αφήσατε ρε την ανθοδέσμη; Δίπλα στις τουαλέτες; Στις χέστρες θα αποτίσουμε φόρο τιμής ή στους νεκρούς;
Το φόκους στη μάγισσα, όχι στο φαγητό.
Από το μουσείο στο Αγιακούτσο: Ο "φούρνος" ήταν το κρεματόριο της αστυνομίας όπου καίγονταν οι βασανισθέντες, ώστε να μη βρεθεί ίχνος τους.
Το Φωτεινό Μονοπάτι εκμεταλλέυθηκε τη φτώχεια, την έλλειψη επικοινωνίας και το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο των απομονωμένων χωριών των Άνδεων για να διαδώσει την προπαγάνδα του. Σε πολλές περιπτώσεις οργάνωσε "Λαϊκά συμβούλια" που αντικατέστησαν τις αρχές. Όταν έφτασε ο στρατός και χρησιμοποίησε βίαιες μεθόδους για να καταπολεμήσει τα συμβούλια αυτά, οι κάτοικοι των κοινοτήτων βρέθηκαν ανάμεσα σε διασταυρούμενα πυρά: από τη μία ο στρατός κι από την άλλη το Φωτεινό Μονοπάτι.
Ο Abimael Guzman, καθηγητής Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Αγιακούτσο, εγκέφαλος του Φωτεινού Μονοπατιού και πρακτικά ιδρυτής μιας θεοκρατικής οργάνωσης όπου υπέρτατη θεότητα ήταν ο ίδιος, μετά τη σύλληψή του "αποκαλύπτεται" μέσα σε κελί δημοσίως.
Χωρίς σχόλια.
Όταν το Φωτεινό Μονοπάτι έγινε διεθνώς γνωστό: την επομένη των ανακοινώσεων του Deng Xiao Ping για τις οικονομικές μεταρρυθμίσεις στην Κίνα, στο Περού εμφανίστηκαν κρεμασμένα σκυλιά σε κολώνες της ΔΕΗ με το όνομά του. Το Φωτεινό Μονοπάτι τον θεώρησε προδότη του μαοϊσμού και ξεκινάει μια καμπάνια εκφοβισμού, τρομοκρατικών ενεργειων, δολοφονιών και απαγωγών, στην προσπάθειά του να εδραιωθεί στη συνείδηση του κόσμου ως το αυθεντικότερο κίνημα αποκατάστασης του Μαοϊσμού διεθνώς. Τα σκυλάκια ήταν μόνο η αρχή.
Άλλα φυντάνια ήταν το Επαναστατικό Κίνημα Τούπακ Αμάρου...
"Αρχικά, η απάντηση του Κράτους ήταν βασικά στρατιωτική. Οι κυβερνήσεις παραχώρησαν στις Ένοπλες Δυνάμεις την ευθύνη για την καταπολέμηση της βίας χωρίς να τις εκπαιιδεύσουν σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τα πρώτα χρόνια μάλιστα οι στρατιώτες δε μιλούσαν καν Κέτσουα, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζονται ως εισβολείς. Το κράτος καθυστέρησε πολύ να συνειδητοποιήσει πως στη μάχη απέναντι στον τρόμο χρειάζονταν νίκες σε επίπεδο κοινωνικό κι όχι μόνο στρατιωτικό." Σε ελεύθερη μετάφραση το κείμενο, αλλά πρακτικά αυτό είναι το ζουμί της σύγκρουσης και στο πώς η βία των Μαοϊστών έφερε ακόμη περισσότερη βία από ένα στρατό ανεκπαίδευτο, ακατάλληλο, εγκληματικά απροετοίμαστο.
Η κατάσταση στα σχολεία των Άνδεων τη δεκαετία του '80 αποτέλεσε πρόσφορο έδαφος για το Guzman και τους υπολοίπους.
Η απάντηση του στρατού στην πανεπιστημιακή βία που προώθησε το Φωτεινό Μονοπάτι: στρατιωτικοί έλεγχοι στα πανεπιστήμια και σχολεία καθημερινώς.
Στα σχολεία του Περού σήμερα, τα παιδιά μαθαίνουν για το δικό τους εμφύλιο, κι ας είναι πολύ πρόσφατος. Στα σχολεία άλλων χωρών πάλι...
Τρομερή η αίθουσα με τα πάνελ των θυμάτων της σύγκρουσης. Όταν έφτανες μπροστά σε μια οθόνη, ενεργοποιούταν αυτόματα και ο αφηγητής σε κοιτούσε στα μάτια. Συγκλονιστικές ιστορίες, αμαρτία να πάει κανείς στη Λίμα και να μην το επισκεφθεί.
600.000 εσωτερικοί πρόσφυγες. Για όσους έχουν ταξιδέψει τις Άνδεις κι έχουν απορήσει με τα εγκαταλελειμένα χωριά σαν κι αυτό της φωτογραφίας, ιδού η απάντηση.
ΊΣως η πιο συγκινητική παρουσία, η mama Fernandina, που παρότι άπορη και χωρίς να μιλάει καν Ισπανικά, οργάνωσε ολόκληρο κίνημα για την αποκάλυψη της αλήθειας και την εύρεση των εξαφανισθέντων. "Αυτό που θέλω να μάθω είναι γιατί εξαφάνισαν το γιο μου"
"πού τον πήγαν, τι του έκαναν, σε τι έφταιξε". Το βλέμμα της γυναίκας τα λέει όλα και να μην υπήρχε η μετάφραση από τα Κέτσουα πάλι το μήνυμα θα έφτανε. Συγκλονιστικό το μουσείο, γι' αυτό και οι άπειρες φωτό που του αφιερώνω.
Post-it συμπαράστασης κι εντυπώσεων.
Εγώ στο σχολείο ζωγράφιζα το Βαζέχα. Τα παιδάκια των Άνδεων είχαν άλλες παραστάσεις...
Το Φωτεινό Μονοπάτι εκμεταλλεύτηκε τις συνθήκες των ινδιάνων του Αμαζονίου στρατλογώντας εκατοντάδες από αυτούς, πολλές φορές με τη βία.
Έχει τραβήξει πάρα πολλά αυτή η χώρα. Μα πάρα πολλά. Περνάς από νεκροταφεία και βλέπεις τέτοιες σκηνές καθημερινά.
Ο πολύ σοβαρός Μάριο Βάργκας Λιόσα. Για μένα ο καλύτερο συγγραφέας της ηπείρου διαχρονικά.
Η υπόθεση του Uchuraccay άφησε εποχή. Αλλά και τα τοπία πανέμορφα.
Απίστευτη αύξηση του πληθυσμού σε Λίμα και Αγιακούτσο λόγω των προσφύγων. Οι παραγκουπόλεις στα προάστεια είναι μάρτυρας ορατός ακόμη και στους περαστικούς.
Κάποτε ερωτεύτηκα μια εισαγγελέα της Λίμα, ζήσαμε αρκετό καιρό μαζί. Είχα την "ευκαιρία" να δω την παράνοια του Φωτεινού Μονοπατιού στις φυλακές της πρωτεύουσας. Φυλακισμένα μέλη της οργάνωσης σε στρατιωτική παρέλαση εντός των φυλακών, αποθεώνουν το θεάνθρωπο Guzman. Ο οποίος εκμεταλλεύθηκε και σεξουαλικά πολλά από τα μέλη της οργάνωσης, εκμεταλλευόμενος το στάτους του και την αμορφωσιά των μελών.
Η βία ξέφυγε από τις Άνδεις κι έφτασε στα παράλια, οι πόλεις των οποίων τη γνώρισαν από πρώτο χέρι.
Ο Polay μετά την απόδρασή του ποζάρει γελοιοποιώντας την περουβιάνικη αστυνομία.
Λίμα, δεκαετία '80. Χωρίς σχόλια.
Προσωπικά αντικείμενα εξαφανισθέντων.
Φανταστικές φωτογραφίες.
Βγαίνεις από το μουσείο στην παραλιακή της Λίμα πιο βαρύς. Αλλά και πλουσιότερος συνειδησιακά.
Cuy προς πώληση, στο Κίνουα.
Γραφικό το χωριουδάκι.
Ατέλειωτη η ανάβαση μέχρι τον οβελίσκο που σηματοδοτεί το σημείο της μάχης του Αγιακούτσο.
Πλαστική καρέκλα και σκαμπό... και μετά έπεσε, χαχαχα.
Τι θα γίνει ρε κωθώνια; Μισή ώρα για να ανάψετε μια φλόγα; Με τι βλάκες έχω μπλέξει;
Πού την αφήσατε ρε την ανθοδέσμη; Δίπλα στις τουαλέτες; Στις χέστρες θα αποτίσουμε φόρο τιμής ή στους νεκρούς;
Το φόκους στη μάγισσα, όχι στο φαγητό.
Από το μουσείο στο Αγιακούτσο: Ο "φούρνος" ήταν το κρεματόριο της αστυνομίας όπου καίγονταν οι βασανισθέντες, ώστε να μη βρεθεί ίχνος τους.
Το Φωτεινό Μονοπάτι εκμεταλλέυθηκε τη φτώχεια, την έλλειψη επικοινωνίας και το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο των απομονωμένων χωριών των Άνδεων για να διαδώσει την προπαγάνδα του. Σε πολλές περιπτώσεις οργάνωσε "Λαϊκά συμβούλια" που αντικατέστησαν τις αρχές. Όταν έφτασε ο στρατός και χρησιμοποίησε βίαιες μεθόδους για να καταπολεμήσει τα συμβούλια αυτά, οι κάτοικοι των κοινοτήτων βρέθηκαν ανάμεσα σε διασταυρούμενα πυρά: από τη μία ο στρατός κι από την άλλη το Φωτεινό Μονοπάτι.
Ο Abimael Guzman, καθηγητής Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Αγιακούτσο, εγκέφαλος του Φωτεινού Μονοπατιού και πρακτικά ιδρυτής μιας θεοκρατικής οργάνωσης όπου υπέρτατη θεότητα ήταν ο ίδιος, μετά τη σύλληψή του "αποκαλύπτεται" μέσα σε κελί δημοσίως.
Χωρίς σχόλια.
Όταν το Φωτεινό Μονοπάτι έγινε διεθνώς γνωστό: την επομένη των ανακοινώσεων του Deng Xiao Ping για τις οικονομικές μεταρρυθμίσεις στην Κίνα, στο Περού εμφανίστηκαν κρεμασμένα σκυλιά σε κολώνες της ΔΕΗ με το όνομά του. Το Φωτεινό Μονοπάτι τον θεώρησε προδότη του μαοϊσμού και ξεκινάει μια καμπάνια εκφοβισμού, τρομοκρατικών ενεργειων, δολοφονιών και απαγωγών, στην προσπάθειά του να εδραιωθεί στη συνείδηση του κόσμου ως το αυθεντικότερο κίνημα αποκατάστασης του Μαοϊσμού διεθνώς. Τα σκυλάκια ήταν μόνο η αρχή.
Άλλα φυντάνια ήταν το Επαναστατικό Κίνημα Τούπακ Αμάρου...
"Αρχικά, η απάντηση του Κράτους ήταν βασικά στρατιωτική. Οι κυβερνήσεις παραχώρησαν στις Ένοπλες Δυνάμεις την ευθύνη για την καταπολέμηση της βίας χωρίς να τις εκπαιιδεύσουν σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τα πρώτα χρόνια μάλιστα οι στρατιώτες δε μιλούσαν καν Κέτσουα, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζονται ως εισβολείς. Το κράτος καθυστέρησε πολύ να συνειδητοποιήσει πως στη μάχη απέναντι στον τρόμο χρειάζονταν νίκες σε επίπεδο κοινωνικό κι όχι μόνο στρατιωτικό." Σε ελεύθερη μετάφραση το κείμενο, αλλά πρακτικά αυτό είναι το ζουμί της σύγκρουσης και στο πώς η βία των Μαοϊστών έφερε ακόμη περισσότερη βία από ένα στρατό ανεκπαίδευτο, ακατάλληλο, εγκληματικά απροετοίμαστο.
Η κατάσταση στα σχολεία των Άνδεων τη δεκαετία του '80 αποτέλεσε πρόσφορο έδαφος για το Guzman και τους υπολοίπους.
Η απάντηση του στρατού στην πανεπιστημιακή βία που προώθησε το Φωτεινό Μονοπάτι: στρατιωτικοί έλεγχοι στα πανεπιστήμια και σχολεία καθημερινώς.
Στα σχολεία του Περού σήμερα, τα παιδιά μαθαίνουν για το δικό τους εμφύλιο, κι ας είναι πολύ πρόσφατος. Στα σχολεία άλλων χωρών πάλι...
Τρομερή η αίθουσα με τα πάνελ των θυμάτων της σύγκρουσης. Όταν έφτανες μπροστά σε μια οθόνη, ενεργοποιούταν αυτόματα και ο αφηγητής σε κοιτούσε στα μάτια. Συγκλονιστικές ιστορίες, αμαρτία να πάει κανείς στη Λίμα και να μην το επισκεφθεί.
600.000 εσωτερικοί πρόσφυγες. Για όσους έχουν ταξιδέψει τις Άνδεις κι έχουν απορήσει με τα εγκαταλελειμένα χωριά σαν κι αυτό της φωτογραφίας, ιδού η απάντηση.
ΊΣως η πιο συγκινητική παρουσία, η mama Fernandina, που παρότι άπορη και χωρίς να μιλάει καν Ισπανικά, οργάνωσε ολόκληρο κίνημα για την αποκάλυψη της αλήθειας και την εύρεση των εξαφανισθέντων. "Αυτό που θέλω να μάθω είναι γιατί εξαφάνισαν το γιο μου"
"πού τον πήγαν, τι του έκαναν, σε τι έφταιξε". Το βλέμμα της γυναίκας τα λέει όλα και να μην υπήρχε η μετάφραση από τα Κέτσουα πάλι το μήνυμα θα έφτανε. Συγκλονιστικό το μουσείο, γι' αυτό και οι άπειρες φωτό που του αφιερώνω.
Post-it συμπαράστασης κι εντυπώσεων.
Εγώ στο σχολείο ζωγράφιζα το Βαζέχα. Τα παιδάκια των Άνδεων είχαν άλλες παραστάσεις...
Το Φωτεινό Μονοπάτι εκμεταλλεύτηκε τις συνθήκες των ινδιάνων του Αμαζονίου στρατλογώντας εκατοντάδες από αυτούς, πολλές φορές με τη βία.
Έχει τραβήξει πάρα πολλά αυτή η χώρα. Μα πάρα πολλά. Περνάς από νεκροταφεία και βλέπεις τέτοιες σκηνές καθημερινά.
Ο πολύ σοβαρός Μάριο Βάργκας Λιόσα. Για μένα ο καλύτερο συγγραφέας της ηπείρου διαχρονικά.
Απίστευτη αύξηση του πληθυσμού σε Λίμα και Αγιακούτσο λόγω των προσφύγων. Οι παραγκουπόλεις στα προάστεια είναι μάρτυρας ορατός ακόμη και στους περαστικούς.
Κάποτε ερωτεύτηκα μια εισαγγελέα της Λίμα, ζήσαμε αρκετό καιρό μαζί. Είχα την "ευκαιρία" να δω την παράνοια του Φωτεινού Μονοπατιού στις φυλακές της πρωτεύουσας. Φυλακισμένα μέλη της οργάνωσης σε στρατιωτική παρέλαση εντός των φυλακών, αποθεώνουν το θεάνθρωπο Guzman. Ο οποίος εκμεταλλεύθηκε και σεξουαλικά πολλά από τα μέλη της οργάνωσης, εκμεταλλευόμενος το στάτους του και την αμορφωσιά των μελών.
Η βία ξέφυγε από τις Άνδεις κι έφτασε στα παράλια, οι πόλεις των οποίων τη γνώρισαν από πρώτο χέρι.
Ο Polay μετά την απόδρασή του ποζάρει γελοιοποιώντας την περουβιάνικη αστυνομία.
Λίμα, δεκαετία '80. Χωρίς σχόλια.
Προσωπικά αντικείμενα εξαφανισθέντων.
Φανταστικές φωτογραφίες.
Βγαίνεις από το μουσείο στην παραλιακή της Λίμα πιο βαρύς. Αλλά και πλουσιότερος συνειδησιακά.