Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
Συννεφιασμένη ξεκίνησε η μέρα, αλλά η παρέα ήταν στα πάνω της. Λόγω της χθεσινής βροχής το φαινομενικό γκαζόν ουσιαστικά ήταν ένας βάλτος, με τα πόδια να βουλιάζουν κάθε φορά που πατούσαμε, σε μια από αυτές μάλιστα ο Κρεκούζας είδε το παπούτσι του να μένει κολλημένο μέσα στο βάλτο και χρειάστηκε δεύτερη προσπάθεια για να το βγάλει. Παρότι λοιπόν δεν έβρεχε κι επιτέλους είχαμε κατηφόρα, τα πόδια μας (εμένα και του Κρεκούζα, οι άλλοι δύο είχαν σοβαρά ορειβατικά μποτάκια) έγιναν εντελώς μούσκεμα. Το σοβαρότερο πρόβλημα της ημέρας πάντως ήταν τα γόνατα του Παναγιώτη, αφού όλη η διαδρομή θα ήταν κατηφορική (λογικό, αν ανεβαίναμε κι άλλη μέρα σερί θα φτάναμε στο Aconcagua), μάλιστα θα πέφταμε... 1.500 μέτρα σε υψόμετρο.
Μπορεί να ξεκινήσαμε με συννεφιά, αλλά τελικώς όλη μέρα είχαμε όλο ήλιο και κάτι τοπία για να θες να βγάλεις καμβά, τρελάθηκα με τη φύση, είναι εκείνο το κομμάτι που είσαι αρκετά ψηλά για να έχει φύση των Άνδεων και αρκετά χαμηλά ώστε να συνδυάζεται με τροπική βλάστηση. Ένα προβληματάκι ήταν οι τρελές αγελάδες που στο πολύ στενό μονοπάτι ώρες-ώρες διεκδικούσαν όχι με πολλή διακριτικότητα ολόκληρο το μονοπάτι. Ειδικά όταν εφμανίστηκε κι ένας ταύρος στα δέκα μέτρα, χωρίς να έχουμε πού να σκαρφαλώσουμε για να τον αποφύγουμε τα χρειάστηκα, αλλά τελικώς μας προσπέρασε χωρίς περεταίρω επεισόδια. Μάλλον πιο απειλητικές ήταν οι αγελάδες που συνοδεύονταν από τα μοσχαράκια τους κι ένιωθαν να απειλούνται, αλλά στο τέλος ούτε γάτα ούτε ζημιά.
Ένα από τα ξεκάθαρα μονοπάτι των Ίνκας μας προσέφερε μια καταπληκτική κατηφόρα, με κοτρώνες μεν αλλά με τέτοια θέα και καιρό, αυτό ήταν λεπτομέρεια. Κάναμε πάρα πολλά χιλιόμετρα, αλλά είχαμε μπόλικη ενέργεια και χοροπηδούσαμε σαν τα κατσίκια, αφού είχαμε εγκλιματιστεί σε πολύ μεγαλύτερα υψόμετρα. Ο Παναγιώτης έμεινε πολύ πίσω λόγω γονάτων, ο Κυριάκος για στήριξη, ο Έβερτ από επαγγελματική υπευθυνότητα κι έτσι έμεινα με τον Κρεκούζα να είμαστε τουλάχιστον δυο ώρες προπορευόμενοι. Φτάσαμε σε μια διχάλα, προβληματιστήκαμε στο ποιο από τα δύο μονοπάτια να πάρουμε, αλλά τελικώς επιλέξαμε σωστά, καταλήγοντας σε ένα χωματόδρομο, από τον οποίο ίσως μια μέρα να περνούσε και κάποιο αυτοκίνητο. Εκεί, μπλοκάροντας το δρόμο κυριολεκτικά, ο Grimaldo είχε στήσει μια σκηνή για να μαγειρέψει και τα καρεκλάκια μας, μου φάνηκε αστείο ότι θα μπλοκάραμε όλο το «δρόμο» αλλά όντως δεν πέρασε κανείς και φαινόταν ότι μάλλον δεν περνάει και ποτέ. Και μόνο το γεγονός ότι υπήρχε πάντως έστω υποτυπώδης δρόμος σήμαινε πως πλησιάζαμε τον πολιτισμό. H βροχή πάντως δε μας άφησε παραπονεμένους, μας επισκέφθηκε και πάλι, ευτυχώς την ώρα που καταβροχθίζαμε ό,τι νόστιμο είχε φτιάξει ο Grimaldo, γνωρίζοντας ότι θα έχουμε ακόμη περισσότερα αέρια.
Συνεχίσαμε το περπάτημα, την κατάβαση δηλαδή, περνώντας καταρράκτες, πεταλούδες, καταπράσινα δάση και είδαμε και ανθρώπινη παρουσία, μια συμπαθέστατη κυυριούλα που ήδη περπατούσε δυο ωρίτσες με το δισάκι της απ’ ό,τι μας είπε για να πάει στου Miguel, που δεν κατάλαβα ποιος είναι και πού μένει, αλλά καλά να είναι η γυναίκα, που εξαφανίστηκε όπως εμφανίστηκε, παίρνοντας κάποιο παράπλευρο μονοπάτι. Τα τοπία γινόντουσαν όλο και πιο τροπικά, η κατηφόρα φάνηκε να είναι λιγότερο απότομη, αλλά συνεχισα να ανησυχώ για τον Παναγιώτη που πλέον κατέβαινε με βήμα σημειωτόν λόγω των πόνων στα γόνατα.
Φτάσαμε σχετικά εύκολα στο προσυμφωνημένο σημείο, όπου ο Έβερτ είχε κανονίσει να έρθει να μας πάρει ένα βανάκι, άλλωστε πια έπιαναν τα κινητά και υπήρχε έστω χωματόδρομος. Ο προορισμός μας θα ήταν η Santa Teresa, μια κωμόπολη όχι και τόσο μακριά από το Aguas Calientes, το ορμητήριο δηλαδή για το Μάτσου Πίτσου. Στο βανάκι πλην του οδηγού βρισκόταν κι ο αρχι-businessman του χωριού στον οποίο ανήκε το βαν, το πανδοχείο όπου θα μέναμε, το διπλανό του μίνι μάρκετ, οι μισές φυτείες που περάσαμε κι ο οποίος δε σταμάτησε να μιλάει στο κινητό με ύφος trader της Wall Street που λέει «ναι, ναι, πούλα αμέσως, πες στο Χονγκ Κονγκ να περιμένει». Ο τύπος δεν ήξερε ότι καταλαβαίνω Ισπανικά και τηρούσε σοβαρό ύφος ενώ στην πραγματικότητα μιλούσε με μια γκομενίτσα με την οποία προφανώς τα φορούσε στη γυναίκα του, γελάσαμε πολύ με τον απαράδεκτο.
Η επάνοδος μας στον πολιτισμό ήταν ανακουφιστική: τα δωμάτιά μας ήταν ανθρώπινα, θα είχαμε ζεστό νερό, ίντερνετ για να συνδεθεί ο Κρεκούζας στο youtube, instangram, facebook, twitter και άλλα σόσιαλ μύδια, ο Grimaldo βρήκε πραγματική κουζίνα για να μαγειρέψει και παρά το ότι υπήρχαν κάμποσα πανδοχεία, ανταλλακτήρια και μερικά σουβενιράδικα, οι εικόνες ήταν όμορφες: παραδοσιακές γιαγιάδες με στολές, παιδάκια με baby lamas για pets, στην τοπική εκκλησία ένας νέος έπαιζε μόνος του κιθάρα ενώ γέλασα απίσττευτα και με μια διαφήμιση ενός κοτοπουλάδικου που είχε ως αφίσα την κλασική πανοραμική φωτογραφία του Μάτσου Πίτσου, μόνο που στη θέση του μνημείου ανάμεσα στα ιερά βουνά των Ινκας βρισκόταν... ένα πιάτο κοτόπουλο. Το αντίστοιχο θα ήταν μια φωτογραφία του βράχου της Ακρόπολης κι αντί για τον Παρθενώνα να φιγουράρει ένα πιάτο πατσάς. Μας λείπει ακόμη αρκετό κιτς για να φτάσουμε τα επίπεδα των Περουβιανών.
Την επομένη θα ξυπνούσαμε ανθρώπινη ώρα για πρώτη φορά μετά από μέρες, αφού το Aguas Calientes δεν ήταν και τόσο μακριά. Χαράς Ευαγγέλια για τις πατούσες του Κρεκούζα, που είχαν τα μαύρα τους τα χάλια τόσο από το νερό που έκανε τα πόδια του να μοιάζουν πιο μουλιασμένα από νούφαρα, όσο και από τις φουσκάλες και το ξεφλούδισμα. Η βρώμα στα νύχια μας ήταν ενδεικτική του πόσες φορές είχαμε πέσει στο τρεκ, ανάλογη ήταν και η ηδονή του ντους, με ζεστό νερό παρακαλώ.
Μπορεί να ξεκινήσαμε με συννεφιά, αλλά τελικώς όλη μέρα είχαμε όλο ήλιο και κάτι τοπία για να θες να βγάλεις καμβά, τρελάθηκα με τη φύση, είναι εκείνο το κομμάτι που είσαι αρκετά ψηλά για να έχει φύση των Άνδεων και αρκετά χαμηλά ώστε να συνδυάζεται με τροπική βλάστηση. Ένα προβληματάκι ήταν οι τρελές αγελάδες που στο πολύ στενό μονοπάτι ώρες-ώρες διεκδικούσαν όχι με πολλή διακριτικότητα ολόκληρο το μονοπάτι. Ειδικά όταν εφμανίστηκε κι ένας ταύρος στα δέκα μέτρα, χωρίς να έχουμε πού να σκαρφαλώσουμε για να τον αποφύγουμε τα χρειάστηκα, αλλά τελικώς μας προσπέρασε χωρίς περεταίρω επεισόδια. Μάλλον πιο απειλητικές ήταν οι αγελάδες που συνοδεύονταν από τα μοσχαράκια τους κι ένιωθαν να απειλούνται, αλλά στο τέλος ούτε γάτα ούτε ζημιά.
Ένα από τα ξεκάθαρα μονοπάτι των Ίνκας μας προσέφερε μια καταπληκτική κατηφόρα, με κοτρώνες μεν αλλά με τέτοια θέα και καιρό, αυτό ήταν λεπτομέρεια. Κάναμε πάρα πολλά χιλιόμετρα, αλλά είχαμε μπόλικη ενέργεια και χοροπηδούσαμε σαν τα κατσίκια, αφού είχαμε εγκλιματιστεί σε πολύ μεγαλύτερα υψόμετρα. Ο Παναγιώτης έμεινε πολύ πίσω λόγω γονάτων, ο Κυριάκος για στήριξη, ο Έβερτ από επαγγελματική υπευθυνότητα κι έτσι έμεινα με τον Κρεκούζα να είμαστε τουλάχιστον δυο ώρες προπορευόμενοι. Φτάσαμε σε μια διχάλα, προβληματιστήκαμε στο ποιο από τα δύο μονοπάτια να πάρουμε, αλλά τελικώς επιλέξαμε σωστά, καταλήγοντας σε ένα χωματόδρομο, από τον οποίο ίσως μια μέρα να περνούσε και κάποιο αυτοκίνητο. Εκεί, μπλοκάροντας το δρόμο κυριολεκτικά, ο Grimaldo είχε στήσει μια σκηνή για να μαγειρέψει και τα καρεκλάκια μας, μου φάνηκε αστείο ότι θα μπλοκάραμε όλο το «δρόμο» αλλά όντως δεν πέρασε κανείς και φαινόταν ότι μάλλον δεν περνάει και ποτέ. Και μόνο το γεγονός ότι υπήρχε πάντως έστω υποτυπώδης δρόμος σήμαινε πως πλησιάζαμε τον πολιτισμό. H βροχή πάντως δε μας άφησε παραπονεμένους, μας επισκέφθηκε και πάλι, ευτυχώς την ώρα που καταβροχθίζαμε ό,τι νόστιμο είχε φτιάξει ο Grimaldo, γνωρίζοντας ότι θα έχουμε ακόμη περισσότερα αέρια.
Συνεχίσαμε το περπάτημα, την κατάβαση δηλαδή, περνώντας καταρράκτες, πεταλούδες, καταπράσινα δάση και είδαμε και ανθρώπινη παρουσία, μια συμπαθέστατη κυυριούλα που ήδη περπατούσε δυο ωρίτσες με το δισάκι της απ’ ό,τι μας είπε για να πάει στου Miguel, που δεν κατάλαβα ποιος είναι και πού μένει, αλλά καλά να είναι η γυναίκα, που εξαφανίστηκε όπως εμφανίστηκε, παίρνοντας κάποιο παράπλευρο μονοπάτι. Τα τοπία γινόντουσαν όλο και πιο τροπικά, η κατηφόρα φάνηκε να είναι λιγότερο απότομη, αλλά συνεχισα να ανησυχώ για τον Παναγιώτη που πλέον κατέβαινε με βήμα σημειωτόν λόγω των πόνων στα γόνατα.
Φτάσαμε σχετικά εύκολα στο προσυμφωνημένο σημείο, όπου ο Έβερτ είχε κανονίσει να έρθει να μας πάρει ένα βανάκι, άλλωστε πια έπιαναν τα κινητά και υπήρχε έστω χωματόδρομος. Ο προορισμός μας θα ήταν η Santa Teresa, μια κωμόπολη όχι και τόσο μακριά από το Aguas Calientes, το ορμητήριο δηλαδή για το Μάτσου Πίτσου. Στο βανάκι πλην του οδηγού βρισκόταν κι ο αρχι-businessman του χωριού στον οποίο ανήκε το βαν, το πανδοχείο όπου θα μέναμε, το διπλανό του μίνι μάρκετ, οι μισές φυτείες που περάσαμε κι ο οποίος δε σταμάτησε να μιλάει στο κινητό με ύφος trader της Wall Street που λέει «ναι, ναι, πούλα αμέσως, πες στο Χονγκ Κονγκ να περιμένει». Ο τύπος δεν ήξερε ότι καταλαβαίνω Ισπανικά και τηρούσε σοβαρό ύφος ενώ στην πραγματικότητα μιλούσε με μια γκομενίτσα με την οποία προφανώς τα φορούσε στη γυναίκα του, γελάσαμε πολύ με τον απαράδεκτο.
Η επάνοδος μας στον πολιτισμό ήταν ανακουφιστική: τα δωμάτιά μας ήταν ανθρώπινα, θα είχαμε ζεστό νερό, ίντερνετ για να συνδεθεί ο Κρεκούζας στο youtube, instangram, facebook, twitter και άλλα σόσιαλ μύδια, ο Grimaldo βρήκε πραγματική κουζίνα για να μαγειρέψει και παρά το ότι υπήρχαν κάμποσα πανδοχεία, ανταλλακτήρια και μερικά σουβενιράδικα, οι εικόνες ήταν όμορφες: παραδοσιακές γιαγιάδες με στολές, παιδάκια με baby lamas για pets, στην τοπική εκκλησία ένας νέος έπαιζε μόνος του κιθάρα ενώ γέλασα απίσττευτα και με μια διαφήμιση ενός κοτοπουλάδικου που είχε ως αφίσα την κλασική πανοραμική φωτογραφία του Μάτσου Πίτσου, μόνο που στη θέση του μνημείου ανάμεσα στα ιερά βουνά των Ινκας βρισκόταν... ένα πιάτο κοτόπουλο. Το αντίστοιχο θα ήταν μια φωτογραφία του βράχου της Ακρόπολης κι αντί για τον Παρθενώνα να φιγουράρει ένα πιάτο πατσάς. Μας λείπει ακόμη αρκετό κιτς για να φτάσουμε τα επίπεδα των Περουβιανών.
Την επομένη θα ξυπνούσαμε ανθρώπινη ώρα για πρώτη φορά μετά από μέρες, αφού το Aguas Calientes δεν ήταν και τόσο μακριά. Χαράς Ευαγγέλια για τις πατούσες του Κρεκούζα, που είχαν τα μαύρα τους τα χάλια τόσο από το νερό που έκανε τα πόδια του να μοιάζουν πιο μουλιασμένα από νούφαρα, όσο και από τις φουσκάλες και το ξεφλούδισμα. Η βρώμα στα νύχια μας ήταν ενδεικτική του πόσες φορές είχαμε πέσει στο τρεκ, ανάλογη ήταν και η ηδονή του ντους, με ζεστό νερό παρακαλώ.