Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
Επιτέλους και μια αναχώρηση στις 9! Φάγαμε σαν άνθρωποι πρωινό, γνώρισα κι ένα παλικαράκι εκεί που μου είπε “Α, στο Torres del Paine πάτε σήμερα; Το ωραιότερο τοπίο που έχω δει σε ενάμησι χρόνο ταξίδι!” και ξεκίνησε καλά η ημέρα.
Ο ξεναγός μας ήταν ένας 60ρης με ενδυμασία τρέκερ και κοιλίτσα, δεν έπειθε και πολύ εμφανισιακώς είναι η αλήθεια, χώρια ότι τα Αγγλικά του ήταν σάπια, αλλά ήταν χαμογελαστός και φάνηκε να έχει όρεξη. Οι θέσεις στο βαν πάντως ήταν οι μισές σε διαστάσεις από αυτές της Ryan Air, με αποτέλεσμα να στραβώσει ο Α, αλλά του δώσαμε μια πιο ευρύχωρη και ησύχασε αν και μάλλον είχε νευράκια εκείνη τη μέρα, αφού και στη στάση που κάναμε σε ένα μίνι μάρκετ όπου δεν είχαν ρέστα να του δώσουν και του προσέφεραν καραμέλες, μουλάρωσε, σταύρωσε τα χέρια του και απεφανθη “να βρουν ρέστα!”.
Τέλος πάντων, αφού βρέθηκε θέση κι για το δίμετρο Χ, προχωρήσαμε. Η πρώτη στάση ήταν προγραμματισμένη για το σπήλαιο το Μιλόδοντα, που ήταν κάποιο προϊστορικό θηριώδες αρκουδοειδές. Δεν το βρήκα τόσο αδιάφορο όσο μας έλεγαν, το σπήλαιο είχε κάποιο ενδιαφέρον, ακόμη και το άγαλμα του μιλόδοντα σου έδινε μια αίσθηση ανατομίας και διαστάσεων.
Ο καιρός ήταν άψογος (για Παταγονία πάντα, ο κρύος αέρας θέριζε) και σε μιάμιση ώρα φτάσαμε επιτέλους και στην είσοδο του εθνικού πάρκου Torres del Paine, όπου ακόμη πριν φτάσουμε η θέα των χιονισμένων βουνοκορφών από τις οποίες παίρνει το όνομά του ήταν εντυπωσιακή. Στο πρώτο viewpoint πάθαμε πλάκα: καταγάλανο νερό και στο βάθος τα σύννεφα να καλύπτουν τις βουνοκορφές με τον πεντακάθαρο ουρανό από πάνω μας ήταν για καρτ ποστάλ. Η είσοδος στο πάρκο κόστιζε 30€ (!), ενώ για όσους θέλουν να κάνουν πολυήμερα τρεκ (εμείς είχαμε επιλέξει να μην κάνουμε), καλό είναι να ξέρουν πως οι υποχρεωτικές κρατήσεις για τα λιγοστά καταλύματα εντός του πάρκου πρέπει να γίνονται μήνες πριν. Το δε τρεκ σε πολλά σημεία είναι μονοπατάκια ανάμεσα σε δέντρα.
Το πρώτο κομμάτι που διασχίσαμε ήταν λίγο underwhelming, μέχρι που καταλήξαμε σε μια παραλία, παρέα με ένα κομμάτι πάγου που είχε αποκολληθεί από τη γλώσσα του παγετώνα που βλέπαμε στο βάθος. Η αλήθεια είναι ότι είχα μεγαλύτερες προσδοκίες και περίμενα κάτι πιο εντυπωσιακό, αλλά η εκδρομή συνεχίστηκε, με το βανάκι να κάνει διάφορες στάσεις, τις οποίες ακολουθούσε περπάτημα, προκειμένου να φτάσουμε στα σημεία ενδιαφέροντος. Ο ξεναγός αποδείχθηκε σούπερ κουτσονάτος, είχε πάρα πολλή διάθεση και -σε αντίθεση με άλλα βανάκια- είχε κανονίσει η διαδρομή να είναι τέτοια ώστε η θέα να κορυφώνεται προοδευτικά.
Το επόμενο viewpoint ήταν πραγματικά απίστευτο, με ένα νησάκι/χερσόνησο με ένα μικρό κατάλυμα μόνο επάνω, τι θέα! Μετά... ξέφυγε η κατάσταση, ειδικά στο σημείο του καταρράκτη ό,τι και να πω δεν περιγράφεται, ευτυχώς υπάρχουν και οι φωτογραφίες για να μη γινόμαστε γραφικοί. Guanacos, πτηνά, θέες, λίμνες, απίθανες βουνοκορφές, τι ομορφιά, κάθε στάση και οπτικός οργασμός. Πάθαμε πλάκα, απίθανο το Torres del Paine, μένει ως εκκρεμότητα το πολυήμερο τρεκ στο W (ονομάζεται έτσι από το σχήμα του), αλλά είπαμε, κάτι πρέπει να μένει πάντα, αλλιώς θα μας τελειώσει ο κόσμος...
Στην επιστροφή κάναμε μια στάση για σάπιο μπέργκερ, αλλά επιτέλους βρέθηκε σοκολάτα και την κατασπαράξαμε. Δεν επιστρέφαμε στο Puerto Natales, αντιθέτως είχαμε 4,5 ώρες δρόμο για το Punta Arenas, όπου θα κάναμε παραμονή Πρωτοχρονιάς για να πάρουμε πρωτοχρονιάτικα την πτήση την πρωτοχρονιά για το άγνωστο Coyaique, απ’ όπου θα νοικιάζαμε αυτοκίνητο για το πιο περιπετειώδες κομμάτι της Χιλής, τη διαβόητη Carretera Central.
Φτάνοντας στο Punta Arenas λοιπόν, πήγαμε στο οικογενειακότατο ξενοδοχειάκι που βρήκε ο Χ, κάναμε ένα ντουσάκι και βγήκαμε μια βόλτα. Το πρώτο που μας έκανε εντύπωση ήταν τα θλιβερά μπουρδελομπαρ με τις απερίγραπτες ξανθοβαμμένες, παχύσαρκες και ηλικιωμένες ντόπιες εκδιδόμενες κυρίες και τους μάλλον θλιβερούς μεσήλικες πελάτες τους. Ανέδιδε μια ατμόσφαιρα κακομοιριάς η πόλη, ειδικά για παραμονή Πρωτοχρονιάς απόρησα αν αυτοί οι άνθρωποι (πελάτες κι εργαζόμενες) δεν είχαν κάπου αλλού να πάνε, πέρα από αυτά τα βρώμικα και παραμελημένα μπαρ. Η κεντρική πλατεία της πόλης ήταν κάπως πιο ΟΚ, τα περισσότερα εστιατόρια ήταν είτε κλειστά είτε πλήρη από κρατήσεις, οπότε περπατώντας τη μελαγχολική malecon καταλήξαμε στο sky bar του καζίνο, που και οικονομικό ήταν, και ωραία θέα είχε και σούσι σέρβιρε και μια ατμόσφαιρα ευθυμίας είχε και... είχε και απίθανη θέα ακόμη και από την τουαλέτα του. Αφόδευση με τέτοια θέα δεν είχα ξανακάνει, μπήκε ωραία το 2017 και... ανακαφουστικά!
Στα πυροτεχνήματα είπαμε να μην πάμε, προτιμήσαμε να κοιμηθούμε διότι την επομένη ξεκινούσε το περιπετειώδες κομμάτι του ταξιδιού στη Χιλή. Το βράδυ πάντω ο Α ξύπνησε από εφιάλτη φωνάζοντας “τι έγινε; πώς έγινε αυτό; Όχιιιι” μέχρι που συνειδητοποίησε ότι ήταν εφιάλτης κι έπεσε για ύπνο ξανά. Κάτι ήξερε το υποσυνείδητό του πάντως, γιατί την επομένη άρχισαν τα όργανα...
Δεν ήταν κακό το σπήλαιο.
Πρώτη θέα των βουνοκορφών, κατά την είσοδο στο πάρκο.
Έχουν και τα πάρκα τα προβλήματά τους.
Η παραλία.
Ο ξεναγός μας ήταν ένας 60ρης με ενδυμασία τρέκερ και κοιλίτσα, δεν έπειθε και πολύ εμφανισιακώς είναι η αλήθεια, χώρια ότι τα Αγγλικά του ήταν σάπια, αλλά ήταν χαμογελαστός και φάνηκε να έχει όρεξη. Οι θέσεις στο βαν πάντως ήταν οι μισές σε διαστάσεις από αυτές της Ryan Air, με αποτέλεσμα να στραβώσει ο Α, αλλά του δώσαμε μια πιο ευρύχωρη και ησύχασε αν και μάλλον είχε νευράκια εκείνη τη μέρα, αφού και στη στάση που κάναμε σε ένα μίνι μάρκετ όπου δεν είχαν ρέστα να του δώσουν και του προσέφεραν καραμέλες, μουλάρωσε, σταύρωσε τα χέρια του και απεφανθη “να βρουν ρέστα!”.
Τέλος πάντων, αφού βρέθηκε θέση κι για το δίμετρο Χ, προχωρήσαμε. Η πρώτη στάση ήταν προγραμματισμένη για το σπήλαιο το Μιλόδοντα, που ήταν κάποιο προϊστορικό θηριώδες αρκουδοειδές. Δεν το βρήκα τόσο αδιάφορο όσο μας έλεγαν, το σπήλαιο είχε κάποιο ενδιαφέρον, ακόμη και το άγαλμα του μιλόδοντα σου έδινε μια αίσθηση ανατομίας και διαστάσεων.
Ο καιρός ήταν άψογος (για Παταγονία πάντα, ο κρύος αέρας θέριζε) και σε μιάμιση ώρα φτάσαμε επιτέλους και στην είσοδο του εθνικού πάρκου Torres del Paine, όπου ακόμη πριν φτάσουμε η θέα των χιονισμένων βουνοκορφών από τις οποίες παίρνει το όνομά του ήταν εντυπωσιακή. Στο πρώτο viewpoint πάθαμε πλάκα: καταγάλανο νερό και στο βάθος τα σύννεφα να καλύπτουν τις βουνοκορφές με τον πεντακάθαρο ουρανό από πάνω μας ήταν για καρτ ποστάλ. Η είσοδος στο πάρκο κόστιζε 30€ (!), ενώ για όσους θέλουν να κάνουν πολυήμερα τρεκ (εμείς είχαμε επιλέξει να μην κάνουμε), καλό είναι να ξέρουν πως οι υποχρεωτικές κρατήσεις για τα λιγοστά καταλύματα εντός του πάρκου πρέπει να γίνονται μήνες πριν. Το δε τρεκ σε πολλά σημεία είναι μονοπατάκια ανάμεσα σε δέντρα.
Το πρώτο κομμάτι που διασχίσαμε ήταν λίγο underwhelming, μέχρι που καταλήξαμε σε μια παραλία, παρέα με ένα κομμάτι πάγου που είχε αποκολληθεί από τη γλώσσα του παγετώνα που βλέπαμε στο βάθος. Η αλήθεια είναι ότι είχα μεγαλύτερες προσδοκίες και περίμενα κάτι πιο εντυπωσιακό, αλλά η εκδρομή συνεχίστηκε, με το βανάκι να κάνει διάφορες στάσεις, τις οποίες ακολουθούσε περπάτημα, προκειμένου να φτάσουμε στα σημεία ενδιαφέροντος. Ο ξεναγός αποδείχθηκε σούπερ κουτσονάτος, είχε πάρα πολλή διάθεση και -σε αντίθεση με άλλα βανάκια- είχε κανονίσει η διαδρομή να είναι τέτοια ώστε η θέα να κορυφώνεται προοδευτικά.
Το επόμενο viewpoint ήταν πραγματικά απίστευτο, με ένα νησάκι/χερσόνησο με ένα μικρό κατάλυμα μόνο επάνω, τι θέα! Μετά... ξέφυγε η κατάσταση, ειδικά στο σημείο του καταρράκτη ό,τι και να πω δεν περιγράφεται, ευτυχώς υπάρχουν και οι φωτογραφίες για να μη γινόμαστε γραφικοί. Guanacos, πτηνά, θέες, λίμνες, απίθανες βουνοκορφές, τι ομορφιά, κάθε στάση και οπτικός οργασμός. Πάθαμε πλάκα, απίθανο το Torres del Paine, μένει ως εκκρεμότητα το πολυήμερο τρεκ στο W (ονομάζεται έτσι από το σχήμα του), αλλά είπαμε, κάτι πρέπει να μένει πάντα, αλλιώς θα μας τελειώσει ο κόσμος...
Στην επιστροφή κάναμε μια στάση για σάπιο μπέργκερ, αλλά επιτέλους βρέθηκε σοκολάτα και την κατασπαράξαμε. Δεν επιστρέφαμε στο Puerto Natales, αντιθέτως είχαμε 4,5 ώρες δρόμο για το Punta Arenas, όπου θα κάναμε παραμονή Πρωτοχρονιάς για να πάρουμε πρωτοχρονιάτικα την πτήση την πρωτοχρονιά για το άγνωστο Coyaique, απ’ όπου θα νοικιάζαμε αυτοκίνητο για το πιο περιπετειώδες κομμάτι της Χιλής, τη διαβόητη Carretera Central.
Φτάνοντας στο Punta Arenas λοιπόν, πήγαμε στο οικογενειακότατο ξενοδοχειάκι που βρήκε ο Χ, κάναμε ένα ντουσάκι και βγήκαμε μια βόλτα. Το πρώτο που μας έκανε εντύπωση ήταν τα θλιβερά μπουρδελομπαρ με τις απερίγραπτες ξανθοβαμμένες, παχύσαρκες και ηλικιωμένες ντόπιες εκδιδόμενες κυρίες και τους μάλλον θλιβερούς μεσήλικες πελάτες τους. Ανέδιδε μια ατμόσφαιρα κακομοιριάς η πόλη, ειδικά για παραμονή Πρωτοχρονιάς απόρησα αν αυτοί οι άνθρωποι (πελάτες κι εργαζόμενες) δεν είχαν κάπου αλλού να πάνε, πέρα από αυτά τα βρώμικα και παραμελημένα μπαρ. Η κεντρική πλατεία της πόλης ήταν κάπως πιο ΟΚ, τα περισσότερα εστιατόρια ήταν είτε κλειστά είτε πλήρη από κρατήσεις, οπότε περπατώντας τη μελαγχολική malecon καταλήξαμε στο sky bar του καζίνο, που και οικονομικό ήταν, και ωραία θέα είχε και σούσι σέρβιρε και μια ατμόσφαιρα ευθυμίας είχε και... είχε και απίθανη θέα ακόμη και από την τουαλέτα του. Αφόδευση με τέτοια θέα δεν είχα ξανακάνει, μπήκε ωραία το 2017 και... ανακαφουστικά!
Στα πυροτεχνήματα είπαμε να μην πάμε, προτιμήσαμε να κοιμηθούμε διότι την επομένη ξεκινούσε το περιπετειώδες κομμάτι του ταξιδιού στη Χιλή. Το βράδυ πάντω ο Α ξύπνησε από εφιάλτη φωνάζοντας “τι έγινε; πώς έγινε αυτό; Όχιιιι” μέχρι που συνειδητοποίησε ότι ήταν εφιάλτης κι έπεσε για ύπνο ξανά. Κάτι ήξερε το υποσυνείδητό του πάντως, γιατί την επομένη άρχισαν τα όργανα...
Δεν ήταν κακό το σπήλαιο.
Πρώτη θέα των βουνοκορφών, κατά την είσοδο στο πάρκο.
Έχουν και τα πάρκα τα προβλήματά τους.
Η παραλία.