Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
Μπορεί να κοιμήθηκα πολύ λίγο, αλλά το ηθικό ήταν ακμαιότατο γιατί μετά την αναζωογονητική ζεστή σοκολάτα έβγαλα το κεφάλι μου από τη σκηνή και είδα έναν πεντακάθαρο ουρανό. Είχα βάσιμες ελπίδες ότι σήμερα ο καιρός θα μας χαμογελούσε. Με τις ελπίδες έμεινα...
Αφού περιμέναμε τον Κυριάκο και αφήσαμε πίσω τον Don Tomas και τους υπολοίπους να μαζεύουν τις σκηνές, να ζαλώνουν τα άλογα και να πλένουν τα πιάτα, ξεκινήσαμε την ανάβαση, για την οποία ο Έβερτ μας είχε πει ότι θα ήταν πολύ δύσκολη μέχρι το πρώτο πέρασμα τουλάχιστον και θα έπαιρνε περίπου μιάμιση ώρα. Με τον ουρανό καθαρό και διάθεση για χαβαλέ παρά το λαχάνιασμα, ξεθεωμένοι αλλά ενθουσιασμένοι, τελικώς το κάναμε σε σαράντα λεπτά όλα κι όλα, οπότε η αξιοπιστία του Έβερτ στον υπολογισμό των χρόνων πήγε περίπατο για άλλη μια φορά, έστω κι αν αυτή ήταν για καλό. Η κούραση ήταν τεράστια και βάρυνα λίγο περισσότερο όταν ο Έβερτ μας είπε πως θα είχαμε άλλα... 23 χιλιόμετρα και τα περισσότερα από αυτά πολύ ανηφορικά μάλιστα.
Ο Παναγιώτης πάντως ήταν αρκετά καλύτερα, οι λίμνες που είδαμε στα 4.250 μέτρα πρόσφεραν ένα εντελώς διαφορετικό θέαμα από εκεινο της προηγούμενης ημέρας, το οποίο κάτσαμε να απολαύσουμε κάνοντας ένα διάλειμμα σε κάτι βράχια, παίρνοντας το κολατσιό μας και προσπαθώντας να πάρουμε μια ανάσα. Κάπου εκεί συνειδητοποίησα ότι το να πετάξω την προηγούμενη το μπουκάλι μου στον κάδο ενός νεκροταφείου στη μέση του πουθενά (νεκροταφείο για απροετοίμαστους τρέκερς θα ήταν...) μάλλον δεν ήταν και πολύ έξυπνη ιδέα, αφού προφανώς σε τέτοιες ερημιές που δεν υπάρχει ψυχή δεν υπήρχε δυνατότητα αγοράς έστω άδειου μπουκαλιού. Μου έδωσαν τα παιδιά ένα άδειο μικρό μπουκαλάκι, αλλά ντραπηκα να ζητήσω και δεύτερο κι από εδώ και πέρα θα έβγαζα το τρεκ με μισό λίτρου νερού, αν και θα μπορούσα να ξαναγεμίζω στις στάσεις για μεσημεριανό.
Τέλος πάντων συνεχίσαμε απολαμβάνοντας τη φύση αν και όσο ανεβαίναμε σε υψόμετρο το κρύο γινόταν όλο και πιο τσουχτερό και σταδιακά άρχισε να μας καλύπτει μια πυκνή ομίχλη. Είχα ιδρώσει από την υπερπροσπάθεια αλλά το να αλλάξω μπλούζα ήταν αδύνατον, αφού θα πέθαινα από το κρύο, οπότε συνέχισα μούσκεμα, το οποίο τελικά δεν ήταν και τόσο σημαντικό αφού σε λίγα λεπτά θα ξαναγινόμουν μούσκεμα, εκ των άνωθεν αυτή τη φορά. Ξαφνικά άρχισε να ρίχνει μια βροχάρα, την οποία διαδέχθηκε δυνατό χαλάζι και για επιστέγασμα άρχισε να χιονίζει. Έλεος. Ο Παναγιώτης έβριζε με τον τύπο στην Αθήνα που του πούλησε ένα ακριβό υποτίθεται αδιαπέραστο αδιάβροχο που έμοιαζε με το σουρωτήρι του Τσουκαλά και στο τέλος τα έβαλε με τον Έβερτ, ο Κρεκούζας άρχισε να υποφέρει σοβαρά από τη φλεγμονή που έπιανε όλο του το πόδι αλλά παρότι ήταν διαρκής κατάσταση από το Μόναχο δεν είχε πάει να την κοιτάξει ποτέ, εγώ ένιωθα τα ακροδάκτυλά μου να παγώνουν μουσκεμένα μέσα στα λασπωμένα αθλητικά μου και ο Κυριάκος ήταν ο μόνος που κρατούσε ένα σταθερό ρυθμό, στωικά, σα να το απολαμβάνει κιόλας, πραγματική ήρεμη δύναμη.
Επιτέλους σταμάτησε η βροχή και το χαλάζι και το λίγο χιόνι πια φαινόταν ελάχιστα ενοχλητικό. Ο Έβερτ πρότεινε να πάρουμε το μεσημεριανό μας στην πρώτη λίμνη αντί για τη δεύτερη όπως ήταν προσχεδιασμένο, ώστε τουλάχιστον να βάλουμε στεγνές κάλτσες, ή τέλος πάντων στεγνές σακούλες όσοι είχαμε έρθει απροετοίμαστοι (γκουχ γκουχ). Ενώ τρώγαμε το μεσημεριανό μας, μας είπε ότι ειδικά το χαλάζι είναι ιδιαίτερα σπάνιο σε αυτές τις διαδρομές. Εμείς πάλι στη δεύτερη μέρα μας είχαμεδύο στις δύο, οπότε δε μας λες και κωλόφαρδους...
Συνεχίσαμε την ανάβαση με ψιλόβροχο προς τη δεύτερη λίμνη, ξεπερνώντας πια τα 4.600 και ξεκίνησε μια ελαφριά κατάβαση, με κοιλάδες να ανοίγονται μπροστά μας, ΤΙ ΤΟΠΙΑ ΘΕΕ ΜΟΥ... Νόμιζα ότι θα βγει ο Φρόντο, η νεράιδα και το μικρό μου πόνι ταυτόχρονα: καταπράσινα μονοπάτια, φυτά και δέντρα που έβλεπα πρώτη φορά στη ζωή μου, προφανώς κανένα ίχνος ανθρώπινης παρουσίας, ενώ με την ομίχλη επιτέλους να ανεβαίνει ξερπρόβαλλε ένα μονοπάτι με πανέμοφρα zigzag μπροστά μας. Πατούσαμε μέσα σε λάσπες, ατέλειωτες σβουνιές, τα παπούτσια μου είχαν γίνει καφετί μέχρι τον αστράγαλο (ήθελα να πιστεύω από λάσπες...) και γλίστρησα κι έπεσα στο μονοπάτι άπειρες φορές, τη μια μάλιστα χτυπώντας ελαφρά το κεφάλι μου σε μια πέτρα. Οι πιθανότητες να πάθει κάποιος διάστρεμμα ήταν απλά άπειρες, αλλά ήταν το τελευταίο που μας ενδιέφερε... Μια φοβερή κοιλάδα απλώθηκε μπροστά μας, στριμωγμένη ανάμεσα στις πλαγιές ενός φαραγγιού και συνοδευόμενη από ένα γκρίζο ποτάμι όταν ο Έβερτ μας ανακοίνωσε ότι θα κατασκηνώναμε δίπλα στις όχθες, προφανώς για να υπάρχει επάρκεια νερού για βράσιμο, κατάποση (μετά το βράσιμο εννοείται) και για να μπορούν να πλυθούν σκεύη και λοιπά συμπράγκαλα.
Αποδείχθηκε από το ρολόι στου Sport Billy που έχει ο Κρεκούζας ότι το υψόμετρο στο τοπίο διανυκτέρευσης ήταν 3.998 μέτρα, με το οποίο ο Κρεκούζας συγχύστηκε, διότι ήθελε να κοιμηθεί σώνεει και καλά στα 4.000 και σκεφτόταν να πάρει το sleeping bag του και να πάει να κοιμηθεί πάνω σε ένα λοφίσκο. Τελικά βρέθηκε πιο απλή λύση: πέταξα το ρολόι ψηλά, κι όταν αυτό προσγειώθηκε, πριν προλάβει να «καταγράψει» το υψόμετρο του εδάφους, έδειχνε 4.000 μέτρα ακριβώς.
Η παρέα πια είχε αρχίσει να δένει για τα καλά και ο χαβαλές που κάναμε μέχρι να σερβιριστεί το δείπνο, δεν περιγραφόταν. Το πρόβλημά μου πάντως ήταν ότι και το δεύτερο ζευγάρι αθλητικών που είχα είχε γίνει εντελώς μούσκεμα , το πρώτο δε στέγνωσε ποτέ αν και τελικώς οι άγιοι άνθρωποι που έφτιαχναν το πρωινό μας αποφάσισαν να κρεμάσουν τα παπούτσια μου πάνω από την κατσαρόλα όπου ετοίμαζαν τη σούπα μας, με την ελπίδα ότι θα στέγνωναν κάπως, αφού πρώτα τα καθάρισα από τις σβουνιές. Έψαξα να βρω ένα μέρος για να ανταποκριθώ στα καλέσματα της φύσης, αλλά ήταν τόσες πολλές οι σβουνιές από άλογα και άλλα ζωντανά στην κοιλάδα που ήταν δύσκολο. Τουλάχιστον το... προϊόν της ανταπόκρισής μου στα καλέσματα έδενε υπέροχα με το περιβάλλον, δυο κουράδες παραπάνω δεν έκαναν και μεγάλη διαφορά.
Όσο έπεφτε ο ήλιος το κρύο γινόταν όλο και πιο τσουχτερό, το οποίο απλώς ενέτεινε το θαυμασμό μας για τον Don Tomas και την ομάδα του που δούλευαν με τέτοιο κρύο και υπό βροχή για να έχουμε εμείς να φάμε σε λίγο. Το φαγητό του μάγειρα Grimaldo παραήταν καλό, πρέπει να είμαι ο μόνος άνθρωπος που κατάφερε να παχύνει μετά από τέτοιο τρεκ, αν κι ευθύνη έχει και ο Κρεκούζας που σε κάθε στάση με παρότρυνε να τρώω μπάρες mars και λοιπά σκατολοϊδια. Δεν ξέρω τι έβαζε ο Grimaldo στο φαγητό και πώς κατάφερνε να μαγειρεύει διαφορετικά πράγματα κάθε μέρα με τόσες λίγες αποσκευές και συσκευές στη διάθεσή του, αλλά ήταν πεντανόστιμο, έστω κι αν μετά τη δεύτερη μέρα μας προκάλεσε απίστευτα αέρια, τα οποία κράτησαν και για πολλές μέρες μετά το τρεκ, με αποτέλεσμα κάθε φορά που κάποιος απελευθέρωνε καμιά ζουμερή να φωνάζει «viva Grimaldo», το οποίο ακουγόταν ανά πεντάλεπτο.
Το βράδυ, πια με τον ουρανό καθαρό, ζεστές κάλτσες στα πόδια και φορώντας και το φλις αλλά και τη ζακέτα (γάντια δεν είχα φέρει το ζώον και φορούσα κάλτσες στα χέρια, χαχα) βγήκαμε για βόλτα να δούμε το Σταυρό του Νότου και το Milky Way, όμορφο θέαμα και ωραίες στιγμές να καθόμαστε όλοι στο σκοτάδι λέγοντας ιστορίες και γελώντας μακριά από τον πολιτισμό, αλλά λίγο κοντύτερα στο Μάτσου Πίτσου. O Kώστας κι ο Κυριάκος δήλωναν ενθουσιασμένοι για το πώς σήμερα είχαμε βιώσει καιρό τεσσάρων εποχών μέσα σε τρεις ώρες, το οποίο ακουγόταν ωραίο, αλλά θα προτιμούσα να επικεντρωθούμε στην άνοιξη αν γινόταν από εδώ και πέρα. Ήμουν πεπεισμένος πως το πιο δύσκολο κομμάτι του τρεκ είχε περάσει, αλλά και να μην ήταν έτσι, είχε ήδη ξεπεράσει τις προσδοκίες. Αργά πριν κοιμηθοούμε είδαμε τη σκιά του Don Tomas να φωτίζεται στο εσωτερικό μιας σκηνής με το χαρακτηριστικό του καπέλο, ακούραστος έβαρζε το νερό για την επομένη και καθάριζε τα εργαλεία του, φοβερή εικόνα. Εγώ βαριόμουν να πάω μέχρι τη σκηνή να ψάξω για τη φωτογραφική μου μηχανή, ο Κρεκούζας όμως όχι, με αποτέλεσμα μια εξαιρετική φωτογραφία (το γιατί δεν βάζει εδώ τις καλύτερές του φωτογραφίες το αγνοώ, αλλά σας λέω ότι έχει βγάλει πολύ καλύτερες, ενώ περιμένω κι ένα βίντεο από τα χαλάζια και τις βροχές).
Το βράδυ κοιμήθηκα κατάκοπος για να ξυπνήσω μάλιστα τα χαράματα έχοντας διαπιστώσει ότι ο μισός μου υπνόσακος είχε γλιστρήσει και είχε βγει έξω από τη σκηνή, αλλά κοιμήθηκα αμέσως. Την επόμενη μέρα είχε κατάβαση κι επίσκεψη τοπίων πολύ πιο τροπικών.
Αφού περιμέναμε τον Κυριάκο και αφήσαμε πίσω τον Don Tomas και τους υπολοίπους να μαζεύουν τις σκηνές, να ζαλώνουν τα άλογα και να πλένουν τα πιάτα, ξεκινήσαμε την ανάβαση, για την οποία ο Έβερτ μας είχε πει ότι θα ήταν πολύ δύσκολη μέχρι το πρώτο πέρασμα τουλάχιστον και θα έπαιρνε περίπου μιάμιση ώρα. Με τον ουρανό καθαρό και διάθεση για χαβαλέ παρά το λαχάνιασμα, ξεθεωμένοι αλλά ενθουσιασμένοι, τελικώς το κάναμε σε σαράντα λεπτά όλα κι όλα, οπότε η αξιοπιστία του Έβερτ στον υπολογισμό των χρόνων πήγε περίπατο για άλλη μια φορά, έστω κι αν αυτή ήταν για καλό. Η κούραση ήταν τεράστια και βάρυνα λίγο περισσότερο όταν ο Έβερτ μας είπε πως θα είχαμε άλλα... 23 χιλιόμετρα και τα περισσότερα από αυτά πολύ ανηφορικά μάλιστα.
Ο Παναγιώτης πάντως ήταν αρκετά καλύτερα, οι λίμνες που είδαμε στα 4.250 μέτρα πρόσφεραν ένα εντελώς διαφορετικό θέαμα από εκεινο της προηγούμενης ημέρας, το οποίο κάτσαμε να απολαύσουμε κάνοντας ένα διάλειμμα σε κάτι βράχια, παίρνοντας το κολατσιό μας και προσπαθώντας να πάρουμε μια ανάσα. Κάπου εκεί συνειδητοποίησα ότι το να πετάξω την προηγούμενη το μπουκάλι μου στον κάδο ενός νεκροταφείου στη μέση του πουθενά (νεκροταφείο για απροετοίμαστους τρέκερς θα ήταν...) μάλλον δεν ήταν και πολύ έξυπνη ιδέα, αφού προφανώς σε τέτοιες ερημιές που δεν υπάρχει ψυχή δεν υπήρχε δυνατότητα αγοράς έστω άδειου μπουκαλιού. Μου έδωσαν τα παιδιά ένα άδειο μικρό μπουκαλάκι, αλλά ντραπηκα να ζητήσω και δεύτερο κι από εδώ και πέρα θα έβγαζα το τρεκ με μισό λίτρου νερού, αν και θα μπορούσα να ξαναγεμίζω στις στάσεις για μεσημεριανό.
Τέλος πάντων συνεχίσαμε απολαμβάνοντας τη φύση αν και όσο ανεβαίναμε σε υψόμετρο το κρύο γινόταν όλο και πιο τσουχτερό και σταδιακά άρχισε να μας καλύπτει μια πυκνή ομίχλη. Είχα ιδρώσει από την υπερπροσπάθεια αλλά το να αλλάξω μπλούζα ήταν αδύνατον, αφού θα πέθαινα από το κρύο, οπότε συνέχισα μούσκεμα, το οποίο τελικά δεν ήταν και τόσο σημαντικό αφού σε λίγα λεπτά θα ξαναγινόμουν μούσκεμα, εκ των άνωθεν αυτή τη φορά. Ξαφνικά άρχισε να ρίχνει μια βροχάρα, την οποία διαδέχθηκε δυνατό χαλάζι και για επιστέγασμα άρχισε να χιονίζει. Έλεος. Ο Παναγιώτης έβριζε με τον τύπο στην Αθήνα που του πούλησε ένα ακριβό υποτίθεται αδιαπέραστο αδιάβροχο που έμοιαζε με το σουρωτήρι του Τσουκαλά και στο τέλος τα έβαλε με τον Έβερτ, ο Κρεκούζας άρχισε να υποφέρει σοβαρά από τη φλεγμονή που έπιανε όλο του το πόδι αλλά παρότι ήταν διαρκής κατάσταση από το Μόναχο δεν είχε πάει να την κοιτάξει ποτέ, εγώ ένιωθα τα ακροδάκτυλά μου να παγώνουν μουσκεμένα μέσα στα λασπωμένα αθλητικά μου και ο Κυριάκος ήταν ο μόνος που κρατούσε ένα σταθερό ρυθμό, στωικά, σα να το απολαμβάνει κιόλας, πραγματική ήρεμη δύναμη.
Επιτέλους σταμάτησε η βροχή και το χαλάζι και το λίγο χιόνι πια φαινόταν ελάχιστα ενοχλητικό. Ο Έβερτ πρότεινε να πάρουμε το μεσημεριανό μας στην πρώτη λίμνη αντί για τη δεύτερη όπως ήταν προσχεδιασμένο, ώστε τουλάχιστον να βάλουμε στεγνές κάλτσες, ή τέλος πάντων στεγνές σακούλες όσοι είχαμε έρθει απροετοίμαστοι (γκουχ γκουχ). Ενώ τρώγαμε το μεσημεριανό μας, μας είπε ότι ειδικά το χαλάζι είναι ιδιαίτερα σπάνιο σε αυτές τις διαδρομές. Εμείς πάλι στη δεύτερη μέρα μας είχαμεδύο στις δύο, οπότε δε μας λες και κωλόφαρδους...
Συνεχίσαμε την ανάβαση με ψιλόβροχο προς τη δεύτερη λίμνη, ξεπερνώντας πια τα 4.600 και ξεκίνησε μια ελαφριά κατάβαση, με κοιλάδες να ανοίγονται μπροστά μας, ΤΙ ΤΟΠΙΑ ΘΕΕ ΜΟΥ... Νόμιζα ότι θα βγει ο Φρόντο, η νεράιδα και το μικρό μου πόνι ταυτόχρονα: καταπράσινα μονοπάτια, φυτά και δέντρα που έβλεπα πρώτη φορά στη ζωή μου, προφανώς κανένα ίχνος ανθρώπινης παρουσίας, ενώ με την ομίχλη επιτέλους να ανεβαίνει ξερπρόβαλλε ένα μονοπάτι με πανέμοφρα zigzag μπροστά μας. Πατούσαμε μέσα σε λάσπες, ατέλειωτες σβουνιές, τα παπούτσια μου είχαν γίνει καφετί μέχρι τον αστράγαλο (ήθελα να πιστεύω από λάσπες...) και γλίστρησα κι έπεσα στο μονοπάτι άπειρες φορές, τη μια μάλιστα χτυπώντας ελαφρά το κεφάλι μου σε μια πέτρα. Οι πιθανότητες να πάθει κάποιος διάστρεμμα ήταν απλά άπειρες, αλλά ήταν το τελευταίο που μας ενδιέφερε... Μια φοβερή κοιλάδα απλώθηκε μπροστά μας, στριμωγμένη ανάμεσα στις πλαγιές ενός φαραγγιού και συνοδευόμενη από ένα γκρίζο ποτάμι όταν ο Έβερτ μας ανακοίνωσε ότι θα κατασκηνώναμε δίπλα στις όχθες, προφανώς για να υπάρχει επάρκεια νερού για βράσιμο, κατάποση (μετά το βράσιμο εννοείται) και για να μπορούν να πλυθούν σκεύη και λοιπά συμπράγκαλα.
Αποδείχθηκε από το ρολόι στου Sport Billy που έχει ο Κρεκούζας ότι το υψόμετρο στο τοπίο διανυκτέρευσης ήταν 3.998 μέτρα, με το οποίο ο Κρεκούζας συγχύστηκε, διότι ήθελε να κοιμηθεί σώνεει και καλά στα 4.000 και σκεφτόταν να πάρει το sleeping bag του και να πάει να κοιμηθεί πάνω σε ένα λοφίσκο. Τελικά βρέθηκε πιο απλή λύση: πέταξα το ρολόι ψηλά, κι όταν αυτό προσγειώθηκε, πριν προλάβει να «καταγράψει» το υψόμετρο του εδάφους, έδειχνε 4.000 μέτρα ακριβώς.
Η παρέα πια είχε αρχίσει να δένει για τα καλά και ο χαβαλές που κάναμε μέχρι να σερβιριστεί το δείπνο, δεν περιγραφόταν. Το πρόβλημά μου πάντως ήταν ότι και το δεύτερο ζευγάρι αθλητικών που είχα είχε γίνει εντελώς μούσκεμα , το πρώτο δε στέγνωσε ποτέ αν και τελικώς οι άγιοι άνθρωποι που έφτιαχναν το πρωινό μας αποφάσισαν να κρεμάσουν τα παπούτσια μου πάνω από την κατσαρόλα όπου ετοίμαζαν τη σούπα μας, με την ελπίδα ότι θα στέγνωναν κάπως, αφού πρώτα τα καθάρισα από τις σβουνιές. Έψαξα να βρω ένα μέρος για να ανταποκριθώ στα καλέσματα της φύσης, αλλά ήταν τόσες πολλές οι σβουνιές από άλογα και άλλα ζωντανά στην κοιλάδα που ήταν δύσκολο. Τουλάχιστον το... προϊόν της ανταπόκρισής μου στα καλέσματα έδενε υπέροχα με το περιβάλλον, δυο κουράδες παραπάνω δεν έκαναν και μεγάλη διαφορά.
Όσο έπεφτε ο ήλιος το κρύο γινόταν όλο και πιο τσουχτερό, το οποίο απλώς ενέτεινε το θαυμασμό μας για τον Don Tomas και την ομάδα του που δούλευαν με τέτοιο κρύο και υπό βροχή για να έχουμε εμείς να φάμε σε λίγο. Το φαγητό του μάγειρα Grimaldo παραήταν καλό, πρέπει να είμαι ο μόνος άνθρωπος που κατάφερε να παχύνει μετά από τέτοιο τρεκ, αν κι ευθύνη έχει και ο Κρεκούζας που σε κάθε στάση με παρότρυνε να τρώω μπάρες mars και λοιπά σκατολοϊδια. Δεν ξέρω τι έβαζε ο Grimaldo στο φαγητό και πώς κατάφερνε να μαγειρεύει διαφορετικά πράγματα κάθε μέρα με τόσες λίγες αποσκευές και συσκευές στη διάθεσή του, αλλά ήταν πεντανόστιμο, έστω κι αν μετά τη δεύτερη μέρα μας προκάλεσε απίστευτα αέρια, τα οποία κράτησαν και για πολλές μέρες μετά το τρεκ, με αποτέλεσμα κάθε φορά που κάποιος απελευθέρωνε καμιά ζουμερή να φωνάζει «viva Grimaldo», το οποίο ακουγόταν ανά πεντάλεπτο.
Το βράδυ, πια με τον ουρανό καθαρό, ζεστές κάλτσες στα πόδια και φορώντας και το φλις αλλά και τη ζακέτα (γάντια δεν είχα φέρει το ζώον και φορούσα κάλτσες στα χέρια, χαχα) βγήκαμε για βόλτα να δούμε το Σταυρό του Νότου και το Milky Way, όμορφο θέαμα και ωραίες στιγμές να καθόμαστε όλοι στο σκοτάδι λέγοντας ιστορίες και γελώντας μακριά από τον πολιτισμό, αλλά λίγο κοντύτερα στο Μάτσου Πίτσου. O Kώστας κι ο Κυριάκος δήλωναν ενθουσιασμένοι για το πώς σήμερα είχαμε βιώσει καιρό τεσσάρων εποχών μέσα σε τρεις ώρες, το οποίο ακουγόταν ωραίο, αλλά θα προτιμούσα να επικεντρωθούμε στην άνοιξη αν γινόταν από εδώ και πέρα. Ήμουν πεπεισμένος πως το πιο δύσκολο κομμάτι του τρεκ είχε περάσει, αλλά και να μην ήταν έτσι, είχε ήδη ξεπεράσει τις προσδοκίες. Αργά πριν κοιμηθοούμε είδαμε τη σκιά του Don Tomas να φωτίζεται στο εσωτερικό μιας σκηνής με το χαρακτηριστικό του καπέλο, ακούραστος έβαρζε το νερό για την επομένη και καθάριζε τα εργαλεία του, φοβερή εικόνα. Εγώ βαριόμουν να πάω μέχρι τη σκηνή να ψάξω για τη φωτογραφική μου μηχανή, ο Κρεκούζας όμως όχι, με αποτέλεσμα μια εξαιρετική φωτογραφία (το γιατί δεν βάζει εδώ τις καλύτερές του φωτογραφίες το αγνοώ, αλλά σας λέω ότι έχει βγάλει πολύ καλύτερες, ενώ περιμένω κι ένα βίντεο από τα χαλάζια και τις βροχές).
Το βράδυ κοιμήθηκα κατάκοπος για να ξυπνήσω μάλιστα τα χαράματα έχοντας διαπιστώσει ότι ο μισός μου υπνόσακος είχε γλιστρήσει και είχε βγει έξω από τη σκηνή, αλλά κοιμήθηκα αμέσως. Την επόμενη μέρα είχε κατάβαση κι επίσκεψη τοπίων πολύ πιο τροπικών.