Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
To πρωινό ήταν καλούτσικο, είχαμε συνηθίσει εδώ και μέρες πάντως ότι το φαγητό στη Βολιβία είναι πολύ μέτριο σε σχέση με τις ομορφιές του Περού.
Η πρώτη μας στάση ήταν σε ένα σχεδόν εγκαταλελειμένο χωριό, τη Julaca, με συνολικό πληθυσμό 30 ψυχές, με έναν ενεργό σταθμό τραίνου, όπου η ασπρόμαυρη φωτογραφία αποθεώνεται από την αίσθηση εγκατάλειψης. Με μαγεύει το decadence και ο συγκεκριμένος οικισμός το έχει στον υπερθετικό βαθμό, μέχρι και το αγαπημένο μου φωτογραφικό θέμα διαθέτει: εγκαταλελειμένες μπασκέτες.
Ωστόσο υπήρχαν και σημεία ζωής, όπως η μια χούφτα εργαζόμενων που θα πήγαινε στο ορυχείο του στη μέση του πουθενά στο ένα και μοναδικό βαγόνι ενός τραίνου, οι οποίοι δυστυχώς δεν είχαν διάθεση να φωτογραφηθούν, και κάποιοι τύποι που μετρούσαν τις διαστάσεις ενός σάπιου «γηπέδου» ποδοσφαίρου και τραβούσαν τις γραμμές. Έπρεπε να επισκεφθούμε μερικές ακόμη κοινότητες για να κατανοήσουμε προς τι οι μετρήσεις: ο πρόεδρος Μοράλες, γνωστός για την αγάπη του για τον αθλητισμό και πολύ καλός ποδοσφαιριστής, έχει αναλάβει ένα πρότζεκτ σύμφωνα με το οποίο κάθε χωριό της Βολιβίας θα αποκτήσει σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις. Κι όταν λέμε «κάθε χωριό», εννοούμε ακόμη και χωριά που δε συμπληρώνουν εντεκάδα.Ένα μοναχικό περίπτερο στεκόταν παράταιρο κι αποφασίσαμε να πιούμε μια φρεσκοστιμμένη πορτοκαλάδα κι ας μη διψούσαμε ιδιαίτερα, για να ενισχύσουμε την καλή κυριούλα, την ώρα που οι γραμμές του γηπέδου χαράσσονταν... πάνω στο τραπεζάκι της. Μάλλον το νέο γήπεδο θα την υποχρεώσει να μεταφέρει το περίπτερό της λίγο πιο πίσω. Ένας Αργεντίνος ποδηλάτης πέρασε δίπλα μας, μας ρώτησε αν ξέρουμε ότι πηγαίνει καλά κι ο Φέλιξ του υπέδειξε ότι πήγαινε εντελώς λάθος.
Κι αυτά ήταν τα τελευταία σημεία ζωής που θα βλέπαμε για μερικές ώρες. Ακολούθησε μια ατέλειωτη έρημος με λιγοστό πράσινο όπου βοσκούσαν κάποια λάμα, από μακριά είδαμε εν τέλει κάποιες μικροσκοπικές μυστηριώδεις κοινότητες, με με πέτρινα τοιχάκια να χωρίζουν τις καλλιέργεις πατάτας τους σε τετράγωνα οικόπεδα, ενά κάποιες οικογένειες λάμα μυρήκαζαν δίπλα μας αδιάφορα. Στάση κάναμε στην Κοιλάδα με τις Πέτρες, όπου θαυμάσαμε έναν κόνδορα να πετάει αγέρωχα από πάνω μας και η αλήθεια είναι ότι μου φάνηκε πιο ενδιαφέρον από τις πέτρες. Αντίθετα, η Μαύρη Λίμνη που ακολούθησε είχε περισσότερο ενδιαφέρον, με το χρώμα της να αποδίδεται σε μικροοργανισμούς και μένα να ουρώ δίπλα σε ένα απορημένο λάμα, οι ιδιοκτήτριες του οποίου φαινόταν αχνά μακριά να περπατούν στη λίμνη με τις φούστες και τα καπέλα τους και δεν μπόρεσα παρά να αναρωτηθώ τι ζωή ζουν και πόσο να έχει αλλάξει ο τρόπος ζωής τους από τις προ-Ίνκα εποχές;
Μετά από ατέλειωτα κατακίτρινα llajta, αυτά τα σκληρά χόρτα που αποτελούν τη βασική τροφή των λάμα, και κάποια βουνά/ηφαίστεια που ξεπερνούσαν τα 6.000 μέτρα, αντικρύσαμε μια λίμνη με ...αφρό, ή τέλος πάντων μια ουσία που του μοιάζει και ονομάζεται collpa, το οποίο είναι κάποιο είδος φυσικού απορρυπαντικού και δημιουργεί καταπληκτική χρωματική αντίθεση με το έντονο γαλάζιο του ουρανού και κίτρινο των llajta.
Η στάση για το απαραίτητο μεσημεριανό έγινε στα υπολείμματα ενός εγκαταλελειμένου ορυχείου για θειάφι, το οποίο – όπως οτιδήποτε σκουριασμένο, εγκαταλελειμένο, decadencιανό, δεν είναι τυχαίο που εγκαταστάθηκα στην Αβάνα- με μάγεψε: παρατημένα αυτοκίνητα στη μέση του πουθενά, επιγραφές «μην κλέβετε, ιδιωτική περιουσία», ένα hostel που δημιουργήθηκε με χρήματα από κάποιο ευρωπαϊκό κονδύλι το 2002 και πλέον ήταν ένα ερείπιο με σπασμένα τζάμια, καταρρακωμένη οροφή και τα απομεινάρια του τελευταίου γεύματος να περιμένουν ακόμη πάνω στην κουζίνα. Κάποιος είχε ζωγραφίσει μια θλιμμένη φάτσα πάνω σε έναν τοίχο που μου φάνηκε πολύ ενδεικτική, σχεδόν αρμόζουσα του περιβάλλοντος. Ένα κουνέλι σταμάτησε στιγμιαία μπροστά μου, ενώ ένα άλλο κοιτόταν νεκρό σε μια δεξαμενή νερού. Μάλλον μπήκε στο γιγάντιο βαρέλι για να πιει νερό και δεν κατάφερε να βγει ποτέ, υπέθεσα πως είχε φαγωθεί πρόσφατα από τα όρνεα. Μυρμηγκια κι έντομα δεν υπήρχαν γύρω από το κουφάρι του, ενώ δεκάδες κονσέρβες σκούριαζαν ανεξήγητα κάτω από τον ανελέητο ήλιο. Ο Felix με τη Lydia ξεκίνησαν το μαγείρεμα, εγώ περιπλανήθηκα λίγο μέχρι που βρήκα μια γκρεμισμένη μπασκέτα κι ενθουσιάστηκα και φάγαμε εκεί, εντελώς μόνοι, στη μέση του πουθενά. Ο ήλιος ήταν αφόρητος πάντως, είπα στον Κώστα να μην κάθεται τόσην ώρα χωρίς καπέλο και μακριά από τον ίσκιο βλέποντας το κατακόκκινο σβέρκο του, αλλά δε μου έδωσε σημασία, το yeti της Λαμία δε μασάει από λεπτομέρειες όπως τα καιρικά φαινόμενα και τα στοιχεία της φύσης... ή έτσι νόμιζε.
Η επόμενη στάση ήταν η Laguan Hedionada, όπου τα φλαμίνγκο και μερικά βικούνιας περιφέρονταν αμέριμνα, προσφέροντας ένα καταπληκτικό θέαμα στην απόλυτη μοναξιά του τοπίου. Πλησιάσαμε αρκετά τα φλαμίνγκο που στέκονταν με περισσή αρμονία στο ένα πόδι, με το λευκό και το ροζ να δένουν ιδανικά. Ακολούθησε η Laguna Honda... ήθελα να ήξερα ποιος σχεδίασε τις γωνίες της! Η λίμνη φαινόταν να σταματάει ξαφνικά με τις όχθες της να φαντάζουν σχεδιασμένες από ανθρώπινο μολύβι. Μετά από μια... στρουθοκάμηλο, το χώμα και τα βουνά άρχιζαν να κιτρινίζουν και πάλι, τα βικούνιας πλήθαιναν καθώς ανεβαίναμε σε υψόμετρο και φτάσαμε στο Arbol de Piedra, το πέτρινο δέντρο, που σε αντίθεση με την προηγούμενη επίσκεψή μου πλέον είναι οριοθετημένο από κάτι διακριτικές πετρούλες, που σου θυμίζουν πάντως ότι οι εποχές που περνούσε ένα τζιπ κάθε τρεις μέρες είναι παρελθόν και μαζί τους έρχεται η συνειδητοποίηση ότι μεγαλώσαμε κι εμείς.... πέρασαν δυο δεκαετίες από τότε που επισκέφθηκα για τελευταία φορά αυτά τα πανέμορφα χώματα. Άραγε θα ξανάρθω; Πότε;
Πριν προλάβω να εμβαθύνω σε άλλα υπαρξιακά ερωτήματα, ο Κώστας ανέβασε πυρετό, ψηνόταν κυριολεκτικά. Ο Felix θεώρησε πως ήταν το υψόμετρο, αλλά εγώ ήμουν σίγουρος πως ήταν ηλίαση: ήταν κατακόκκινος και το υψόμετρο το είχαμε συνηθίσει, είχαν περάσει ήδη 4 εβδομάδες που περιφερόμασταν σε ασυνήθιστα υψόμετρα. Κάπως έτσι, η στάση στη Laguna Colorada κράτησε μόλις μερικά δευετερόλεπτα για να βγάλουμε μια φωτογραφία με την Άνγια, αλλά έστω κι έτσι γρήγορα το θέαμα δεν παύει να εντυπωσιάζει: το βαθύτερο κόκκινο του κόσμου να καθρεφτίζεται μ’ ένα φοβερό ηφαίστειο για background και αμέτρητα φλαμίνγκος για κερασάκι στην τούρτα.
Φύγαμε τρέχοντας για το κατάλυμά μας, όπου διαπιστώσαμε ότι ο Κώστας είχε 39 πυρετό. Η Άνγια βρήκε στο σάκο της χάπια για μυικούς πόνους και πυρετό, μας έδωσαν τσάι κόκας και κάπως βελτιώθηκε η κατάστασή του, αν και είναι δύσκολο να ξέρεις με τον Κώστα διότι ποτέ δε διαμαρτύρεται, δε ζητάει τίποτε, ακόμη κι ως ασθενής είναι απίστευτα υπομονετικός.
Ο ύπνος πάντως στο βασικότατο κατάλυμα στα 4.400 μέτρα ήταν ανήσυχος. Πολύ το κρύο, είχα λίγη δύσπνοια, αλλά κυρίως ανησυχία για τον Κώστα, αν και η Άνγια αποδείχθηκε εξαιρετική νοσοκόμα. Παραξενεύτηκα που αρρώστησε ο Κώστας, αλλά ακόμη και τα παγόβουνα λιώνουν, οι βράχοι διαβρώνονται, οι σπηλιές καταρρέουν και τα yeti αρρωσταίνουν. Την επόμενη μέρα πάντως θα ήταν πολύ καλύτερα. Τι να επιφύλασσε η επόμενη μέρα; Γιατί την έρημο του αλατιού την είδαμε, από τις καταπληκτικές λίμνες περάσαμε, τώρα τι;
Η πρώτη μας στάση ήταν σε ένα σχεδόν εγκαταλελειμένο χωριό, τη Julaca, με συνολικό πληθυσμό 30 ψυχές, με έναν ενεργό σταθμό τραίνου, όπου η ασπρόμαυρη φωτογραφία αποθεώνεται από την αίσθηση εγκατάλειψης. Με μαγεύει το decadence και ο συγκεκριμένος οικισμός το έχει στον υπερθετικό βαθμό, μέχρι και το αγαπημένο μου φωτογραφικό θέμα διαθέτει: εγκαταλελειμένες μπασκέτες.
Ωστόσο υπήρχαν και σημεία ζωής, όπως η μια χούφτα εργαζόμενων που θα πήγαινε στο ορυχείο του στη μέση του πουθενά στο ένα και μοναδικό βαγόνι ενός τραίνου, οι οποίοι δυστυχώς δεν είχαν διάθεση να φωτογραφηθούν, και κάποιοι τύποι που μετρούσαν τις διαστάσεις ενός σάπιου «γηπέδου» ποδοσφαίρου και τραβούσαν τις γραμμές. Έπρεπε να επισκεφθούμε μερικές ακόμη κοινότητες για να κατανοήσουμε προς τι οι μετρήσεις: ο πρόεδρος Μοράλες, γνωστός για την αγάπη του για τον αθλητισμό και πολύ καλός ποδοσφαιριστής, έχει αναλάβει ένα πρότζεκτ σύμφωνα με το οποίο κάθε χωριό της Βολιβίας θα αποκτήσει σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις. Κι όταν λέμε «κάθε χωριό», εννοούμε ακόμη και χωριά που δε συμπληρώνουν εντεκάδα.Ένα μοναχικό περίπτερο στεκόταν παράταιρο κι αποφασίσαμε να πιούμε μια φρεσκοστιμμένη πορτοκαλάδα κι ας μη διψούσαμε ιδιαίτερα, για να ενισχύσουμε την καλή κυριούλα, την ώρα που οι γραμμές του γηπέδου χαράσσονταν... πάνω στο τραπεζάκι της. Μάλλον το νέο γήπεδο θα την υποχρεώσει να μεταφέρει το περίπτερό της λίγο πιο πίσω. Ένας Αργεντίνος ποδηλάτης πέρασε δίπλα μας, μας ρώτησε αν ξέρουμε ότι πηγαίνει καλά κι ο Φέλιξ του υπέδειξε ότι πήγαινε εντελώς λάθος.
Κι αυτά ήταν τα τελευταία σημεία ζωής που θα βλέπαμε για μερικές ώρες. Ακολούθησε μια ατέλειωτη έρημος με λιγοστό πράσινο όπου βοσκούσαν κάποια λάμα, από μακριά είδαμε εν τέλει κάποιες μικροσκοπικές μυστηριώδεις κοινότητες, με με πέτρινα τοιχάκια να χωρίζουν τις καλλιέργεις πατάτας τους σε τετράγωνα οικόπεδα, ενά κάποιες οικογένειες λάμα μυρήκαζαν δίπλα μας αδιάφορα. Στάση κάναμε στην Κοιλάδα με τις Πέτρες, όπου θαυμάσαμε έναν κόνδορα να πετάει αγέρωχα από πάνω μας και η αλήθεια είναι ότι μου φάνηκε πιο ενδιαφέρον από τις πέτρες. Αντίθετα, η Μαύρη Λίμνη που ακολούθησε είχε περισσότερο ενδιαφέρον, με το χρώμα της να αποδίδεται σε μικροοργανισμούς και μένα να ουρώ δίπλα σε ένα απορημένο λάμα, οι ιδιοκτήτριες του οποίου φαινόταν αχνά μακριά να περπατούν στη λίμνη με τις φούστες και τα καπέλα τους και δεν μπόρεσα παρά να αναρωτηθώ τι ζωή ζουν και πόσο να έχει αλλάξει ο τρόπος ζωής τους από τις προ-Ίνκα εποχές;
Μετά από ατέλειωτα κατακίτρινα llajta, αυτά τα σκληρά χόρτα που αποτελούν τη βασική τροφή των λάμα, και κάποια βουνά/ηφαίστεια που ξεπερνούσαν τα 6.000 μέτρα, αντικρύσαμε μια λίμνη με ...αφρό, ή τέλος πάντων μια ουσία που του μοιάζει και ονομάζεται collpa, το οποίο είναι κάποιο είδος φυσικού απορρυπαντικού και δημιουργεί καταπληκτική χρωματική αντίθεση με το έντονο γαλάζιο του ουρανού και κίτρινο των llajta.
Η στάση για το απαραίτητο μεσημεριανό έγινε στα υπολείμματα ενός εγκαταλελειμένου ορυχείου για θειάφι, το οποίο – όπως οτιδήποτε σκουριασμένο, εγκαταλελειμένο, decadencιανό, δεν είναι τυχαίο που εγκαταστάθηκα στην Αβάνα- με μάγεψε: παρατημένα αυτοκίνητα στη μέση του πουθενά, επιγραφές «μην κλέβετε, ιδιωτική περιουσία», ένα hostel που δημιουργήθηκε με χρήματα από κάποιο ευρωπαϊκό κονδύλι το 2002 και πλέον ήταν ένα ερείπιο με σπασμένα τζάμια, καταρρακωμένη οροφή και τα απομεινάρια του τελευταίου γεύματος να περιμένουν ακόμη πάνω στην κουζίνα. Κάποιος είχε ζωγραφίσει μια θλιμμένη φάτσα πάνω σε έναν τοίχο που μου φάνηκε πολύ ενδεικτική, σχεδόν αρμόζουσα του περιβάλλοντος. Ένα κουνέλι σταμάτησε στιγμιαία μπροστά μου, ενώ ένα άλλο κοιτόταν νεκρό σε μια δεξαμενή νερού. Μάλλον μπήκε στο γιγάντιο βαρέλι για να πιει νερό και δεν κατάφερε να βγει ποτέ, υπέθεσα πως είχε φαγωθεί πρόσφατα από τα όρνεα. Μυρμηγκια κι έντομα δεν υπήρχαν γύρω από το κουφάρι του, ενώ δεκάδες κονσέρβες σκούριαζαν ανεξήγητα κάτω από τον ανελέητο ήλιο. Ο Felix με τη Lydia ξεκίνησαν το μαγείρεμα, εγώ περιπλανήθηκα λίγο μέχρι που βρήκα μια γκρεμισμένη μπασκέτα κι ενθουσιάστηκα και φάγαμε εκεί, εντελώς μόνοι, στη μέση του πουθενά. Ο ήλιος ήταν αφόρητος πάντως, είπα στον Κώστα να μην κάθεται τόσην ώρα χωρίς καπέλο και μακριά από τον ίσκιο βλέποντας το κατακόκκινο σβέρκο του, αλλά δε μου έδωσε σημασία, το yeti της Λαμία δε μασάει από λεπτομέρειες όπως τα καιρικά φαινόμενα και τα στοιχεία της φύσης... ή έτσι νόμιζε.
Η επόμενη στάση ήταν η Laguan Hedionada, όπου τα φλαμίνγκο και μερικά βικούνιας περιφέρονταν αμέριμνα, προσφέροντας ένα καταπληκτικό θέαμα στην απόλυτη μοναξιά του τοπίου. Πλησιάσαμε αρκετά τα φλαμίνγκο που στέκονταν με περισσή αρμονία στο ένα πόδι, με το λευκό και το ροζ να δένουν ιδανικά. Ακολούθησε η Laguna Honda... ήθελα να ήξερα ποιος σχεδίασε τις γωνίες της! Η λίμνη φαινόταν να σταματάει ξαφνικά με τις όχθες της να φαντάζουν σχεδιασμένες από ανθρώπινο μολύβι. Μετά από μια... στρουθοκάμηλο, το χώμα και τα βουνά άρχιζαν να κιτρινίζουν και πάλι, τα βικούνιας πλήθαιναν καθώς ανεβαίναμε σε υψόμετρο και φτάσαμε στο Arbol de Piedra, το πέτρινο δέντρο, που σε αντίθεση με την προηγούμενη επίσκεψή μου πλέον είναι οριοθετημένο από κάτι διακριτικές πετρούλες, που σου θυμίζουν πάντως ότι οι εποχές που περνούσε ένα τζιπ κάθε τρεις μέρες είναι παρελθόν και μαζί τους έρχεται η συνειδητοποίηση ότι μεγαλώσαμε κι εμείς.... πέρασαν δυο δεκαετίες από τότε που επισκέφθηκα για τελευταία φορά αυτά τα πανέμορφα χώματα. Άραγε θα ξανάρθω; Πότε;
Πριν προλάβω να εμβαθύνω σε άλλα υπαρξιακά ερωτήματα, ο Κώστας ανέβασε πυρετό, ψηνόταν κυριολεκτικά. Ο Felix θεώρησε πως ήταν το υψόμετρο, αλλά εγώ ήμουν σίγουρος πως ήταν ηλίαση: ήταν κατακόκκινος και το υψόμετρο το είχαμε συνηθίσει, είχαν περάσει ήδη 4 εβδομάδες που περιφερόμασταν σε ασυνήθιστα υψόμετρα. Κάπως έτσι, η στάση στη Laguna Colorada κράτησε μόλις μερικά δευετερόλεπτα για να βγάλουμε μια φωτογραφία με την Άνγια, αλλά έστω κι έτσι γρήγορα το θέαμα δεν παύει να εντυπωσιάζει: το βαθύτερο κόκκινο του κόσμου να καθρεφτίζεται μ’ ένα φοβερό ηφαίστειο για background και αμέτρητα φλαμίνγκος για κερασάκι στην τούρτα.
Φύγαμε τρέχοντας για το κατάλυμά μας, όπου διαπιστώσαμε ότι ο Κώστας είχε 39 πυρετό. Η Άνγια βρήκε στο σάκο της χάπια για μυικούς πόνους και πυρετό, μας έδωσαν τσάι κόκας και κάπως βελτιώθηκε η κατάστασή του, αν και είναι δύσκολο να ξέρεις με τον Κώστα διότι ποτέ δε διαμαρτύρεται, δε ζητάει τίποτε, ακόμη κι ως ασθενής είναι απίστευτα υπομονετικός.
Ο ύπνος πάντως στο βασικότατο κατάλυμα στα 4.400 μέτρα ήταν ανήσυχος. Πολύ το κρύο, είχα λίγη δύσπνοια, αλλά κυρίως ανησυχία για τον Κώστα, αν και η Άνγια αποδείχθηκε εξαιρετική νοσοκόμα. Παραξενεύτηκα που αρρώστησε ο Κώστας, αλλά ακόμη και τα παγόβουνα λιώνουν, οι βράχοι διαβρώνονται, οι σπηλιές καταρρέουν και τα yeti αρρωσταίνουν. Την επόμενη μέρα πάντως θα ήταν πολύ καλύτερα. Τι να επιφύλασσε η επόμενη μέρα; Γιατί την έρημο του αλατιού την είδαμε, από τις καταπληκτικές λίμνες περάσαμε, τώρα τι;