Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
Tελευταία μέρα στην Αργεντινή σήμερα, αφού το απογευματάκι θα έπρεπε να μεταβώ στο αεροδρόμιο για να ξεκινήσω το αεροπορικό ταξίδι προς τη Χιλή. Έχοντας όλο το πρωί στη διάθεσή μου, είπα να πάω να δω το βασικό μουσείο της Ουσουάια, δηλαδή το Μουσείο-Φυλακή, το οποίο σύμφωνα με την ταμπέλα στην είσοδο, ουσιαστικά είναι πέντε μουσεία σε ένα: μουσείο φυλακής, ναυτικό μουσείο, μουσείο Ανταρκτικής, μουσείο Παλιάς Ουσουάια και γκαλερί τέχνης. Κάπως έτσι δικαιολογούν την τραγική είσοδο των... 15 ευρώ. Άουτς, αν και περιλαμβάνεται κι ένα guided tour με έναν άχρωμο ξεναγό.
Πού κολλάει η φυλακή; Ε, κολλάει στο ότι η Ουσουάια αποφασίστηκε από την κυβέρνηση της Αργεντινής το 1882 να ιδρυθεί ως αποικία φυλακισμένων πρώτον διότι χρειάζονταν μια φυλακή (κατά προτίμηση σε απομονωμένο μέρος της επικράτειας) και δεύτερον διότι ως απομονωμένη περιοχή ήθελαν να εγκαταστήσουν πληθυσμό, προκειμένου να είναι ξεκάθαρο σε ποιον ανήκει η περιοχή, μην έρθουν τίποτε παρείσακτοι, χτίσουν δέκα σπίτια και μετά έχουν και διεκδικήσεις. Το 1885 λοιπόν ξεκίνησε η μετακίνηση κρατουμένων και η σταδιακή επέκταση της “πόλης”, από μια απλή φυλακή σε κέντρο υλοτομίας, λιμάνι, χώρο επεξεργασίας τροφίμων κλπ. Η φυλακή πάντως ήταν το βασικό κέντρο δραστηριότητας και απασχόλησης, εξ ου και το μουσείο-φυλακή, που στεγάζεται στο παλιό κτίριο φυλακής, βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, με τα πόδια πήγα.
Το πρώτο κομμάτι του μουσείου αφορούσε τους ντόπιους Ινδιάνους, τους Yamanas, οι οποίοι κυκλοφορούσαν σχεδόν γυμνοί σε αυτό το κρύο, και για να μην ξεπαγιάζουν είχαν μονίμως αναμμένες φωτιές, τις οποίες διέκριναν οι Ευρωπαίοι κατά μήκος της ατέλειωτης ακτογραμμής, εξ’ ου και το όνομα Γη του Πυρός. Η προσπάθεια των Ευρωπαίων να “εκπολιτίσουν” τους Yamanas δίνοντάς τους ρούχα, κατέληξε στη σταδιακή εξαφάνισή τους λόγω μικροβίων που περιείχαν αυτά. Οι Yamanas τόσο φυσιογνωμικά όσο και ανατομικά (σχετικά βραχύσωμοι με ασυνήθιστα δυσανάλογα άκρα) ήταν περίεργοι. Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της σχετικής μικροσκοπικής έκθεσης ήταν ένα βίντεο για την προσπάθεια κάποιων Αργεντινών να κατασκευάσουν κανό χρησιμοποιώντας τα υλικά και τις μεθόδους των Ινδιάνων με σχετική επιτυχία. Κατά τα λοιπά, εκθέματα πρακτικά δεν υπήρχαν, παρά μόνο σκίτσα, ούτε καν φωτογραφικό υλικό.
Το κυρίως κομμάτι του μουσείο αφορούσε τη φυλακή, για την οποία μαθαίνει κανείς από τις ενημερωτικές λεζάντες σε άθλια Αγγλικά από το google translator (!) ότι αρχικά δεν υπήρχαν καν τοίχοι ή συρματοπλέγματα, διότι έτσι κι αλλιώς αν δραπέτευε κάποιος κρατούμενος δε θα είχε πού να πάει, θα τον αναλάμβανε η πείνα και το κρύο. Υπήρχε μια μικρή έκθεση για την καθημερινότητα των κρατουμένων, δυο-τρεις από τους πιο διαβόητους εξ αυτών (όπως ένας ανήλικος κατ’ εξακολούθηση δολοφόνος που στραγγάλιζε παιδιά) και προσομοίωση κάποιων κελιών.
Πιο ενδιαφέρον βρήκα το κομμάτι για τις ερευνητικές αποστολές που ατύχησαν, όπως για μία που έμεινε για μήνες εγκλωβισμένη στον πάγο, με τα μέλη της να καταφέρνουν μετά από ανείπωτες δυσκολίες μηνών να σκάψουν κανάλι μέσα στον πάγο για να ανασύρουν το πλοίο στα μη παγωμένα νερά και πάλι.
Το ναυτικό μουσείο πρακτικά ήταν μερικές μακέτες των πλοίων της εποχής, ενώ η φωτογραφική έκθεση παρότι μικρή είχε δυο-τρεις πραγματικά καλές φωτογραφίες από την Ανταρκτική, αλλά το κομμάτι των φυλακών που έχει μείνει απαράλλαχτο και σου δίνει μια αίσθηση του πώς πραγματικά ήταν οι εγκαταστάσεις, ήταν αυτό που προκαλούσε ένα κάποιο δέος, μεταξύ άλλων για τη μουντίλα και το απίστευτο κρύο Δεκέμβριο μήνα, δηλαδή καλοκαιριάτικα. Πολλές οι κλειστές αίθουσες του μουσείου, αλλά η τιμή απαράλλαχτη. Τελικά πληροφορήθηκα πως όντως υπάρχει μουσείο Ινδιάνων, το οποίο θα με ενδιέφερε πολύ, αλλά δυστυχώς έκλεινε όταν το έμαθα, το οποίο είναι πολύ κρίμα... δεν ξέρω αν θα υπάρξει επόμενη φορά.
Πριν φύγω για το αεροδρόμιο, είπα να φάω αργεντίνικο κρέας σε ένα από τα πολλά all you can eat εστιατόρια της πόλης, όπου το salad bar ήταν ικανοποιητικό, αλλά τα κρέατα σαφώς υποδεέστερα αυτού που σε προϊδέαζε η όψη τους. Για άλλη μια φορά πάντως, ευγενέστατοι οι Αργεντίνοι και απόλαυσα το γεύμα μου υπό τη συνοδεία ταχύτατου ίντερνετ, οπότε και διαπίστωσα ότι έσκισα στα στοιχηματάκια μου στην Ευρωλίγκα (ναι, καλά το καταλάβατε, διπλή αγωνιστική είχε). Επέστρεψα σπίτι, πήρα το σάκο μου, πλήρωσα 12€ ταξί για τα δέκα λεπτά μέχρι το αεροδρόμιο (που δεν είχε ούτε μια πρίζα!) και αποχαιρέτισα την Αργεντινή βλέποντας τα πανέμορφα χρώματα κατά την απογείωση. Χιλή, σου (ξανα)έρχομαι... Αλλά πριν σου ξαναέρθω, ας αξιολογήσω και τα της Ανταρκτικής και Αργεντινής.
Φωτογραφικό νοτκουμέντο από τη δημιουργία της σιδηροδρομικής γραμμής από τους κρατούμενους.
Η ενδιαφέρουσα άποψη της Αργεντινής για το σε ποιον ανήκει η Ανταρκτική (είναι γενναιόδωροι πάντως, κράτησαν τη χερσόνησο και άφησαν κάτι και για τους άλλους).
Tourist trap, βγάζεις μια φωτό στο τραίνο του τέλους του κόσμου και όλα καλά. Μπλιαχ.
Ιδού και το τραίνο.
Και η τρελόγρια Νάτι, πολύ χάρηκα που την είδα.
Άνετες οι θέσεις στο τραίνο και με θέσεις και στη μέση...
Οι Βραζιλιάνοι και το τραίνο.
Το μονοπατάκι έχει ορισμένα ωραία φυτά.
Κουνέλια...
Και κάτι δέντρα.
Αρχαιολογικό μνημείο και καλά... Βασικά βρήκαν κάτι κόκκαλα Ινδιάνων.
Ε αφού όλοι ήγαν για κατούρημα και δεν είχα τι να κάνω (πρέπει να κατουρηθεί το κατούρημα στις εκδρομές), έβγαλα κι εγώ μια μπλιαχ.
Ησυχία πάντως είχε.
Ενδιαφέρον δέντρο.
Αδιάφορο ταχυδρομείο.
Εστιατόριο-μουσείο... Έλα ρε παιδιά, άμα είναι έτσι η Αβάνα έχει γύρω στα 3 εκατομμύρια μουσεία...
Σκίτσα στο μουσείο.
Αυτοί γράφουν στα Αγγλικά όπως μιλάει ο Τσακαλώτος Ελληνικά.
Σκάβοντας κανάλι για να απελευθερωθεί το πλοίο.
Ο αδιάφορος ξεναγός.
Το εσωτερικό των κελιών.
Μικρή η φωτογραφική έκθεση αλλά καλή. Χταποδίσιο μάτι.
Οι πραγματικές φυλακές.
5 μουσεία σε ένα...
Ωραίες πινακίδες.
Τρίτη με Σάββατο δουλεύουμε 19.00-23.30. Ενώ τις Κυριακές δουλεύουμε... πάλι 19.00-23.30 .
Πολύ όμορφα χρώματα, αντίο Αργεντινή, αντίο Ανταρκτική. Χιλή σου' ρχομαι.
Πού κολλάει η φυλακή; Ε, κολλάει στο ότι η Ουσουάια αποφασίστηκε από την κυβέρνηση της Αργεντινής το 1882 να ιδρυθεί ως αποικία φυλακισμένων πρώτον διότι χρειάζονταν μια φυλακή (κατά προτίμηση σε απομονωμένο μέρος της επικράτειας) και δεύτερον διότι ως απομονωμένη περιοχή ήθελαν να εγκαταστήσουν πληθυσμό, προκειμένου να είναι ξεκάθαρο σε ποιον ανήκει η περιοχή, μην έρθουν τίποτε παρείσακτοι, χτίσουν δέκα σπίτια και μετά έχουν και διεκδικήσεις. Το 1885 λοιπόν ξεκίνησε η μετακίνηση κρατουμένων και η σταδιακή επέκταση της “πόλης”, από μια απλή φυλακή σε κέντρο υλοτομίας, λιμάνι, χώρο επεξεργασίας τροφίμων κλπ. Η φυλακή πάντως ήταν το βασικό κέντρο δραστηριότητας και απασχόλησης, εξ ου και το μουσείο-φυλακή, που στεγάζεται στο παλιό κτίριο φυλακής, βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, με τα πόδια πήγα.
Το πρώτο κομμάτι του μουσείου αφορούσε τους ντόπιους Ινδιάνους, τους Yamanas, οι οποίοι κυκλοφορούσαν σχεδόν γυμνοί σε αυτό το κρύο, και για να μην ξεπαγιάζουν είχαν μονίμως αναμμένες φωτιές, τις οποίες διέκριναν οι Ευρωπαίοι κατά μήκος της ατέλειωτης ακτογραμμής, εξ’ ου και το όνομα Γη του Πυρός. Η προσπάθεια των Ευρωπαίων να “εκπολιτίσουν” τους Yamanas δίνοντάς τους ρούχα, κατέληξε στη σταδιακή εξαφάνισή τους λόγω μικροβίων που περιείχαν αυτά. Οι Yamanas τόσο φυσιογνωμικά όσο και ανατομικά (σχετικά βραχύσωμοι με ασυνήθιστα δυσανάλογα άκρα) ήταν περίεργοι. Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της σχετικής μικροσκοπικής έκθεσης ήταν ένα βίντεο για την προσπάθεια κάποιων Αργεντινών να κατασκευάσουν κανό χρησιμοποιώντας τα υλικά και τις μεθόδους των Ινδιάνων με σχετική επιτυχία. Κατά τα λοιπά, εκθέματα πρακτικά δεν υπήρχαν, παρά μόνο σκίτσα, ούτε καν φωτογραφικό υλικό.
Το κυρίως κομμάτι του μουσείο αφορούσε τη φυλακή, για την οποία μαθαίνει κανείς από τις ενημερωτικές λεζάντες σε άθλια Αγγλικά από το google translator (!) ότι αρχικά δεν υπήρχαν καν τοίχοι ή συρματοπλέγματα, διότι έτσι κι αλλιώς αν δραπέτευε κάποιος κρατούμενος δε θα είχε πού να πάει, θα τον αναλάμβανε η πείνα και το κρύο. Υπήρχε μια μικρή έκθεση για την καθημερινότητα των κρατουμένων, δυο-τρεις από τους πιο διαβόητους εξ αυτών (όπως ένας ανήλικος κατ’ εξακολούθηση δολοφόνος που στραγγάλιζε παιδιά) και προσομοίωση κάποιων κελιών.
Πιο ενδιαφέρον βρήκα το κομμάτι για τις ερευνητικές αποστολές που ατύχησαν, όπως για μία που έμεινε για μήνες εγκλωβισμένη στον πάγο, με τα μέλη της να καταφέρνουν μετά από ανείπωτες δυσκολίες μηνών να σκάψουν κανάλι μέσα στον πάγο για να ανασύρουν το πλοίο στα μη παγωμένα νερά και πάλι.
Το ναυτικό μουσείο πρακτικά ήταν μερικές μακέτες των πλοίων της εποχής, ενώ η φωτογραφική έκθεση παρότι μικρή είχε δυο-τρεις πραγματικά καλές φωτογραφίες από την Ανταρκτική, αλλά το κομμάτι των φυλακών που έχει μείνει απαράλλαχτο και σου δίνει μια αίσθηση του πώς πραγματικά ήταν οι εγκαταστάσεις, ήταν αυτό που προκαλούσε ένα κάποιο δέος, μεταξύ άλλων για τη μουντίλα και το απίστευτο κρύο Δεκέμβριο μήνα, δηλαδή καλοκαιριάτικα. Πολλές οι κλειστές αίθουσες του μουσείου, αλλά η τιμή απαράλλαχτη. Τελικά πληροφορήθηκα πως όντως υπάρχει μουσείο Ινδιάνων, το οποίο θα με ενδιέφερε πολύ, αλλά δυστυχώς έκλεινε όταν το έμαθα, το οποίο είναι πολύ κρίμα... δεν ξέρω αν θα υπάρξει επόμενη φορά.
Πριν φύγω για το αεροδρόμιο, είπα να φάω αργεντίνικο κρέας σε ένα από τα πολλά all you can eat εστιατόρια της πόλης, όπου το salad bar ήταν ικανοποιητικό, αλλά τα κρέατα σαφώς υποδεέστερα αυτού που σε προϊδέαζε η όψη τους. Για άλλη μια φορά πάντως, ευγενέστατοι οι Αργεντίνοι και απόλαυσα το γεύμα μου υπό τη συνοδεία ταχύτατου ίντερνετ, οπότε και διαπίστωσα ότι έσκισα στα στοιχηματάκια μου στην Ευρωλίγκα (ναι, καλά το καταλάβατε, διπλή αγωνιστική είχε). Επέστρεψα σπίτι, πήρα το σάκο μου, πλήρωσα 12€ ταξί για τα δέκα λεπτά μέχρι το αεροδρόμιο (που δεν είχε ούτε μια πρίζα!) και αποχαιρέτισα την Αργεντινή βλέποντας τα πανέμορφα χρώματα κατά την απογείωση. Χιλή, σου (ξανα)έρχομαι... Αλλά πριν σου ξαναέρθω, ας αξιολογήσω και τα της Ανταρκτικής και Αργεντινής.
Φωτογραφικό νοτκουμέντο από τη δημιουργία της σιδηροδρομικής γραμμής από τους κρατούμενους.
Η ενδιαφέρουσα άποψη της Αργεντινής για το σε ποιον ανήκει η Ανταρκτική (είναι γενναιόδωροι πάντως, κράτησαν τη χερσόνησο και άφησαν κάτι και για τους άλλους).
Tourist trap, βγάζεις μια φωτό στο τραίνο του τέλους του κόσμου και όλα καλά. Μπλιαχ.
Ιδού και το τραίνο.
Και η τρελόγρια Νάτι, πολύ χάρηκα που την είδα.
Άνετες οι θέσεις στο τραίνο και με θέσεις και στη μέση...
Οι Βραζιλιάνοι και το τραίνο.
Το μονοπατάκι έχει ορισμένα ωραία φυτά.
Κουνέλια...
Και κάτι δέντρα.
Αρχαιολογικό μνημείο και καλά... Βασικά βρήκαν κάτι κόκκαλα Ινδιάνων.
Ε αφού όλοι ήγαν για κατούρημα και δεν είχα τι να κάνω (πρέπει να κατουρηθεί το κατούρημα στις εκδρομές), έβγαλα κι εγώ μια μπλιαχ.
Ησυχία πάντως είχε.
Ενδιαφέρον δέντρο.
Αδιάφορο ταχυδρομείο.
Εστιατόριο-μουσείο... Έλα ρε παιδιά, άμα είναι έτσι η Αβάνα έχει γύρω στα 3 εκατομμύρια μουσεία...
Σκίτσα στο μουσείο.
Αυτοί γράφουν στα Αγγλικά όπως μιλάει ο Τσακαλώτος Ελληνικά.
Σκάβοντας κανάλι για να απελευθερωθεί το πλοίο.
Ο αδιάφορος ξεναγός.
Το εσωτερικό των κελιών.
Μικρή η φωτογραφική έκθεση αλλά καλή. Χταποδίσιο μάτι.
Οι πραγματικές φυλακές.
5 μουσεία σε ένα...
Ωραίες πινακίδες.
Τρίτη με Σάββατο δουλεύουμε 19.00-23.30. Ενώ τις Κυριακές δουλεύουμε... πάλι 19.00-23.30 .
Πολύ όμορφα χρώματα, αντίο Αργεντινή, αντίο Ανταρκτική. Χιλή σου' ρχομαι.