Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
Για σήμερα είχαμα άλλη εκδρομούλα στο πρόγραμμα: θα κάναμε όλη τη μέρα το Piedras Rojas (“κόκκινες πέτρες” ελληνιστί) και το βραδάκι θα κάναμε αστρονομικό τουρ, ό,τι σήμαινε αυτό. Ευτυχώς η ξεναγός ήταν διαφορετική από τον ξεφτίλα της προηγούμενης ημέρας και παρότι οπτικά αντιαισθητική (απίστευτη κοιλούμπα με τρίχες που έμενε ακάλυπτη κάτω από την ξεχειλωμένη μπλούζα της) η Μαρία Χοσέ και γνώσεις είχε και ασχολούταν να τις μεταδώσει.
Πρώτη μας στάση ήταν το Taconao, ένα μικροσκοπικό αλλά γραφικό χωριό. Ο Α αναρωτήθηκε τ θα κάναμε επί δέκα λεπτά σε ένα χωριό έκτασης σπιρτόκουτου, αλλά και η αντισυμβατική εκκλησία είχε ενδιαφέρον όπως και μια στάνη πιο πέρα όπου απολαύσαμε ένα αισιόδοξο ξαναμμένο πρόβατο να προσπαθεί να πηδήξει ένα λάμα. Μη σας κάνω spoiler αλλά δεν τα κατάφερε...
Από εκεί κατευθυνθήκαμε στο Salar de Atacama, που από το όνομα θα περίμενε κανείς να είναι μια έρημος αλατιού αντίστοιχη με το γειτονικό Salar de Uyuni, αλλά όσοι έχουν τέτοιες απαιτήσεις μάλλον θα απογοητευθούν, αφού το λευκό του αλατιού δεν έχει κάποια σχέση με την οπτασία της Βολιβίας. Ωστόσο το πραγματικό αξιοθέατο ήταν ότι βρεθήκαμε πολύ κοντά στα φλαμίνγκο, πιο κοντά απ’ ό,τι στη Βολιβία, συν οι καθρεπτισμοί τους πάνω στα σώματα νερού, ενώ η Μαρία Χοσέ μας έδωσε πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα συμπαθή πτηνά. Φάγαμε και το πρωινό μας κάνοντας παρέα με μια συμπαθέστατη οικογένεια 6 Βενεζολάνων, με τον πατέρα να έχει φροντίσει να στείλει τις κόρες του (η μία εκ των οποίων ήταν φωνάρα) στη Χιλή για σπουδές από την εποχή που ανέλαβε ο Μαδούρο προβλέποντας ότι ο πρώην φορτηγατζής και νυν DJ πρόεδρος αυτής της ταλαίπωρης χώρας θα την κατέστρεφε ολοσχερώς.
Σήμερα η μέρα περιλάμβανε και σοβαρό υψόμετρο αφού μέσα σε δυο ώρες θα ανεβαίναμε 2.000 μέτρα για να φτάσουμε στα 4.200 προκειμένου να φτάσουμε στις Κόκκινες Πέτρες που ήταν... κάτι κόκκινες πέτρες. Έλα εντάξει, πανέμορφες ήταν αλλά ακόμη πιο όμορφη ήταν η λευκή λίμνη κοντά τους που είχε και λίγο κυματάκι λόγω του τσουχτερού αέρα και το όλο τοπίο ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον, χώρια ότι το μοιράστηκα με τους φίλους μου, ενώ ο φωτογράφος Χ μεγαλούργησε με το σουρεαλιστικό τοπίο.
Συνεχίσαμε να ανεβαίνουμε, περνώντας πια από τοπία με llajta, αυτό το πολύ σκληρό κατακίτρινο χορτάρι που φυτρώνει σε μεγάλο υψόμετρο και αποτελεί τη βασική τροφή των λάμα (το συμβατικό χορτάρι κάνει ζημιά στα δόντια τους)... και είδαμε guanacos, τα οποία σε άλλες περιοχές του αλτιπλάνο είναι σπανιότατα.
Σειρά είχαν οι λίμνες Viscocho και Menique… ω τι χρώματα μπαμπά! Επιπέδου Βολιβίας και βάλε, κάποτε διέθεταν κι ένα περίεργο είδος βατράχου, αλλά αυτό δυστυχώς εξαφανίστηκε όταν έγινε εισαγωγή πέστροφας. Τρομερά τα τοπία, θα δείτε τις φωτό σε λίγο...
Με έκοψε λόρδα κι επιτέλους κάναμε στάση για μεσημεριανό νομίζω στο χωριό Socaire σε ένα τοπικό μαγειρείο, όπου η σουπίτσα και και η ομελέτα από κίνοα ήταν αξιοπρεπείς κι ό,τι έπρεπε πριν το μακρύ δρόμο της επιστροφής, αφού επιστρέψαμε στις 5.30 ενώ στις 9 θα έρχονταν να μας πάρουν για το αστρονομικό τουρ.
Επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο είχα την ελπίδα ότι οι άχρηστοι της Latam θα είχαν φέρει τη βαλίτσα του Χ, αλλά οι πιθανότητες ήταν οι ίδιες με το να μη βάφει τα μαλλιά του ο Πασκουάλ. Απόρησα με τη στωικότητα του Χ κι άρχισα τα τηλέφωνα στη Latam, αλλά με έβαζαν στην αναμονή και μετά έπεφτε η γραμμή, κλασικά εικονογραφημένα όπου τελικά μετά από δυο μέρες φιλοτιμήθηκε να μου απαντήσει άλλη μια ταλαντούχα υπάλληλος της εταιρείας (που πρέπει να κάνει recruiting σε άσυλο, δεν εξηγείται αλλιώς αυτό το πράγμα) ότι τελικά έφτασε η βαλίτσα στο αεροδρόμιο της Calama, αλλά από εκεί έγινε κάποιο μπέρδεμα και δεν μπόρεσαν να τη φέρουν μέχρι το Σαν Πέδρο. Την παρακαλούσα να μου δώσει το τηλέφωνο του ανθρώπου τους στην Calama να συνεννοηθώ μαζί του, αλλά δεν μου το έδινε διότι είναι “ενάντια στους κανονισμούς”, που πρέπει να είναι σκαλισμένοι σε πέτρα και να τους κατέβασε ο Μωυσής από κάποιο κωλοβούνι. Τελικά ο ιδιοκτήτης του καταλύματος μας είπε ότι αφού θα πήγαινε ο ίδιος στην Calama την επόμενη θα μας την έφερνε αυτός, το οποίο ακουγόταν καλύτερη ιδέα από το να εμπιστευθούμε την εταιρεία που σε λίγες μέρες θα μας έκανε όλο το ταξίδι άνω-κάτω.
Τέλος πάντων, ήρθε να μας πάρει το βανάκι για το αστρονομικό τουρ, το οποίο θα λάμβανε χώρα σε έναν ανοικτό χώρο περιτοιχισμένο, όπου αρχικά μάλιστα είχε και τρομερή ξαστεριά. Ο Χ ήταν αυτός με τις περισσότερες γνώσεις και ενθουσιασμό για τα της αστρονομίας (εγώ προτιμώ το δικό μας πλανήτη από τους άλλους που δεν έχουν ούτε σοκολάτες, ούτε Μάτσου Πίτσου ούτε Κολομβιανές... τι πλανήτες είναι αυτοί δηλαδή;;; ) κι αυτός που θα μάλλον θα απογοητευόταν και περισσότερο. Ο μεν ερασιτέχνης αστρονόμος Πατρίσιο το αγαπούσε αυτό που έκανε, είχε ενθουσιασμό, μιλούσε και καλά Αγγλικά, είχε και κάτι χαριτωμένα λέιζερ με τα οποία μπορούσε να φωτίζει στον ουρανό για να μας δείχνει τους πλανήτες τα αστέρια και τα υπόλοιπα ουράνια σώματα χωρίς σοκολάτα, Μάτσου Πίτσου και Δομηνικάνες (μην τις ξεχνάμε, κι αυτές χάιλάιτ του πλανήτη Γη είναι) , αλλά το τηλεσκόπιο ήταν μάλλον φτωχό (ο Χ μου εξήγησε πως ένα πραγματικά καλό θα στοίχιζε απείρως περισσότερα) με αποτέλεσμα μετά από τις ωραίες εισαγωγές που μας έκανε ο ενθουσιώδης Πατρίσιο, να πηγαίνουμε ένας-ένας στο τηλεσκόπιο για να δούμε στην καλύτερη μια φωτεινή μπαλίτσα. Ε στην τρίτη μπαλίτσα βαρέθηκα, όλες ίδιες ήταν και όλοι εκείνοι οι πλανήτες που ούτε πλέι οφ έχουν, ούτε σουβλάκι, ούτε βιβλιοθήκες μου φάνηκαν ακόμη πιο βαρετοί. Γενικά, ανάμεσα στο επάγγελμα “εισπράκτορας διοδίων” και “αστροναύτης/αστρονόμος/αστρολάβος/Αστραχάν” προτιμώ το πρώτο, είναι πολύ πιο συναρπαστικό (μεταξύ άλλων διότι μπορεί να σου φέρουν κανένα σουβλάκι, μια σοκολάτα με σταφίδες ή να περάσει καμιά Κολομβιανή οδηγός βρε αδερφέ. 30 ευρώ χαμένα για μένα, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες το Πατρίσιο, που δεν πρέπει να έχει δει Κολομβιανή ποτέ του ο άνθρωπος για να τη βρίσκει με τις μπαλίτσες. Ήταν πολύ καλός πάντως στο να διώχνει τα σκυλιά όποτε μας πλησίαζαν. Αν κάποια μέρα δε βρίσκονται κορόιδα να σκάνε 30€ για να δουν φωτεινά στίγματα, ως μπόγιας θα διαπρέψει.
Ό,τι φαντάζεται ο καθένας...
Πολλά τα φλαμίνγκο, πολλές και οι φωτό.
Το τοπίο με τις κοκκινόπετρες.
Llajta και καμηλοειδή.
Έντονα χρώματα
Γιατί στο φυσικό τα έκαιγε το φως...
Πρώτη μας στάση ήταν το Taconao, ένα μικροσκοπικό αλλά γραφικό χωριό. Ο Α αναρωτήθηκε τ θα κάναμε επί δέκα λεπτά σε ένα χωριό έκτασης σπιρτόκουτου, αλλά και η αντισυμβατική εκκλησία είχε ενδιαφέρον όπως και μια στάνη πιο πέρα όπου απολαύσαμε ένα αισιόδοξο ξαναμμένο πρόβατο να προσπαθεί να πηδήξει ένα λάμα. Μη σας κάνω spoiler αλλά δεν τα κατάφερε...
Από εκεί κατευθυνθήκαμε στο Salar de Atacama, που από το όνομα θα περίμενε κανείς να είναι μια έρημος αλατιού αντίστοιχη με το γειτονικό Salar de Uyuni, αλλά όσοι έχουν τέτοιες απαιτήσεις μάλλον θα απογοητευθούν, αφού το λευκό του αλατιού δεν έχει κάποια σχέση με την οπτασία της Βολιβίας. Ωστόσο το πραγματικό αξιοθέατο ήταν ότι βρεθήκαμε πολύ κοντά στα φλαμίνγκο, πιο κοντά απ’ ό,τι στη Βολιβία, συν οι καθρεπτισμοί τους πάνω στα σώματα νερού, ενώ η Μαρία Χοσέ μας έδωσε πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα συμπαθή πτηνά. Φάγαμε και το πρωινό μας κάνοντας παρέα με μια συμπαθέστατη οικογένεια 6 Βενεζολάνων, με τον πατέρα να έχει φροντίσει να στείλει τις κόρες του (η μία εκ των οποίων ήταν φωνάρα) στη Χιλή για σπουδές από την εποχή που ανέλαβε ο Μαδούρο προβλέποντας ότι ο πρώην φορτηγατζής και νυν DJ πρόεδρος αυτής της ταλαίπωρης χώρας θα την κατέστρεφε ολοσχερώς.
Σήμερα η μέρα περιλάμβανε και σοβαρό υψόμετρο αφού μέσα σε δυο ώρες θα ανεβαίναμε 2.000 μέτρα για να φτάσουμε στα 4.200 προκειμένου να φτάσουμε στις Κόκκινες Πέτρες που ήταν... κάτι κόκκινες πέτρες. Έλα εντάξει, πανέμορφες ήταν αλλά ακόμη πιο όμορφη ήταν η λευκή λίμνη κοντά τους που είχε και λίγο κυματάκι λόγω του τσουχτερού αέρα και το όλο τοπίο ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον, χώρια ότι το μοιράστηκα με τους φίλους μου, ενώ ο φωτογράφος Χ μεγαλούργησε με το σουρεαλιστικό τοπίο.
Συνεχίσαμε να ανεβαίνουμε, περνώντας πια από τοπία με llajta, αυτό το πολύ σκληρό κατακίτρινο χορτάρι που φυτρώνει σε μεγάλο υψόμετρο και αποτελεί τη βασική τροφή των λάμα (το συμβατικό χορτάρι κάνει ζημιά στα δόντια τους)... και είδαμε guanacos, τα οποία σε άλλες περιοχές του αλτιπλάνο είναι σπανιότατα.
Σειρά είχαν οι λίμνες Viscocho και Menique… ω τι χρώματα μπαμπά! Επιπέδου Βολιβίας και βάλε, κάποτε διέθεταν κι ένα περίεργο είδος βατράχου, αλλά αυτό δυστυχώς εξαφανίστηκε όταν έγινε εισαγωγή πέστροφας. Τρομερά τα τοπία, θα δείτε τις φωτό σε λίγο...
Με έκοψε λόρδα κι επιτέλους κάναμε στάση για μεσημεριανό νομίζω στο χωριό Socaire σε ένα τοπικό μαγειρείο, όπου η σουπίτσα και και η ομελέτα από κίνοα ήταν αξιοπρεπείς κι ό,τι έπρεπε πριν το μακρύ δρόμο της επιστροφής, αφού επιστρέψαμε στις 5.30 ενώ στις 9 θα έρχονταν να μας πάρουν για το αστρονομικό τουρ.
Επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο είχα την ελπίδα ότι οι άχρηστοι της Latam θα είχαν φέρει τη βαλίτσα του Χ, αλλά οι πιθανότητες ήταν οι ίδιες με το να μη βάφει τα μαλλιά του ο Πασκουάλ. Απόρησα με τη στωικότητα του Χ κι άρχισα τα τηλέφωνα στη Latam, αλλά με έβαζαν στην αναμονή και μετά έπεφτε η γραμμή, κλασικά εικονογραφημένα όπου τελικά μετά από δυο μέρες φιλοτιμήθηκε να μου απαντήσει άλλη μια ταλαντούχα υπάλληλος της εταιρείας (που πρέπει να κάνει recruiting σε άσυλο, δεν εξηγείται αλλιώς αυτό το πράγμα) ότι τελικά έφτασε η βαλίτσα στο αεροδρόμιο της Calama, αλλά από εκεί έγινε κάποιο μπέρδεμα και δεν μπόρεσαν να τη φέρουν μέχρι το Σαν Πέδρο. Την παρακαλούσα να μου δώσει το τηλέφωνο του ανθρώπου τους στην Calama να συνεννοηθώ μαζί του, αλλά δεν μου το έδινε διότι είναι “ενάντια στους κανονισμούς”, που πρέπει να είναι σκαλισμένοι σε πέτρα και να τους κατέβασε ο Μωυσής από κάποιο κωλοβούνι. Τελικά ο ιδιοκτήτης του καταλύματος μας είπε ότι αφού θα πήγαινε ο ίδιος στην Calama την επόμενη θα μας την έφερνε αυτός, το οποίο ακουγόταν καλύτερη ιδέα από το να εμπιστευθούμε την εταιρεία που σε λίγες μέρες θα μας έκανε όλο το ταξίδι άνω-κάτω.
Τέλος πάντων, ήρθε να μας πάρει το βανάκι για το αστρονομικό τουρ, το οποίο θα λάμβανε χώρα σε έναν ανοικτό χώρο περιτοιχισμένο, όπου αρχικά μάλιστα είχε και τρομερή ξαστεριά. Ο Χ ήταν αυτός με τις περισσότερες γνώσεις και ενθουσιασμό για τα της αστρονομίας (εγώ προτιμώ το δικό μας πλανήτη από τους άλλους που δεν έχουν ούτε σοκολάτες, ούτε Μάτσου Πίτσου ούτε Κολομβιανές... τι πλανήτες είναι αυτοί δηλαδή;;; ) κι αυτός που θα μάλλον θα απογοητευόταν και περισσότερο. Ο μεν ερασιτέχνης αστρονόμος Πατρίσιο το αγαπούσε αυτό που έκανε, είχε ενθουσιασμό, μιλούσε και καλά Αγγλικά, είχε και κάτι χαριτωμένα λέιζερ με τα οποία μπορούσε να φωτίζει στον ουρανό για να μας δείχνει τους πλανήτες τα αστέρια και τα υπόλοιπα ουράνια σώματα χωρίς σοκολάτα, Μάτσου Πίτσου και Δομηνικάνες (μην τις ξεχνάμε, κι αυτές χάιλάιτ του πλανήτη Γη είναι) , αλλά το τηλεσκόπιο ήταν μάλλον φτωχό (ο Χ μου εξήγησε πως ένα πραγματικά καλό θα στοίχιζε απείρως περισσότερα) με αποτέλεσμα μετά από τις ωραίες εισαγωγές που μας έκανε ο ενθουσιώδης Πατρίσιο, να πηγαίνουμε ένας-ένας στο τηλεσκόπιο για να δούμε στην καλύτερη μια φωτεινή μπαλίτσα. Ε στην τρίτη μπαλίτσα βαρέθηκα, όλες ίδιες ήταν και όλοι εκείνοι οι πλανήτες που ούτε πλέι οφ έχουν, ούτε σουβλάκι, ούτε βιβλιοθήκες μου φάνηκαν ακόμη πιο βαρετοί. Γενικά, ανάμεσα στο επάγγελμα “εισπράκτορας διοδίων” και “αστροναύτης/αστρονόμος/αστρολάβος/Αστραχάν” προτιμώ το πρώτο, είναι πολύ πιο συναρπαστικό (μεταξύ άλλων διότι μπορεί να σου φέρουν κανένα σουβλάκι, μια σοκολάτα με σταφίδες ή να περάσει καμιά Κολομβιανή οδηγός βρε αδερφέ. 30 ευρώ χαμένα για μένα, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες το Πατρίσιο, που δεν πρέπει να έχει δει Κολομβιανή ποτέ του ο άνθρωπος για να τη βρίσκει με τις μπαλίτσες. Ήταν πολύ καλός πάντως στο να διώχνει τα σκυλιά όποτε μας πλησίαζαν. Αν κάποια μέρα δε βρίσκονται κορόιδα να σκάνε 30€ για να δουν φωτεινά στίγματα, ως μπόγιας θα διαπρέψει.
Ό,τι φαντάζεται ο καθένας...
Πολλά τα φλαμίνγκο, πολλές και οι φωτό.
Το τοπίο με τις κοκκινόπετρες.
Llajta και καμηλοειδή.
Έντονα χρώματα
Γιατί στο φυσικό τα έκαιγε το φως...