Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ – ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ (και ολίγον από Γη του Πυρός)
H θέα του Μπουένος Άιρες από το αεροπλάνο με την ανατολή του ηλίου ήταν καταπληκτική. Το αεροδρόμιο διαθέτει εξαιρετικό wifi, αλλά οι τιμές είναι σκέτο φαρμακείο (μια μπαγκέτα = 12€). Όπως και να έχει έπρεπε να παραλάβω τις αποσκευές μου και να πάω στο τέρμιναλ για τις εσωτερικές πτήσεις, αφού θα πετούσα για Ουσουάια. Το terminal C είναι μόλις 5 λεπτά με τα πόδια και οι τιμές του είναι ομοίως τραγικές: τα βιβλία για παράδειγμα κόστιζαν από 26-40€.
Αν βγει πάντως κάποιος από το terminal C, θα δει ένα βενζινάδικο της Petrobras σε απόσταση μικρότερη των 500 μέτρων. Ε, εκεί έξι κρουασανάκια κόστιζαν λιγότερο από 2€ και μια μπαγκετάρα άλλα 3€, ενώ το βενζινάδικο διαθέτει δωρεάν ίντερνετ κι εφημερίδες. Επίσης στα πρακτικά να πούμε ότι το rate εντός του αεροδρομίου είναι πολύ καλό στην banco de la nacion (παρά την ουρά και την ξινίλα των υπαλλήλων), σε αντίθεση με τα ΑΤΜ που απομυζούν ένα flat εξάευρο για κάθε ανάληψη, ανεξαρτήτως ύψους.
Η πτήση για τη μακρινή Ushuaia ήταν μέσω Calafate, το οποίο εξηγεί το εξωφρενικό εξάωρο της διάρκειας. Η θέα του Calafate με το γαλάζιο ουρανό και τα ακόμη πιο γαλάζια ποτάμια είναι όμορφη, ενώ φτάνοντας στν Ushuaia από ψηλά μου θύμισε ισλανδικές ή νορβηγικές πόλεις, λογικό αν αναλογιστεί κανείς πως μιλάμε για αντίστοιχες κλιματολογικές συνθήκες. Στην προσγείωση ο σάκος μου βγήκε τελευταίος (είχα υποχρεωθεί να τον δώσω ως αποσκευή) ενώ η υπεύθυνη της διοργανώτριας εταιρείας Quark που είχε μια λίστα με τους επιβάτες του πλοίου που θα αναχωρούσε την επομένη δε με έβρισκε στις λίστες της, αλλά δέχτηκε να με βάλει στο λεωφορείο της, όπου υπήρχαν μπόλικοι Κινέζοι.
Τελικώς αποκαλύφθηκε ότι θα έμενα στο ξενοδοχείο Tierra del Fuego (Γη του Πυρός, τι πρωτότυπο), το οποίο ήταν στο καράκεντρο της πόλης της Ushuaia, σε αντίθεση με άλλα που βρίσκονται μακριά και απαιτούν ακριβή μετάβαση με ταξί. Έφτασα λοιπόν στη ρεσεψιόν του μικρού και συμπαθούς ξενοδοχείου, όπου μου έδωσαν το κλειδί του δωματίου μου... ξεχνώντας να μου πουν μια μικρή λεπτομέρεια, την οποία θα ανακάλυπτα μαζί με τη... γυμνή αλήθεια, δηλαδή το γυμνό Charles! Εννοώ, το δωμάτιο που μου δόθηκε ήταν δίκλινο και θα συγκατοικούσα με τον Charles, πράγμα το οποίο αγνοούσα, μέχρι που άνοιξα την πόρτα του δωματίου και βρέθηκα ανιτμέτωπος με έναν καραφλοχαιτά ασπρομάλλη απίστευτα δασύτριχο 65άρη και... το ολόγυνο κορμί του.
-Ουψ, συγγνώμη, λάθος δωμάτιο, είπα μετά το... θέαμα που αντίκρυσα.
- Α δεν είσαι ο Γιώργος; Ρώτησε ο άγνωστος γυμνός άντρας, που δε φάνηκε να κομπλάρει και πολύ που ήταν τσίτσιδος, αφού πόζαρε με τα πόδια ανοιχτά
- Εγώ αυτός είμαι. Εσύ ποιος είσαι;
- Ο Τσαρλς! Ο συγκάτοικός σου και στο ξενοδοχείο αλλά και στην κρουαζιέρα! Είπε όλο ενθουσιασμό και σηκώθηκε να μου σφίξει το χέρι όπως τον γέννησε η μανούλα του.
Ήξερα ότι θα έχω συγκάτοικο στην κρουαζιέρα, αλλά δεν ήξερα ότι θα τον είχα και στο δωμάτιο του ξενοδοχείου προ κρουαζιέρας (η διαμονή στην Ushuaia περιλαμβανόταν στο πακέτο), αλλά φαινόταν λογικό. Και βέβαια έχοντας πληρώσει τη χαμηλότερη δυνατή τιμή, δεν είχα απαιτήσεις. Από την άλλη ο τσίτσιδος Charles ήταν λίγο ... ιδιαίτερη εισαγωγή στην όλη περιπέτεια της Ανταρκτικής, αλλά εντάξει, θα έκανε καλό κεφάλαιο στο travelstories. Έπιασα μια σύντομη συζήτηση με τον Charles κατά την οποία έμαθα πως μένει στο Oregon, είναι μαθηματικός και διαπίστωσα πως ιδρώνει εύκολα και μυρίζει απαίσια, το οποίο θα δυσκόλευε τη συγκατοίκηση αλλά τέλος πάντων είπα να μην τον κρίνω από την πρώτη μέρα γιατί θα ακολουθούσαν δυο εβδομάδες. Στην τελική κι ο ρεσεψιονίστ της Σάντα Κρους δε νομίζω να έμεινε με τις καλύτερες εντυώσεις από μένα, παρότι είμαι εξαιρετικά συμπαθές παλικάρι.
Τέλος πάντων, βγήκα για να κάνω μια βολτίτσα στην πόλη, που είναι συμπαθητική, αρκετά τουριστική (ζει κυρίως από το σκι το χειμώνα και ολίγον από τις κρουαζιέρες και περισσότερο από τη Γη του Πυρός το καλοκαίρι) και πήγα και στο προσυμφωνημένο meeting της Quark σε ένα ξενοδοχείο λίγα στενά πιο κάτω. Μια νεαρή έδινε οδηγίες για το πώς θα γινόταν η επιβίβαση στο πλοίο την επομένη, μας γνωστοποίησε πως θα έπρεπε να αφήσουμε τις βαλίτσες μας από τις 9.30 το πρωί και μας έδωσε μια ατέλειωτη checklist με ρούχα και εξοπλισμό που θα έπρεπε να έχουμε μαζί μας. Κοίταξα τη λίστα σα χαζός... Από όλα αυτά εγώ είχα μόνο... το σκούφο, χαχα! Πλησίασα στην κοπέλα για να τη ρωτήσω κανα-δυο πρακτικά πραγματάκια και – λίγα λεπτά μετά το σουρεαλιστικό συναπάντημα με τον Charles- διεξήχθη κι άλλος σουρεαλιστικός διάλογος:
- Γεια χαρά, είμαι ο Γιώργος.
- (με κοιτάει με απορία από πάνω μέχρι κάτω με το κοντομάνικο και το σαλβάρι μου) Εσείς... πού πάτε;
- Ε... στην Ανταρκτική.
- Έτσι;;; (λέει και δείχνει το παντελόνι μου και τον μίινιμαλ σάκο μου)
- Ε ναι... parka (ειδικό μπουφάν για το πολικό ψύχος) δε θα μας δώσετε εσείς; Ήθελα να ρωτήσω αν είναι εύκολο να μου δώσετε το δικό μου από σήμερα γιατί έχω ψυλοξυλιάσει...
- (βλέμμα απορίας) Κοίταξε Yogi…
- Yorgos, παρακαλώ...
- Ναι... πες το κι έτσι, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει η λίστα που μόλις διάβασα. Δεν την άκουσες;
- Την άκουσα, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να αγοράσω εγώ 40 items που δε θα ξαναχρησιμοποιήσω στη ζωή μου. Είμαι στη μέση πολύμηνου ταξιδιού, δε γίνεται να κουβαλάω 20 κιλά θερμικών εσωρούχων, ειδικών γαντιών, γυαλιών για το κρύο, power banks και κάτι άλλα που δεν κατάλαβα
- Μα στο ενημερωτικό που σας στείλαμε όλα αυτά αναφέρονταν
- Α, εκείνο το pdf με τα 800MB; Πού να το κατεβάσω αυτό; Στην Κούβα μένω. Κι άντε το κατέβαζα... Πού θα έβρισκα θερμικά εσώρουχα, στο Βαραδέρο; Ούτε μαγιό δε βρίσκεις στην Αβάνα τη σήμερον ημέρα, τέσσερις μήνες χωρίς βούτυρο είμαστε.
- (βλέμμα απορίας και συμπόνοιας) Κοίτα, το σέβομαι αυτό που λες αλλά... έτσι δεν μπορείς να πας στην κρουαζιέρα. Υπάρχουν και items που είναι υποχρεωτικά.
- Ε, καλά δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικό τι εσώρουχα θα φορέσουμε. Άσε που δεν αποχωρίζομαι το τυχερό μου μποξεράκι, έχει ταξιδέψει παντού (δείχνω το ταμπελάκι του... chilly dreams).
- (προβληματισμός) Το σέβομαι κι αυτό... Αλλά για παράδειγμα για να μπείτε στις λέμβους για τις εκδρομές είναι υποχρεωτικό το αδιάβροχο παντελόνι, δε θα σας αφήσουν να πάρετε μέρος σε καμία εκδρομή χωρίς αυτό.
- Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που σέβεστε το σώβρακό μου. Εκ μέρους του σας ευχαριστώ. Σας είναι υπόχρεο. Δεν το σέβονται πολλοί, η σημερινή νεολαία δεν έχει αρχές.
- (χαμογελάει, έσπασε ο πάγος)
- Κοίταξε... πώς είπαμε το όνομά σας;
- Κρίστυ (μου δίνει το χέρι και χαμογελάει)
- Κρίστυ, εγώ θέλω μια χάρη, ξέρω ότι έχεις δουλειά. Να μου σβήσεις από αυτή τη λίστα όσα δε χρειάζονται και να μου πεις πόύ μπορώ να αγοράσω σήμερα κιόλας τα απολύτως απαραίτητα. Με τα υπόλοιπα α την παλέψω. Πήγα τρεκ δυο εβδομάδες στο Περού στα 5.000 μέτρα με αθλητικό παπουτσάκι, χωρίς ισοθερμικά εσώρουχα, χωρίς κασκόλ και με τρία ζευγάρια σκισμένες κάλτσες μπασκετ που τα στέγνωνα κάθε βράδυ πάνω από την κατσαρόλα κάποιου Γκριμάλντο. Ε, θα επιβιώσω σε ένα κρουαζιερόπλοιο με υπέργηρους και γυμνιστές.
- Τι γυμνιστές;
- Ο συγκάτοικός μου είναι γυμνιστής. Ή με παρασυμπάθησε. Μόλις τον γνώρισα στο δωμάτιο. Είναι ντυμένος... comando style. Και φαίνεται και ψιλοkinky.
- (γουρλώνει τα μάτια)
- Εντάξει, δεν είναι και τίποτε το τρομερό (δείχνω προς τα κάτω). Αλλά τον προίκισε αλλού η φύση, παίζει να είναι κανένας τρελός επιστήμονας (το σχόλιο ήταν απίστευτα ευστοχο αν και δεν το ήξερα ακόμη)
- Χαχα. ΟΚ, λοιπόν Yorgos, για να γίνεις δεκτός θα χρειαστείς μίνιμουμ τα εξής: ένα ζευγάρι ισοθερμικά, μη σε δω να τα στενγώνεις πάνω από κατσαρόλα! Επαγγελματικά γάντια, δε θα την παλέψεις αλλιώς. Τουλάχιστον ένα ζευγάρι χειμωνιάτικες κάλτσες, με αυτές που φοράς δεν πας πουθενά. Και μίνιμουμ το ειδικό αδιάβροχο παντελόνι. Αλλά αυτό κάτω από 400€ δε θα το βρεις στην Ushuaia.
- 400€ για παντελόνι που δε θα ξαναβάλω; Λυπήσου με.
- Κοίτα, υπάρχει ένα μαγαζί που νοικιάζει παντελόνια για σκι. Φτηνά δεν είναι, αλλά για δυο εβδομαδες και εκτός σαιζόν σκι ίσως στο νοικιάσουν φτηνά. Τέτοια ώρα είναι κλειστό, αλλά αύριο προλαβαίνεις να πας.
- Είσαι θεούλα.
- Κι εσύ καλός είσαι. Μου χρωστάς χάρη.
- ΟΚ, θα σου γνωρίσω τον Charles.
- Είμαι size queen, δε μου κάνει, χαμογέλασε κι έφυγε.
Ρε την Κρίστυ. Βγήκα για να πάω να βρω τα απαραίτητα, αλλά έκανε το κρύο του αιώνα κι είπα να μην αρρωστήσω πριν ξεκινήσουμε. Στην τελική θα είχα τέσσερις ώρες να ψάξω τα απαραίτητα. Πήγα να φάω σε ένα υποτιθέμενο γκουρμεδάκι, που είχε έκπτωση 20% μετά τις 9 (λογικό, με τέτοιο κρύο που έκανε), αλλά το φαγητό τρωγόταν και άκουγα όλους τους τριγύρω να συζητούν για τις κρουαζιέρες που θα έκανανα. Περπατώντας κοίταξα τις βιτρίνες κάποιων τουριστικών γραφείων με last moment offers για μερικά πλοία... τα τελευταία κρεβάτια πωλούντουσαν ακριβότερα από όσα είχα πληρώσει εγώ. Να χιλιοευχαριστήσω εκείνη την εξαιρετική κοπέλα του Chimu Adventures που μου είχε στείλει την προσφορά του Αυγούστου (εξαιρετικά επαγγελματίες, τα στοιχεία τους στη διάθεση όπου συμφορουμίτη τα χρειαστεί).
Γύρισα στο δωμάτιο, ο Charles είχε πέσει ήδη για ύπνο. Η δυσοσμία του όμως ήταν διάχυτη στο χώρο. Δε βαριέσαι, σε λίγες ώρες θα είμαι σε ice pusher στο δρόμο για την Ανταρκτική. Κοιμήθηκα σαν πουλάκι, αφού πρώτα ψέκασα το ψαξιλάρι μου με αποσμητικό...
To Βuenos Aires χαράματα.
Το Calafate από ψηλά.
Άφιξη στην Ushuaia.
Kαι το πλοίο μας.
Διαδηλωτές-συνδικαλιστές στην Ushuaia, περίπου 60άτομα έκλεισαν τον κεντρικό δρόμο. Αργότερα οι ίδιοι μου είπαν πως ήρθαν με το αεροπλάνο από το Μπουένος Άιρες για τη διαμαρτυρία, τα έξοδα τους τα πλήρωσαν τα κομματά τους, κανείς τους δεν ήταν από την Ουσουάια.
H θέα του Μπουένος Άιρες από το αεροπλάνο με την ανατολή του ηλίου ήταν καταπληκτική. Το αεροδρόμιο διαθέτει εξαιρετικό wifi, αλλά οι τιμές είναι σκέτο φαρμακείο (μια μπαγκέτα = 12€). Όπως και να έχει έπρεπε να παραλάβω τις αποσκευές μου και να πάω στο τέρμιναλ για τις εσωτερικές πτήσεις, αφού θα πετούσα για Ουσουάια. Το terminal C είναι μόλις 5 λεπτά με τα πόδια και οι τιμές του είναι ομοίως τραγικές: τα βιβλία για παράδειγμα κόστιζαν από 26-40€.
Αν βγει πάντως κάποιος από το terminal C, θα δει ένα βενζινάδικο της Petrobras σε απόσταση μικρότερη των 500 μέτρων. Ε, εκεί έξι κρουασανάκια κόστιζαν λιγότερο από 2€ και μια μπαγκετάρα άλλα 3€, ενώ το βενζινάδικο διαθέτει δωρεάν ίντερνετ κι εφημερίδες. Επίσης στα πρακτικά να πούμε ότι το rate εντός του αεροδρομίου είναι πολύ καλό στην banco de la nacion (παρά την ουρά και την ξινίλα των υπαλλήλων), σε αντίθεση με τα ΑΤΜ που απομυζούν ένα flat εξάευρο για κάθε ανάληψη, ανεξαρτήτως ύψους.
Η πτήση για τη μακρινή Ushuaia ήταν μέσω Calafate, το οποίο εξηγεί το εξωφρενικό εξάωρο της διάρκειας. Η θέα του Calafate με το γαλάζιο ουρανό και τα ακόμη πιο γαλάζια ποτάμια είναι όμορφη, ενώ φτάνοντας στν Ushuaia από ψηλά μου θύμισε ισλανδικές ή νορβηγικές πόλεις, λογικό αν αναλογιστεί κανείς πως μιλάμε για αντίστοιχες κλιματολογικές συνθήκες. Στην προσγείωση ο σάκος μου βγήκε τελευταίος (είχα υποχρεωθεί να τον δώσω ως αποσκευή) ενώ η υπεύθυνη της διοργανώτριας εταιρείας Quark που είχε μια λίστα με τους επιβάτες του πλοίου που θα αναχωρούσε την επομένη δε με έβρισκε στις λίστες της, αλλά δέχτηκε να με βάλει στο λεωφορείο της, όπου υπήρχαν μπόλικοι Κινέζοι.
Τελικώς αποκαλύφθηκε ότι θα έμενα στο ξενοδοχείο Tierra del Fuego (Γη του Πυρός, τι πρωτότυπο), το οποίο ήταν στο καράκεντρο της πόλης της Ushuaia, σε αντίθεση με άλλα που βρίσκονται μακριά και απαιτούν ακριβή μετάβαση με ταξί. Έφτασα λοιπόν στη ρεσεψιόν του μικρού και συμπαθούς ξενοδοχείου, όπου μου έδωσαν το κλειδί του δωματίου μου... ξεχνώντας να μου πουν μια μικρή λεπτομέρεια, την οποία θα ανακάλυπτα μαζί με τη... γυμνή αλήθεια, δηλαδή το γυμνό Charles! Εννοώ, το δωμάτιο που μου δόθηκε ήταν δίκλινο και θα συγκατοικούσα με τον Charles, πράγμα το οποίο αγνοούσα, μέχρι που άνοιξα την πόρτα του δωματίου και βρέθηκα ανιτμέτωπος με έναν καραφλοχαιτά ασπρομάλλη απίστευτα δασύτριχο 65άρη και... το ολόγυνο κορμί του.
-Ουψ, συγγνώμη, λάθος δωμάτιο, είπα μετά το... θέαμα που αντίκρυσα.
- Α δεν είσαι ο Γιώργος; Ρώτησε ο άγνωστος γυμνός άντρας, που δε φάνηκε να κομπλάρει και πολύ που ήταν τσίτσιδος, αφού πόζαρε με τα πόδια ανοιχτά
- Εγώ αυτός είμαι. Εσύ ποιος είσαι;
- Ο Τσαρλς! Ο συγκάτοικός σου και στο ξενοδοχείο αλλά και στην κρουαζιέρα! Είπε όλο ενθουσιασμό και σηκώθηκε να μου σφίξει το χέρι όπως τον γέννησε η μανούλα του.
Ήξερα ότι θα έχω συγκάτοικο στην κρουαζιέρα, αλλά δεν ήξερα ότι θα τον είχα και στο δωμάτιο του ξενοδοχείου προ κρουαζιέρας (η διαμονή στην Ushuaia περιλαμβανόταν στο πακέτο), αλλά φαινόταν λογικό. Και βέβαια έχοντας πληρώσει τη χαμηλότερη δυνατή τιμή, δεν είχα απαιτήσεις. Από την άλλη ο τσίτσιδος Charles ήταν λίγο ... ιδιαίτερη εισαγωγή στην όλη περιπέτεια της Ανταρκτικής, αλλά εντάξει, θα έκανε καλό κεφάλαιο στο travelstories. Έπιασα μια σύντομη συζήτηση με τον Charles κατά την οποία έμαθα πως μένει στο Oregon, είναι μαθηματικός και διαπίστωσα πως ιδρώνει εύκολα και μυρίζει απαίσια, το οποίο θα δυσκόλευε τη συγκατοίκηση αλλά τέλος πάντων είπα να μην τον κρίνω από την πρώτη μέρα γιατί θα ακολουθούσαν δυο εβδομάδες. Στην τελική κι ο ρεσεψιονίστ της Σάντα Κρους δε νομίζω να έμεινε με τις καλύτερες εντυώσεις από μένα, παρότι είμαι εξαιρετικά συμπαθές παλικάρι.
Τέλος πάντων, βγήκα για να κάνω μια βολτίτσα στην πόλη, που είναι συμπαθητική, αρκετά τουριστική (ζει κυρίως από το σκι το χειμώνα και ολίγον από τις κρουαζιέρες και περισσότερο από τη Γη του Πυρός το καλοκαίρι) και πήγα και στο προσυμφωνημένο meeting της Quark σε ένα ξενοδοχείο λίγα στενά πιο κάτω. Μια νεαρή έδινε οδηγίες για το πώς θα γινόταν η επιβίβαση στο πλοίο την επομένη, μας γνωστοποίησε πως θα έπρεπε να αφήσουμε τις βαλίτσες μας από τις 9.30 το πρωί και μας έδωσε μια ατέλειωτη checklist με ρούχα και εξοπλισμό που θα έπρεπε να έχουμε μαζί μας. Κοίταξα τη λίστα σα χαζός... Από όλα αυτά εγώ είχα μόνο... το σκούφο, χαχα! Πλησίασα στην κοπέλα για να τη ρωτήσω κανα-δυο πρακτικά πραγματάκια και – λίγα λεπτά μετά το σουρεαλιστικό συναπάντημα με τον Charles- διεξήχθη κι άλλος σουρεαλιστικός διάλογος:
- Γεια χαρά, είμαι ο Γιώργος.
- (με κοιτάει με απορία από πάνω μέχρι κάτω με το κοντομάνικο και το σαλβάρι μου) Εσείς... πού πάτε;
- Ε... στην Ανταρκτική.
- Έτσι;;; (λέει και δείχνει το παντελόνι μου και τον μίινιμαλ σάκο μου)
- Ε ναι... parka (ειδικό μπουφάν για το πολικό ψύχος) δε θα μας δώσετε εσείς; Ήθελα να ρωτήσω αν είναι εύκολο να μου δώσετε το δικό μου από σήμερα γιατί έχω ψυλοξυλιάσει...
- (βλέμμα απορίας) Κοίταξε Yogi…
- Yorgos, παρακαλώ...
- Ναι... πες το κι έτσι, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει η λίστα που μόλις διάβασα. Δεν την άκουσες;
- Την άκουσα, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να αγοράσω εγώ 40 items που δε θα ξαναχρησιμοποιήσω στη ζωή μου. Είμαι στη μέση πολύμηνου ταξιδιού, δε γίνεται να κουβαλάω 20 κιλά θερμικών εσωρούχων, ειδικών γαντιών, γυαλιών για το κρύο, power banks και κάτι άλλα που δεν κατάλαβα
- Μα στο ενημερωτικό που σας στείλαμε όλα αυτά αναφέρονταν
- Α, εκείνο το pdf με τα 800MB; Πού να το κατεβάσω αυτό; Στην Κούβα μένω. Κι άντε το κατέβαζα... Πού θα έβρισκα θερμικά εσώρουχα, στο Βαραδέρο; Ούτε μαγιό δε βρίσκεις στην Αβάνα τη σήμερον ημέρα, τέσσερις μήνες χωρίς βούτυρο είμαστε.
- (βλέμμα απορίας και συμπόνοιας) Κοίτα, το σέβομαι αυτό που λες αλλά... έτσι δεν μπορείς να πας στην κρουαζιέρα. Υπάρχουν και items που είναι υποχρεωτικά.
- Ε, καλά δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικό τι εσώρουχα θα φορέσουμε. Άσε που δεν αποχωρίζομαι το τυχερό μου μποξεράκι, έχει ταξιδέψει παντού (δείχνω το ταμπελάκι του... chilly dreams).
- (προβληματισμός) Το σέβομαι κι αυτό... Αλλά για παράδειγμα για να μπείτε στις λέμβους για τις εκδρομές είναι υποχρεωτικό το αδιάβροχο παντελόνι, δε θα σας αφήσουν να πάρετε μέρος σε καμία εκδρομή χωρίς αυτό.
- Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που σέβεστε το σώβρακό μου. Εκ μέρους του σας ευχαριστώ. Σας είναι υπόχρεο. Δεν το σέβονται πολλοί, η σημερινή νεολαία δεν έχει αρχές.
- (χαμογελάει, έσπασε ο πάγος)
- Κοίταξε... πώς είπαμε το όνομά σας;
- Κρίστυ (μου δίνει το χέρι και χαμογελάει)
- Κρίστυ, εγώ θέλω μια χάρη, ξέρω ότι έχεις δουλειά. Να μου σβήσεις από αυτή τη λίστα όσα δε χρειάζονται και να μου πεις πόύ μπορώ να αγοράσω σήμερα κιόλας τα απολύτως απαραίτητα. Με τα υπόλοιπα α την παλέψω. Πήγα τρεκ δυο εβδομάδες στο Περού στα 5.000 μέτρα με αθλητικό παπουτσάκι, χωρίς ισοθερμικά εσώρουχα, χωρίς κασκόλ και με τρία ζευγάρια σκισμένες κάλτσες μπασκετ που τα στέγνωνα κάθε βράδυ πάνω από την κατσαρόλα κάποιου Γκριμάλντο. Ε, θα επιβιώσω σε ένα κρουαζιερόπλοιο με υπέργηρους και γυμνιστές.
- Τι γυμνιστές;
- Ο συγκάτοικός μου είναι γυμνιστής. Ή με παρασυμπάθησε. Μόλις τον γνώρισα στο δωμάτιο. Είναι ντυμένος... comando style. Και φαίνεται και ψιλοkinky.
- (γουρλώνει τα μάτια)
- Εντάξει, δεν είναι και τίποτε το τρομερό (δείχνω προς τα κάτω). Αλλά τον προίκισε αλλού η φύση, παίζει να είναι κανένας τρελός επιστήμονας (το σχόλιο ήταν απίστευτα ευστοχο αν και δεν το ήξερα ακόμη)
- Χαχα. ΟΚ, λοιπόν Yorgos, για να γίνεις δεκτός θα χρειαστείς μίνιμουμ τα εξής: ένα ζευγάρι ισοθερμικά, μη σε δω να τα στενγώνεις πάνω από κατσαρόλα! Επαγγελματικά γάντια, δε θα την παλέψεις αλλιώς. Τουλάχιστον ένα ζευγάρι χειμωνιάτικες κάλτσες, με αυτές που φοράς δεν πας πουθενά. Και μίνιμουμ το ειδικό αδιάβροχο παντελόνι. Αλλά αυτό κάτω από 400€ δε θα το βρεις στην Ushuaia.
- 400€ για παντελόνι που δε θα ξαναβάλω; Λυπήσου με.
- Κοίτα, υπάρχει ένα μαγαζί που νοικιάζει παντελόνια για σκι. Φτηνά δεν είναι, αλλά για δυο εβδομαδες και εκτός σαιζόν σκι ίσως στο νοικιάσουν φτηνά. Τέτοια ώρα είναι κλειστό, αλλά αύριο προλαβαίνεις να πας.
- Είσαι θεούλα.
- Κι εσύ καλός είσαι. Μου χρωστάς χάρη.
- ΟΚ, θα σου γνωρίσω τον Charles.
- Είμαι size queen, δε μου κάνει, χαμογέλασε κι έφυγε.
Ρε την Κρίστυ. Βγήκα για να πάω να βρω τα απαραίτητα, αλλά έκανε το κρύο του αιώνα κι είπα να μην αρρωστήσω πριν ξεκινήσουμε. Στην τελική θα είχα τέσσερις ώρες να ψάξω τα απαραίτητα. Πήγα να φάω σε ένα υποτιθέμενο γκουρμεδάκι, που είχε έκπτωση 20% μετά τις 9 (λογικό, με τέτοιο κρύο που έκανε), αλλά το φαγητό τρωγόταν και άκουγα όλους τους τριγύρω να συζητούν για τις κρουαζιέρες που θα έκανανα. Περπατώντας κοίταξα τις βιτρίνες κάποιων τουριστικών γραφείων με last moment offers για μερικά πλοία... τα τελευταία κρεβάτια πωλούντουσαν ακριβότερα από όσα είχα πληρώσει εγώ. Να χιλιοευχαριστήσω εκείνη την εξαιρετική κοπέλα του Chimu Adventures που μου είχε στείλει την προσφορά του Αυγούστου (εξαιρετικά επαγγελματίες, τα στοιχεία τους στη διάθεση όπου συμφορουμίτη τα χρειαστεί).
Γύρισα στο δωμάτιο, ο Charles είχε πέσει ήδη για ύπνο. Η δυσοσμία του όμως ήταν διάχυτη στο χώρο. Δε βαριέσαι, σε λίγες ώρες θα είμαι σε ice pusher στο δρόμο για την Ανταρκτική. Κοιμήθηκα σαν πουλάκι, αφού πρώτα ψέκασα το ψαξιλάρι μου με αποσμητικό...
To Βuenos Aires χαράματα.
Το Calafate από ψηλά.
Άφιξη στην Ushuaia.
Kαι το πλοίο μας.
Διαδηλωτές-συνδικαλιστές στην Ushuaia, περίπου 60άτομα έκλεισαν τον κεντρικό δρόμο. Αργότερα οι ίδιοι μου είπαν πως ήρθαν με το αεροπλάνο από το Μπουένος Άιρες για τη διαμαρτυρία, τα έξοδα τους τα πλήρωσαν τα κομματά τους, κανείς τους δεν ήταν από την Ουσουάια.