Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
O ουρανός φάνηκε συννεφιασμένος, αλλά με το που βγήκε ο ήλιος μας χάρισε μια υπέροχη θέα. Πριν αναχωρήσουμε από τον αρχαιολογικό χώρο η ιδέα ήταν να κατεβούμε και να επισκεφθούμε και τον αγροτικό τομέα. Ο Παναγιώτης αποφάσισε να απέχει και να γλιτώσει... 4,2 χιλιόμετρα απίστευτης κατάβασης και ανάβασης σε απόκρημνα σκαλοπάτια, αλλά και την ευκαιρία να «ρουφήξει» τις τελευταίες εικόνες από το Choquequirao. Απίστευτη ποσότητα πέτρας αλλά και απόδειξη ταυτόχρονα του πόσο δύσκολο είναι για μια κοινωνία να ζει αποκομμένη από τον υπόλοιπο κόσμο: χωρίς εμπόριο και καμία διέξοδο προς τον «έξω κόσμο» οι κάτοικοι του Choquequirao, έχοντας χασει και το καλύτερο κομμάτι του ανθρώπινου δυναμικού τους, προσπάθησαν επί 30 χρόνια να επιβιώσουν κυριολεκτικά στο τέρμα Θεού, αλλά ελεύθεροι, με τα δικά τους πιστεύω και πάντα σε απόλυτη αρμονία με τη φύση. Respect.
Επιστρέφοντας πάντως από το Choquequirao προς το σημείο εκκίνησης, η κατάβαση μας φάνηκε ευκολότερη του αναμενόμενου. Μετά τα 26 χιλιόμετρα του χθεσινού ξεθεώματος ακόμη και τα γόνατά μου δε διαμαρτυρήθηκαν για τη συνεχή κάθοδο. Μετά το ποτάμι μάλιστα, τα τρία χιλιόμετρα ανάβασης έφυγαν πολύ εύκολα προς έκπληξη όλων. Κατασκηνώσαμε σε ένα υποτυπώδες καμπινγκ που πάντως είχε ηλεκτρισμό από φωτοβολταϊκά, ενώ το δείπνο μας στο παράπηγμα ήταν το πρελούδιο για την τελευταία μας βραδιά σε σκηνή, με τρομερό background μια χονισμένη βουνοκορφή να γυαλίζει στο λυκόφως.
Το επόμενο πρωί η αφύπνιση ήταν στις... 3.30 το πρωί. Θα είχαμε τρελή ανάβαση και για να αποφύγουμε τον ήλιο έπρεπε να ξεκινήσουμε μέσα στο σκοτάδι με φακούς, αλλά η ανάβασή μας είχε πολύ καλό ρυθμό σε μια διαδρομή πια γνώριμη. Πολλά τα ζιγκ ζαγκ πάντως και στο τέλος του καθενός ξεπρόβαλλαν άλλα δέκα, αλλά σε καμία περίπτωση τόσο απότομα όσο στο απέναντι βουνό που είχαμε αφήσει πίσω. Προς έκπληξη όλων ολοκληρώσαμε τη διαδρομή σε λιγότερο από τεσσεράμιση ώρες (!), αν και το βανάκι που θα ερχόταν να μας πάρει άργησε και όταν ήρθε ο τύπος οδηγούσε επικίνδυνα. Όσο τον περιμέναμε πάντως, κάτσαμε να κοιτάμε τη φοβερή θέα, πιάσαμε κουβέντα με κάτι Γάλλους που θα ξεκινούσαν την ίδια διαδρομή με μας και σκαρφιστήκαμε γηπεδικά τραγουδάκια για την εμπειρία μας στο Choquequirao και τα γκριμαλντικά αέρια που δε σταμάτησαν να δονούν την ατμόσφαιρα των Άνδεων.
2 Νοέμβρη πλέον και το ημερολόγιό μου έλεγε πως ήταν μόλις η εικοστή μέρα του ταξιδιού μου, αλλά ταυτόχρονα ηταν και η Μέρα των Νεκρών, οπότε κατά την επιστροφή μας στο Κούσκο βλέπαμε μιλιούνια να κατευθύνονται στα νεκροταφεία αλλά παραήμασταν κουρασμένοι για να επισκεφθούμε κι εμείς κάποιο. Θέλαμε επιτέλους να κάνουμε ντους, να φάμε , να επιστρέψουμε όσο εξοπλισμό είχαμε δανειστεί και να κλείσουμε και τις εκδρομούλες για τις δυο επόμενες ημέρες.
Αφού τα κάναμε όλα αυτά, είχαμε και το αποχαιρετιστήριο δείπνο με το Μάρκους στη γειτονιά του San Blas, για μένα την πιο όμορφη του Κούσκο... μικροσκοπικές πλατείες αιώνων φωτισμένες, εστιατοριάκια-τρύπες, παιδάκια που παίζουν με ξεφούσκωτες μπάλες μέχρι τα μεσάνυχτα, ενώ οι φωτισμένοι λόφοι είχαν σα φόντο τα καμπαναριά του Κούσκο. Φάγαμε σε ένα μικροσκοπικό εστιατόριο με «γαλλική κουζίνα» (λέμε τώρα) του οποίου ο γλυκύτατος αλλά goofy ιδιοκτήτης έτρεχε στα στενά βραδιάτικα για να μας βρει ρέστα. Η επιστροφή με τα πόδια μας χάρισε άλλη μια φοβερή βόλτα στο Κούσκο, μια από τις ομορφότερες πόλεις στον κόσμο για να περπατάς βράδυ.
Για την επόμενη μέρα αποφασίσαμε να πάμε εκδρομούλα στο Moray και το Salinas, δυο εντελώς διαφορετικά αξιοθέατα, πάντα συνδεδεμένα με τους Ίνκας πάντως. Ξαναγράφω ότι το ταξίδι το σχεδίασα με εστίαση στους Ίνκας, που είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου σε ό,τι αφορά τους πολιτισμούς του Περού, αν κάποιος επιλέξει να εστιάσει σε παλαιότερους πολιτισμούς, χρειάζεται άλλους μήνες να αφιερώσει σε μια χώρα με πραγματικά ατέλειωτη ιστορία.
Η εκδρομούλα κόστιζε όλα κι όλα 8,5 ευρώ. Το πρωί ήρθε και μας πήρε ένα βανάκι το οποίο μας άφησε... σε κάποιο λεωφορείο. Σύντομα ξενερώσαμε βλέποντας το πόσα λεωφορεία θα έκαναν τη συγκεκριμένη εκδρομή, πράγμα λογικό αν αναλογιστεί κανείς πως ερχόμασταν από ερημιές με αρχαιολογικά μνημεία στα οποία ήμασταν εντελώς μόνοι μας.
Η πρώτη στάση ήταν στο Chinchero, εκεί όπου κατά τον ξεναγό μας θα χτιστεί το νέο διεθνές αεροδρόμιο του Κούσκο, αν και ο Χουάν μας είχε διευκρινίσει πως αυτό το σχέδιο έχει εγκαταλειφθεί και τελικώς η απόφαση για το αεροδρόμιο είναι να γίνει στην Quillabamba, απ’ όπου οι επισκέπτες θα ανεβαίνουν το υψόμετρο σταδιακά πλέον και θα επιμηκύνεται και η διαμονή τους στη χώρα. Δεν ήταν η μόνη ανακρίβεια που θα μας έλεγε ο ξεναγός μας, ένας ναρκισσιστής απερίγραπτος τύπος που θεωρούσε πως κάθε λέξη που άρθρωνε ήταν απίστευτα σημαντική, παρότι έλεγε αρκετές ανακρίβειες κι επαναλαμβανόταν διαρκώς. Στο Chinchero η στάση πρακτικά ήταν για ψώνια σε κάποιο συνεταιρισμό. Πληκτικά αναμενόμενη η επιλογή, αλλά με το λεωφορείο να είναι γεμάτο με λατίνους, το ότι θα αγόραζαν ήταν δεδομένο. Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι η παρουσίαση από μια συμπαθέστατη Ινδιάνα ονόματι Όλγα ήταν διαφωτιστική (π.χ. σε ότι αφορά τον τρόπο χρωματισμού των υφασμάτων), με χιούμορ και με καμία πίεση για αγορά (γενικώς στο Περού δε σε κυνηγάνε για να ψωνίσεις, είναι εξαιρετικά αξιοπρεπείς).
Η δεύτερη στάση ήταν εκείν στο Moray, για το ατομικό εισιτήριο του οποίου το εισιτήριο κόστιζε ένα βαρύγδουπο εικοσάρικο (!) αλλά τουλάχιστον το αξιοθέατο ήταν πολύ εντυπωσιακό. Πρόκειται για το μεγαλύτερο εργαστήριο μικροκλιμάτων για τις καλλιέργειες των Ίνκας, που παρότι αγνοούμε τις λεπτομέρειες για τον τρόπο λειτουργίας του, οπτικά είναι πολύ εντυπωσιακό, μια σειρά από ομόκεντρους κύκλους διαβαθμίσεων σε τεράστια έκταση που θυμίζει κάτι από ταινίες με εξωγήινους και UFO. Μιλώντας για UFO, ένα από αυτά μας έκανε και ξενάγηση και προσπαθώντας να μας εξηγήσει τις βιολογικές διαφορές ανάμεσα στους ανθρώπους που έχουν γεννηθεί σε μεγάλο υψόμετρο και αυτών από τα παράλια μας είπε ότι εκτός από τεράστια πνευμόνια έχει φαρδείς ώμους και είναι πανέμορφος. Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφία, ίσως ο @Krekouzas να διαθέτει για να μη χαθει στη λήθη αυτό το μεγάλο ταλέντο.
Η επόμενη στάση ήταν το Salinas, τα ορυχεία αλατιού των Ίνκας, εξίσου εντυπωσιακά οπτικά, αφού τα αλάτινα παραλληλόγραμμα έκαναν φοβερή αντίθεση με τα κατακόκκινα βράχια πίσω τους, ενώ το γεγονός ότι είναι ακόμη ενεργά και βλέπεις τους ανθρώπους που βγάζουν το μεροκάματό τους περίπου όπως έκαναν οι πρόγονοί τους τα κάνει ακόμη εντυπωσιακότερα.
Στην επιστροφή από την εκδρομή χάζευα τα χωριουδάκια των Άνδεων στα υψίπεδα που θυμίζουν Βολιβία... έρχεται κι η σειρά της μεθαύριο, σκέφτηκα. Στο Κούσκο για ακόμη μια φορά η κεντρική πλατεία έσφυζε από ρυθμό λόγω των –καθημερινών ουσιαστικά- εορτασμών και υπαίθριων πανηγυριών, με τις πολύχρωμες στολές, μια παρέλαση σχολείου θηλέων και φυσικά πολύ χορό. Γίνομαι βαρετός, αλλά πόλεις σαν το Κούσκο πρέπει απλά να είσαι εξαιρετικά ακκόγουστος άνθρωπος για να μην τις εκτιμήσεις, αν συνυπολογίσει δε κανείς πόσα πράγματα έχεις να κάνεις στα περίχωρά του είναι από μόνο του προορισμός για αρκετές εβδομάδες.
Επικοινωνήσαμε με το Χουάν τον ξεναγό μας γιατί θέλαμε να τον καλέσουμε σε φαγητό με τον Κώστα για να τον ευχαριστήσουμε ακόμη μια φορά για τις καταπληκτικές τους υπηρεσίες. Το δείπνο στο εστιατοριάκι που επιλέξαμε στην πλατεία Regocijo συνοδεύθηκε από συζήτηση για τα σχέδια του Χουάν, τη γιαπωνέζα σύζυγό του και τις ατέλειωτες εμπειρίες του από τα τρεκ, καθώς και τις συνθήκες εργασίας των ξεναγών. Για άλλη μια φορά να υπογραμμίσω πως αν κάποιος αποφασίσει να πάει για τρεκ σε εκείνα τα μαγικά μέρη, τα στοιχεία του Χουάν είναι στη διάθεσή σας.
Γυρίζοντας στο ξενοδοχείο, πέρασα από τον καθεδρικό, όπου παρακολούθησα μια λειουργία με εξαιρετική κλασική κιθάρα κι αναρωτήθηκα τι κακό θα έβρισκε και τις ορθόδοξες εκκλησίες αν επέτρεπαν να παίζει κανείς και κανένα ακόρντο. Ρητορική η απορία, η πιο ρεαλιστική ήταν το πώς θα ήταν η αυριανή, τελευταία μέρα στο Κούσκο όπου είχαμε κανονίσει να πάμε σε εκείνο το πολύχρωμο βουνό... δηλαδή όχι σε εκείνο που πάνε όλοι, αλλά «σε κάποια άλλα που θα ήμασατν μόνοι μας, θα ήταν περισσότερα κι ακόμη πιο εντυπωσιακά». Για να πω την αλήθεια μούφα μου φαινόταν η όλη φάση, αλλά επειδή οι Άνδεις ποτέ δε σταματούν να με εκπλήσσουν, είπα να πέσω για ύπνο με έναν πιο αισιόδοξο τόνο, ελπίζοντας πως θα είναι τουλάχιστον συμπαθητικά όμορφα. Μικρό καλάθι κρατούσα, όπως αποδείχθηκε...
Επιστρέφοντας πάντως από το Choquequirao προς το σημείο εκκίνησης, η κατάβαση μας φάνηκε ευκολότερη του αναμενόμενου. Μετά τα 26 χιλιόμετρα του χθεσινού ξεθεώματος ακόμη και τα γόνατά μου δε διαμαρτυρήθηκαν για τη συνεχή κάθοδο. Μετά το ποτάμι μάλιστα, τα τρία χιλιόμετρα ανάβασης έφυγαν πολύ εύκολα προς έκπληξη όλων. Κατασκηνώσαμε σε ένα υποτυπώδες καμπινγκ που πάντως είχε ηλεκτρισμό από φωτοβολταϊκά, ενώ το δείπνο μας στο παράπηγμα ήταν το πρελούδιο για την τελευταία μας βραδιά σε σκηνή, με τρομερό background μια χονισμένη βουνοκορφή να γυαλίζει στο λυκόφως.
Το επόμενο πρωί η αφύπνιση ήταν στις... 3.30 το πρωί. Θα είχαμε τρελή ανάβαση και για να αποφύγουμε τον ήλιο έπρεπε να ξεκινήσουμε μέσα στο σκοτάδι με φακούς, αλλά η ανάβασή μας είχε πολύ καλό ρυθμό σε μια διαδρομή πια γνώριμη. Πολλά τα ζιγκ ζαγκ πάντως και στο τέλος του καθενός ξεπρόβαλλαν άλλα δέκα, αλλά σε καμία περίπτωση τόσο απότομα όσο στο απέναντι βουνό που είχαμε αφήσει πίσω. Προς έκπληξη όλων ολοκληρώσαμε τη διαδρομή σε λιγότερο από τεσσεράμιση ώρες (!), αν και το βανάκι που θα ερχόταν να μας πάρει άργησε και όταν ήρθε ο τύπος οδηγούσε επικίνδυνα. Όσο τον περιμέναμε πάντως, κάτσαμε να κοιτάμε τη φοβερή θέα, πιάσαμε κουβέντα με κάτι Γάλλους που θα ξεκινούσαν την ίδια διαδρομή με μας και σκαρφιστήκαμε γηπεδικά τραγουδάκια για την εμπειρία μας στο Choquequirao και τα γκριμαλντικά αέρια που δε σταμάτησαν να δονούν την ατμόσφαιρα των Άνδεων.
2 Νοέμβρη πλέον και το ημερολόγιό μου έλεγε πως ήταν μόλις η εικοστή μέρα του ταξιδιού μου, αλλά ταυτόχρονα ηταν και η Μέρα των Νεκρών, οπότε κατά την επιστροφή μας στο Κούσκο βλέπαμε μιλιούνια να κατευθύνονται στα νεκροταφεία αλλά παραήμασταν κουρασμένοι για να επισκεφθούμε κι εμείς κάποιο. Θέλαμε επιτέλους να κάνουμε ντους, να φάμε , να επιστρέψουμε όσο εξοπλισμό είχαμε δανειστεί και να κλείσουμε και τις εκδρομούλες για τις δυο επόμενες ημέρες.
Αφού τα κάναμε όλα αυτά, είχαμε και το αποχαιρετιστήριο δείπνο με το Μάρκους στη γειτονιά του San Blas, για μένα την πιο όμορφη του Κούσκο... μικροσκοπικές πλατείες αιώνων φωτισμένες, εστιατοριάκια-τρύπες, παιδάκια που παίζουν με ξεφούσκωτες μπάλες μέχρι τα μεσάνυχτα, ενώ οι φωτισμένοι λόφοι είχαν σα φόντο τα καμπαναριά του Κούσκο. Φάγαμε σε ένα μικροσκοπικό εστιατόριο με «γαλλική κουζίνα» (λέμε τώρα) του οποίου ο γλυκύτατος αλλά goofy ιδιοκτήτης έτρεχε στα στενά βραδιάτικα για να μας βρει ρέστα. Η επιστροφή με τα πόδια μας χάρισε άλλη μια φοβερή βόλτα στο Κούσκο, μια από τις ομορφότερες πόλεις στον κόσμο για να περπατάς βράδυ.
Για την επόμενη μέρα αποφασίσαμε να πάμε εκδρομούλα στο Moray και το Salinas, δυο εντελώς διαφορετικά αξιοθέατα, πάντα συνδεδεμένα με τους Ίνκας πάντως. Ξαναγράφω ότι το ταξίδι το σχεδίασα με εστίαση στους Ίνκας, που είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου σε ό,τι αφορά τους πολιτισμούς του Περού, αν κάποιος επιλέξει να εστιάσει σε παλαιότερους πολιτισμούς, χρειάζεται άλλους μήνες να αφιερώσει σε μια χώρα με πραγματικά ατέλειωτη ιστορία.
Η εκδρομούλα κόστιζε όλα κι όλα 8,5 ευρώ. Το πρωί ήρθε και μας πήρε ένα βανάκι το οποίο μας άφησε... σε κάποιο λεωφορείο. Σύντομα ξενερώσαμε βλέποντας το πόσα λεωφορεία θα έκαναν τη συγκεκριμένη εκδρομή, πράγμα λογικό αν αναλογιστεί κανείς πως ερχόμασταν από ερημιές με αρχαιολογικά μνημεία στα οποία ήμασταν εντελώς μόνοι μας.
Η πρώτη στάση ήταν στο Chinchero, εκεί όπου κατά τον ξεναγό μας θα χτιστεί το νέο διεθνές αεροδρόμιο του Κούσκο, αν και ο Χουάν μας είχε διευκρινίσει πως αυτό το σχέδιο έχει εγκαταλειφθεί και τελικώς η απόφαση για το αεροδρόμιο είναι να γίνει στην Quillabamba, απ’ όπου οι επισκέπτες θα ανεβαίνουν το υψόμετρο σταδιακά πλέον και θα επιμηκύνεται και η διαμονή τους στη χώρα. Δεν ήταν η μόνη ανακρίβεια που θα μας έλεγε ο ξεναγός μας, ένας ναρκισσιστής απερίγραπτος τύπος που θεωρούσε πως κάθε λέξη που άρθρωνε ήταν απίστευτα σημαντική, παρότι έλεγε αρκετές ανακρίβειες κι επαναλαμβανόταν διαρκώς. Στο Chinchero η στάση πρακτικά ήταν για ψώνια σε κάποιο συνεταιρισμό. Πληκτικά αναμενόμενη η επιλογή, αλλά με το λεωφορείο να είναι γεμάτο με λατίνους, το ότι θα αγόραζαν ήταν δεδομένο. Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι η παρουσίαση από μια συμπαθέστατη Ινδιάνα ονόματι Όλγα ήταν διαφωτιστική (π.χ. σε ότι αφορά τον τρόπο χρωματισμού των υφασμάτων), με χιούμορ και με καμία πίεση για αγορά (γενικώς στο Περού δε σε κυνηγάνε για να ψωνίσεις, είναι εξαιρετικά αξιοπρεπείς).
Η δεύτερη στάση ήταν εκείν στο Moray, για το ατομικό εισιτήριο του οποίου το εισιτήριο κόστιζε ένα βαρύγδουπο εικοσάρικο (!) αλλά τουλάχιστον το αξιοθέατο ήταν πολύ εντυπωσιακό. Πρόκειται για το μεγαλύτερο εργαστήριο μικροκλιμάτων για τις καλλιέργειες των Ίνκας, που παρότι αγνοούμε τις λεπτομέρειες για τον τρόπο λειτουργίας του, οπτικά είναι πολύ εντυπωσιακό, μια σειρά από ομόκεντρους κύκλους διαβαθμίσεων σε τεράστια έκταση που θυμίζει κάτι από ταινίες με εξωγήινους και UFO. Μιλώντας για UFO, ένα από αυτά μας έκανε και ξενάγηση και προσπαθώντας να μας εξηγήσει τις βιολογικές διαφορές ανάμεσα στους ανθρώπους που έχουν γεννηθεί σε μεγάλο υψόμετρο και αυτών από τα παράλια μας είπε ότι εκτός από τεράστια πνευμόνια έχει φαρδείς ώμους και είναι πανέμορφος. Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφία, ίσως ο @Krekouzas να διαθέτει για να μη χαθει στη λήθη αυτό το μεγάλο ταλέντο.
Η επόμενη στάση ήταν το Salinas, τα ορυχεία αλατιού των Ίνκας, εξίσου εντυπωσιακά οπτικά, αφού τα αλάτινα παραλληλόγραμμα έκαναν φοβερή αντίθεση με τα κατακόκκινα βράχια πίσω τους, ενώ το γεγονός ότι είναι ακόμη ενεργά και βλέπεις τους ανθρώπους που βγάζουν το μεροκάματό τους περίπου όπως έκαναν οι πρόγονοί τους τα κάνει ακόμη εντυπωσιακότερα.
Στην επιστροφή από την εκδρομή χάζευα τα χωριουδάκια των Άνδεων στα υψίπεδα που θυμίζουν Βολιβία... έρχεται κι η σειρά της μεθαύριο, σκέφτηκα. Στο Κούσκο για ακόμη μια φορά η κεντρική πλατεία έσφυζε από ρυθμό λόγω των –καθημερινών ουσιαστικά- εορτασμών και υπαίθριων πανηγυριών, με τις πολύχρωμες στολές, μια παρέλαση σχολείου θηλέων και φυσικά πολύ χορό. Γίνομαι βαρετός, αλλά πόλεις σαν το Κούσκο πρέπει απλά να είσαι εξαιρετικά ακκόγουστος άνθρωπος για να μην τις εκτιμήσεις, αν συνυπολογίσει δε κανείς πόσα πράγματα έχεις να κάνεις στα περίχωρά του είναι από μόνο του προορισμός για αρκετές εβδομάδες.
Επικοινωνήσαμε με το Χουάν τον ξεναγό μας γιατί θέλαμε να τον καλέσουμε σε φαγητό με τον Κώστα για να τον ευχαριστήσουμε ακόμη μια φορά για τις καταπληκτικές τους υπηρεσίες. Το δείπνο στο εστιατοριάκι που επιλέξαμε στην πλατεία Regocijo συνοδεύθηκε από συζήτηση για τα σχέδια του Χουάν, τη γιαπωνέζα σύζυγό του και τις ατέλειωτες εμπειρίες του από τα τρεκ, καθώς και τις συνθήκες εργασίας των ξεναγών. Για άλλη μια φορά να υπογραμμίσω πως αν κάποιος αποφασίσει να πάει για τρεκ σε εκείνα τα μαγικά μέρη, τα στοιχεία του Χουάν είναι στη διάθεσή σας.
Γυρίζοντας στο ξενοδοχείο, πέρασα από τον καθεδρικό, όπου παρακολούθησα μια λειουργία με εξαιρετική κλασική κιθάρα κι αναρωτήθηκα τι κακό θα έβρισκε και τις ορθόδοξες εκκλησίες αν επέτρεπαν να παίζει κανείς και κανένα ακόρντο. Ρητορική η απορία, η πιο ρεαλιστική ήταν το πώς θα ήταν η αυριανή, τελευταία μέρα στο Κούσκο όπου είχαμε κανονίσει να πάμε σε εκείνο το πολύχρωμο βουνό... δηλαδή όχι σε εκείνο που πάνε όλοι, αλλά «σε κάποια άλλα που θα ήμασατν μόνοι μας, θα ήταν περισσότερα κι ακόμη πιο εντυπωσιακά». Για να πω την αλήθεια μούφα μου φαινόταν η όλη φάση, αλλά επειδή οι Άνδεις ποτέ δε σταματούν να με εκπλήσσουν, είπα να πέσω για ύπνο με έναν πιο αισιόδοξο τόνο, ελπίζοντας πως θα είναι τουλάχιστον συμπαθητικά όμορφα. Μικρό καλάθι κρατούσα, όπως αποδείχθηκε...