Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
Κοιμήθηκα οκτώ ώρες! Σχεδόν ποτέ δεν καταφέρνω να κοιμηθώ πάνω από έξι (τώρα τελευταία ούτε τρεις..., όποιος έχει καμιά ιδέα, βότανο, να μου στείλει πμ), αλλά λίγ η συσσωρευμένη κούραση, λίγο η έελιψη ίντερνετ που σήμαινε πως δε θα περνούσα τρεις ώρες στο κρεβάτι τσατάροντας και βλέποντας μπασκετάκι, κατάφερα και κοπιμήθηκα σαν άνθρωπος.
Το πρωινό ήταν απίθανο, όπως απίθανη ήταν και η δυσοσμία του Τσαρλς. Τόσο που με το που έμπαινα στην καμπίνα μας, ακόμη κι όταν δεν ήταν μέσα, η μυρωδιά με κατάπινε. Αμφιταλαντεύτηκα για το αν θα έπρεπε να του πω κάτι, αλλά τελικά αποφασίσω να μην τον προσβάλω. Ο Τσαρλς είχε και φίλους στο καράβι, που έμεναν σε άλλη καμπίνα. Ίσως να του είπαν αυτοί κάτι, αλλά από την Τρίτη ηέρα πλενόταν πιο συχνά, άλλαζε ρούχα και η κατάσταση έγινε υποφερτή, χωρίς να τον φέρω σε δύσκολη θέση. Το οποίο θα ήταν κρίμα, διότι αποδείχθηκε εξαιρετικός τύπος.
Με δεδομένο ότι τις δυο πρώτες μέρες δε θα βλέπαμε γη, η βασική διαθέσιμη δραστηριότητα ήταν οι ομιλίες. Για όσους δεν το ξέρουν, οι κρουαζιέρες αυτές γεμίζουν το πρόγραμμά τους με ομιλίες από επιστήμονες, γεωλόγους, υδροβιολόγους, πιγκουινολόγους και λοιπούς –λόγους, που στόχο έχουν και την καλύτερη κατανόηση αυτών που θα δει ο επισκέπτης τις επόμενες ημέρες. Η πρώτη ομιλία λοιπόν είχε ως θέμα τα πουλιά της Ανταρκτικής. Ο ομιλιτής εμφανώς γνώριζε το θέμα από όλες τις πτυχες του και πολλά από αυτά που μας είπε ήταν διαφωτιστικά, αλλά στο τέλος βαρέθηκα. Ειδικά εκεί που πήγε να μας εξηγήσει το πώς δυο είδη πουλιών είναι «διαβόητα δύσκολο να διαφοροποιηθούν με γυμνό μάτι», παρέδωσα πνεύμα. Φυσικά δεν είχαν όλοι την ίδια άποψη, άλλωστε από παρατηρητές πουλιών άλλο τίποτε ανάμεσα στους επιβάτες.
Η δεύτερη ομιλία, αντιθέτως, μου κράτησε το ενδιαφέρον αμείωτο. Το θέμα ήταν η ανακάλυψης της Ανταρκτικής (και του Νοτίου Πόλου) και η παρουσίαση ήταν γεμάτη ίντριγκα, θανάτους, ηρωισμό, χιούμορ και φυσικά το τρομερό ράλι του Σκοτ απέναντι στον Shackleton. Το φωτογραφικό υλικό ήταν απίθανο και η ιδέα ότι θα φτάναμε σε μέρη που τόσο πρόσφατα φάνταζαν εξωγήινα και αποστολές ολόκληρες ρίσκαραν τη ζωή τους για να δουν τι υπάρχει παραπέρα μου φάνηκε συγκλονιστική.
Όταν έκλεισα την κρουαζιέρα, αυτή η ΑΓΙΑ κοπέλα που μου βρήκε την έκπτωση, μου πρότεινε το πλοίο και δεινοπάθησε περιμένοντας εμβάσματα παρά το εμπάργκο της Κούβας, τον Γιάνη και τα τρία κακά της μοίρας μου, μου είχε συστήσει έτονα να επιλέξω και την επιλογή του καγιάκ. Το συγκεκριμένο πλοίο προσέφερε αυτή τη δυνατότητα (τα περισσότερα πάλι όχι) σε μόλις 16 από τους περίπου 200 επιβάτες, αντί να κάνουν τις επισκέψεις στην ήπειρο με φουσκωτές βάρκες zodiac, να περιφέρονται με καγιάκ ανάμεσα στους πάγους, τους πιγκουίνους, ου μην και τις όρκες. Η τιμή ήταν τσουχτερή (750€ για μάξιμουμ 9 εξόδους με καγιάκ) αλλά η Suzan επέμεινε όταν της είπα ότι θα το σκεφτώ ότι έπρεπε να αποφασίσω αμέσως διότι υπήρχε ελεύθερη θέση, πράγμα περίεργο διότι «συνήθως γίνονται ανάρπαστες και δε νομίζω να υπάρχει διαθεσιμότητα ούτε καν σε μια εβδομάδα». Η αλήθεια είναι πως πίστεψα ότι επέμεινε διότι προφφανώς είχε μια νόμιμη προμήθεια από αυτό. Αλλά λίγο η επιμονή της («Yorgos, you have to do this! This is exactly for people like you!») και κυρίως η νοοτροπία μου ότι στη ζωή μετανιώνουμε μόνο αυτά που ΔΕΝ κάναμε, με ώθησαν στο να την κάνω την αποκοτιά. Για να γίνει δεκτός κάποιος βέβαια έπρεπε να έχει σοβαρή εμπειρία από καγιάκ, ιδανικά να έχει κάνει και κάποιο course, φυσικά να ξέρει να κολυμπάει και να δηλώσει και το τι εμπειρία είχε. Πιστός στο παπατζιλίκι λοιπόν, και φοβούμενος πως αν δεν επιδείξω σοβαρή εμπειρία δε θα επιλεγώ στους 16 περιούσιους, έβαλα στη δήλωσή μου ότι έχω κάνει καγιάκ στις μισές από τις χώρες που έχω επισκεφθεί: τι Μικρονησίες, τι Σενεγάλες, τι Λάος, ήπειρος για ήπειρος δεν έμεινε που να μη δήλωσα ότι έχω κάνει καγιάκ. Και μετά ήρθε η ώρα της αλήθειας....
Οι 16 καγιάκερς λοιπόν συγκεντρωθήκαμε σε ένα μικρό σαλονάκι όπου θα γινοταν η αρχική συνάντηση. Οι επικεφαλής του προγράμματος καγιάκ ήταν ένας φαινομενικά ωραίος τύπος (που αποδείχθηκε άπαιχτος!) ονόματι Σκοτ, και η επίσης Καναδή κοπέλα του. Σχετικά νέοι, άνετοι, χαλαροί, μας έβαλαν σε ένα κύκλο για να ενημερωθούμε αλλά και να γνωριστούμε μεταξύ μας. Ο Σκοτ λοιπόν αρχικά μας έβαλε να πούμε τι εμπειρία είχαμε από καγιάκ. Ένας απίστευτα αθλητικός Αμερικανός που αποδείχθηκε πως ήταν 82 ετων (εξαιρετικά εμφανίσιμος και μπρατσαράς, αργότερα συζητώντας μαζί του έμαθα πως ήταν και All-American στα νιάτα του κι ακόμη έκανε extreme θαλάσσιο σκι), άρχισε λέγοντας με τον πιο φυσικό τρόπο ότι έχει κάνει καγιάκ στην Ισλανδία, το Spitzberg (όποιος δεν ξέρει πού είναι να διαβάσει αμέσως τη διαφωτιστικότατη ιστορία του @taver), στη Χαβάη , δε θυμάμαι αν είχε κάνει και στη Μόρντορ. Κανας-δυο είχαν κάνει «μόνο» σε άγρια ποτάμια των ΗΠΑ, ένας 40ρης Αυστριακός σφίχτερμαν ήταν εκπαιδευτής καγιάκ στις Φιλιππίνες, ένα ζευγαράκι είχε κάνει 16 μέρες όλο το Κολοράντο με καγιάκ και μοιραία ήρθε και η σειρά μου. «Α, ο Yorgos!», λέει ο Σκοτ. «Ο Yorgos παίζει να έχει κάνει καγιάκ σε περισσότερες χώρες από όλους σας μαζί!», είπε όλο χαρά. «Ωωωωωωωωω» ακούστηκε από την ομήγυρη και ήθελα να ανοίξει το κατάστρωμα να με καταπιεί. «Οπότε νομίζω δικαιωματικά την επίδειξη για το wet exit θα μας την κάνει ο Yorgos». Την επίδειξη για ποιο; Wet exit; Σαν όρος από τσόντα είναι αυτό. «Κοιτάξτε, επειδή εγώ δεν... δηλαδή... όταν ... καταλάβατε;» ρώτησα ηλιθιωδώς. «Μην ανησυχείς, δε θα είναι wet exit στο νερό, απλή επίδειξη εδώ θα είναι, στο σαλόνι, λοιπόν κάτσε να φέρω εάν καγιάκ... Αρχικά Yorgos δείξε στα παιδιά πώς μπαίνει κανείς στο καγιάκ». Έφερε ένα καγιάκ μπροστά μου. Και κάπου εκεί ξεκίνησε το έπος...
Δώστε βάση τώρα: Θυμάστε που σας είπα ότι το πλοίο ήταν διακοσμημένο με φωτογραφίες από διάφορα σκηνικά στην Ανταρκτική; Ε μια από αυτές που μου είχαν κάνει μεγάλη εντύπωση ήταν από μερικούς τύπους να κάθονται όρθιοι σε κάτι καγιάκ και να κάνουν κουπί στεκόμενοι πάνω στην καρίνα του καγιάκ. Προφανώς επρόκειτο για άλλου είδους καγιάκ, αλλά εγώ –πανάσχετος ων- δεν είχα ιδέα. Όταν λοιπόν ο Σκοτ μου ζήτησε να δείξω πώς μπαίνουμε στο καγιάκ, σηκώθηκα και μπήκα μέσα... όρθος, προσπαθώντας να ισορροπήσω. Ένας αμερικανοκινέζος 30ρης μου έκανε νόημα με τα φρύδια του να κάτσω μέσα στο καγιάκ, όσο οι άλλοι με κοιτούσαν απορημένοι. Ο Σκοτ φάνηκε να κοκκινίζει, αλλά ευτυχώς μας έσωσαν κάτι Κινέζοι που μόλις μπήκαν στο σαλόνι για να μας ανακοινώσουν πως ήταν οι επιλαχόντες για το καγιάκ και τους έστειλε η υπεύθυνη δραστηριοτήτων να δουν αν υπήρχε καμία ακύρωση από τους καγιάκερς γιατί ήταν πάνω από 20 αυτοί που ήταν στη λίστα αναμονής... από το Σεπτέμβριο. Ο Σκοτ βρήκε την ευκαιρία να διακόψει την επίδειξη, πήρε τα ονόματα των Κινέζων και μας είπε πως θα συνεχίζαμε μετά το μεσημεριανό... κι εκεί που όλοι αποχωρούσαν με φώναξε στην άκρη του μπαρ.
«Να σε κεράσω ένα ποτό;», μου λέει.
«Μπα, να σαι καλά, εγώ δεν πίνω αλκοόλ».
«Να σε κεράσω μια πορτοκαλάδα τότε;»
«Νεράκι θα πιω εγώ, αλλά θα σε κεράσω εγώ ένα ουσικάκι ρε Σκοτ», απάντησα.
Το ποτό σερβιρίστηκε και κάτσαμε στο μπαρ να κοιτιόμαστε. Αναρωτήθηκα αν θα με κατσάδιαζε ή αν περίμενε να «ομολογήσω» πρώτος. «Λοιπόν Σκοτ... εγώ και το καγιάκ έχουμε μια σχέση ανάλογη με την επιστήμη και τη θρησκεία... Δεν πολυταυτιζόμαστε... Είμαστε παράλληλοι». Χαμογέλασε. «Το ξέρεις ότι περιμένει κόσμος σε λίστα αναμονής για τα καγιάκ, ε; Κι ότι έχω εγώ ευθύνη για ό,τι σας συμβεί;». Ε, του ζήτησα συγγνώμη, κλάφτηκα και λίγο, ορίστε μια φορά στη ζωή μας ερχόμαστε εδώ, κι εγώ που έκλεισα τόσο νωρίς και σιγά πόσο δύσκολο είναι το καγιάκ, ό,τι μου πει θα το κάνω, τα παίρνω γρήγορα, ήθελα να κάνω και κανένα μάθημα αλλά πού να βρω καγιάκ στην Κούβα...
«Στην Κούβα;;; Στην Κούβα μένεις mi hermano; Asereeeeee», φώναξε και παραξενεύτηκα από το κουβανικό του slang. Λοιπόν ο Σκοτ στα νιάτα του, όταν τέλειωσε το πανεπιστήμιο πήγε με ανταλλαγή να κάνει αγροπονική μελέτη στην Κούβα το 2000. Έμεινε επί ενάμησι χρόνο σε Αβάνα και Πινάρ, ε καταπληκτικές εμπειρίες. Οι άλλοι πήγαν για μεσημεριανό... εμείς κάτσαμε και τα λέγαμε, τι ωραίος τύπος! Εννοείται πως στην ομάδα του καγιάκ παρέμεινα, έστω κι αν θα έμπαινα σε κάποιο από τα διπλά καγιάκ, πάντα με κάποιον πιο έμπειρο (που ήταν όλοι δηλαδή). Μου έκανε και ένα-δυο ιδιαίτερα, δεν είναι και πυρηνική επιστήμη, τι κάνεις αν σου’ ρχεται κανένα παγόβουνο, πώς βγαίνεις από το καγιάκ, τι γίνεται με το παγωμένο νερό και... όλα έτοιμα! Με ξελάσπωσε η Κούβα, για ακόμη μια φορά.
Τελικά τον πρόλαβα το μεσημεριανό μπουφέ. Τι όργιο! Πόσο γκουρμέ μπορεί να μαγειρέψει κανείς για 200 άτομα; Απίστευτη ποιότητα φαγητού και με τρομερή ποικιλία. Πήγα στο γυμναστήριο να εξιλεωθώ και η αλήθεια είναι πως τηρουμένων των αναλογιών και των συνθηκών, για τόσες μέρες κλεισμένος σε ένα καράβι με τέτοιες φαγητάρες, λίγο το γυμναστήριο, λίγο το καγιάκ, την πάλεψα αρκετά καλά.
Στις 5 είχμε λοιπόν τη δεύτερη συνάντηση με τους καγιάκερς, όπου εκτός των άλλων μας έδωσαν και τον εξοπλισμό μας, δηλαδή κάτι στολές hi-tec με dry suit, ένα μικροσκοπικό σωσίβιο που ενεργοποιούταν αν αντιλαμβανόταν ότι είσαι σε αλάτινο νερό, μια γελοία φούστα που προφυλάσσει το καγιάκ από το να γεμίσει με νερό, ειδικά παπούτσια κι έναν πεντάκιλο εξοπλισμό που δε θυμόμουν πώς έπρεπε να τα βάζω κι όταν τα φορούσα ένιωθα σαν ανθρώπινο προφυλακτικό. Τα άφησα όλα πεταμένα στο πάτωμα της καμπίνας, με τον Τσαρλς να τα αναλύει ένα-ένα, υπολογίζοντας από την ελαστικότητά τους μέχρι το κόστος και τηις πιθανότητες επιβίωσης μετά από πυρηνική επίθεση.
Λίγο αργότερα υπήρχε άλλη συνάντηση για να μας μοιράσουν τις μπότες με τις οποίες θα πηγαίναμε στην ξηρά, όποτε υπήρχε δραστηριότητα (αμήν και πότε). Εξαιρετικής ποιότητας, δεν τα λυπούνται τα λεφτά οι διοργανωτές. Υπήρχε και νούμερο 52 για έναν κύριο ύψους 2.06. Μας έδειξαν δε πώς για λόγους απολύμανσης κάθε φορά που επιστρέφαμε στο πλοίο θα έπρεπε να πλενόμαστε με ειδική μάνικα, από τη στολή μέχρι τα ειδικά παντελόνια (και το δανεικό μου). Ο Shane μας έκανε ένα briefing για την επόμενη ημέρα και μετά πήγαμε για άλλο ένα οργιώδες δείπνο, όπου ο σεφ έδωσε τα ρέστα του με εξαιρετικό φουα γκρα για πρώτο και βραζιλιάνικο feast με τα καλύτερα κρέατα στον κόσμο (τα κρέατα της Αργεντινής σε σχέση με της Βραζιλίας για μένα είναι πολύ μα πολύ υποδεέστερα).
Η μέρα ήταν απίστευτα γεμάτη, κι αυτό σε μέρα που δεν υπήρχε έξοδος από το πλοίο. Μ’ αρέσει που ανησυχούσα μη βαρεθώ κιόλας. Έτρεχα και δεν προλάβαινα σε αυτό το πλοίο...
Το πρωινό ήταν απίθανο, όπως απίθανη ήταν και η δυσοσμία του Τσαρλς. Τόσο που με το που έμπαινα στην καμπίνα μας, ακόμη κι όταν δεν ήταν μέσα, η μυρωδιά με κατάπινε. Αμφιταλαντεύτηκα για το αν θα έπρεπε να του πω κάτι, αλλά τελικά αποφασίσω να μην τον προσβάλω. Ο Τσαρλς είχε και φίλους στο καράβι, που έμεναν σε άλλη καμπίνα. Ίσως να του είπαν αυτοί κάτι, αλλά από την Τρίτη ηέρα πλενόταν πιο συχνά, άλλαζε ρούχα και η κατάσταση έγινε υποφερτή, χωρίς να τον φέρω σε δύσκολη θέση. Το οποίο θα ήταν κρίμα, διότι αποδείχθηκε εξαιρετικός τύπος.
Με δεδομένο ότι τις δυο πρώτες μέρες δε θα βλέπαμε γη, η βασική διαθέσιμη δραστηριότητα ήταν οι ομιλίες. Για όσους δεν το ξέρουν, οι κρουαζιέρες αυτές γεμίζουν το πρόγραμμά τους με ομιλίες από επιστήμονες, γεωλόγους, υδροβιολόγους, πιγκουινολόγους και λοιπούς –λόγους, που στόχο έχουν και την καλύτερη κατανόηση αυτών που θα δει ο επισκέπτης τις επόμενες ημέρες. Η πρώτη ομιλία λοιπόν είχε ως θέμα τα πουλιά της Ανταρκτικής. Ο ομιλιτής εμφανώς γνώριζε το θέμα από όλες τις πτυχες του και πολλά από αυτά που μας είπε ήταν διαφωτιστικά, αλλά στο τέλος βαρέθηκα. Ειδικά εκεί που πήγε να μας εξηγήσει το πώς δυο είδη πουλιών είναι «διαβόητα δύσκολο να διαφοροποιηθούν με γυμνό μάτι», παρέδωσα πνεύμα. Φυσικά δεν είχαν όλοι την ίδια άποψη, άλλωστε από παρατηρητές πουλιών άλλο τίποτε ανάμεσα στους επιβάτες.
Η δεύτερη ομιλία, αντιθέτως, μου κράτησε το ενδιαφέρον αμείωτο. Το θέμα ήταν η ανακάλυψης της Ανταρκτικής (και του Νοτίου Πόλου) και η παρουσίαση ήταν γεμάτη ίντριγκα, θανάτους, ηρωισμό, χιούμορ και φυσικά το τρομερό ράλι του Σκοτ απέναντι στον Shackleton. Το φωτογραφικό υλικό ήταν απίθανο και η ιδέα ότι θα φτάναμε σε μέρη που τόσο πρόσφατα φάνταζαν εξωγήινα και αποστολές ολόκληρες ρίσκαραν τη ζωή τους για να δουν τι υπάρχει παραπέρα μου φάνηκε συγκλονιστική.
Όταν έκλεισα την κρουαζιέρα, αυτή η ΑΓΙΑ κοπέλα που μου βρήκε την έκπτωση, μου πρότεινε το πλοίο και δεινοπάθησε περιμένοντας εμβάσματα παρά το εμπάργκο της Κούβας, τον Γιάνη και τα τρία κακά της μοίρας μου, μου είχε συστήσει έτονα να επιλέξω και την επιλογή του καγιάκ. Το συγκεκριμένο πλοίο προσέφερε αυτή τη δυνατότητα (τα περισσότερα πάλι όχι) σε μόλις 16 από τους περίπου 200 επιβάτες, αντί να κάνουν τις επισκέψεις στην ήπειρο με φουσκωτές βάρκες zodiac, να περιφέρονται με καγιάκ ανάμεσα στους πάγους, τους πιγκουίνους, ου μην και τις όρκες. Η τιμή ήταν τσουχτερή (750€ για μάξιμουμ 9 εξόδους με καγιάκ) αλλά η Suzan επέμεινε όταν της είπα ότι θα το σκεφτώ ότι έπρεπε να αποφασίσω αμέσως διότι υπήρχε ελεύθερη θέση, πράγμα περίεργο διότι «συνήθως γίνονται ανάρπαστες και δε νομίζω να υπάρχει διαθεσιμότητα ούτε καν σε μια εβδομάδα». Η αλήθεια είναι πως πίστεψα ότι επέμεινε διότι προφφανώς είχε μια νόμιμη προμήθεια από αυτό. Αλλά λίγο η επιμονή της («Yorgos, you have to do this! This is exactly for people like you!») και κυρίως η νοοτροπία μου ότι στη ζωή μετανιώνουμε μόνο αυτά που ΔΕΝ κάναμε, με ώθησαν στο να την κάνω την αποκοτιά. Για να γίνει δεκτός κάποιος βέβαια έπρεπε να έχει σοβαρή εμπειρία από καγιάκ, ιδανικά να έχει κάνει και κάποιο course, φυσικά να ξέρει να κολυμπάει και να δηλώσει και το τι εμπειρία είχε. Πιστός στο παπατζιλίκι λοιπόν, και φοβούμενος πως αν δεν επιδείξω σοβαρή εμπειρία δε θα επιλεγώ στους 16 περιούσιους, έβαλα στη δήλωσή μου ότι έχω κάνει καγιάκ στις μισές από τις χώρες που έχω επισκεφθεί: τι Μικρονησίες, τι Σενεγάλες, τι Λάος, ήπειρος για ήπειρος δεν έμεινε που να μη δήλωσα ότι έχω κάνει καγιάκ. Και μετά ήρθε η ώρα της αλήθειας....
Οι 16 καγιάκερς λοιπόν συγκεντρωθήκαμε σε ένα μικρό σαλονάκι όπου θα γινοταν η αρχική συνάντηση. Οι επικεφαλής του προγράμματος καγιάκ ήταν ένας φαινομενικά ωραίος τύπος (που αποδείχθηκε άπαιχτος!) ονόματι Σκοτ, και η επίσης Καναδή κοπέλα του. Σχετικά νέοι, άνετοι, χαλαροί, μας έβαλαν σε ένα κύκλο για να ενημερωθούμε αλλά και να γνωριστούμε μεταξύ μας. Ο Σκοτ λοιπόν αρχικά μας έβαλε να πούμε τι εμπειρία είχαμε από καγιάκ. Ένας απίστευτα αθλητικός Αμερικανός που αποδείχθηκε πως ήταν 82 ετων (εξαιρετικά εμφανίσιμος και μπρατσαράς, αργότερα συζητώντας μαζί του έμαθα πως ήταν και All-American στα νιάτα του κι ακόμη έκανε extreme θαλάσσιο σκι), άρχισε λέγοντας με τον πιο φυσικό τρόπο ότι έχει κάνει καγιάκ στην Ισλανδία, το Spitzberg (όποιος δεν ξέρει πού είναι να διαβάσει αμέσως τη διαφωτιστικότατη ιστορία του @taver), στη Χαβάη , δε θυμάμαι αν είχε κάνει και στη Μόρντορ. Κανας-δυο είχαν κάνει «μόνο» σε άγρια ποτάμια των ΗΠΑ, ένας 40ρης Αυστριακός σφίχτερμαν ήταν εκπαιδευτής καγιάκ στις Φιλιππίνες, ένα ζευγαράκι είχε κάνει 16 μέρες όλο το Κολοράντο με καγιάκ και μοιραία ήρθε και η σειρά μου. «Α, ο Yorgos!», λέει ο Σκοτ. «Ο Yorgos παίζει να έχει κάνει καγιάκ σε περισσότερες χώρες από όλους σας μαζί!», είπε όλο χαρά. «Ωωωωωωωωω» ακούστηκε από την ομήγυρη και ήθελα να ανοίξει το κατάστρωμα να με καταπιεί. «Οπότε νομίζω δικαιωματικά την επίδειξη για το wet exit θα μας την κάνει ο Yorgos». Την επίδειξη για ποιο; Wet exit; Σαν όρος από τσόντα είναι αυτό. «Κοιτάξτε, επειδή εγώ δεν... δηλαδή... όταν ... καταλάβατε;» ρώτησα ηλιθιωδώς. «Μην ανησυχείς, δε θα είναι wet exit στο νερό, απλή επίδειξη εδώ θα είναι, στο σαλόνι, λοιπόν κάτσε να φέρω εάν καγιάκ... Αρχικά Yorgos δείξε στα παιδιά πώς μπαίνει κανείς στο καγιάκ». Έφερε ένα καγιάκ μπροστά μου. Και κάπου εκεί ξεκίνησε το έπος...
Δώστε βάση τώρα: Θυμάστε που σας είπα ότι το πλοίο ήταν διακοσμημένο με φωτογραφίες από διάφορα σκηνικά στην Ανταρκτική; Ε μια από αυτές που μου είχαν κάνει μεγάλη εντύπωση ήταν από μερικούς τύπους να κάθονται όρθιοι σε κάτι καγιάκ και να κάνουν κουπί στεκόμενοι πάνω στην καρίνα του καγιάκ. Προφανώς επρόκειτο για άλλου είδους καγιάκ, αλλά εγώ –πανάσχετος ων- δεν είχα ιδέα. Όταν λοιπόν ο Σκοτ μου ζήτησε να δείξω πώς μπαίνουμε στο καγιάκ, σηκώθηκα και μπήκα μέσα... όρθος, προσπαθώντας να ισορροπήσω. Ένας αμερικανοκινέζος 30ρης μου έκανε νόημα με τα φρύδια του να κάτσω μέσα στο καγιάκ, όσο οι άλλοι με κοιτούσαν απορημένοι. Ο Σκοτ φάνηκε να κοκκινίζει, αλλά ευτυχώς μας έσωσαν κάτι Κινέζοι που μόλις μπήκαν στο σαλόνι για να μας ανακοινώσουν πως ήταν οι επιλαχόντες για το καγιάκ και τους έστειλε η υπεύθυνη δραστηριοτήτων να δουν αν υπήρχε καμία ακύρωση από τους καγιάκερς γιατί ήταν πάνω από 20 αυτοί που ήταν στη λίστα αναμονής... από το Σεπτέμβριο. Ο Σκοτ βρήκε την ευκαιρία να διακόψει την επίδειξη, πήρε τα ονόματα των Κινέζων και μας είπε πως θα συνεχίζαμε μετά το μεσημεριανό... κι εκεί που όλοι αποχωρούσαν με φώναξε στην άκρη του μπαρ.
«Να σε κεράσω ένα ποτό;», μου λέει.
«Μπα, να σαι καλά, εγώ δεν πίνω αλκοόλ».
«Να σε κεράσω μια πορτοκαλάδα τότε;»
«Νεράκι θα πιω εγώ, αλλά θα σε κεράσω εγώ ένα ουσικάκι ρε Σκοτ», απάντησα.
Το ποτό σερβιρίστηκε και κάτσαμε στο μπαρ να κοιτιόμαστε. Αναρωτήθηκα αν θα με κατσάδιαζε ή αν περίμενε να «ομολογήσω» πρώτος. «Λοιπόν Σκοτ... εγώ και το καγιάκ έχουμε μια σχέση ανάλογη με την επιστήμη και τη θρησκεία... Δεν πολυταυτιζόμαστε... Είμαστε παράλληλοι». Χαμογέλασε. «Το ξέρεις ότι περιμένει κόσμος σε λίστα αναμονής για τα καγιάκ, ε; Κι ότι έχω εγώ ευθύνη για ό,τι σας συμβεί;». Ε, του ζήτησα συγγνώμη, κλάφτηκα και λίγο, ορίστε μια φορά στη ζωή μας ερχόμαστε εδώ, κι εγώ που έκλεισα τόσο νωρίς και σιγά πόσο δύσκολο είναι το καγιάκ, ό,τι μου πει θα το κάνω, τα παίρνω γρήγορα, ήθελα να κάνω και κανένα μάθημα αλλά πού να βρω καγιάκ στην Κούβα...
«Στην Κούβα;;; Στην Κούβα μένεις mi hermano; Asereeeeee», φώναξε και παραξενεύτηκα από το κουβανικό του slang. Λοιπόν ο Σκοτ στα νιάτα του, όταν τέλειωσε το πανεπιστήμιο πήγε με ανταλλαγή να κάνει αγροπονική μελέτη στην Κούβα το 2000. Έμεινε επί ενάμησι χρόνο σε Αβάνα και Πινάρ, ε καταπληκτικές εμπειρίες. Οι άλλοι πήγαν για μεσημεριανό... εμείς κάτσαμε και τα λέγαμε, τι ωραίος τύπος! Εννοείται πως στην ομάδα του καγιάκ παρέμεινα, έστω κι αν θα έμπαινα σε κάποιο από τα διπλά καγιάκ, πάντα με κάποιον πιο έμπειρο (που ήταν όλοι δηλαδή). Μου έκανε και ένα-δυο ιδιαίτερα, δεν είναι και πυρηνική επιστήμη, τι κάνεις αν σου’ ρχεται κανένα παγόβουνο, πώς βγαίνεις από το καγιάκ, τι γίνεται με το παγωμένο νερό και... όλα έτοιμα! Με ξελάσπωσε η Κούβα, για ακόμη μια φορά.
Τελικά τον πρόλαβα το μεσημεριανό μπουφέ. Τι όργιο! Πόσο γκουρμέ μπορεί να μαγειρέψει κανείς για 200 άτομα; Απίστευτη ποιότητα φαγητού και με τρομερή ποικιλία. Πήγα στο γυμναστήριο να εξιλεωθώ και η αλήθεια είναι πως τηρουμένων των αναλογιών και των συνθηκών, για τόσες μέρες κλεισμένος σε ένα καράβι με τέτοιες φαγητάρες, λίγο το γυμναστήριο, λίγο το καγιάκ, την πάλεψα αρκετά καλά.
Στις 5 είχμε λοιπόν τη δεύτερη συνάντηση με τους καγιάκερς, όπου εκτός των άλλων μας έδωσαν και τον εξοπλισμό μας, δηλαδή κάτι στολές hi-tec με dry suit, ένα μικροσκοπικό σωσίβιο που ενεργοποιούταν αν αντιλαμβανόταν ότι είσαι σε αλάτινο νερό, μια γελοία φούστα που προφυλάσσει το καγιάκ από το να γεμίσει με νερό, ειδικά παπούτσια κι έναν πεντάκιλο εξοπλισμό που δε θυμόμουν πώς έπρεπε να τα βάζω κι όταν τα φορούσα ένιωθα σαν ανθρώπινο προφυλακτικό. Τα άφησα όλα πεταμένα στο πάτωμα της καμπίνας, με τον Τσαρλς να τα αναλύει ένα-ένα, υπολογίζοντας από την ελαστικότητά τους μέχρι το κόστος και τηις πιθανότητες επιβίωσης μετά από πυρηνική επίθεση.
Λίγο αργότερα υπήρχε άλλη συνάντηση για να μας μοιράσουν τις μπότες με τις οποίες θα πηγαίναμε στην ξηρά, όποτε υπήρχε δραστηριότητα (αμήν και πότε). Εξαιρετικής ποιότητας, δεν τα λυπούνται τα λεφτά οι διοργανωτές. Υπήρχε και νούμερο 52 για έναν κύριο ύψους 2.06. Μας έδειξαν δε πώς για λόγους απολύμανσης κάθε φορά που επιστρέφαμε στο πλοίο θα έπρεπε να πλενόμαστε με ειδική μάνικα, από τη στολή μέχρι τα ειδικά παντελόνια (και το δανεικό μου). Ο Shane μας έκανε ένα briefing για την επόμενη ημέρα και μετά πήγαμε για άλλο ένα οργιώδες δείπνο, όπου ο σεφ έδωσε τα ρέστα του με εξαιρετικό φουα γκρα για πρώτο και βραζιλιάνικο feast με τα καλύτερα κρέατα στον κόσμο (τα κρέατα της Αργεντινής σε σχέση με της Βραζιλίας για μένα είναι πολύ μα πολύ υποδεέστερα).
Η μέρα ήταν απίστευτα γεμάτη, κι αυτό σε μέρα που δεν υπήρχε έξοδος από το πλοίο. Μ’ αρέσει που ανησυχούσα μη βαρεθώ κιόλας. Έτρεχα και δεν προλάβαινα σε αυτό το πλοίο...