Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
Ημέρα μουσείων σήμερα, ανασύνταξης κι ευκαιρία να γνωρίσουμε το Κούσκο λίγο καλύτερα. Αλλά πριν απ’ όλα είχαμε ρούχα να πλύνουμε, μετά από τόσες μέρες που τα πάντα είχαν βρωμίσει, μουσκέψει και ιδρώσει. Απέναντι από το ξενοδοχείο μας υπήρχε ένα ντεμέκ μπακάλικο/κατάλυμα/πλυντήριο όπου γελάσαμε πάρα πολύ με την κυριούλα και τον Κρεκούζα να διαπραγματεύονται σε δυο γλώσσες (μόνο που ο καθένας μιλούσε άλλη), ενω στο τέλος αποδείχθηκε ότι δεν ξέρει να ζυγίζει και να μετράει. Όπως και να έχει, γελούσε αυτή, γελάσαμε κι εμείς, η τιμή ήταν καλή και υποτίθεται ότι στις 10 το βράδυ θα τα είχαμε έτοιμα, αφού την επομένη θα φεύγαμε χαράματα για το τρεκ στο Choquequirao.
Το Κούσκο είναι υπέροχο και τη μέρα: παιδάκια χαχανίζουν όταν μας βλέπουν, γιαγιάδες με επικές κοτσίδες και πάνω απ’ όλα οι τόνοι ιστορίας που σε περιτριγυρίζουν παντού. Ξεκινήσαμε από το Convento που μας άρεσε πολύ, άλλωστε ήμασταν και οι μόνοι επισκέπτες: εξαιρετικό κτίριο, καταπληκτικοί πίνακες, φοβερές οροφές και μια ησυχία σκέτη απόλαυση. Έψαξα να βρω μια αλοιφή που χρειαζόμουν για την Κούβα με βάση την κόκα (έκανε μια χαρά δουλειά τελικώς), αγόρασα ένα ζευγάρι κάλτσες για το τρεκ για να μην είμαι πια τόσο μπουρτζόβλαχος, ενώ επισκεφθήκαμε και το νέο μουσείο για το Μάτσου Πίτσου, το οποίο στεγάζεται σε ένα πανέμορφο αποικιακό κτίριο εποχής, αλλά παρότι το βιντεάκι ήταν εντυπωσιακό, τα εκθέματααπό το Yale (όπου βρίσκονται τα περισσότερα αντικείμενα που βρέθηκαν στην πόλη) δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Ίσως πάντως το μουσείο να είναι χρήσιμο για όσους πρόκειται να επισκεφθούν το χώρο για πρώτη φορά.
Το περπάτημα στην πόλη είναι απόλαυση, ειδικά σε δρομάκια όπως το Loreto, που πλέον έχει όνομα στα Κέτσουα. Οι ντόπιοι είναι φανταστικοί, ειλικρινά λίγοι λαοί είναι τόσο ευχάριστοι όσο οι Περουβιανοί. Κάναμε τα ψώνια μας, είδαμε κι έναν αγώνα μπάσκετ σε ένα γηπεδάκι, άλλωστε ήταν Σάββατο και οι δρόμοι γεμάτοι με κόσμο που έβγαινε για ψώνια ή για να απολαύσει τα δρώμενα. Περάσαμε κι από το Museo Inca, αν έχεις έστω και στοιχειώδεις γνώσεις δεν είναι κάτι το αξιόλογο, αν και κάποια στοιχεία που αφορούσαν τη γραφή, τα quipus και την κλωστοϋφαντουργάι είχαν κάποιο ενδιαφέρον, ωστόσο πιο ενδιαφέρον ήταν να παρατηρεί πόσο αυθεντική είναι η πόλη, με κυρίες να γνέθουν και να πλέκουν όπως έκαναν εδώ κι εκατοντάδες χρόνια.
Η απαίτηση Κρεκούζα να φάμε φαγητό «όχι ceviche και τέτοια, πραγματικό φαγητό, κρέατα, μπριζόλες, τηγανητές πατάτες κλπ» έπρεπε να ικανοποιηθεί και τι καλύτερο από το θρυλικό Ushu για κρεατοφαγία; Ενα γκουρμέ εστιατόριο σε απίθανο χώρο με εκπληκτικά ορεκτικά σε γεύση και παρουσίαση (σαλάτα μάνγκο με τρούφα και μαύρη quinoa, γιαμ γιαμ) και κρέατα εξαιρετικής ποιότητας, όπου φάγαμε σαν καρχαρίες δίπλα σε δυο Ισραηλινούς που διαμαρτυρήθηκαν για το δικό τους πιάτο (πιο γκρινιάρηδες τουρίστες από τους Ισραηλινούς δεν υπάρχουν, στο Κούσκο έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν και τους Αργεντίνους σε αντιπάθεια απο πλευράς ντόπιων), και οι οποίοι ξεροστάλιαζαν βλέποντας το τσιμπούσι που είχαμε στήσει, ενω για επιστέγασμα ήρθαν κάτι γλυκά μπουκιά και συγχώριο (pun intended). Γουρουνιάσαμε, το σκίσαμε, μαζί με τα ποτά σκάσαμε ένα σαραντάρι έκαστος, αφήσαμε και στο εξαιρετικό παλικαράκι που μας ανέχτηκε εμάς και τις γκριμαλντιές μας ένα γενναιόδωρο φιλοδώρημα και κινηθήκαμε για το ξενοδοχείο, όπου θα είχαμε briefing για το τρεκ που ξεκινούσε την επομένη.
Το Dos Manos με είχε ρωτήσει για την εμπειρία μας από το πρώτο τρεκ και τους είχα απαντήσει όσο ειλικρινέστερα μπορούσα: εξαιρετικός εξοπλισμός, φοβερό το τρεκ, επαγγελματίας και ανεκτικός ο Έβερτ, σούπερ όλο το crew, αλλά ο Έβερτ ήταν λίγο ανεπαρκής στο ιστορικό κομμάτι που για μένα ήταν και προτεραιότητα. Η καλή κοπέλα μου υποσχέθηκε πως θα μας έβρισκε ένα ξεναγό με ειδικότητα στην ιστορία και θα μας τον έφερνε στο briefing. Πράγματι, το παλικαράκι ήρθε, φάνηκε πολύ σοβαρός (υπερβολικά ίσως για κάτι σούργελα σαν κι εμάς) και καθίσαμε να μας εξηγήσουν γιατί το Choquequirao θα ήταν πιο δύσκολο. Ρωτήσαμε τον ξεναγό αν θα την παλεύαμε με τον «εξοπλισμό» που είχαμε και η αλήθεια είναι πως φάνηκε να διστάζει λίγο. Τελικώς μας υπέδειξε πού θα μπορούσαμε να νοικιάσουμε έστω wlking sticks και τις απαραίτητες κατ’ αυτόν μπότες. Ο δε Παναγιώτης με τα διαλυμένα γόνατα μετά από δική μας επιμονή αγόρασε μια απλή επιγονατίδα, πίστευα πως θα τον βοηθούσε έστω ψυχολογικά, αφού μέχρι και την προηγούμενη σκεφτόταν να μην έρθει στο Choquequirao λόγω αφόρητων πόνων.
Η βόλτα προς αναζήτηση ορειβατικών μποτακίων νούμερο 48 για τις ποδάρες μας αποδείχθηκε ενδιαφέρουσα, αφού τα μαγαζιά που νοικιάζουν εξοπλισμό βρίσκονται στην Procuradores, σε εκείνα τα χίπικα στενάκια όπου πριν πολλά χρόνια έγραφα την πτυχιακή μου για το Περού, ανάμεσα σε μικρέμπορους ναρκωτικών και εργαζόμενα κορίτσια. Εξακολουθεί να είναι λίγο shady η περιοχή, αλλά πολύ πιο λάιτ πια, έχει εξευγενιστεί το Κούσκο. Ο τύπος που μας νοίκιασε τα sticks και τα μποτάκια ήταν μεγάλη φυσιογνωμία, ο speedy Gonzalez, γνωστός σε όλο το Κούσκο και περίχωρα, πάμφθηνος και αποτελεσματικός αν και θα έπρεπε να βολευτώ με μποτάκια 3 νούμερα μικρότερα.
Έπρεπε να δούμε τι θα κάναμε μετά το Choquequirao, μας έμενε μια μέρα ολόκληρη στο Κούσκο με τα παιδιά, τα οποία δεν είχαν τη διάθεση για τα αρχαιολογικά μνημεία γύρω από το Κουσκό (κακώς! Αν κι εμείς τα είχαμε ξαναδεί τα περισσότερα), οπότε αρχίσαμε να ψάχνουμε και την ιδέα του Κρεκούζα να πάμε στο χρωματιστό βουνό, ή αλλιώς rainbow mountain, το οποίο φαινόταν τρομερά εντυπωσιακό. Μιλώντας με διάφορους περίεργους εκεί στην Procuradores, ένα γραφείο-τρύπα μας μίλησε για την εκδρομή Exploradores, όπου σε πάνε με τζιπ σε άλλα χρωματιστά βουνά, πιο απομονωμένα αλλά εξίσου εντυπωσιακά και με πολύ περισσότερες κορυφές από το σχετικά γνωστό rainbow mountain και στο οποίο δε χρειάζεται και πολύωρο σκαρφάλωμα. Φαινόταν ύποπτο διότι δεν το είχα ξανακούσει, δεν το πουλούσε κανείς άλλος και γενικώς ήταν επιλογή αν μη τι άλλο περίεργη. Είπαμε να το σκεφτούμε... και δικαιωθήκαμε. Αλλά αυτά μετά το τρεκ στο Choquequirao, που αποδείχθηκε τελείως διαφορετικό από εκείνο στη Vilcabamba…
Το Κούσκο είναι υπέροχο και τη μέρα: παιδάκια χαχανίζουν όταν μας βλέπουν, γιαγιάδες με επικές κοτσίδες και πάνω απ’ όλα οι τόνοι ιστορίας που σε περιτριγυρίζουν παντού. Ξεκινήσαμε από το Convento που μας άρεσε πολύ, άλλωστε ήμασταν και οι μόνοι επισκέπτες: εξαιρετικό κτίριο, καταπληκτικοί πίνακες, φοβερές οροφές και μια ησυχία σκέτη απόλαυση. Έψαξα να βρω μια αλοιφή που χρειαζόμουν για την Κούβα με βάση την κόκα (έκανε μια χαρά δουλειά τελικώς), αγόρασα ένα ζευγάρι κάλτσες για το τρεκ για να μην είμαι πια τόσο μπουρτζόβλαχος, ενώ επισκεφθήκαμε και το νέο μουσείο για το Μάτσου Πίτσου, το οποίο στεγάζεται σε ένα πανέμορφο αποικιακό κτίριο εποχής, αλλά παρότι το βιντεάκι ήταν εντυπωσιακό, τα εκθέματααπό το Yale (όπου βρίσκονται τα περισσότερα αντικείμενα που βρέθηκαν στην πόλη) δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Ίσως πάντως το μουσείο να είναι χρήσιμο για όσους πρόκειται να επισκεφθούν το χώρο για πρώτη φορά.
Το περπάτημα στην πόλη είναι απόλαυση, ειδικά σε δρομάκια όπως το Loreto, που πλέον έχει όνομα στα Κέτσουα. Οι ντόπιοι είναι φανταστικοί, ειλικρινά λίγοι λαοί είναι τόσο ευχάριστοι όσο οι Περουβιανοί. Κάναμε τα ψώνια μας, είδαμε κι έναν αγώνα μπάσκετ σε ένα γηπεδάκι, άλλωστε ήταν Σάββατο και οι δρόμοι γεμάτοι με κόσμο που έβγαινε για ψώνια ή για να απολαύσει τα δρώμενα. Περάσαμε κι από το Museo Inca, αν έχεις έστω και στοιχειώδεις γνώσεις δεν είναι κάτι το αξιόλογο, αν και κάποια στοιχεία που αφορούσαν τη γραφή, τα quipus και την κλωστοϋφαντουργάι είχαν κάποιο ενδιαφέρον, ωστόσο πιο ενδιαφέρον ήταν να παρατηρεί πόσο αυθεντική είναι η πόλη, με κυρίες να γνέθουν και να πλέκουν όπως έκαναν εδώ κι εκατοντάδες χρόνια.
Η απαίτηση Κρεκούζα να φάμε φαγητό «όχι ceviche και τέτοια, πραγματικό φαγητό, κρέατα, μπριζόλες, τηγανητές πατάτες κλπ» έπρεπε να ικανοποιηθεί και τι καλύτερο από το θρυλικό Ushu για κρεατοφαγία; Ενα γκουρμέ εστιατόριο σε απίθανο χώρο με εκπληκτικά ορεκτικά σε γεύση και παρουσίαση (σαλάτα μάνγκο με τρούφα και μαύρη quinoa, γιαμ γιαμ) και κρέατα εξαιρετικής ποιότητας, όπου φάγαμε σαν καρχαρίες δίπλα σε δυο Ισραηλινούς που διαμαρτυρήθηκαν για το δικό τους πιάτο (πιο γκρινιάρηδες τουρίστες από τους Ισραηλινούς δεν υπάρχουν, στο Κούσκο έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν και τους Αργεντίνους σε αντιπάθεια απο πλευράς ντόπιων), και οι οποίοι ξεροστάλιαζαν βλέποντας το τσιμπούσι που είχαμε στήσει, ενω για επιστέγασμα ήρθαν κάτι γλυκά μπουκιά και συγχώριο (pun intended). Γουρουνιάσαμε, το σκίσαμε, μαζί με τα ποτά σκάσαμε ένα σαραντάρι έκαστος, αφήσαμε και στο εξαιρετικό παλικαράκι που μας ανέχτηκε εμάς και τις γκριμαλντιές μας ένα γενναιόδωρο φιλοδώρημα και κινηθήκαμε για το ξενοδοχείο, όπου θα είχαμε briefing για το τρεκ που ξεκινούσε την επομένη.
Το Dos Manos με είχε ρωτήσει για την εμπειρία μας από το πρώτο τρεκ και τους είχα απαντήσει όσο ειλικρινέστερα μπορούσα: εξαιρετικός εξοπλισμός, φοβερό το τρεκ, επαγγελματίας και ανεκτικός ο Έβερτ, σούπερ όλο το crew, αλλά ο Έβερτ ήταν λίγο ανεπαρκής στο ιστορικό κομμάτι που για μένα ήταν και προτεραιότητα. Η καλή κοπέλα μου υποσχέθηκε πως θα μας έβρισκε ένα ξεναγό με ειδικότητα στην ιστορία και θα μας τον έφερνε στο briefing. Πράγματι, το παλικαράκι ήρθε, φάνηκε πολύ σοβαρός (υπερβολικά ίσως για κάτι σούργελα σαν κι εμάς) και καθίσαμε να μας εξηγήσουν γιατί το Choquequirao θα ήταν πιο δύσκολο. Ρωτήσαμε τον ξεναγό αν θα την παλεύαμε με τον «εξοπλισμό» που είχαμε και η αλήθεια είναι πως φάνηκε να διστάζει λίγο. Τελικώς μας υπέδειξε πού θα μπορούσαμε να νοικιάσουμε έστω wlking sticks και τις απαραίτητες κατ’ αυτόν μπότες. Ο δε Παναγιώτης με τα διαλυμένα γόνατα μετά από δική μας επιμονή αγόρασε μια απλή επιγονατίδα, πίστευα πως θα τον βοηθούσε έστω ψυχολογικά, αφού μέχρι και την προηγούμενη σκεφτόταν να μην έρθει στο Choquequirao λόγω αφόρητων πόνων.
Η βόλτα προς αναζήτηση ορειβατικών μποτακίων νούμερο 48 για τις ποδάρες μας αποδείχθηκε ενδιαφέρουσα, αφού τα μαγαζιά που νοικιάζουν εξοπλισμό βρίσκονται στην Procuradores, σε εκείνα τα χίπικα στενάκια όπου πριν πολλά χρόνια έγραφα την πτυχιακή μου για το Περού, ανάμεσα σε μικρέμπορους ναρκωτικών και εργαζόμενα κορίτσια. Εξακολουθεί να είναι λίγο shady η περιοχή, αλλά πολύ πιο λάιτ πια, έχει εξευγενιστεί το Κούσκο. Ο τύπος που μας νοίκιασε τα sticks και τα μποτάκια ήταν μεγάλη φυσιογνωμία, ο speedy Gonzalez, γνωστός σε όλο το Κούσκο και περίχωρα, πάμφθηνος και αποτελεσματικός αν και θα έπρεπε να βολευτώ με μποτάκια 3 νούμερα μικρότερα.
Έπρεπε να δούμε τι θα κάναμε μετά το Choquequirao, μας έμενε μια μέρα ολόκληρη στο Κούσκο με τα παιδιά, τα οποία δεν είχαν τη διάθεση για τα αρχαιολογικά μνημεία γύρω από το Κουσκό (κακώς! Αν κι εμείς τα είχαμε ξαναδεί τα περισσότερα), οπότε αρχίσαμε να ψάχνουμε και την ιδέα του Κρεκούζα να πάμε στο χρωματιστό βουνό, ή αλλιώς rainbow mountain, το οποίο φαινόταν τρομερά εντυπωσιακό. Μιλώντας με διάφορους περίεργους εκεί στην Procuradores, ένα γραφείο-τρύπα μας μίλησε για την εκδρομή Exploradores, όπου σε πάνε με τζιπ σε άλλα χρωματιστά βουνά, πιο απομονωμένα αλλά εξίσου εντυπωσιακά και με πολύ περισσότερες κορυφές από το σχετικά γνωστό rainbow mountain και στο οποίο δε χρειάζεται και πολύωρο σκαρφάλωμα. Φαινόταν ύποπτο διότι δεν το είχα ξανακούσει, δεν το πουλούσε κανείς άλλος και γενικώς ήταν επιλογή αν μη τι άλλο περίεργη. Είπαμε να το σκεφτούμε... και δικαιωθήκαμε. Αλλά αυτά μετά το τρεκ στο Choquequirao, που αποδείχθηκε τελείως διαφορετικό από εκείνο στη Vilcabamba…