Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
Κανονικά σήμερα θα διασχίζαμε το Le Maire Channel, που διασχίζει ψηλά βουνά που το κάνουν να φαίνεται σαν φαράγγι. Δυστυχώς οι άνεμοι σαράντα κόμβων και ο πάγος υποχρέωσαν τον καπετάνιο να αλλάξει διαδρομή, οπότε και μας ανακοινώθηκε ότι θα πηγαίναμε προς το Neko Bay.
Μπήκαμε στα καγιάκ αφού έριξα τα καθιερωμένα μου μπινελίκια για τη στολή κι αρχίσαμε να κάνουμε κουπί ανάμεσα στους πάγους, που έκαναν το έργο μας πιο δύσκολο, αλλά και πιο ενδιαφέρον ταυτόχρονα.αυτό λίγη σημασία είχε. Το τοπίο για άλλη μια φορά ήταν καταπληκιτικό, με ένα απίθανο γαλάζιο να αντικατοπτρίζεται σε μικρά και μεγάλα παγόβουνα. Ένας πιγκουίνος εμφανίστηκε ολομόναχος να επιπλέει πάνω σε ένα κομμάτι πάγου και μου προσέφερε την καλύτερη φωτογραφική στιγμή της κρουαζιέρας... μέχρι που άρχισε να αφοδεύει, με τα κόπρανά του να έρχονται σε πλήρη χρωματική αντιδιαστολή με το κατάλευκο του πάγου.
Επισπεύσαμε την επιστροφή στην ξηρά λόγω κρύου, είχαμε ξεπαγιάσει. Η ανάβαση στο λόφο ήταν πολύ δύσκολη, ακόμη και με τις μπότες (για τα παπούτσια του kayak δεν το συζητάμε καν), αλλά το γέλιο που έριξα με το πόσο αστείοι ήταν οι πιγκουίνοι στις “λεωφόρους” τους με αποζημίωσε. Επέμεινα να σκαρφαλώσω μέχρι την κορυφή του λόφου, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους και η θέα από ψηλά με δικαίωσε για τον κόπο μου: καταπληκτική. Απέναντι είδα τους snow shoers, δηλαδή τους επιβάτες του πλοίου που είχαν επιλέξει να κάνουν μια πεζοπορία με πέδλα σα ρακέτες του τένις. Από μακριά φαίνονταν πολύ αστείοι, ενώ αργότερα όταν τους ρώτησα μου είπαν πως το όλο εγχείρημα τους φάνηκε μια χαζομάρα και μισή. Έμεινα να χαζεύω το τοπίο, ήταν μαγευτικό και ήξερα πως μάλλον δε θα το ξαναδώ ποτέ, αλλά το κρύο δεν μου επέτρεπε να μείνω όσο ήθελα. Ακόμη κι αφού επιστρέψαμε στο πλοίο, δε σταμάτησε να χιονίζει, σε βαθμό που το έστρωσε... στο πλοίο. Νομίζω πρώτη φορά έβλεπα να χιονίζει στη θάλασσα, περίεργη αίσθηση.
Αφού καταβρόχθισα ό,τι απίθανο είχε μαγειρέψει ο Αυστριακός σεφ, βρήκα μια σειρά από τρεις ανθρώπους να με περιμένουν για να μου μιλήσουν με το που τελείωσα το γεύμα μου. Με κάποιο τρόπο είχε κυκλοφορήσει η φήμη ότι δίνω πληροφορίες για οποιονδήποτε ήθελε να ταξιδέψει σε οποιαδήποτε χώρα της γης, ότι έχω πάει σε όλες κι ότι βγάζω itineraries μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Έδωσα τα όποια φώτα μου για την Αιθιοπία, το Περού, το Μεξικό και την Ισλανδία, αλλά τους απογοήτευσα όταν τους είπα ότι δε θυμάμαι καν τα ονόματα των επαρχιών που μου άρεσαν στην Κίνα κι ότι δεν έχω επισκεφθεί τη Νέα Ζηλανδία. Η απογοήτευση στα μάτια της Κινέζας, των Γάλλων και του Αμερικανού με έκανε να νιώσω σαν πορνοστάρ χωρίς στύση, σαν παραμυθάς με αμνησία, σαν σουτέρ που χάνει τρεις βολές συνεχόμενες σε ισόπαλο ματς στην εκπνοή. Πήγα στο γυμναστήριο να προσποιηθώ ότι καίω τις 7.500 θερμίδες που πήρα σε ένα μόλις γεύμα κι έκατσα να γρ΄ψω για λίγο το ημερολόγιό μου πριν ακούσω το κλασικό “kayakers get ready” από τα μεγάφωνα. Είχαμε φτάσει στο Danco Island και σε δέκα λεπτά είχαμε αποβίβαση, έπρεπε να βάλω τη μισητή στολή/καπότα και πάλι.
Μπήκα στο καγιάκ όλο ενθουσιασμό, για άλλη μια φορά με την Andrea, που με ανεχόταν, έπιανε ωραία κουβέντα και ήταν πάντα χαμογελαστή. Μέχρι εκείνο το σημείο τουλάχιστον... Κάναμε κουπί με τρελή διάθεση, εγώ επειδή ήθελα να κάψω το θηριώδες μεσημεριανό και η Andrea επειδή είναι αυτή που είναι, μια κοπέλα που απολαμβάνει τη ζωή. Σε κάποια φάση είδαμε ένα μίνι παγόβουνο μπροστά μας, από εκεί που ήμασταν όμως, βλέπαμε μόνο την “πλάτη” του, ενώ όλοι οι υπόλοιποι το είχαν ανφάς κι είχαν βγάλει τις φωτογραφικές τους μηχανές, φωτογραφίζοντας προφανώς κάτι πολύ αξιόλογο. Αρχίσαμε λοιπόν να κάνουμε κουπί με σκοπό να δούμε το παγόβουνο από μπροστά. Σε μια μάλλον ανόητη απόφασή μου, σκέφτηκα ως αν στρίψουμε ακριβώς μπροστά στο παγόβουνο θα το βλέπαμε από κοντά, οπότε πήρα την πρωτοβουλία και σε λίγα δευτερόλεπτα βρέθηκα αντιμέτωπος με αυτό που όλοι φωτογράφιζαν σε απόσταση... τριάντα εκατοστών: ήταν μια φώκια-λεοπάρδαλη, το πιο επιθετικό είδος. Η Andrea πίσω μου ούρλιαξε “let´s get the hell out of here”, εγώ όμως αποφάσισα ότι θα έπρεπε να βγάλω τη φωτογραφική μου μηχανή και να απαθανατίσω το θαύμα της φύσεως που βρέθηκε μπροστά μου. Προφανώς δεν ήταν έξυπνη ιδέα: ο Σκοτ μου έκανε νοήματα να ξεκουμπιστούμε από εκεί, η φώκια μου έδειξε τα δόντια της κι έβγαλε έναν ήχο οχιάς και η Andrea ξεφώνισε ένα ουρλιαχτό. Πριν προλάβω να βγάλω τη φωτογραφική μου μηχανή κάναμε όπισθεν για να απομακρυνθούμε, η φώκια βούτηξε στο νερό προφανώς ενοχλημένη και ακολούθησε ο εξής διάλογος με την Andrea:
- Yorgos, you promised no to get me killed.
- Chill out honey, I was just trying to get a decent shot.
- That thing snarled at you! Right in front of your nose.
- Oh, was that a snarl? I thought it was more like a “would you please take a good picture of me?” growl in seal language.
Με αυτά και με αυτά χάθηκε η ευκαιρία να πάρω μια πραγματικά καλή φωτογραφία, αλλά γρήγορα ξεχάστηκε το θέμα καθώς 60 πιγκουίνοι εμφανίστηκαν μπροστά μας στο νερό να ψαρεύουν κάνοντας μακροβούτια με φοβερό συγχρονισμό σε αυτό που κοινώς ονομάζεται dolphining. Το θέαμα ήταν εκπληκτικό, αν και οι φωτογραφίες μου όχι (θα τις υποστείτε όμως αν και νιώθω τύψεις για το πώς κάποιος πραγματικά καλός φωτογράφος εδικαιούτο να βρίσκεται σε αυτό το ταξίδι στη θέση μου). Ακολούθησαν κι άλλα highlights όπως η θέα των zodiacs με background κάτι φανταστικά παγόβουνα κι ένα skua να με παρακολουθεί επίμονα πάνω σε ένα από αυτά.
Η εξαιρετική εξόρμηση ολοκληρώθηκε σχετικά γρήγορα μιας που σήμερα θα είχαμε μια έξτρα δραστηριότητα: το polar plunge, το οποίο ναι, σωστά καταλάβατε, συνίστατο στο να πέσεις από το πλοίο στα παγωμένα νερά για λίγα δευτερόλεπτα και πριν το σώμα σου συνηθίσει το σοκ θερμοκρασίας, να αποσυρθείς έχοντας την ικανοποίηση ότι έκανες μπάνιο στην Ανταρκτική. Όλο το πλοίο ήταν ενθουσιασμένο, ακόμη κι αυτοί που δε θα συμμετείχαν, ενώ παραταχθήκαμε όλοι με τις ρόμπες του μπάνιου στο σαλόνι. Είδα τον Charles να περνάει από το σαλόνι ντυμένος κανονικότατα και τον ρώτησα αν θα συμμετάσχει. “Μπα, δεν είναι αυτά για μένα”, είπε. Ααααα, δεν είμαι από αυτο΄ς που πιέζουν ανθρώπους να κάνουν πράγματα που δε θέλουν, αλλά αυτό δε θα περνούσε έτσι. “Κοίτα Charles, σε λίγες μέρες θα είσαι στο Όρεγκον, θα κυκλοφορείς γυμνός στο σαλόνι σου, θα ξεδιαλέγεις τις φωτογραφίες από το ταξίδι σου στην Ανταρκτική και ξέρεις τι θα λες; Ότι είναι κρίμα που δεν το δοκίμασες. Δεν έκανες καγιάκ, δεν έκανες κάμπινγκ, ε αυτό θα το κάνεις!”. Δεν το περίμενα, αλλά τον έπεισα! Ο τρελός επιστήμονας πήγε στο δωμάτιο, έβαλε τη ρόμπα του έστω και με κάποιο δισταγμό και στήθηκε στην ουρά μπροστά μου.
Ο όλος χαβαλές που ακολούθησε μου έμεινε αξέχαστος. Πάνω από το 50% των επιβατών έκανε υπομονετικά ουρά ντυμένοι απλά με ένα μαγιό και μια ρόμπα, περιμένοντας να έρθει η σειρά τους, να βγουν έξω, να κατέβουν τη σκάλα και να πηδήξουν στα παγωμένα νερά, δεμένοι με ένα σκοινί με το οποίο θα τους τραβούσαν σε περίπτωση ατυχήματος. Οι αντιδράσεις του καθενός στην είσοδο στο νερό ήταν διαφορετικές: άλλοι ούρλιαζαν, άλλοι χαμογελο΄σαν, άλλοι έψαχναν εναγωνίως τη σκάλα για να επανέλθουν στη ζέστη. Υπήρχε επαγγελματίας φωτογράφος που απαθανάτιζε τη στιγμή. Η δική μου εμπειρία ήταν η εξής: ένιωσα απίστευτο ΚΡΥΟ πριν πηδήξω στο νερό (εμ με μια βερμούδα όλη κι όλη έκθετος στο ψοφόκρυο της Ανταρκτικής δεν περίμενα και κάτι διαφορετικό), κάτι ανάμεσα σε μούδιασμα και κάψιμο με το που μπήκα στο νερό, έκανα μια ενστικτώδη κίνηση να βγω αμέσως, μέχρι που θυμήθηκα ότι υπήρχε φωτογράφος και του χαμογέλασα κάνοντας το σήμα της νίκης σε μια μάλλον γελοία γκριμάτσα, που φιγουράρησε στις πιο αστείες φωτογραφίες της κρουαζιέρας όπως αυτές επελέγησαν στο τέλος του ταξιδιού από κάποια επιτροπή/υποτροπή.
Το βράδυ δείπνησα με το Σκοτ και το Γιοχάνες τον Κολομβιανό. Περάσαμε φανταστικά, δε σταματήσαμε να γελάμε στο τραπέζι, σε κάποια φάση μας έπιασε τέτοιο νευρικό γέλιο που είχε σταματήσει να τρώει ολόκληρη η τραπεζαρία να τρώει και μας κοιτούσε όσο ξεκαρδιζόμασταν στα Ισπανικά. Καταπληκτικοί τύποι και οι δυο τους, εύχομαι να τους ξαναδώ κάποια μέρα, πολύ χαρισματικά παιδιά.
Πήγα στο κρεβάτι μου σκεπτόμενος πόσο λάθος εκτίμηση είχα κάνει για την κρουαζιέρα πριν αυτή ξεκινήσει. Όχι μόνο δε βαριόμουν καθόλου, αλλά πραγματικά Ι was having the time of my life. Ένιωθα πολύ κουρασμένος, άλλωστε ήταν και μια γεμάτη μέρα κι ακόμη χρειαζόμουν τον ύπνο που είχα χάσει από το κάμπινγκ, αλλά πρέπει να κοιμήθηκα με χαμόγελο ζωγραφισμένο. Σαν κι αυτό που είδα στα χείλη του Charles που κοιμόταν στο διπλανό κρεβάτι…
Μπήκαμε στα καγιάκ αφού έριξα τα καθιερωμένα μου μπινελίκια για τη στολή κι αρχίσαμε να κάνουμε κουπί ανάμεσα στους πάγους, που έκαναν το έργο μας πιο δύσκολο, αλλά και πιο ενδιαφέρον ταυτόχρονα.αυτό λίγη σημασία είχε. Το τοπίο για άλλη μια φορά ήταν καταπληκιτικό, με ένα απίθανο γαλάζιο να αντικατοπτρίζεται σε μικρά και μεγάλα παγόβουνα. Ένας πιγκουίνος εμφανίστηκε ολομόναχος να επιπλέει πάνω σε ένα κομμάτι πάγου και μου προσέφερε την καλύτερη φωτογραφική στιγμή της κρουαζιέρας... μέχρι που άρχισε να αφοδεύει, με τα κόπρανά του να έρχονται σε πλήρη χρωματική αντιδιαστολή με το κατάλευκο του πάγου.
Επισπεύσαμε την επιστροφή στην ξηρά λόγω κρύου, είχαμε ξεπαγιάσει. Η ανάβαση στο λόφο ήταν πολύ δύσκολη, ακόμη και με τις μπότες (για τα παπούτσια του kayak δεν το συζητάμε καν), αλλά το γέλιο που έριξα με το πόσο αστείοι ήταν οι πιγκουίνοι στις “λεωφόρους” τους με αποζημίωσε. Επέμεινα να σκαρφαλώσω μέχρι την κορυφή του λόφου, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους και η θέα από ψηλά με δικαίωσε για τον κόπο μου: καταπληκτική. Απέναντι είδα τους snow shoers, δηλαδή τους επιβάτες του πλοίου που είχαν επιλέξει να κάνουν μια πεζοπορία με πέδλα σα ρακέτες του τένις. Από μακριά φαίνονταν πολύ αστείοι, ενώ αργότερα όταν τους ρώτησα μου είπαν πως το όλο εγχείρημα τους φάνηκε μια χαζομάρα και μισή. Έμεινα να χαζεύω το τοπίο, ήταν μαγευτικό και ήξερα πως μάλλον δε θα το ξαναδώ ποτέ, αλλά το κρύο δεν μου επέτρεπε να μείνω όσο ήθελα. Ακόμη κι αφού επιστρέψαμε στο πλοίο, δε σταμάτησε να χιονίζει, σε βαθμό που το έστρωσε... στο πλοίο. Νομίζω πρώτη φορά έβλεπα να χιονίζει στη θάλασσα, περίεργη αίσθηση.
Αφού καταβρόχθισα ό,τι απίθανο είχε μαγειρέψει ο Αυστριακός σεφ, βρήκα μια σειρά από τρεις ανθρώπους να με περιμένουν για να μου μιλήσουν με το που τελείωσα το γεύμα μου. Με κάποιο τρόπο είχε κυκλοφορήσει η φήμη ότι δίνω πληροφορίες για οποιονδήποτε ήθελε να ταξιδέψει σε οποιαδήποτε χώρα της γης, ότι έχω πάει σε όλες κι ότι βγάζω itineraries μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Έδωσα τα όποια φώτα μου για την Αιθιοπία, το Περού, το Μεξικό και την Ισλανδία, αλλά τους απογοήτευσα όταν τους είπα ότι δε θυμάμαι καν τα ονόματα των επαρχιών που μου άρεσαν στην Κίνα κι ότι δεν έχω επισκεφθεί τη Νέα Ζηλανδία. Η απογοήτευση στα μάτια της Κινέζας, των Γάλλων και του Αμερικανού με έκανε να νιώσω σαν πορνοστάρ χωρίς στύση, σαν παραμυθάς με αμνησία, σαν σουτέρ που χάνει τρεις βολές συνεχόμενες σε ισόπαλο ματς στην εκπνοή. Πήγα στο γυμναστήριο να προσποιηθώ ότι καίω τις 7.500 θερμίδες που πήρα σε ένα μόλις γεύμα κι έκατσα να γρ΄ψω για λίγο το ημερολόγιό μου πριν ακούσω το κλασικό “kayakers get ready” από τα μεγάφωνα. Είχαμε φτάσει στο Danco Island και σε δέκα λεπτά είχαμε αποβίβαση, έπρεπε να βάλω τη μισητή στολή/καπότα και πάλι.
Μπήκα στο καγιάκ όλο ενθουσιασμό, για άλλη μια φορά με την Andrea, που με ανεχόταν, έπιανε ωραία κουβέντα και ήταν πάντα χαμογελαστή. Μέχρι εκείνο το σημείο τουλάχιστον... Κάναμε κουπί με τρελή διάθεση, εγώ επειδή ήθελα να κάψω το θηριώδες μεσημεριανό και η Andrea επειδή είναι αυτή που είναι, μια κοπέλα που απολαμβάνει τη ζωή. Σε κάποια φάση είδαμε ένα μίνι παγόβουνο μπροστά μας, από εκεί που ήμασταν όμως, βλέπαμε μόνο την “πλάτη” του, ενώ όλοι οι υπόλοιποι το είχαν ανφάς κι είχαν βγάλει τις φωτογραφικές τους μηχανές, φωτογραφίζοντας προφανώς κάτι πολύ αξιόλογο. Αρχίσαμε λοιπόν να κάνουμε κουπί με σκοπό να δούμε το παγόβουνο από μπροστά. Σε μια μάλλον ανόητη απόφασή μου, σκέφτηκα ως αν στρίψουμε ακριβώς μπροστά στο παγόβουνο θα το βλέπαμε από κοντά, οπότε πήρα την πρωτοβουλία και σε λίγα δευτερόλεπτα βρέθηκα αντιμέτωπος με αυτό που όλοι φωτογράφιζαν σε απόσταση... τριάντα εκατοστών: ήταν μια φώκια-λεοπάρδαλη, το πιο επιθετικό είδος. Η Andrea πίσω μου ούρλιαξε “let´s get the hell out of here”, εγώ όμως αποφάσισα ότι θα έπρεπε να βγάλω τη φωτογραφική μου μηχανή και να απαθανατίσω το θαύμα της φύσεως που βρέθηκε μπροστά μου. Προφανώς δεν ήταν έξυπνη ιδέα: ο Σκοτ μου έκανε νοήματα να ξεκουμπιστούμε από εκεί, η φώκια μου έδειξε τα δόντια της κι έβγαλε έναν ήχο οχιάς και η Andrea ξεφώνισε ένα ουρλιαχτό. Πριν προλάβω να βγάλω τη φωτογραφική μου μηχανή κάναμε όπισθεν για να απομακρυνθούμε, η φώκια βούτηξε στο νερό προφανώς ενοχλημένη και ακολούθησε ο εξής διάλογος με την Andrea:
- Yorgos, you promised no to get me killed.
- Chill out honey, I was just trying to get a decent shot.
- That thing snarled at you! Right in front of your nose.
- Oh, was that a snarl? I thought it was more like a “would you please take a good picture of me?” growl in seal language.
Με αυτά και με αυτά χάθηκε η ευκαιρία να πάρω μια πραγματικά καλή φωτογραφία, αλλά γρήγορα ξεχάστηκε το θέμα καθώς 60 πιγκουίνοι εμφανίστηκαν μπροστά μας στο νερό να ψαρεύουν κάνοντας μακροβούτια με φοβερό συγχρονισμό σε αυτό που κοινώς ονομάζεται dolphining. Το θέαμα ήταν εκπληκτικό, αν και οι φωτογραφίες μου όχι (θα τις υποστείτε όμως αν και νιώθω τύψεις για το πώς κάποιος πραγματικά καλός φωτογράφος εδικαιούτο να βρίσκεται σε αυτό το ταξίδι στη θέση μου). Ακολούθησαν κι άλλα highlights όπως η θέα των zodiacs με background κάτι φανταστικά παγόβουνα κι ένα skua να με παρακολουθεί επίμονα πάνω σε ένα από αυτά.
Η εξαιρετική εξόρμηση ολοκληρώθηκε σχετικά γρήγορα μιας που σήμερα θα είχαμε μια έξτρα δραστηριότητα: το polar plunge, το οποίο ναι, σωστά καταλάβατε, συνίστατο στο να πέσεις από το πλοίο στα παγωμένα νερά για λίγα δευτερόλεπτα και πριν το σώμα σου συνηθίσει το σοκ θερμοκρασίας, να αποσυρθείς έχοντας την ικανοποίηση ότι έκανες μπάνιο στην Ανταρκτική. Όλο το πλοίο ήταν ενθουσιασμένο, ακόμη κι αυτοί που δε θα συμμετείχαν, ενώ παραταχθήκαμε όλοι με τις ρόμπες του μπάνιου στο σαλόνι. Είδα τον Charles να περνάει από το σαλόνι ντυμένος κανονικότατα και τον ρώτησα αν θα συμμετάσχει. “Μπα, δεν είναι αυτά για μένα”, είπε. Ααααα, δεν είμαι από αυτο΄ς που πιέζουν ανθρώπους να κάνουν πράγματα που δε θέλουν, αλλά αυτό δε θα περνούσε έτσι. “Κοίτα Charles, σε λίγες μέρες θα είσαι στο Όρεγκον, θα κυκλοφορείς γυμνός στο σαλόνι σου, θα ξεδιαλέγεις τις φωτογραφίες από το ταξίδι σου στην Ανταρκτική και ξέρεις τι θα λες; Ότι είναι κρίμα που δεν το δοκίμασες. Δεν έκανες καγιάκ, δεν έκανες κάμπινγκ, ε αυτό θα το κάνεις!”. Δεν το περίμενα, αλλά τον έπεισα! Ο τρελός επιστήμονας πήγε στο δωμάτιο, έβαλε τη ρόμπα του έστω και με κάποιο δισταγμό και στήθηκε στην ουρά μπροστά μου.
Ο όλος χαβαλές που ακολούθησε μου έμεινε αξέχαστος. Πάνω από το 50% των επιβατών έκανε υπομονετικά ουρά ντυμένοι απλά με ένα μαγιό και μια ρόμπα, περιμένοντας να έρθει η σειρά τους, να βγουν έξω, να κατέβουν τη σκάλα και να πηδήξουν στα παγωμένα νερά, δεμένοι με ένα σκοινί με το οποίο θα τους τραβούσαν σε περίπτωση ατυχήματος. Οι αντιδράσεις του καθενός στην είσοδο στο νερό ήταν διαφορετικές: άλλοι ούρλιαζαν, άλλοι χαμογελο΄σαν, άλλοι έψαχναν εναγωνίως τη σκάλα για να επανέλθουν στη ζέστη. Υπήρχε επαγγελματίας φωτογράφος που απαθανάτιζε τη στιγμή. Η δική μου εμπειρία ήταν η εξής: ένιωσα απίστευτο ΚΡΥΟ πριν πηδήξω στο νερό (εμ με μια βερμούδα όλη κι όλη έκθετος στο ψοφόκρυο της Ανταρκτικής δεν περίμενα και κάτι διαφορετικό), κάτι ανάμεσα σε μούδιασμα και κάψιμο με το που μπήκα στο νερό, έκανα μια ενστικτώδη κίνηση να βγω αμέσως, μέχρι που θυμήθηκα ότι υπήρχε φωτογράφος και του χαμογέλασα κάνοντας το σήμα της νίκης σε μια μάλλον γελοία γκριμάτσα, που φιγουράρησε στις πιο αστείες φωτογραφίες της κρουαζιέρας όπως αυτές επελέγησαν στο τέλος του ταξιδιού από κάποια επιτροπή/υποτροπή.
Το βράδυ δείπνησα με το Σκοτ και το Γιοχάνες τον Κολομβιανό. Περάσαμε φανταστικά, δε σταματήσαμε να γελάμε στο τραπέζι, σε κάποια φάση μας έπιασε τέτοιο νευρικό γέλιο που είχε σταματήσει να τρώει ολόκληρη η τραπεζαρία να τρώει και μας κοιτούσε όσο ξεκαρδιζόμασταν στα Ισπανικά. Καταπληκτικοί τύποι και οι δυο τους, εύχομαι να τους ξαναδώ κάποια μέρα, πολύ χαρισματικά παιδιά.
Πήγα στο κρεβάτι μου σκεπτόμενος πόσο λάθος εκτίμηση είχα κάνει για την κρουαζιέρα πριν αυτή ξεκινήσει. Όχι μόνο δε βαριόμουν καθόλου, αλλά πραγματικά Ι was having the time of my life. Ένιωθα πολύ κουρασμένος, άλλωστε ήταν και μια γεμάτη μέρα κι ακόμη χρειαζόμουν τον ύπνο που είχα χάσει από το κάμπινγκ, αλλά πρέπει να κοιμήθηκα με χαμόγελο ζωγραφισμένο. Σαν κι αυτό που είδα στα χείλη του Charles που κοιμόταν στο διπλανό κρεβάτι…