Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.379
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Σχεδιασμός
- Προσδοκίες
- Βόρειο Περού
- Photos Βόρειο Περού
- Βόρειο Περού II
- Photos Βόρειο Περού II
- Βόρειο Περού III
- Photos Βόρειο Περού III
- Βόρειο Περού IV
- Photos Βόρειο Περού IV
- Cuelap
- Photos Cuelap
- Βόρειο Περού V
- Photos Βόρειο Περού V
- Βόρειο Περού VI
- Photos Β.Περου by Krekouzas
- Αξιολόγηση 1ου μέρους – Βόρειο Περού
- Τreks σε χαμένες πόλεις, Κούσκο κ περίχωρα
- Photos Cuzco
- Trek Περού
- Photos Trek Περού
- Trek Περού II
- Photos Trek Περού II
- Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Photos Τρέκ Περού ΙΙΙ
- Τρέκ Περού ΙV
- Photos Τρέκ Περού ΙV
- Τρέκ Περού V
- Photos Τρέκ Περού V
- Μάτσου Πίτσου
- Photos Μάτσου Πίτσου
- Cuzco II
- Photos Cuzco II
- Choquequirao Τρεκ
- Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙΙ
- Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Photos Choquequirao Τρεκ ΙIΙ
- Rainbow Mountain
- Photos Rainbow Mountain
- Αξιολόγηση 2ου μέρους
- Top 5 by krekouzas
- The White Rock
- Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Photos Βολιβία - Λίμνη Τιτικάκα
- Διαδρομή προς Iskanwaya
- Photos Διαδρομή προς Iskanwaya
- Iskanwaya
- Photos Iskanwaya
- Salar De Uyuni
- Photos Salar De Uyuni
- Laguna Colorada
- Photos Laguna Colorada
- Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Photos Εθνικό Πάρκο Avaroa
- Διαδρομή Προς Tupiza
- Photos Διαδρομή προς Tupiza
- Potosi-Sucre
- Photos Potosi-Sucre
- Santa Cruz
- Photos Santa Cruz
- Top 5 Bolivia by Krekouzas
- Samaipata - Vallegrande
- Photos Samaipata - Vallegrande
- Βολιβιανά ΑΤΜs
- Misiones
- Photos Misiones
- Santa Cruz la Vieja
- Photos Santa Cruz la Vieja
- Torata
- Photos Torata
- Αξιολόγηση Βολιβία
- Κεντρικές Άνδεις
- Photos Κεντρικές Άνδεις
- Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Photos Kεντρικές Άνδεις ΙΙ
- Vilcashuaman
- Photos Vilcashuaman
- Quinua-Lima
- Photos Quinua-Lima
- Αξιολόγηση 4ου μέρους
- Ushuaia
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική
- Κρουαζιέρα Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική
- Photos Ανταρκτική
- Ανταρκτική ΙΙ
- Photos Ανταρκτική ΙΙ
- Ανταρκτική ΙIΙ
- Photos Ανταρκτική ΙIΙ
- Ανταρκτική ΙV
- Photos Ανταρκτική ΙV
- Ανταρκτική V
- Photos Ανταρκτική V
- Ανταρκτική VI
- Photos Ανταρκτική VI
- Back to Ushuaia
- Last Day Ushuaia
- Αξιολόγηση Ανταρκτική
- Σαντιάγκο
- Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Photos Σαν Πεδρο Ατακάμα
- Σαν Πεδρο Ατακάμα II
- Σαν Πεδρο Ατακάμα III
- Σαν Πεδρο Ατακάμα IV
- Επιστροφή στο Σαντιάγκο
- Perito Moreno
- Photos Perito Moreno
- Torres del Paine
- Photos Torres del Paine
- Latam
- Παταγονία
- Photos Παταγονία
- Παταγονία ΙΙ
- Παταγονία ΙΙI
- Παταγονία ΙV
- Photos Παταγονία ΙV
- Οινογνωσία
- Βίνια Ντελ Μαρ - Βαλπαραϊσο
- Αξιολόγηση Χιλής
- Βαθμολογία - Αποτίμηση
- Τοπ 15 Εικόνων
Ξυπνήσαμε βλέποντας πάγους να επιπλέουν γύρω μας. «Α, τώρα μάλιστα, τώρα νιώθω πως είμαι όντως στην Ανταρκτική!», είπε ο Charles. H αλήθεια είναι πως οι εικόνες ήταν τρομερές: αμέτρητα κομμάτια κατάλευκου πάγου διαφόρων μεγεθών επέπλεαν γύρω από το πλοίο, όσο έφτανε το μάτι σου, με το λευκό να τυφλώνει και την αντανάκλαση του ουρανού να είναι εντυπωσιακή. Από τα μεγάφωνα μας ανακοίνωσαν πως βρισκόμασταν στο Wilhelmina Bay, που πήρε το όνομά της από βασίλισσα της Ολλανδίας που ήταν μόλις 18 χρονών την εποχή της ανακάλυψης του κόλπου.
Σήμερα θα μοιραζόμουν το καγιάκ με μια χοντρούλα Καναδέζα ονόματι Andrea, με την οποία ουσιαστικά γνωριστήκαμε κάνοντας κουπί, το οποίο είναι ένας πολύ ενδιαφέρων τρόπος γνωριμίας. Μπροστά ήμουν εγώ αυτή τη φορά, το οποίο σήμαινε ότι είχα το «τιμόνι» που ουσιαστικά είναι πετάλια στα πόδια κι ανάλογα με το αν πιέζεις το δεξί ή το αριστερό το κανό πηγαίνει στην αντίστοιχη κατεύθυνση... στη θεωρία. Είχε τόσο πολύ πάγο που τρακάραμε συνέχεια, αλλά σύντομα ανακάλυψα ότι στο PFD που φορούσαμε υπήρχε μια θήκη όπου ψιλοχωρούσε η κάμερα, οπότε από σήμερα κι έπειτα είχα μεγαλύτερη άνεση στο να παίρνω φωτογραφίες.
Ο πρώτος στόχος ήταν ένα ναυάγιο κάποιου φαλαινοθηρικού το οποίο είχε ένα τόνο μελαγχολίας που με γοήτευσε, συν το ότι τα zodiacs ήρθαν πολύ αργότερα από εμάς, οπότε το απολαύσαμε σε συνθήκες απομόνωσης. Γύρω μας οι πάγοι έσταζαν σα σταλαγμίτες που έπεφταν καθώς έλιωναν τα παγόβουνα κι έκαναν έναν εκκωφαντικό θόρυβο που έμοιαζε με παφλασμό και βόμβα ταυτόχρονα, μαγική αίσθηση να το ακούς κάθε 10 λεπτά, αν και δημιουργούσε παλιρροϊκό κύμα που ερχόταν προς τα μας προοδευτικά. Ένα από αυτά ήταν τόσο δυνατό που ο Σκοτ μας φώναξε να απομακρυνθούμε προς την ακτή όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Η όλη διαδρομή ήταν μαγική, την ευχαριστήθηκα όσο λίγες στιγμές στο ταξίδι, όλη αυτή η γαλήνη, ησυχία το λευκό με το γαλάζιο. Είδαμε πολλές φώκιες σε απόσταση αναπνοής, ενώ σε κάποια φάση είδαμε και τους... τέσσερις σκιέρ που δiιέθετε το πλοίο. Η φήμη τους είχε εξαπλωθεί σε όλο το πλοίο: επρόκειτο για τον 16χρονο Τζάκσον, τους γονείς του (ο πατέρας απ’ ό,τι έμαθα αργότερα είναι από τους μεγαλοδικηγόρους πνευματικών δικαιωμάτων, από αυτούς που φροντίζει να μην είναι προσβάσιμα όλα τα βίντεο στο youtube από οπουδήποτε στον κόσμο και πληρώνεται εκατομμύρια από τη βιομηχανία θεάματος) και... τον προσωπικό εκπαιδευτή τους στο σκι. Η οικογένεια λοιπόν αποφάσισε να έρθει κρουαζιέρα στην Ανταρκτική προκειμένου ο Τζάκσον να γίνει κάτοχος του ρεκόρ Γκίνες ως ο νεότερος άνδρας που έχει κάνει σκι και στις 7 ηπείρους... Η θέα του να τους βλέπει κανείς να κάνουν σκι στη μέση του πουθενά ήταν πολύ εντυπωσιακή. Ο Τσαρλς που έπιασε κουβέντα με τον εκπαιδευτή πάντως έμαθε πως η ποιότητα του χιονιού δεν είναι και η καλύτερη, αλλά μπρος στο ρεκόρ Γκίνες τι είναι ο κόπος, διότι τεράστιος κόπος ήταν να ανεβαίνουν αυτούς τους τεράστιους λόφους χωρίς τελεφερίκ. Και φυσικά ποιος στη χάρη του εκπαιδευτή που του πλήρωσαν και ταξιδάρα στην Ανταρκτική...
Ο καιρός ήταν πραγματικά άψογος, η μέρα ήταν καταπληκτική, αλλά κατά τη διάρκεια του εξίσου καταπληκτικού μεσημεριανού γεύματος ειδοποιηθήκαμε πως το απόγευμα δε θα ήταν δυνατή η έξοδος με καγιάκ, λόγω του πολύ δυνατού αέρα. Έτσι πραγματοποίησα και έξοδο με zodiac στο οποίο βρισκόμασταν μόνο οι 16 kayakers για το Cumerville Island, το θέαμα στο οποίο μπορώ να σας περιγράψω με 10 γράμματα: ΚΑΡΑΓΟΥΑΟΥ!!! Τρομερά χρώματα, οι φώκιες ξαπλωμένες πάνω στους πάγους μας ποζάριζαν, ενώ το σύστημα που ακολουθούταν ώστε όλοι να μπορούν να παίρνουν φωτογραφίες ήταν απλό και αποτελεσματικό: όσοι βρίκονταν στην πλευρά του ενδιαφέροντος γονάτιζαν, και οι υπόλοιποι σηκώνονταν όρθιοι. Προσωπικά βρήκα τη φύση πιο ενδιαφέρουσα από τα ζώα, το όλο τοπίο ήταν εκθαμβωτικό, από τις ρωγμές χιονιού στα παγόβουνα μέχρι τον εκκωφανιτκό ήχο κάθε φορά που κάποια κιλά χιονιού επεφταν με βία στο νερό και φυσικά τις ατελείωτες αποχρώσεις γαλάζιου στα μικρά και μεγάλα παγόβουνα.
Σε ένα λόφο ανέβαιναν μερικοί snowshoers δικοί μας επιβάτες δηλαδή που τους έδωσαν κάτι παπούτσια σαν ρακέτες του τένις και περπατούσαν σαν τον Γκούφι. Η εικόνα από μακριά των κίτρινων parka σε διάταξη φάλαγγας είχε ενδιαφέρον, αλλά προχωρούσαν τόσο αργά που μάλλον θα εκνευριζόμουν με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, οπότε καλώς απείχα. Αντιθέτως, η αποβίβαση στο νησί ήταν καταπληκτική εμπειρία: για πρώτη φορά είδαμε αυτό που μας είχαν περιγράψει ως «λεωφόρους πιγκουίνουν», δηλαδή διαμορφωμένα ανοίγματα στο χιόνι που χρησιμοποιούν οι πιγκουίνοι για να κατέβουν μέχρι την παραλία (και να ψάξουν τα ποθητά βότσαλα), στα οποία καμιά φορά βρισκόντουσαν πρόσωπο με πρόσωπο (εντάξει, ράμφος με ράμφος) με τους πιγκουίνους που ερχόντουσαν από την αντθετη κατεύθυνση και είτε έπιαναν κουβέντα («τι λέει μάγκα; Παίζει κανά βότσαλο της προκοπής;», «Άστα αδερφέ, πίκρα, πάμε να πηδήξουμε καμιά πιγκουίνα καλύτερα να ξεχαστούμε») ή τσακώνονταν («Κάνε στην μπαντα ρε να περάσω, έχω προτεραιότητα!», «Χου μωρή σαλούφα που θες και προτεραιότητα»). Λίγο πιο κάτω ο πορωμένος νεαρός γερμανός γεωλόγος προσπαθούσε να εξηγήσει σε κάποιους συνεπιβάτες το πόσο συγκλονιστικό ήταν το ότι βρήκε λειχήνες στο νησί, σε μια ήπειρο που το γκαζόν είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Μάταια, οι περισσότεροι είχαν αποβλακωθεί με τους πιγκουίνους και τα καμώματά τους. Τρομερό το νησί, από τα κορυφαία σημεία τους ταξιδιού, χωρίς αμφιβολία.
Επιστρέψαμε στο πλοίο κατενθουσιασμένοι, κάναμε την απαραίτητη απολύμανση και σερβιριστήκαμε δείπνο νωρίτερα από το κανονικό αυτή τη φορά διότι το βραδάκι είχε... camping στην Ανταρκτική. δραστηριότητα θα λάμβανε χώρα απέναντι από το Cumerville Island, όπου κατά την αποβίβαση διαπιστώσαμε πόσο μαλακό ήταν το χιόνι: με το που έβαζες το πόδι σου μέσα, έφτανε μέχρι το γόνατο, το οποίο δυσκόλευε απίστευτα το περπάτημα, ειδικά για μένα που κουβαλούσα εκτός από το δικό μου sleeping bag κι όλο τον εξοπλισμό της γιαγιάς Natividad, που παρότι έπεσε με τα μούτρα στο χιόνι τέσσερις φορές δεν τα παράτησε και συνέχισε να μουρμουράει ότι δεν κατανοεί πώς γίνεται οι διοργανωτές να μη μιλάνε Ισπανικά όταν η κρουαζιέρα ξεκινάει από την Αργεντινή.
Λοιπόν εγώ όταν λέμε camping καταλαβαίνω ότι οι συμμετέχοντες κοιμούνται σε σκηνές. Πριτς! Αποδείχθηκε ότι θα χρησιμοποιούσαμε τους ειδικούς υπνόσακους που μας έδωσαν (που ουσιαστικά ήταν ένας υπνόσακος μέσα σε άλλον) πάνω στο χιόνι. Επίσης είχαν στήσει δυο «τουαλέτες» μέσα στο χιόνι, μια για κάθε φύλο αν κι επειδή δεν τις χρησιμοποίησα δεν μπορώ να σας πω και πολλά, υποθέτω πως ήταν κάποιο είδος μικρού κοντέινερ με κάποια βάση υποτυπώδους τουαλέτας... στο χιόνι. Ο καθένας επέλεγε, εντός του συγκεκριμένου χώρου που είχαν οριοθετήσει οι υπεύθυνοι με σημαιάκια, το πού θα έβαζε τον υπνόσακό του, προσέχοντας πάντα ώστε το κεφάλι να βρίσκεται σε ελαφρώς υψηλότερο σημείο από το υπόλοιπο σώμα... κι αυτό ήταν.
Επέλεξα λοιπόν κι εγώ ένα σημείο με τη γιαγιά Nati κι αρχίσαμε να βολευόμαστε. Στις τουαλέτες σχηματίστηκε μια ουρά 20 ατόμων, παραδίπλα ένας σεβάσμιος κύριος τυλίχτηκε στον υπνόσακό του και διάβαζε το βιβλίο του σε τάμπλετ (στην Ανταρκτική αυτό παρακαλώ) και σιγά-σιγά όλοι άρχισαν να μπαίνουν στους υπνόσακούς τους, καθώς απέμεναν μόλις 45 λεπτά για την ώρα κοινής ησυχίας. Κρύο δεν έκανε καθόλου, αφού ο υπνόσακος του υπνόσακου και τα τρία layers που φορόύσα ήταν υπεραρκετά, κι αποφάσισα να έχω το κεφάλι μου εκτός υπνόσακου. Έπιασα κουβέντα με την αργεντινογιαγιά που με ευχαρίστησε πολλές φορές που τη βοήθησα, πολύ ευγνώμων η κυρία Natividad, τη ζήλεψα που στα 81 της κάνει τέτοιες τρέλες, εγώ στην ηλικία της ούτε στο περίπτερο για υπόθετο δε θα μπορώ να πηγαίνω.
Οι ήχοι της φύσης δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Πού και πού ακουγόταν κανένας όγκος χιονιού να πέφτει στο νερό, αλλά τίποτε το συγκλονιστικό κι έχω την αίσθηση πως τα 60 άτομα που επέλεξαν να κάνουν το camping ήταν μάλλον μεγάλος αριθμός. Η όλη διάθεση ήταν σε ατμόσφαιρα πενταήμερης, αλλά η αίσθηση ότι κάνεις κάτι διαφορετικό (μου στοίχισε 250$ η διαφορετικότητα, να τα λέμε αυτά) με έκανε να μη μετανιώνω. Άλλωστε είπαμε, στη ζωή μετανιώνουμε μόνο αυτά που ΔΕΝ κάναμε.
Έβαλα λοιπόν το parka μου για μαξιλάρι κι αποκοιμήθηκα, νιώθοντας ζέστη και βλέποντας ολίγα αστέρια, γιατί είχε συννεφιά. Η ιδέα να μη βάλω το κεφάλι μου μέσα στον υπνόσακο, όπως έκαναν οι περισσότεροι, αποδείχθηκε πανηλίθια. Στις 2.45 το πρωί ξύπνησα επειδή... το έστρωσε στο πρόσωπό μου. Είχε αρχίσει να χιονίζει και μάλιστα χοντρά. Κοίταξα δίπλα μου τη γιαγιά, που κοιμόταν μια χαρά μέσα στον υπνόσακό της, όπως και οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους. Μ’ έπιασε ένας στιγμιαίος πανικός διότι αν έμπαινε χιόνι στις μπότες, το parka ή το σακίδιο που είχα τη μηχανή μου, θα την είχα κάτσει για διαφορετικούς λόγους σε κάθε περίπτωση, αλλά τα έφτιαξα στα γρήγορα. Καλύφθηκα και προσπάθησα να κοιμηθώ, αλλά στις 4 ξανασηκώθηκα, ανήσυχος πάλι ότι δε βρω το παντελόνι μου στεγνό αλλά χιονισμένο για να το βάλω. Τελικά φόρεσα τα ρούχα μου κι αποφάσισα μέχρι το εγερτήριο που ήταν στις 6 να κάνω ό,τι κάνω όταν δεν μπορώ να κοιμηθώ: περπάτησα ατέρμονα, βλέποντας τους πάντες να είναι καλυμένους από χιόνι (ορισμένοι είχαν καλυφθεί ολόκληροι και δε φαινόταν πού υπήρχε υπνόσακος και πού όχι), ενώ κάποιοι ελάχιστοι είχαν ξυπνήσει κι είχαν πιάσει την κουβεντούλα χαμηλόφωνα. Σοβαρό σκοτάδι δεν υπάρχει ποτέ στην Ανταρκτική οπότε περπάτησα κατά μήκος της όχθης του νησιού. Δυο πιγκουίνοι μπροστά μου έκαναν βουτιές με καταπληκτική χάρη, ενώ στο βάθος αχνά φαινόταν το πλοίο. Όταν σήμανε εγερτήριο επέστρεψα στον υπνόσακό μου για να μαζέψω τα πράγματά μου. Τρόμαξα να βρω τα γυαλιά μου που ήταν καλυμμένα από χιόνι και τη... Νάτι που ξεπρόβαλλε με τον υπνόσακό της μέσα από ένα λοφίσκο χιονιού. «Είμαι πολύ ευτυχισμένη», είπε. «Σε ευχαριστώ πολύ αγόρι μου, αν δεν είχα κάποιον να μιλάει Ισπανικά δε θα το είχα τολμήσει, ο Θεός να σε έχει καλά!», είπε κι άρχισε να φτιάχνει τα πράγματά της, με αργές αλλά σταθερές κινήσεις.
Σήμερα θα μοιραζόμουν το καγιάκ με μια χοντρούλα Καναδέζα ονόματι Andrea, με την οποία ουσιαστικά γνωριστήκαμε κάνοντας κουπί, το οποίο είναι ένας πολύ ενδιαφέρων τρόπος γνωριμίας. Μπροστά ήμουν εγώ αυτή τη φορά, το οποίο σήμαινε ότι είχα το «τιμόνι» που ουσιαστικά είναι πετάλια στα πόδια κι ανάλογα με το αν πιέζεις το δεξί ή το αριστερό το κανό πηγαίνει στην αντίστοιχη κατεύθυνση... στη θεωρία. Είχε τόσο πολύ πάγο που τρακάραμε συνέχεια, αλλά σύντομα ανακάλυψα ότι στο PFD που φορούσαμε υπήρχε μια θήκη όπου ψιλοχωρούσε η κάμερα, οπότε από σήμερα κι έπειτα είχα μεγαλύτερη άνεση στο να παίρνω φωτογραφίες.
Ο πρώτος στόχος ήταν ένα ναυάγιο κάποιου φαλαινοθηρικού το οποίο είχε ένα τόνο μελαγχολίας που με γοήτευσε, συν το ότι τα zodiacs ήρθαν πολύ αργότερα από εμάς, οπότε το απολαύσαμε σε συνθήκες απομόνωσης. Γύρω μας οι πάγοι έσταζαν σα σταλαγμίτες που έπεφταν καθώς έλιωναν τα παγόβουνα κι έκαναν έναν εκκωφαντικό θόρυβο που έμοιαζε με παφλασμό και βόμβα ταυτόχρονα, μαγική αίσθηση να το ακούς κάθε 10 λεπτά, αν και δημιουργούσε παλιρροϊκό κύμα που ερχόταν προς τα μας προοδευτικά. Ένα από αυτά ήταν τόσο δυνατό που ο Σκοτ μας φώναξε να απομακρυνθούμε προς την ακτή όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Η όλη διαδρομή ήταν μαγική, την ευχαριστήθηκα όσο λίγες στιγμές στο ταξίδι, όλη αυτή η γαλήνη, ησυχία το λευκό με το γαλάζιο. Είδαμε πολλές φώκιες σε απόσταση αναπνοής, ενώ σε κάποια φάση είδαμε και τους... τέσσερις σκιέρ που δiιέθετε το πλοίο. Η φήμη τους είχε εξαπλωθεί σε όλο το πλοίο: επρόκειτο για τον 16χρονο Τζάκσον, τους γονείς του (ο πατέρας απ’ ό,τι έμαθα αργότερα είναι από τους μεγαλοδικηγόρους πνευματικών δικαιωμάτων, από αυτούς που φροντίζει να μην είναι προσβάσιμα όλα τα βίντεο στο youtube από οπουδήποτε στον κόσμο και πληρώνεται εκατομμύρια από τη βιομηχανία θεάματος) και... τον προσωπικό εκπαιδευτή τους στο σκι. Η οικογένεια λοιπόν αποφάσισε να έρθει κρουαζιέρα στην Ανταρκτική προκειμένου ο Τζάκσον να γίνει κάτοχος του ρεκόρ Γκίνες ως ο νεότερος άνδρας που έχει κάνει σκι και στις 7 ηπείρους... Η θέα του να τους βλέπει κανείς να κάνουν σκι στη μέση του πουθενά ήταν πολύ εντυπωσιακή. Ο Τσαρλς που έπιασε κουβέντα με τον εκπαιδευτή πάντως έμαθε πως η ποιότητα του χιονιού δεν είναι και η καλύτερη, αλλά μπρος στο ρεκόρ Γκίνες τι είναι ο κόπος, διότι τεράστιος κόπος ήταν να ανεβαίνουν αυτούς τους τεράστιους λόφους χωρίς τελεφερίκ. Και φυσικά ποιος στη χάρη του εκπαιδευτή που του πλήρωσαν και ταξιδάρα στην Ανταρκτική...
Ο καιρός ήταν πραγματικά άψογος, η μέρα ήταν καταπληκτική, αλλά κατά τη διάρκεια του εξίσου καταπληκτικού μεσημεριανού γεύματος ειδοποιηθήκαμε πως το απόγευμα δε θα ήταν δυνατή η έξοδος με καγιάκ, λόγω του πολύ δυνατού αέρα. Έτσι πραγματοποίησα και έξοδο με zodiac στο οποίο βρισκόμασταν μόνο οι 16 kayakers για το Cumerville Island, το θέαμα στο οποίο μπορώ να σας περιγράψω με 10 γράμματα: ΚΑΡΑΓΟΥΑΟΥ!!! Τρομερά χρώματα, οι φώκιες ξαπλωμένες πάνω στους πάγους μας ποζάριζαν, ενώ το σύστημα που ακολουθούταν ώστε όλοι να μπορούν να παίρνουν φωτογραφίες ήταν απλό και αποτελεσματικό: όσοι βρίκονταν στην πλευρά του ενδιαφέροντος γονάτιζαν, και οι υπόλοιποι σηκώνονταν όρθιοι. Προσωπικά βρήκα τη φύση πιο ενδιαφέρουσα από τα ζώα, το όλο τοπίο ήταν εκθαμβωτικό, από τις ρωγμές χιονιού στα παγόβουνα μέχρι τον εκκωφανιτκό ήχο κάθε φορά που κάποια κιλά χιονιού επεφταν με βία στο νερό και φυσικά τις ατελείωτες αποχρώσεις γαλάζιου στα μικρά και μεγάλα παγόβουνα.
Σε ένα λόφο ανέβαιναν μερικοί snowshoers δικοί μας επιβάτες δηλαδή που τους έδωσαν κάτι παπούτσια σαν ρακέτες του τένις και περπατούσαν σαν τον Γκούφι. Η εικόνα από μακριά των κίτρινων parka σε διάταξη φάλαγγας είχε ενδιαφέρον, αλλά προχωρούσαν τόσο αργά που μάλλον θα εκνευριζόμουν με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, οπότε καλώς απείχα. Αντιθέτως, η αποβίβαση στο νησί ήταν καταπληκτική εμπειρία: για πρώτη φορά είδαμε αυτό που μας είχαν περιγράψει ως «λεωφόρους πιγκουίνουν», δηλαδή διαμορφωμένα ανοίγματα στο χιόνι που χρησιμοποιούν οι πιγκουίνοι για να κατέβουν μέχρι την παραλία (και να ψάξουν τα ποθητά βότσαλα), στα οποία καμιά φορά βρισκόντουσαν πρόσωπο με πρόσωπο (εντάξει, ράμφος με ράμφος) με τους πιγκουίνους που ερχόντουσαν από την αντθετη κατεύθυνση και είτε έπιαναν κουβέντα («τι λέει μάγκα; Παίζει κανά βότσαλο της προκοπής;», «Άστα αδερφέ, πίκρα, πάμε να πηδήξουμε καμιά πιγκουίνα καλύτερα να ξεχαστούμε») ή τσακώνονταν («Κάνε στην μπαντα ρε να περάσω, έχω προτεραιότητα!», «Χου μωρή σαλούφα που θες και προτεραιότητα»). Λίγο πιο κάτω ο πορωμένος νεαρός γερμανός γεωλόγος προσπαθούσε να εξηγήσει σε κάποιους συνεπιβάτες το πόσο συγκλονιστικό ήταν το ότι βρήκε λειχήνες στο νησί, σε μια ήπειρο που το γκαζόν είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Μάταια, οι περισσότεροι είχαν αποβλακωθεί με τους πιγκουίνους και τα καμώματά τους. Τρομερό το νησί, από τα κορυφαία σημεία τους ταξιδιού, χωρίς αμφιβολία.
Επιστρέψαμε στο πλοίο κατενθουσιασμένοι, κάναμε την απαραίτητη απολύμανση και σερβιριστήκαμε δείπνο νωρίτερα από το κανονικό αυτή τη φορά διότι το βραδάκι είχε... camping στην Ανταρκτική. δραστηριότητα θα λάμβανε χώρα απέναντι από το Cumerville Island, όπου κατά την αποβίβαση διαπιστώσαμε πόσο μαλακό ήταν το χιόνι: με το που έβαζες το πόδι σου μέσα, έφτανε μέχρι το γόνατο, το οποίο δυσκόλευε απίστευτα το περπάτημα, ειδικά για μένα που κουβαλούσα εκτός από το δικό μου sleeping bag κι όλο τον εξοπλισμό της γιαγιάς Natividad, που παρότι έπεσε με τα μούτρα στο χιόνι τέσσερις φορές δεν τα παράτησε και συνέχισε να μουρμουράει ότι δεν κατανοεί πώς γίνεται οι διοργανωτές να μη μιλάνε Ισπανικά όταν η κρουαζιέρα ξεκινάει από την Αργεντινή.
Λοιπόν εγώ όταν λέμε camping καταλαβαίνω ότι οι συμμετέχοντες κοιμούνται σε σκηνές. Πριτς! Αποδείχθηκε ότι θα χρησιμοποιούσαμε τους ειδικούς υπνόσακους που μας έδωσαν (που ουσιαστικά ήταν ένας υπνόσακος μέσα σε άλλον) πάνω στο χιόνι. Επίσης είχαν στήσει δυο «τουαλέτες» μέσα στο χιόνι, μια για κάθε φύλο αν κι επειδή δεν τις χρησιμοποίησα δεν μπορώ να σας πω και πολλά, υποθέτω πως ήταν κάποιο είδος μικρού κοντέινερ με κάποια βάση υποτυπώδους τουαλέτας... στο χιόνι. Ο καθένας επέλεγε, εντός του συγκεκριμένου χώρου που είχαν οριοθετήσει οι υπεύθυνοι με σημαιάκια, το πού θα έβαζε τον υπνόσακό του, προσέχοντας πάντα ώστε το κεφάλι να βρίσκεται σε ελαφρώς υψηλότερο σημείο από το υπόλοιπο σώμα... κι αυτό ήταν.
Επέλεξα λοιπόν κι εγώ ένα σημείο με τη γιαγιά Nati κι αρχίσαμε να βολευόμαστε. Στις τουαλέτες σχηματίστηκε μια ουρά 20 ατόμων, παραδίπλα ένας σεβάσμιος κύριος τυλίχτηκε στον υπνόσακό του και διάβαζε το βιβλίο του σε τάμπλετ (στην Ανταρκτική αυτό παρακαλώ) και σιγά-σιγά όλοι άρχισαν να μπαίνουν στους υπνόσακούς τους, καθώς απέμεναν μόλις 45 λεπτά για την ώρα κοινής ησυχίας. Κρύο δεν έκανε καθόλου, αφού ο υπνόσακος του υπνόσακου και τα τρία layers που φορόύσα ήταν υπεραρκετά, κι αποφάσισα να έχω το κεφάλι μου εκτός υπνόσακου. Έπιασα κουβέντα με την αργεντινογιαγιά που με ευχαρίστησε πολλές φορές που τη βοήθησα, πολύ ευγνώμων η κυρία Natividad, τη ζήλεψα που στα 81 της κάνει τέτοιες τρέλες, εγώ στην ηλικία της ούτε στο περίπτερο για υπόθετο δε θα μπορώ να πηγαίνω.
Οι ήχοι της φύσης δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Πού και πού ακουγόταν κανένας όγκος χιονιού να πέφτει στο νερό, αλλά τίποτε το συγκλονιστικό κι έχω την αίσθηση πως τα 60 άτομα που επέλεξαν να κάνουν το camping ήταν μάλλον μεγάλος αριθμός. Η όλη διάθεση ήταν σε ατμόσφαιρα πενταήμερης, αλλά η αίσθηση ότι κάνεις κάτι διαφορετικό (μου στοίχισε 250$ η διαφορετικότητα, να τα λέμε αυτά) με έκανε να μη μετανιώνω. Άλλωστε είπαμε, στη ζωή μετανιώνουμε μόνο αυτά που ΔΕΝ κάναμε.
Έβαλα λοιπόν το parka μου για μαξιλάρι κι αποκοιμήθηκα, νιώθοντας ζέστη και βλέποντας ολίγα αστέρια, γιατί είχε συννεφιά. Η ιδέα να μη βάλω το κεφάλι μου μέσα στον υπνόσακο, όπως έκαναν οι περισσότεροι, αποδείχθηκε πανηλίθια. Στις 2.45 το πρωί ξύπνησα επειδή... το έστρωσε στο πρόσωπό μου. Είχε αρχίσει να χιονίζει και μάλιστα χοντρά. Κοίταξα δίπλα μου τη γιαγιά, που κοιμόταν μια χαρά μέσα στον υπνόσακό της, όπως και οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους. Μ’ έπιασε ένας στιγμιαίος πανικός διότι αν έμπαινε χιόνι στις μπότες, το parka ή το σακίδιο που είχα τη μηχανή μου, θα την είχα κάτσει για διαφορετικούς λόγους σε κάθε περίπτωση, αλλά τα έφτιαξα στα γρήγορα. Καλύφθηκα και προσπάθησα να κοιμηθώ, αλλά στις 4 ξανασηκώθηκα, ανήσυχος πάλι ότι δε βρω το παντελόνι μου στεγνό αλλά χιονισμένο για να το βάλω. Τελικά φόρεσα τα ρούχα μου κι αποφάσισα μέχρι το εγερτήριο που ήταν στις 6 να κάνω ό,τι κάνω όταν δεν μπορώ να κοιμηθώ: περπάτησα ατέρμονα, βλέποντας τους πάντες να είναι καλυμένους από χιόνι (ορισμένοι είχαν καλυφθεί ολόκληροι και δε φαινόταν πού υπήρχε υπνόσακος και πού όχι), ενώ κάποιοι ελάχιστοι είχαν ξυπνήσει κι είχαν πιάσει την κουβεντούλα χαμηλόφωνα. Σοβαρό σκοτάδι δεν υπάρχει ποτέ στην Ανταρκτική οπότε περπάτησα κατά μήκος της όχθης του νησιού. Δυο πιγκουίνοι μπροστά μου έκαναν βουτιές με καταπληκτική χάρη, ενώ στο βάθος αχνά φαινόταν το πλοίο. Όταν σήμανε εγερτήριο επέστρεψα στον υπνόσακό μου για να μαζέψω τα πράγματά μου. Τρόμαξα να βρω τα γυαλιά μου που ήταν καλυμμένα από χιόνι και τη... Νάτι που ξεπρόβαλλε με τον υπνόσακό της μέσα από ένα λοφίσκο χιονιού. «Είμαι πολύ ευτυχισμένη», είπε. «Σε ευχαριστώ πολύ αγόρι μου, αν δεν είχα κάποιον να μιλάει Ισπανικά δε θα το είχα τολμήσει, ο Θεός να σε έχει καλά!», είπε κι άρχισε να φτιάχνει τα πράγματά της, με αργές αλλά σταθερές κινήσεις.