taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 59: Tachupal
Και βρεθήκαμε τελικώς στην πλατεία Tachupal Tole, στην οποία βρισκόταν το μαγαζί που είχαμε βρει για πρωϊνό. Στο κέντρο της πλατείας βρίσκεται ο ναός Dattatreya, ο οποίος κατασκευάστηκε το 1427, χρησιμοποιώντας (υποτίθεται τουλάχιστον) ξυλεία από ένα μόνο μεγάλο δέντρο. Ο ναός αυτός, που γλύτωσε το σεισμό, είναι αφιερωμένος στη θεότητα Dattatreya, που περιέργως συνδυάζει στοιχεία του Vishnu, του Brahma και του Shiva.






Το μαγαζί για το πρωινό έχει καλή θέση πάνω στην πλατεία, έχει καλή θέα προς αυτή, και όμορφο εσωτερικό, αλλά τα ωραία κάπου εκεί σταματάνε. Μάλλον το έχει η πόλη, αν εξαιρέσεις το γιαούρτι juju dhau, τα υπόλοιπα φαγητά της είναι χάλια
.







Στην απέναντι πλευρά της πλατείας, βρίσκεται ένας διώροφος ναός του 17ου αιώνα για το Bhimshen, το θεό του εμπορίου, όπου κάποτε στο ισόγειό του μαζεύονταν έμποροι. Πίσω του, βρίσκεται μια ακόμα δεξαμενή, η Bhimsen Pokhari.




Και πιο δίπλα, το Peacock Guesthouse και το εστιατόριο Mayur στεγάζονται σε ένα πολύ όμορφο ιστορικό κτήριο, με εντυπωσιακά ξυλόγλυπτα:




Πίσω από μια γωνία στην άκρη της πλατείας, το κτήριο που σήμερα στεγάζει το μουσείο ξυλογλυπτικής, είχε μεγάλες ζημιές στο σεισμό, τμήμα του ολόκληρο κατέρρευσε, αλλά ευτυχώς το κομμάτι του που φιλοξενεί το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο όλης της πόλης, το παράθυρο με το παγώνι (peacock window) έμεινε άθικτο. Λίγα μέτρα πιο πέρα, ο ίδιος τοίχος γκρεμίστηκε. Πρόκειται για ένα ξυλόγλυπτο παράθυρο από το 15ο αιώνα, που θεωρείται το πιο λεπτοδουλεμένο σκαλιστό παράθυρο σε όλο το Νεπάλ.



Αλλά και τα άλλα παράθυρα του κτηρίου δεν είναι άσχημα:

Η άλλη πλευρά του κτηρίου είναι έτσι:

Και βρεθήκαμε τελικώς στην πλατεία Tachupal Tole, στην οποία βρισκόταν το μαγαζί που είχαμε βρει για πρωϊνό. Στο κέντρο της πλατείας βρίσκεται ο ναός Dattatreya, ο οποίος κατασκευάστηκε το 1427, χρησιμοποιώντας (υποτίθεται τουλάχιστον) ξυλεία από ένα μόνο μεγάλο δέντρο. Ο ναός αυτός, που γλύτωσε το σεισμό, είναι αφιερωμένος στη θεότητα Dattatreya, που περιέργως συνδυάζει στοιχεία του Vishnu, του Brahma και του Shiva.






Το μαγαζί για το πρωινό έχει καλή θέση πάνω στην πλατεία, έχει καλή θέα προς αυτή, και όμορφο εσωτερικό, αλλά τα ωραία κάπου εκεί σταματάνε. Μάλλον το έχει η πόλη, αν εξαιρέσεις το γιαούρτι juju dhau, τα υπόλοιπα φαγητά της είναι χάλια







Στην απέναντι πλευρά της πλατείας, βρίσκεται ένας διώροφος ναός του 17ου αιώνα για το Bhimshen, το θεό του εμπορίου, όπου κάποτε στο ισόγειό του μαζεύονταν έμποροι. Πίσω του, βρίσκεται μια ακόμα δεξαμενή, η Bhimsen Pokhari.




Και πιο δίπλα, το Peacock Guesthouse και το εστιατόριο Mayur στεγάζονται σε ένα πολύ όμορφο ιστορικό κτήριο, με εντυπωσιακά ξυλόγλυπτα:




Πίσω από μια γωνία στην άκρη της πλατείας, το κτήριο που σήμερα στεγάζει το μουσείο ξυλογλυπτικής, είχε μεγάλες ζημιές στο σεισμό, τμήμα του ολόκληρο κατέρρευσε, αλλά ευτυχώς το κομμάτι του που φιλοξενεί το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο όλης της πόλης, το παράθυρο με το παγώνι (peacock window) έμεινε άθικτο. Λίγα μέτρα πιο πέρα, ο ίδιος τοίχος γκρεμίστηκε. Πρόκειται για ένα ξυλόγλυπτο παράθυρο από το 15ο αιώνα, που θεωρείται το πιο λεπτοδουλεμένο σκαλιστό παράθυρο σε όλο το Νεπάλ.



Αλλά και τα άλλα παράθυρα του κτηρίου δεν είναι άσχημα:

Η άλλη πλευρά του κτηρίου είναι έτσι:

Last edited: