taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 23: Dzong
Η πρώτη μας στάση είναι στο μεγάλο Dzong του Thimphu (Trashi Chhoe Dzong). Τα Dzong σήμερα πια δεν έχουν αμυντική χρησιμότητα, αλλά τόσο θρησκευτικά όσο και διοικητικά έχουν σημαντικό ρόλο. Σήμερα, το Dzong στεγάζει την αίθουσα του θρόνου, το γραφείο του βασιλιά, και τα υπουργεία εσωτερικών και οικονομικών. Το παλάτι δεν είναι εδώ, αλλά είναι μόνο ένας χώρος κατοικίας του Βασιλιά, και δεν είναι ούτε ιδιαίτερα μεγαλοπρεπές ούτε επιδεικτικά πολυτελές.
Είναι ουσιαστικά το διοικητικό κέντρο της χώρας, και ως εκ τούτου ο χώρος είναι γεμάτος κόσμο τις εργάσιμες ώρες τις καθημερινές, και δεν επιτρέπονται τουριστικές επισκέψεις τις ώρες αυτές. Είμαστε όμως τυχεροί που σήμερα είναι Κυριακή και οι διοικητικές του λειτουργίες αργούν, οπότε η επίσκεψή μας στις 12:30 το μεσημέρι είναι εφικτή.
Το πρώτο Dzong στο Thimphu χτίστηκε το 1216, σε ένα λόφο πιο πάνω από την πόλη. Είχε αμυντικό καθαρά χαρακτήρα και ήταν και πολύ μικρό, οπότε το 1641 ο Zhabdrung ζήτησε να φτιαχτεί ένα μεγαλύτερο, κάτω στην κοιλάδα, για να χωράει και μοναχούς και διοικητικούς. Το παλιό Dzong καταστράφηκε τελικά το 1771 από μια πυρκαγιά, και οι δραστηριότητες του μεταφέρθηκαν στο νέο. Και το νέο όμως είχε πυρκαγιές, τρείς φορές μάλιστα μετά το 1866.
Εξωτερικά μοιάζει με κλασσικό φρούριο:








Την είσοδο, εκτός από τους φύλακες και τα metal detectors, τη φυλάνε και οι εικόνες από τέσσερις βασιλιάδες και μερικούς αγίους:




Το εσωτερικό του Dzong χαρακτηρίζεται από μια μεγάλη αυλή (dochey), που ακόμα και σήμερα χρησιμοποιείται τελετουργικά για τα θρησκευτικά φεστιβάλ, ένα μοναστήρι που κανονικά θα μπορούσαμε να μπούμε να το δούμε αλλά σήμερα είναι κλειστό, ένα πενταώροφο πύργο (utse), διάφορους χώρους γραφείων και τα δωμάτια των μοναχών και των αξιωματούχων που ζουν εκεί. Στη μεγάλη κεντρική αυλή είχε γίνει και η στέψη του πέμπτου βασιλιά, πριν από λίγα χρόνια. Πιο πέρα, υπάρχει και μια δεύτερη αυλή, αντίστοιχου μεγέθους, που προορίζεται για διοικητική αυστηρά χρήση και είναι off-limits για τους επισκέπτες.
Ο πύργος (utse) είχε μεγάλες ζημιές στο σεισμό του 1897, και ανακατασκευάστηκε, ενώ όλο το Dzong εκτός από το utse και το μοναστήρι ανακατασκευάστηκε πάλι το 1962, όταν η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε εδώ. Η όλη κατασκευή έγινε με παραδοσιακές τεχνικές, χωρίς καρφιά, και χωρίς αρχιτεκτονικά σχέδια.














Πήραμε το δρόμο της επιστροφής στο αυτοκίνητο. Το παλάτι βρίσκεται δίπλα στο ρέμα της πόλης, και στην απέναντι ακριβώς πλευρά βρίσκεται το κοινοβούλιο της χώρας, αλλά και αρκετά σπίτια:





Πετύχαμε και αλλαγή φρουράς στη σημαία:




Συνεχίσαμε για τον επόμενο προορισμό, που ήταν ένα εστιατόριο για το πρώτο γεύμα μας στο Μπουτάν. Έξω από το εστιατόριο γνωρίσαμε και τις μπλε παπαρούνες των Ιμαλαΐων, το εθνικό λουλούδι του Μπουτάν.




Εκεί κοντά, σε μια βουνοπλαγιά στα όρια της πόλης, βρίσκεται και το Motithang Takin Preserve, ένας «ζωολογικός κήπος» για το Takin, το εθνικό ζώο του Μπουτάν, και μια ευκαιρία για φωτογραφίες της πρωτεύουσας από ψηλά:



Πριν κάποια χρόνια ο τέταρτος βασιλιάς έκρινε πως ένας ζωολογικός κήπος δεν ταίριαζε με την οικολογική συνείδηση του Μπουτάν, και αποφάσισε να τον κλείσει. Απελευθέρωσε λοιπόν τα ζώα, τα οποία όμως ήταν τόσο εξημερωμένα που δεν έφευγαν στο δάσος αλλά κυκλοφορούσαν στους δρόμους πόλης, ψάχνοντας εκεί για τροφή. Μόνη λύση ήταν να τα ξανακλείσουν στα κλουβιά…
Η πρώτη μας στάση είναι στο μεγάλο Dzong του Thimphu (Trashi Chhoe Dzong). Τα Dzong σήμερα πια δεν έχουν αμυντική χρησιμότητα, αλλά τόσο θρησκευτικά όσο και διοικητικά έχουν σημαντικό ρόλο. Σήμερα, το Dzong στεγάζει την αίθουσα του θρόνου, το γραφείο του βασιλιά, και τα υπουργεία εσωτερικών και οικονομικών. Το παλάτι δεν είναι εδώ, αλλά είναι μόνο ένας χώρος κατοικίας του Βασιλιά, και δεν είναι ούτε ιδιαίτερα μεγαλοπρεπές ούτε επιδεικτικά πολυτελές.
Είναι ουσιαστικά το διοικητικό κέντρο της χώρας, και ως εκ τούτου ο χώρος είναι γεμάτος κόσμο τις εργάσιμες ώρες τις καθημερινές, και δεν επιτρέπονται τουριστικές επισκέψεις τις ώρες αυτές. Είμαστε όμως τυχεροί που σήμερα είναι Κυριακή και οι διοικητικές του λειτουργίες αργούν, οπότε η επίσκεψή μας στις 12:30 το μεσημέρι είναι εφικτή.
Το πρώτο Dzong στο Thimphu χτίστηκε το 1216, σε ένα λόφο πιο πάνω από την πόλη. Είχε αμυντικό καθαρά χαρακτήρα και ήταν και πολύ μικρό, οπότε το 1641 ο Zhabdrung ζήτησε να φτιαχτεί ένα μεγαλύτερο, κάτω στην κοιλάδα, για να χωράει και μοναχούς και διοικητικούς. Το παλιό Dzong καταστράφηκε τελικά το 1771 από μια πυρκαγιά, και οι δραστηριότητες του μεταφέρθηκαν στο νέο. Και το νέο όμως είχε πυρκαγιές, τρείς φορές μάλιστα μετά το 1866.
Εξωτερικά μοιάζει με κλασσικό φρούριο:








Την είσοδο, εκτός από τους φύλακες και τα metal detectors, τη φυλάνε και οι εικόνες από τέσσερις βασιλιάδες και μερικούς αγίους:




Το εσωτερικό του Dzong χαρακτηρίζεται από μια μεγάλη αυλή (dochey), που ακόμα και σήμερα χρησιμοποιείται τελετουργικά για τα θρησκευτικά φεστιβάλ, ένα μοναστήρι που κανονικά θα μπορούσαμε να μπούμε να το δούμε αλλά σήμερα είναι κλειστό, ένα πενταώροφο πύργο (utse), διάφορους χώρους γραφείων και τα δωμάτια των μοναχών και των αξιωματούχων που ζουν εκεί. Στη μεγάλη κεντρική αυλή είχε γίνει και η στέψη του πέμπτου βασιλιά, πριν από λίγα χρόνια. Πιο πέρα, υπάρχει και μια δεύτερη αυλή, αντίστοιχου μεγέθους, που προορίζεται για διοικητική αυστηρά χρήση και είναι off-limits για τους επισκέπτες.
Ο πύργος (utse) είχε μεγάλες ζημιές στο σεισμό του 1897, και ανακατασκευάστηκε, ενώ όλο το Dzong εκτός από το utse και το μοναστήρι ανακατασκευάστηκε πάλι το 1962, όταν η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε εδώ. Η όλη κατασκευή έγινε με παραδοσιακές τεχνικές, χωρίς καρφιά, και χωρίς αρχιτεκτονικά σχέδια.














Πήραμε το δρόμο της επιστροφής στο αυτοκίνητο. Το παλάτι βρίσκεται δίπλα στο ρέμα της πόλης, και στην απέναντι ακριβώς πλευρά βρίσκεται το κοινοβούλιο της χώρας, αλλά και αρκετά σπίτια:





Πετύχαμε και αλλαγή φρουράς στη σημαία:




Συνεχίσαμε για τον επόμενο προορισμό, που ήταν ένα εστιατόριο για το πρώτο γεύμα μας στο Μπουτάν. Έξω από το εστιατόριο γνωρίσαμε και τις μπλε παπαρούνες των Ιμαλαΐων, το εθνικό λουλούδι του Μπουτάν.




Εκεί κοντά, σε μια βουνοπλαγιά στα όρια της πόλης, βρίσκεται και το Motithang Takin Preserve, ένας «ζωολογικός κήπος» για το Takin, το εθνικό ζώο του Μπουτάν, και μια ευκαιρία για φωτογραφίες της πρωτεύουσας από ψηλά:



Πριν κάποια χρόνια ο τέταρτος βασιλιάς έκρινε πως ένας ζωολογικός κήπος δεν ταίριαζε με την οικολογική συνείδηση του Μπουτάν, και αποφάσισε να τον κλείσει. Απελευθέρωσε λοιπόν τα ζώα, τα οποία όμως ήταν τόσο εξημερωμένα που δεν έφευγαν στο δάσος αλλά κυκλοφορούσαν στους δρόμους πόλης, ψάχνοντας εκεί για τροφή. Μόνη λύση ήταν να τα ξανακλείσουν στα κλουβιά…
Last edited: