taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 55: Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
Ο ναός του Pasupatinath, έχει το ίδιο όνομα με το μεγάλο ναό που πήγαμε το πρωί, και είναι και ρεπλίκα του. Χρονολογείται από το 1475, και είναι ο παλιότερος ναός στην πλατεία. Οι δοκοί του φέρουν ερωτικό διάκοσμο, όπως οι περισσότεροι ναοί, αλλά αυτός ένα παραπάνω.






Κι εδώ, η κολώνα με το άγαλμα του βασιλιά κοιτάζει το παλάτι. Αυτή εδώ μάλιστα δεν έπαθε καμία ζημιά στο σεισμό.

Η χρυσή πύλη, στολισμένη με κάποια από τα καλύτερα μεταλλουργήματα σε όλο το Νεπάλ, είναι η κεντρική είσοδος για ότι έχει απομείνει από το παλάτι της πλατείας. Το παλάτι ήταν κάποτε τεράστιο. Είχε, λέγεται, 99 εσωτερικές αυλές. Ελάχιστες όμως απέμειναν από το σεισμό του 1934, και αρκετοί ακόμα τοίχοι έπεσαν στο σεισμό του 2015.


Εδώ υπάρχει κι ο ναός του Taleju από το 1553, που είναι από τους ιερότερους στο Bhaktapur αλλά είναι μόνο για Ινδουιστές. Δυστυχώς, το μόνο κομμάτι από το εσωτερικό του που είναι επισκέψιμο, είναι το Naga Pokhari, μια δεξαμενή νερού του 17ου αιώνα που βυθιζόταν τελετουργικά το είδωλο του θεού Taleju. Γύρω από τη δεξαμενή, μια πέτρινη κόμπρα και κάμποσα ακόμα φίδια φυλάνε το νερό, που χύνεται από μια όμορφη βρύση (dhara).

Τα κτίρια εδώ στηρίζονται προς το παρόν αναμένοντας επισκευή.

Επιστρέψαμε στην πλατεία, όπου ο ναός Chyasilin Mandap δίνει το θετικότερο μήνυμα, καθώς είναι το πρώτο από τα θύματα (σε όρους μνημείων) του σεισμού που έχει αναστηλωθεί.

Είπαμε να τσιμπήσουμε κάτι πριν πάμε στη σημερινή απογευματινή εκδήλωση της πρωτοχρονιάς, και το προτεινόμενο από το Lonely Planet “Palace Restaurant”, που προσφέρει και πανοραμική θέα στην πλατεία, φάνηκε καλή επιλογή. Η θέα καλή ήτανε, αλλά η διεύθυνση έχει αλλάξει και το φαγητό ήταν μετριότατο (και το Νεπαλέζικο, και το δυτικό του @kalspiros). Πέρασε και μια μπάντα από την πλατεία όσο καθόμασταν…





Για επιδόρπιο, πήρα και λίγο juju dhau, ένα γιαούρτι πάρα πολύ πλούσιο και κρεμώδες που είναι το παραδοσιακό γλυκό στην πόλη αυτή. Δεν ξετρελάθηκα, ήταν πολύ λιπαρό για τα γούστα μου και μου το έφεραν και με μπόλικη ζάχαρη.
Φάγαμε, και ξεκινήσαμε για την πλατεία Khalna Tole, στα νότια της πόλης, που λαμβάνει χώρα η εκδήλωση. Είχαμε αρκετό δρόμο να κάνουμε ως εκεί. Περάσαμε πρώτα από την πλατεία Taumandi Tole:







Εκτός από το πανύψηλο Nyatapola, στην πλατεία επίσης βρίσκεται κι ο ναός Bhairabnath. Ο ναός αρχικά είχε ένα μόνο όροφο, αλλά το 1717 ο βασιλιάς εγκατέστησε κι ένα ακόμα. Ο τρίτος προστέθηκε στην ανακατασκευή του, μετά το σεισμό του 1934. Ο άγιος του ναού είναι αυτός που γιορτάζει σήμερα, και τα κειμήλιά του (ένα άρμα) έχουν μεταφερθεί στην πλατεία που κατευθυνόμαστε - δε θα τα δούμε όμως, συμμετέχουν μόνο στο αυριανό πρόγραμμα..


Συνεχίσαμε το δρόμο προς το χώρο της εκδήλωσης.


Ο ναός του Pasupatinath, έχει το ίδιο όνομα με το μεγάλο ναό που πήγαμε το πρωί, και είναι και ρεπλίκα του. Χρονολογείται από το 1475, και είναι ο παλιότερος ναός στην πλατεία. Οι δοκοί του φέρουν ερωτικό διάκοσμο, όπως οι περισσότεροι ναοί, αλλά αυτός ένα παραπάνω.






Κι εδώ, η κολώνα με το άγαλμα του βασιλιά κοιτάζει το παλάτι. Αυτή εδώ μάλιστα δεν έπαθε καμία ζημιά στο σεισμό.

Η χρυσή πύλη, στολισμένη με κάποια από τα καλύτερα μεταλλουργήματα σε όλο το Νεπάλ, είναι η κεντρική είσοδος για ότι έχει απομείνει από το παλάτι της πλατείας. Το παλάτι ήταν κάποτε τεράστιο. Είχε, λέγεται, 99 εσωτερικές αυλές. Ελάχιστες όμως απέμειναν από το σεισμό του 1934, και αρκετοί ακόμα τοίχοι έπεσαν στο σεισμό του 2015.


Εδώ υπάρχει κι ο ναός του Taleju από το 1553, που είναι από τους ιερότερους στο Bhaktapur αλλά είναι μόνο για Ινδουιστές. Δυστυχώς, το μόνο κομμάτι από το εσωτερικό του που είναι επισκέψιμο, είναι το Naga Pokhari, μια δεξαμενή νερού του 17ου αιώνα που βυθιζόταν τελετουργικά το είδωλο του θεού Taleju. Γύρω από τη δεξαμενή, μια πέτρινη κόμπρα και κάμποσα ακόμα φίδια φυλάνε το νερό, που χύνεται από μια όμορφη βρύση (dhara).

Τα κτίρια εδώ στηρίζονται προς το παρόν αναμένοντας επισκευή.

Επιστρέψαμε στην πλατεία, όπου ο ναός Chyasilin Mandap δίνει το θετικότερο μήνυμα, καθώς είναι το πρώτο από τα θύματα (σε όρους μνημείων) του σεισμού που έχει αναστηλωθεί.

Είπαμε να τσιμπήσουμε κάτι πριν πάμε στη σημερινή απογευματινή εκδήλωση της πρωτοχρονιάς, και το προτεινόμενο από το Lonely Planet “Palace Restaurant”, που προσφέρει και πανοραμική θέα στην πλατεία, φάνηκε καλή επιλογή. Η θέα καλή ήτανε, αλλά η διεύθυνση έχει αλλάξει και το φαγητό ήταν μετριότατο (και το Νεπαλέζικο, και το δυτικό του @kalspiros). Πέρασε και μια μπάντα από την πλατεία όσο καθόμασταν…





Για επιδόρπιο, πήρα και λίγο juju dhau, ένα γιαούρτι πάρα πολύ πλούσιο και κρεμώδες που είναι το παραδοσιακό γλυκό στην πόλη αυτή. Δεν ξετρελάθηκα, ήταν πολύ λιπαρό για τα γούστα μου και μου το έφεραν και με μπόλικη ζάχαρη.
Φάγαμε, και ξεκινήσαμε για την πλατεία Khalna Tole, στα νότια της πόλης, που λαμβάνει χώρα η εκδήλωση. Είχαμε αρκετό δρόμο να κάνουμε ως εκεί. Περάσαμε πρώτα από την πλατεία Taumandi Tole:







Εκτός από το πανύψηλο Nyatapola, στην πλατεία επίσης βρίσκεται κι ο ναός Bhairabnath. Ο ναός αρχικά είχε ένα μόνο όροφο, αλλά το 1717 ο βασιλιάς εγκατέστησε κι ένα ακόμα. Ο τρίτος προστέθηκε στην ανακατασκευή του, μετά το σεισμό του 1934. Ο άγιος του ναού είναι αυτός που γιορτάζει σήμερα, και τα κειμήλιά του (ένα άρμα) έχουν μεταφερθεί στην πλατεία που κατευθυνόμαστε - δε θα τα δούμε όμως, συμμετέχουν μόνο στο αυριανό πρόγραμμα..


Συνεχίσαμε το δρόμο προς το χώρο της εκδήλωσης.


Last edited: