taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 52: Boudhha
Η επόμενη στάση μας ήταν στη μεγάλη στούπα Bodhnath. Η απόσταση είναι μικρή, 1.8 χιλιόμετρα σε ευθεία γραμμή από τα σκαλιά ως την είσοδο της στούπας, αλλά αφού είχαμε το αυτοκίνητο το εκμεταλλευτήκαμε. Ίσως και να μην ήταν η καλύτερη ιδέα, καθώς η περιοχή κοντά στη στούπα έχει ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση, και το παρκάρισμα δεν είναι εύκολο. Τελικά αφήσαμε το αυτοκίνητο και τον οδηγό μας σε ένα parking, και συνεχίσαμε με τα πόδια κάπου 300 μέτρα.
Εγώ είχα ξαναπάει στη στούπα, επί τροχάδην την πρώτη μέρα, αλλά ο @kalspiros είχε μείνει απ’ έξω λόγω ενός απρόοπτου που είχε, κι ο Α. δεν είχε πάει, οπότε κι εγώ ξαναπήγα. Σας έχω γράψει για την ιστορία της στούπας, που είναι η μεγαλύτερη στην Ασία, στο κεφάλαιο 14. Βγάλαμε τα εισιτήριά μας και μπήκαμε.

Ο δυνατός ήλιος και η ζέστη έχουν κρατήσει σήμερα τα πλήθη μακριά. Έχει κόσμο, αλλά δεν γίνεται χαμός.









Δυνατοί ήχοι από Θιβετιανές τρομπέτες (dungchen) μας παρέσυραν στο εσωτερικό του μοναστηριού Guru Lhakhang Gompa (κατά λέξη, Μοναστήρι του ναού του Γκουρού), πάνω στην περίμετρο γύρω από τη Στούπα. Εκεί, βρίσκεται σε εξέλιξη προσευχή, εξ ου και οι μουσικές. Κάποιοι τουρίστες έχουν πιάσει στασίδι δίπλα στους μοναχούς και απολαμβάνουν.
Το μοναστήρι είναι της σχολής Nyingma, του Guru Rinpoche, αλλά το κοσμεί και μια μεγάλη φωτογραφία του Δαλάι Λάμα. Ούτε λόγος φυσικά για φωτογραφίες στο εσωτερικό, ωστόσο ερμηνεύω όπως θέλω τον κανόνα για φωτογραφίες από έξω προς τα μέσα
.









Επιστρέφοντας στην πλατεία, ένας τύπος ταΐζει τα περιστέρια με αλλόκοτο τρόπο…



Η επόμενη στάση μας ήταν στη μεγάλη στούπα Bodhnath. Η απόσταση είναι μικρή, 1.8 χιλιόμετρα σε ευθεία γραμμή από τα σκαλιά ως την είσοδο της στούπας, αλλά αφού είχαμε το αυτοκίνητο το εκμεταλλευτήκαμε. Ίσως και να μην ήταν η καλύτερη ιδέα, καθώς η περιοχή κοντά στη στούπα έχει ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση, και το παρκάρισμα δεν είναι εύκολο. Τελικά αφήσαμε το αυτοκίνητο και τον οδηγό μας σε ένα parking, και συνεχίσαμε με τα πόδια κάπου 300 μέτρα.
Εγώ είχα ξαναπάει στη στούπα, επί τροχάδην την πρώτη μέρα, αλλά ο @kalspiros είχε μείνει απ’ έξω λόγω ενός απρόοπτου που είχε, κι ο Α. δεν είχε πάει, οπότε κι εγώ ξαναπήγα. Σας έχω γράψει για την ιστορία της στούπας, που είναι η μεγαλύτερη στην Ασία, στο κεφάλαιο 14. Βγάλαμε τα εισιτήριά μας και μπήκαμε.

Ο δυνατός ήλιος και η ζέστη έχουν κρατήσει σήμερα τα πλήθη μακριά. Έχει κόσμο, αλλά δεν γίνεται χαμός.









Δυνατοί ήχοι από Θιβετιανές τρομπέτες (dungchen) μας παρέσυραν στο εσωτερικό του μοναστηριού Guru Lhakhang Gompa (κατά λέξη, Μοναστήρι του ναού του Γκουρού), πάνω στην περίμετρο γύρω από τη Στούπα. Εκεί, βρίσκεται σε εξέλιξη προσευχή, εξ ου και οι μουσικές. Κάποιοι τουρίστες έχουν πιάσει στασίδι δίπλα στους μοναχούς και απολαμβάνουν.
Το μοναστήρι είναι της σχολής Nyingma, του Guru Rinpoche, αλλά το κοσμεί και μια μεγάλη φωτογραφία του Δαλάι Λάμα. Ούτε λόγος φυσικά για φωτογραφίες στο εσωτερικό, ωστόσο ερμηνεύω όπως θέλω τον κανόνα για φωτογραφίες από έξω προς τα μέσα









Επιστρέφοντας στην πλατεία, ένας τύπος ταΐζει τα περιστέρια με αλλόκοτο τρόπο…



Last edited: