taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 74: Sera
Επόμενή μας στάση, το μοναστήρι Sera, που βρίσκεται στα βόρεια της πόλης. Το μοναστήρι αυτό, εκτός από το κεντρικό του σύμπλεγμα κτηρίων, με τρία κολλέγια, έχει και την πνευματική ευθύνη για 19 ακόμη ερημητήρια διάσπαρτα στην περιοχή, μεταξύ τους και για τέσσερα γυναικεία μοναστήρια. Το κυρίως μοναστήρι ιδρύθηκε το 1419 από τον Jamchen Chojey, ένα μαθητή του Tsongkhapa.
Το μοναστήρι υπέστη πολύ μεγάλες ζημιές το 1959, τόσο στα κτήριά του, όσο και σε ανθρώπους, με εκατοντάδες μοναχούς να έχουν σκοτωθεί από τους Κινέζους. Αυτό βέβαια κτύπησε καμπανάκι σε όσους επέζησαν, με αποτέλεσμα 3000 μοναχοί να ζουν σήμερα στο εξόριστο Sera, στην Ινδία. Εδώ ζουν πλέον περί τους 300 μοναχούς μόνο, από τους 5000-7000 που έμεναν στο μοναστήρι το 1959.
Εκεί που το Drepung φημιζόταν για τους λόγιους του, το Sera φημιζόταν για τους μαχητές μοναχούς του, που εξασκούσαν τις πολεμικές τέχνες. Αυτό, φυσικά, οι Κινέζοι δεν το άφησαν να συνεχιστεί, παρότι οι Πολεμικές Τέχνες είναι κυρίως Κινεζική παράδοση, και θα αποτελούσαν ισχυρό πολιτιστικό δεσμό.
Παρκάραμε έξω από την είσοδο, πήραμε τα δωρεάν εισιτήρια μας, περάσαμε από τους ανιχνευτές και μπήκαμε στο εσωτερικό.





Ο Danny μας εξήγησε τα του μοναστηριού, και προχωρήσαμε σιγά σιγά προς το εσωτερικό. Άκουσα κάποια στιγμή να μιλάνε Ελληνικά, και χαιρέτισα μια παρέα Έλληνες, που είχαν έρθει ως μικρό γκρουπάκι στη Λάσα, και σέρνανε μπόλικο φωτογραφικό (ή ό,τι) εξοπλισμό. Τους ίδιους τους ξαναπέτυχα το ίδιο απόγευμα στο κέντρο της Λάσα. Αν με διαβάζετε, χαιρετισμούς!
Συνεχίσαμε προς μια αίθουσα όπου φυλάσσονται τα μεγάλα mandala του μοναστηριού. Δεν απαγορεύεται η φωτογράφηση, αλλά χρεώνεται, οπότε οι φωτογραφίες που βλέπετε είναι τραβηγμένες στα κρυφά. Τα παρακάτω mandala είναι κατασκευασμένα από χρωματισμένη άμμο, και πολλή υπομονή, και για προφανείς λόγους είναι τοποθετημένα πίσω από γυάλινο προστατευτικό.




Και προχωρήσαμε βαθύτερα στο μοναστήρι.





Μετά από μισή ώρα ξενάγηση, ήρθε η ώρα για το θέαμα. Τόσο στο Drepung όσο κι εδώ, τα απογεύματα στην κεντρική αυλή εξελίσσεται το καθιερωμένο debate ανάμεσα στους μοναχούς, αλλά εδώ στο Sera είναι πιο γνωστό και πιο μεγάλο, καθώς η παράδοση του μοναστηριού συνδυάζει τη συζήτηση με χειρονομίες (πάλι καλά γιατί αν ήταν μόνο συζήτηση, τα Θιβετιανά μου δεν επαρκούν…). To debate είναι μέρος της μαθησιακής διαδικασίας για τους νεαρούς μοναχούς, που αποτελούν και την πλειοψηφία στην αυλή, αλλά συμμετέχουν και έμπειροι μοναχοί.
To debate ανάμεσα στους μοναχούς εξελίσσεται παρουσία των δασκάλων τους, με πολύ αυστηρούς διαδικαστικούς κανόνες για τον εξεταζόμενο που υπεραμύνεται μιας θέσης και τον εξεταστή. Η παράδοση αυτών των debates ανάγεται στην αρχαία «Ινδουιστική Ορθοδοξία» της Ινδίας, και η πρακτική αυτή μεταδόθηκε και στη Βουδιστική ορθοδοξία του Θιβέτ τον όγδοο αιώνα. Ο αμυνόμενος έχει το βάρος της απόδειξης των θέσεών του, για το θέμα της συζήτησης, η οποία ξεκινά με μια επίκληση στο Manjushri που απαγγέλεται σε δυνατό και λεπτό τόνο. Ο αμυνόμενος και ο εξεταστής έχουν πολύ καθορισμένους ρόλους. Ο εξεταστής οφείλει να παρουσιάσει ευκρινώς το θέμα (σε οποιοδήποτε θέμα σχετικό με την πίστη), και ο αμυνόμενος πρέπει να απαντήσει μέσα σε περιορισμένο χρόνο. Το debate κλείνει με συγκεκριμένες απαντήσεις όπως «Δέχομαι», «η λογική δεν αποδείχθηκε», «δε με έπεισες». Πολλές φορές οι ερωτήσεις είναι παραπλανητικές, ενώ αν ο αμυνόμενος ξεπεράσει το χρόνο, υπάρχει χλευασμός. Πάντως διαιτητής δεν υπάρχει.
Έχετε 20 λεπτά, παραμείνετε περιφερειακά της αυλής, και κλείστε τις φωτογραφικές σας, μόνο κινητά επιστρέπονται, μας λέει ο Danny. Ε, και το κάναμε.















Μέχρι να μαζευτούμε, έκανα μια γρήγορη βόλτα στα πέριξ.





Επόμενή μας στάση, το μοναστήρι Sera, που βρίσκεται στα βόρεια της πόλης. Το μοναστήρι αυτό, εκτός από το κεντρικό του σύμπλεγμα κτηρίων, με τρία κολλέγια, έχει και την πνευματική ευθύνη για 19 ακόμη ερημητήρια διάσπαρτα στην περιοχή, μεταξύ τους και για τέσσερα γυναικεία μοναστήρια. Το κυρίως μοναστήρι ιδρύθηκε το 1419 από τον Jamchen Chojey, ένα μαθητή του Tsongkhapa.
Το μοναστήρι υπέστη πολύ μεγάλες ζημιές το 1959, τόσο στα κτήριά του, όσο και σε ανθρώπους, με εκατοντάδες μοναχούς να έχουν σκοτωθεί από τους Κινέζους. Αυτό βέβαια κτύπησε καμπανάκι σε όσους επέζησαν, με αποτέλεσμα 3000 μοναχοί να ζουν σήμερα στο εξόριστο Sera, στην Ινδία. Εδώ ζουν πλέον περί τους 300 μοναχούς μόνο, από τους 5000-7000 που έμεναν στο μοναστήρι το 1959.
Εκεί που το Drepung φημιζόταν για τους λόγιους του, το Sera φημιζόταν για τους μαχητές μοναχούς του, που εξασκούσαν τις πολεμικές τέχνες. Αυτό, φυσικά, οι Κινέζοι δεν το άφησαν να συνεχιστεί, παρότι οι Πολεμικές Τέχνες είναι κυρίως Κινεζική παράδοση, και θα αποτελούσαν ισχυρό πολιτιστικό δεσμό.
Παρκάραμε έξω από την είσοδο, πήραμε τα δωρεάν εισιτήρια μας, περάσαμε από τους ανιχνευτές και μπήκαμε στο εσωτερικό.





Ο Danny μας εξήγησε τα του μοναστηριού, και προχωρήσαμε σιγά σιγά προς το εσωτερικό. Άκουσα κάποια στιγμή να μιλάνε Ελληνικά, και χαιρέτισα μια παρέα Έλληνες, που είχαν έρθει ως μικρό γκρουπάκι στη Λάσα, και σέρνανε μπόλικο φωτογραφικό (ή ό,τι) εξοπλισμό. Τους ίδιους τους ξαναπέτυχα το ίδιο απόγευμα στο κέντρο της Λάσα. Αν με διαβάζετε, χαιρετισμούς!
Συνεχίσαμε προς μια αίθουσα όπου φυλάσσονται τα μεγάλα mandala του μοναστηριού. Δεν απαγορεύεται η φωτογράφηση, αλλά χρεώνεται, οπότε οι φωτογραφίες που βλέπετε είναι τραβηγμένες στα κρυφά. Τα παρακάτω mandala είναι κατασκευασμένα από χρωματισμένη άμμο, και πολλή υπομονή, και για προφανείς λόγους είναι τοποθετημένα πίσω από γυάλινο προστατευτικό.




Και προχωρήσαμε βαθύτερα στο μοναστήρι.





Μετά από μισή ώρα ξενάγηση, ήρθε η ώρα για το θέαμα. Τόσο στο Drepung όσο κι εδώ, τα απογεύματα στην κεντρική αυλή εξελίσσεται το καθιερωμένο debate ανάμεσα στους μοναχούς, αλλά εδώ στο Sera είναι πιο γνωστό και πιο μεγάλο, καθώς η παράδοση του μοναστηριού συνδυάζει τη συζήτηση με χειρονομίες (πάλι καλά γιατί αν ήταν μόνο συζήτηση, τα Θιβετιανά μου δεν επαρκούν…). To debate είναι μέρος της μαθησιακής διαδικασίας για τους νεαρούς μοναχούς, που αποτελούν και την πλειοψηφία στην αυλή, αλλά συμμετέχουν και έμπειροι μοναχοί.
To debate ανάμεσα στους μοναχούς εξελίσσεται παρουσία των δασκάλων τους, με πολύ αυστηρούς διαδικαστικούς κανόνες για τον εξεταζόμενο που υπεραμύνεται μιας θέσης και τον εξεταστή. Η παράδοση αυτών των debates ανάγεται στην αρχαία «Ινδουιστική Ορθοδοξία» της Ινδίας, και η πρακτική αυτή μεταδόθηκε και στη Βουδιστική ορθοδοξία του Θιβέτ τον όγδοο αιώνα. Ο αμυνόμενος έχει το βάρος της απόδειξης των θέσεών του, για το θέμα της συζήτησης, η οποία ξεκινά με μια επίκληση στο Manjushri που απαγγέλεται σε δυνατό και λεπτό τόνο. Ο αμυνόμενος και ο εξεταστής έχουν πολύ καθορισμένους ρόλους. Ο εξεταστής οφείλει να παρουσιάσει ευκρινώς το θέμα (σε οποιοδήποτε θέμα σχετικό με την πίστη), και ο αμυνόμενος πρέπει να απαντήσει μέσα σε περιορισμένο χρόνο. Το debate κλείνει με συγκεκριμένες απαντήσεις όπως «Δέχομαι», «η λογική δεν αποδείχθηκε», «δε με έπεισες». Πολλές φορές οι ερωτήσεις είναι παραπλανητικές, ενώ αν ο αμυνόμενος ξεπεράσει το χρόνο, υπάρχει χλευασμός. Πάντως διαιτητής δεν υπάρχει.
Έχετε 20 λεπτά, παραμείνετε περιφερειακά της αυλής, και κλείστε τις φωτογραφικές σας, μόνο κινητά επιστρέπονται, μας λέει ο Danny. Ε, και το κάναμε.















Μέχρι να μαζευτούμε, έκανα μια γρήγορη βόλτα στα πέριξ.





Last edited: