taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 91: Ο δρόμος για την έξοδο
Η Παρασκευή 20/4/2019 ξημέρωσε με κάποια καθυστέρηση, γιατί είμαστε αρκετά δυτικά μεν αλλά σε ώρα Πεκίνου δε, οπότε και ξημερώνει και νυκτώνει αργά. Πήραμε το πρωινό μας, κι όσο φορτώναμε τα πράγματα στο αυτοκίνητο, παρατηρήσαμε και την ανατολή του ηλίου στο Έβερεστ.








Η αναχώρηση των γκρουπ προς Κατμαντού από το Έβερεστ παλιότερα γινόταν αρκετά πιο αργά, γιατί και τα σύνορα ήταν πιο κοντά. Η συνθήκη του 2012 προβλέπει έξι συνοριακά περάσματα ανάμεσα στην Κίνα και στο Νεπάλ, τρία ανοικτά για όλους τους ταξιδιώτες και τρία για τοπικό εμπόριο μόνο, αλλά από τα έξι περάσματα, μόνο ένα είχε ανοίξει ως το 2015, το πέρασμα από το Zhangmu της Κίνας στο Kodari του Νεπάλ. Αυτό ήταν αρκετά κοντά τόσο στο Έβερεστ όσο και στο Κατμαντού, και η διαδρομή γινόταν εύκολα αυθημερόν και με αρκετό χρόνο να περισσεύει. Δυστυχώς το πέρασμα αυτό έκλεισε με το σεισμό του 2015, καθώς αρκετά κομμάτια δρόμου στη Νεπαλέζικη πλευρά μπλόκαραν από κατολισθήσεις, και δε φαίνεται να πρόκειται να ξανανοίξει σύντομα.
Το 2017 άνοιξε ένα νέο πέρασμα, προβλεπόμενο κι αυτό στη συμφωνία, ανάμεσα στο Gyirong της Κίνας και το Rasuwa στο Νεπάλ, που είναι σήμερα το μόνο από τα σύνορα των δυο χωρών που επιτρέπει και διέλευση ξένων. Υπάρχει κι ένα σύνορο ακόμα ανοικτό, στο δυτικό άκρο του Νεπάλ, αλλά μόνο για τοπικό εμπόριο κάποιες μέρες το χρόνο. Το πρόβλημα με το καινούργιο σύνορο, είναι ότι είναι αρκετά πιο μακριά, με αποτέλεσμα να πρέπει να κάνουμε μια διανυκτέρευση ακόμα σε Κινεζικό έδαφος κοντά στα σύνορα, πριν το περάσουμε. Αλλά κι ότι ο δρόμος από κει ως το Κατμαντού είναι σε ΠΟΛΥ κακά χάλια, με αποτέλεσμα να χρειάζονται 8-9 ώρες για μια διαδρομή 90 χιλιομέτρων, που θα μας πάρει όλη την επόμενη μέρα σχεδόν. Τουλάχιστον, η διαδρομή αυτή είναι αρκετά όμορφη, και στις δυο πλευρές των βουνών.
Επειδή λοιπόν το βράδυ θα διανυκτερεύσουμε κοντά στα σύνορα, χρειαζόμαστε και πάλι στρατιωτικές άδειες, που σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε αρκετά νωρίς στο μέρος όπου εκδίδονται, και άρα πρέπει να ξεκινήσουμε νωρίς...
Ξεκινήσαμε λοιπόν.







Περάσαμε και πάλι από το σημείο που είχαμε σταματήσει και την προηγούμενη μέρα. Αυτή τη φορά δεν υπήρχε ούτε συννεφάκι στο Έβερεστ. Δε σταματήσαμε όμως ακριβώς στο ίδιο σημείο, αλλά σε ένα οργανωμένο παρατηρητήριο λίγο πιο πάνω.








Κρεμάσαμε και κάτι σημαίες προσευχής που είχαν προμηθευτεί η Μαρία κι ο Σεργκέι.




Και αποχαιρετήσαμε το Έβερεστ. Συνεχίσαμε την πορεία μας ξανά προς την εθνική οδό 318.




Κάπου εκεί, παρότι η ώρα ήταν ακόμα 11 παρά, σταματήσαμε για μεσημεριανό, καθώς δεν θα συναντούσαμε τίποτε άλλο ως το βράδυ. Κάτι τσίμπησα, παρέα με καφέ. Και ξανά-ξεκινήσαμε. Εν τω μεταξύ έπρεπε να λύσουμε και το θέμα της μετάβασής μας στο Νεπάλ, από τα σύνορα ως το Κατμαντού. Υπάρχουν δυο τρόποι να το κάνει κανείς. Με ένα υπεραστικό λεωφορείο, σε ένα δεκάωρο με άπειρο στριμωξίδι και κακές αναρτήσεις στις άπειρες λακκούβες, αλλά με λογικό κόστος, ή με τζιπ, που ζητάει $230 το όχημα, και το κανονίζεις να σε περιμένει στα σύνορα. Εμείς, τα έξι άτομα δηλαδή που θα συνεχίζαμε για Κατμαντού (ο Luis κι ο Daniel θα έμεναν για λίγες μέρες στο εθνικό πάρκο που βρίσκεται αμέσως μετά τα σύνορα), αποφασίσαμε να κλείσουμε δυο τζίπ, με συνολική τιμή $450, πληρωτέα σε δολάρια ΗΠΑ, δηλαδή $75 το άτομο, από ένα συνεργάτη του γραφείου μας, με το Danny να κάνει όλες τις συνεννοήσεις. Μπορεί επιτόπου να πετυχαίναμε και καλύτερη τιμή, αλλά όταν βρίσκεσαι σε μια εκδρομή που έτσι κι αλλιώς κόστισε από €1000 και άνω (€850 είχα δώσει μόνο στο πρακτορείο…), τα $5 που μπορεί να γλυτώναμε δεν ήταν και το σωτήριο ποσό, και η σιγουριά ότι κάποιος σε περιμένει κάτι αξίζει. Οι αναφορές στο internet πάντως αυτά τα ποσά αναφέρουν.



Στρίψαμε στην Εθνική οδό Χ214, και συνεχίσαμε.

Η Παρασκευή 20/4/2019 ξημέρωσε με κάποια καθυστέρηση, γιατί είμαστε αρκετά δυτικά μεν αλλά σε ώρα Πεκίνου δε, οπότε και ξημερώνει και νυκτώνει αργά. Πήραμε το πρωινό μας, κι όσο φορτώναμε τα πράγματα στο αυτοκίνητο, παρατηρήσαμε και την ανατολή του ηλίου στο Έβερεστ.








Η αναχώρηση των γκρουπ προς Κατμαντού από το Έβερεστ παλιότερα γινόταν αρκετά πιο αργά, γιατί και τα σύνορα ήταν πιο κοντά. Η συνθήκη του 2012 προβλέπει έξι συνοριακά περάσματα ανάμεσα στην Κίνα και στο Νεπάλ, τρία ανοικτά για όλους τους ταξιδιώτες και τρία για τοπικό εμπόριο μόνο, αλλά από τα έξι περάσματα, μόνο ένα είχε ανοίξει ως το 2015, το πέρασμα από το Zhangmu της Κίνας στο Kodari του Νεπάλ. Αυτό ήταν αρκετά κοντά τόσο στο Έβερεστ όσο και στο Κατμαντού, και η διαδρομή γινόταν εύκολα αυθημερόν και με αρκετό χρόνο να περισσεύει. Δυστυχώς το πέρασμα αυτό έκλεισε με το σεισμό του 2015, καθώς αρκετά κομμάτια δρόμου στη Νεπαλέζικη πλευρά μπλόκαραν από κατολισθήσεις, και δε φαίνεται να πρόκειται να ξανανοίξει σύντομα.
Το 2017 άνοιξε ένα νέο πέρασμα, προβλεπόμενο κι αυτό στη συμφωνία, ανάμεσα στο Gyirong της Κίνας και το Rasuwa στο Νεπάλ, που είναι σήμερα το μόνο από τα σύνορα των δυο χωρών που επιτρέπει και διέλευση ξένων. Υπάρχει κι ένα σύνορο ακόμα ανοικτό, στο δυτικό άκρο του Νεπάλ, αλλά μόνο για τοπικό εμπόριο κάποιες μέρες το χρόνο. Το πρόβλημα με το καινούργιο σύνορο, είναι ότι είναι αρκετά πιο μακριά, με αποτέλεσμα να πρέπει να κάνουμε μια διανυκτέρευση ακόμα σε Κινεζικό έδαφος κοντά στα σύνορα, πριν το περάσουμε. Αλλά κι ότι ο δρόμος από κει ως το Κατμαντού είναι σε ΠΟΛΥ κακά χάλια, με αποτέλεσμα να χρειάζονται 8-9 ώρες για μια διαδρομή 90 χιλιομέτρων, που θα μας πάρει όλη την επόμενη μέρα σχεδόν. Τουλάχιστον, η διαδρομή αυτή είναι αρκετά όμορφη, και στις δυο πλευρές των βουνών.
Επειδή λοιπόν το βράδυ θα διανυκτερεύσουμε κοντά στα σύνορα, χρειαζόμαστε και πάλι στρατιωτικές άδειες, που σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε αρκετά νωρίς στο μέρος όπου εκδίδονται, και άρα πρέπει να ξεκινήσουμε νωρίς...

Ξεκινήσαμε λοιπόν.







Περάσαμε και πάλι από το σημείο που είχαμε σταματήσει και την προηγούμενη μέρα. Αυτή τη φορά δεν υπήρχε ούτε συννεφάκι στο Έβερεστ. Δε σταματήσαμε όμως ακριβώς στο ίδιο σημείο, αλλά σε ένα οργανωμένο παρατηρητήριο λίγο πιο πάνω.








Κρεμάσαμε και κάτι σημαίες προσευχής που είχαν προμηθευτεί η Μαρία κι ο Σεργκέι.




Και αποχαιρετήσαμε το Έβερεστ. Συνεχίσαμε την πορεία μας ξανά προς την εθνική οδό 318.




Κάπου εκεί, παρότι η ώρα ήταν ακόμα 11 παρά, σταματήσαμε για μεσημεριανό, καθώς δεν θα συναντούσαμε τίποτε άλλο ως το βράδυ. Κάτι τσίμπησα, παρέα με καφέ. Και ξανά-ξεκινήσαμε. Εν τω μεταξύ έπρεπε να λύσουμε και το θέμα της μετάβασής μας στο Νεπάλ, από τα σύνορα ως το Κατμαντού. Υπάρχουν δυο τρόποι να το κάνει κανείς. Με ένα υπεραστικό λεωφορείο, σε ένα δεκάωρο με άπειρο στριμωξίδι και κακές αναρτήσεις στις άπειρες λακκούβες, αλλά με λογικό κόστος, ή με τζιπ, που ζητάει $230 το όχημα, και το κανονίζεις να σε περιμένει στα σύνορα. Εμείς, τα έξι άτομα δηλαδή που θα συνεχίζαμε για Κατμαντού (ο Luis κι ο Daniel θα έμεναν για λίγες μέρες στο εθνικό πάρκο που βρίσκεται αμέσως μετά τα σύνορα), αποφασίσαμε να κλείσουμε δυο τζίπ, με συνολική τιμή $450, πληρωτέα σε δολάρια ΗΠΑ, δηλαδή $75 το άτομο, από ένα συνεργάτη του γραφείου μας, με το Danny να κάνει όλες τις συνεννοήσεις. Μπορεί επιτόπου να πετυχαίναμε και καλύτερη τιμή, αλλά όταν βρίσκεσαι σε μια εκδρομή που έτσι κι αλλιώς κόστισε από €1000 και άνω (€850 είχα δώσει μόνο στο πρακτορείο…), τα $5 που μπορεί να γλυτώναμε δεν ήταν και το σωτήριο ποσό, και η σιγουριά ότι κάποιος σε περιμένει κάτι αξίζει. Οι αναφορές στο internet πάντως αυτά τα ποσά αναφέρουν.



Στρίψαμε στην Εθνική οδό Χ214, και συνεχίσαμε.

Last edited: