taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 9: Κέντρο παλιάς πόλης
Η πλατεία Asan Tole είναι κυριολεκτικά κέντρο διερχομένων. Είναι σταυροδρόμι 6 δρόμων, και σα να μη φτάνει αυτό είναι εκεί και ένα σωρό έμποροι που πουλάνε… τα πάντα. Υπάρχει κι ένα κιόσκι της αστυνομίας (μη μου πείτε ότι δεν το αναγνωρίζετε…) και διάφοροι ναοί, με κυριότερο αυτό της Annapurna, που είναι η θεότητα της Αφθονίας (κι έχει δώσει το όνομά της και στο ομώνυμο βουνό).







Police my friend...


Συνέχισα ακόμα πιο κάτω, δίπλα από ένα ξύλινο οκταγωνικό ναό του Krishna με εντυπωσιακά ξυλόγλυπτα, ως το ναό Seto Machhendranath, που είναι ταυτόχρονα ιερός και για τους Βουδιστές και για τους Ινδουιστές, αλλά δυστυχώς κλειστός για επισκευές.





Βγαίνοντας από το ναό, υπάρχει ένα εντυπωσιακό τριώροφο κατασκεύασμα, το Lunchun Lunbun Ajima, και διάφοροι μικρότεροι ναοί και καταστήματα.


Ακολουθεί η πλατεία Indra Chowk, με έναν ακόμη ξύλινο ναό (Mahadev) κι ένα πέτρινο ναό για τη Shiva. Στην πλατεία όμως, κυριαρχεί το Akash Bhairab Temple, από το μπαλκόνι του οποίου πετάγονται τέσσερα μπρούτζινα λιοντάρια.





Προχωρώντας λίγο ακόμη, ακολούθησα τις οδηγίες του Lonely Planet για να μπω σε μια αυλή από μια κρυφή είσοδο. Πρόκειται για την αυλή του Itum Bahal. Τα Bahal είναι βουδιστικές μοναστικές αυλές, κι αυτή εδώ είναι η μεγαλύτερη στην παλιά πόλη. Είναι όαση ηρεμίας σε σχέση με τους δρόμους λίγα μέτρα πιο πέρα, και παρέχει πρόσβαση σε ένα ακόμα bahal, το Kichandra Bahal, που είναι το παλιότερο στην πόλη, από το 1381. Δυστυχώς κάποια εκδήλωση με παιδάκια γινόταν στο χώρο, και δεν εισέβαλα.




Ο ναός Nara Devi είναι αφιερωμένος στη θεά Kali, τη θεότητα των καταστροφών. Κάθε 12 χρόνια, μια χορευτική τελετή γίνεται έξω από το ναό, προς τιμήν της θεότητας, η οποία προστατεύει από τις φυσικές καταστροφές, όπως τους σεισμούς….



Και η χορευτική πλατφόρμα (ή η άκρη της, σωστότερα):

Λίγο πιο κάτω, μετά από ένα εντυπωσιακό ξύλινο παράθυρο, έφτασα σε μια ακόμα εσωτερική αυλή με βουδιστική στούπα, στην οποία κυριαρχεί η είσοδος στο Yatkha Bahal, ένα ακόμα βουδιστικό bahal. Η (κλειστή) είσοδος έχει ξυλόγλυπτα που χρονολογούνται από το 12ο ή το 13ο αιώνα.











Επιστρέφοντας στον κεντρικό δρόμο, ένας ναός στη θεά της μητρότητας διακοσμείται από εξάκτινο αστέρι (μοιάζει με αυτό που έχουμε μάθει να αναγνωρίζουμε ως «άστρο του Δαυίδ» στη δύση).





Η πλατεία Asan Tole είναι κυριολεκτικά κέντρο διερχομένων. Είναι σταυροδρόμι 6 δρόμων, και σα να μη φτάνει αυτό είναι εκεί και ένα σωρό έμποροι που πουλάνε… τα πάντα. Υπάρχει κι ένα κιόσκι της αστυνομίας (μη μου πείτε ότι δεν το αναγνωρίζετε…) και διάφοροι ναοί, με κυριότερο αυτό της Annapurna, που είναι η θεότητα της Αφθονίας (κι έχει δώσει το όνομά της και στο ομώνυμο βουνό).







Police my friend...


Συνέχισα ακόμα πιο κάτω, δίπλα από ένα ξύλινο οκταγωνικό ναό του Krishna με εντυπωσιακά ξυλόγλυπτα, ως το ναό Seto Machhendranath, που είναι ταυτόχρονα ιερός και για τους Βουδιστές και για τους Ινδουιστές, αλλά δυστυχώς κλειστός για επισκευές.





Βγαίνοντας από το ναό, υπάρχει ένα εντυπωσιακό τριώροφο κατασκεύασμα, το Lunchun Lunbun Ajima, και διάφοροι μικρότεροι ναοί και καταστήματα.


Ακολουθεί η πλατεία Indra Chowk, με έναν ακόμη ξύλινο ναό (Mahadev) κι ένα πέτρινο ναό για τη Shiva. Στην πλατεία όμως, κυριαρχεί το Akash Bhairab Temple, από το μπαλκόνι του οποίου πετάγονται τέσσερα μπρούτζινα λιοντάρια.





Προχωρώντας λίγο ακόμη, ακολούθησα τις οδηγίες του Lonely Planet για να μπω σε μια αυλή από μια κρυφή είσοδο. Πρόκειται για την αυλή του Itum Bahal. Τα Bahal είναι βουδιστικές μοναστικές αυλές, κι αυτή εδώ είναι η μεγαλύτερη στην παλιά πόλη. Είναι όαση ηρεμίας σε σχέση με τους δρόμους λίγα μέτρα πιο πέρα, και παρέχει πρόσβαση σε ένα ακόμα bahal, το Kichandra Bahal, που είναι το παλιότερο στην πόλη, από το 1381. Δυστυχώς κάποια εκδήλωση με παιδάκια γινόταν στο χώρο, και δεν εισέβαλα.




Ο ναός Nara Devi είναι αφιερωμένος στη θεά Kali, τη θεότητα των καταστροφών. Κάθε 12 χρόνια, μια χορευτική τελετή γίνεται έξω από το ναό, προς τιμήν της θεότητας, η οποία προστατεύει από τις φυσικές καταστροφές, όπως τους σεισμούς….



Και η χορευτική πλατφόρμα (ή η άκρη της, σωστότερα):

Λίγο πιο κάτω, μετά από ένα εντυπωσιακό ξύλινο παράθυρο, έφτασα σε μια ακόμα εσωτερική αυλή με βουδιστική στούπα, στην οποία κυριαρχεί η είσοδος στο Yatkha Bahal, ένα ακόμα βουδιστικό bahal. Η (κλειστή) είσοδος έχει ξυλόγλυπτα που χρονολογούνται από το 12ο ή το 13ο αιώνα.











Επιστρέφοντας στον κεντρικό δρόμο, ένας ναός στη θεά της μητρότητας διακοσμείται από εξάκτινο αστέρι (μοιάζει με αυτό που έχουμε μάθει να αναγνωρίζουμε ως «άστρο του Δαυίδ» στη δύση).





Last edited: