taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 12: Νότια παλιά Πόλη
Κάπου εκεί, η κούραση άρχισε να με καταβάλλει. Πήγα στην καφετέρια που είχαμε ραντεβού με τον @kalspiros λίγο νωρίτερα από το ραντεβού, είχε τελειώσει κι αυτός λίγο νωρίτερα, οπότε πήρα ένα καφέ, και συνεχίσαμε μαζί τις βόλτες, αυτή τη φορά στην περιοχή νότια της πλατείας, που είχε περισσότερες ζημιές στο μεγάλο σεισμό.
Η περιοχή αυτή ήταν η παλιότερη στο Κατμαντού, καθώς εδώ βρισκόταν οι οικισμοί Yambu και Yangala, αλλά δεν ήταν τόσο μεγαλοπρεπής όσο η υπόλοιπη παλιά πόλη. Είχε και τις πιο μεγάλες ζημιές από το σεισμό, αλλά έχει προχωρήσει κάπως η ανοικοδόμηση της.
Προτού προλάβουμε να ξεκινήσουμε, όμως, πέσαμε πάνω σε μια πομπή. Έμοιαζε για κάποιο χαρμόσυνο γεγονός, αλλά δε μπορώ να ξέω περισσότερα.



Περάσαμε δίπλα από το Suryamukhi Mahadev Temple, μια στούπα στη μέση του δρόμου, και αρκετά πρόσφατα ανακατασκευασμένα κτήρια.




Παλιότερα, την ανυπαρξία δικτύου ύδρευσης στην πόλη υποκαθιστούσαν τα hiti, μεγάλες βρύσες και γούρνες με νερό σε κάθε γειτονιά της πόλης, που στις «καλές» γειτονιές είχαν και διάκοσμο. Τέτοιο είναι κι αυτό εδώ:

Δίπλα του, ο ναός στο θεό Bhimsen, του εμπορίου και των επιχειρήσεων, με ενδιαφέροντα διάκοσμο:


Συνεχίζοντας νότια, βγαίνουμε σιγά σιγά από τους εμπορικούς δρόμους, και μπαίνουμε σε γειτονιές:


Αυτό απέμεινε από το ναό Jaisi Deval του 17ου αιώνα…



Ο ναός Ram Chandra είναι αφιερωμένος στο Ram, μια μετενσάρκωση του Vishnu που είναι και ο κεντρικός ήρωας στο επικό ινδουιστικό ποίημα Ramayana.


Ακολουθεί μια αυλή, του Tukan Bahal, με μια μεγάλη στούπα στο κέντρο. Παρά τις ζημιές από το σεισμό, παραμένει εντυπωσιακή.


Και μετά έπονται διάφοροι μικρότεροι ναοί και αυλές:




















Ως την πλατεία Lagan, όπου διάφοροι πωλητές συγκεντρώνονται γύρω από το ναό Machhendranath:





Κάπου εκεί, η κούραση άρχισε να με καταβάλλει. Πήγα στην καφετέρια που είχαμε ραντεβού με τον @kalspiros λίγο νωρίτερα από το ραντεβού, είχε τελειώσει κι αυτός λίγο νωρίτερα, οπότε πήρα ένα καφέ, και συνεχίσαμε μαζί τις βόλτες, αυτή τη φορά στην περιοχή νότια της πλατείας, που είχε περισσότερες ζημιές στο μεγάλο σεισμό.
Η περιοχή αυτή ήταν η παλιότερη στο Κατμαντού, καθώς εδώ βρισκόταν οι οικισμοί Yambu και Yangala, αλλά δεν ήταν τόσο μεγαλοπρεπής όσο η υπόλοιπη παλιά πόλη. Είχε και τις πιο μεγάλες ζημιές από το σεισμό, αλλά έχει προχωρήσει κάπως η ανοικοδόμηση της.
Προτού προλάβουμε να ξεκινήσουμε, όμως, πέσαμε πάνω σε μια πομπή. Έμοιαζε για κάποιο χαρμόσυνο γεγονός, αλλά δε μπορώ να ξέω περισσότερα.







Παλιότερα, την ανυπαρξία δικτύου ύδρευσης στην πόλη υποκαθιστούσαν τα hiti, μεγάλες βρύσες και γούρνες με νερό σε κάθε γειτονιά της πόλης, που στις «καλές» γειτονιές είχαν και διάκοσμο. Τέτοιο είναι κι αυτό εδώ:

Δίπλα του, ο ναός στο θεό Bhimsen, του εμπορίου και των επιχειρήσεων, με ενδιαφέροντα διάκοσμο:


Συνεχίζοντας νότια, βγαίνουμε σιγά σιγά από τους εμπορικούς δρόμους, και μπαίνουμε σε γειτονιές:


Αυτό απέμεινε από το ναό Jaisi Deval του 17ου αιώνα…



Ο ναός Ram Chandra είναι αφιερωμένος στο Ram, μια μετενσάρκωση του Vishnu που είναι και ο κεντρικός ήρωας στο επικό ινδουιστικό ποίημα Ramayana.


Ακολουθεί μια αυλή, του Tukan Bahal, με μια μεγάλη στούπα στο κέντρο. Παρά τις ζημιές από το σεισμό, παραμένει εντυπωσιακή.


Και μετά έπονται διάφοροι μικρότεροι ναοί και αυλές:




















Ως την πλατεία Lagan, όπου διάφοροι πωλητές συγκεντρώνονται γύρω από το ναό Machhendranath:





Last edited: