taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 53: Bhaktapur
Επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο, και ξεκινήσαμε για τον τελικό μας προορισμό, το Bhaktapur. Το ξενοδοχείο που είχαμε κλείσει βρισκόταν στο κέντρο της παλιάς πόλης, στη ζώνη ελεγχόμενου εισιτηρίου, γι’ αυτό και μπαίνοντας με το αυτοκίνητο σταματήσαμε στον έλεγχο και βγάλαμε και εισιτήρια. Έπρεπε να τους ζητήσουμε πολυήμερα εισιτήρια (το ίδιο εισιτήριο είναι, στην ίδια τιμή, αλλά με κάποιες σφραγίδες παραπάνω), αλλά το ξεχάσαμε. Ευτυχώς την επόμενη μέρα, μία φορά μόνο μας τα έλεγξαν, και όταν εξηγήσαμε τι έγινε μας άφησαν και περάσαμε «χαριστικά».
Το Bhaktapur βρίσκεται κάπου 15 χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο του Κατμαντού, με το διεθνές αεροδρόμιο να βρίσκεται ανάμεσά τους, κάπου στα μισά της απόστασης. Δε θα επιστρέφαμε λοιπόν στο Κατμαντού, θα φεύγαμε απευθείας από κει.
Η πόλη αυτή ήταν η έδρα του τρίτου από τα τρία μεγάλα βασίλεια της κοιλάδας, και θεωρούνταν η πιο καλά διατηρημένη από τις τρεις πόλεις. Δυστυχώς δεν ισχύει πια το ίδιο, μετά τον καταστροφικό σεισμό του 2015 – αν και πολλά παραδοσιακά κτήρια γκρεμίστηκαν, η πόλη διατηρεί το χρώμα της χάρις σε αρκετά κτήρια που σώθηκαν. Δεν ισχύει το ίδιο όμως για τα μεγάλα μνημεία της, στην πλατεία Durbar, αρκετά από τα οποία δεν άντεξαν. Θα περάσουν χρόνια, αν όχι δεκαετίες, μέχρι η πόλη να ανακάμψει, και μπορεί να μην έχει την ίδια εικόνα, καθώς οι κάτοικοι πλέον προσπαθούν να κατασκευάζουν αντισεισμικά κτήρια, από μπετόν και σίδερο. Σήμερα έχει γύρω στους 65.000 κατοίκους.
Η πόλη δεν έχει μόνο μια μεγάλη πλατεία γεμάτη μνημεία και ναούς, αλλά τρείς. Αρχικά, από το 12ο αιώνα δηλαδή, το κέντρο της πόλης ήταν γύρω από την πλατεία Tachupal Tole. Στη συνέχεια, σταδιακά από το 14ο ως το 16ο αιώνα, το βασίλειο της Bhaktapur έγινε το ισχυρότερο από τα τρία βασίλεια της κοιλάδας, και μια νέα δημόσια πλατεία κατασκευάστηκε, μαζί με ένα νέο παλάτι: Η πλατεία Durbar (παλατιού), στο άλλο άκρο του κέντρου της πόλης. Στις αρχές του 18ου αιώνα διαμορφώθηκε και μια τρίτη πλατεία κοντά στη Durbar, η Taumadhi Tole, μέσα σε μια έκρηξη των κατασκευών ναών. Στην αιχμή της, η πόλη είχε φτάσει να διαθέτει 172 ναούς και μοναστήρια, 72 δεξαμενές νερού, 172 ξενώνες προσκυνητών και 152 πηγάδια.
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο. Ξεφορτώσαμε τα πράγματα, τα πήγαμε στο ξενοδοχείο, αλλά ο ξενοδόχος έκανε νόημα στον οδηγό μας να περιμένει. Το όμορφο και φτηνό ξενοδοχείο δίπλα στην πλατεία Durbar, ήταν βλέπετε απλά κράχτης. Ο ξενοδόχος μας ενημέρωσε ότι δεν έχει άλλα δωμάτια, και θα μας βάλει στο δεύτερό του ξενοδοχείο, λίγο πιο έξω, το οποίο είναι και πιο φτηνό. Ο Α. τον ενημέρωσε ότι έχει κλείσει και για δεύτερο βράδυ μόνος του και δε θέλει να αλλάξει δωμάτιο, και κατέληξε να μένει εκεί. Εγώ κι ο @kalspiros, που θα μέναμε ένα βράδυ μόνο, πήγαμε τελικά στο άλλο. Ξαναφορτώσαμε τα πράγματα στο αυτοκίνητο, και ακολουθήσαμε το παπάκι του ξενοδόχου του άλλου ξενοδοχείου, που μας πήγε ως εκεί.
Δεν ήμασταν και πολύ μακριά τελικά, οπότε μικρό το κακό. Το νέο μας ξενοδοχείο λέγεται Bhaktapur Inn. Τα δωμάτια ήταν άχρωμα τσιμεντένια, αλλά μικρό το κακό επίσης, πληρώναμε τουλάχιστον πολύ λίγα. Το πρόβλημα ήταν ότι τα παράθυρα του δωματίου μου ήταν ανοικτά, και κάτω από το παράθυρο υπήρχε μια δεξαμενή με λιμνάζοντα νερά. Τις συνέπειες αυτού, θα τις διαπίστωνα το βράδυ, που το μισό το πέρασα κυνηγώντας κουνούπια στο δωμάτιο…
Ξεκινήσαμε με τα πόδια για να συναντήσουμε και πάλι τον Α. που έμεινε στο άλλο ξενοδοχείο. Ο δρόμος μας είχε αυτή την εικόνα:



Όσο περιμέναμε τον Α. να ετοιμαστεί, ο ξενοδόχος μας κάλεσε να μας κεράσει καφεδάκι στο roof garden του, που έχει θέα. Δε μπορώ να πω ότι ξετρελάθηκα ούτε από τον καφέ ούτε από τη θέα, αλλά εντάξει, εκτίμησα τη χειρονομία.

Μαζευτήκαμε και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στο Bhaktapur. Μόνο μία από τις εκδηλώσεις της πρωτοχρονιάς θα μπορέσουμε να δούμε σήμερα, κι αυτή ξεκινάει στις 17:00, οπότε έχουμε κάποιες ώρες για να δούμε ένα μέρος από την πόλη. Τα υπόλοιπα αύριο.
Η πρώτη στάση έπρεπε να είναι ένα ATM, οπότε βρήκαμε ένα στο Google Maps, και ξεκινήσαμε κατευθυνόμενοι προς τα εκεί. Είδαμε ένα ναό του Genesh, λίγο έξω από το ξενοδοχείο.O Ganesh γενικά έχει τη μορφή ενός ελέφαντα, αλλά εδώ το ρόλο του αγάλματος που θα είχε τη μορφή ελέφαντα τον επιτελεί ένας βράχος, που έτυχε να έχει το κατάλληλο σχήμα.


Ακολούθησε ένας ναός στο Vishnu:


Σηκώσαμε τα πλούτη μας από το ATM, μας και συνεχίσαμε προς την πλατεία του παλατιού (που κι εδώ, φυσικά, ονομάζεται Durbar). Υπήρχε μια κάποια κίνηση στο δρόμο…





Αντί για την πλατεία Durbar, o δρόμος μας έβγαλε πρώτα στο ναό Nyatapola. Ο ναός αυτός κυριαρχεί στην πλατεία Taumandi Tole, και φαίνεται από μεγάλη απόσταση. Είναι πενταόροφος και 30 μέτρα ψηλός, είναι ο ψηλότερος ναός σε όλο το Νεπάλ, και ένα από τα ψηλότερα κτήρια ακόμα και σήμερα στην περιοχή του Κατμαντού. Κτίστηκε το 1702, και η κατασκευή ήταν τόσο καλή, που οι μεγάλοι σεισμοί του 1934 και του 2015 δεν προκάλεσαν παρά πολύ μικρές ζημιές. Ο ναός είναι αφιερωμένος στο Siddhi Lakshmi, μια αιμοδιψή μετενσάρκωση της θεάς Durga.Το είδωλο της θεάς είναι τόσο τρομακτικό, που μόνο οι ιερείς του ναού επιτρέπεται να μπουν στο χώρο όπου βρίσκεται, στο εσωτερικό του.



Επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο, και ξεκινήσαμε για τον τελικό μας προορισμό, το Bhaktapur. Το ξενοδοχείο που είχαμε κλείσει βρισκόταν στο κέντρο της παλιάς πόλης, στη ζώνη ελεγχόμενου εισιτηρίου, γι’ αυτό και μπαίνοντας με το αυτοκίνητο σταματήσαμε στον έλεγχο και βγάλαμε και εισιτήρια. Έπρεπε να τους ζητήσουμε πολυήμερα εισιτήρια (το ίδιο εισιτήριο είναι, στην ίδια τιμή, αλλά με κάποιες σφραγίδες παραπάνω), αλλά το ξεχάσαμε. Ευτυχώς την επόμενη μέρα, μία φορά μόνο μας τα έλεγξαν, και όταν εξηγήσαμε τι έγινε μας άφησαν και περάσαμε «χαριστικά».
Το Bhaktapur βρίσκεται κάπου 15 χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο του Κατμαντού, με το διεθνές αεροδρόμιο να βρίσκεται ανάμεσά τους, κάπου στα μισά της απόστασης. Δε θα επιστρέφαμε λοιπόν στο Κατμαντού, θα φεύγαμε απευθείας από κει.
Η πόλη αυτή ήταν η έδρα του τρίτου από τα τρία μεγάλα βασίλεια της κοιλάδας, και θεωρούνταν η πιο καλά διατηρημένη από τις τρεις πόλεις. Δυστυχώς δεν ισχύει πια το ίδιο, μετά τον καταστροφικό σεισμό του 2015 – αν και πολλά παραδοσιακά κτήρια γκρεμίστηκαν, η πόλη διατηρεί το χρώμα της χάρις σε αρκετά κτήρια που σώθηκαν. Δεν ισχύει το ίδιο όμως για τα μεγάλα μνημεία της, στην πλατεία Durbar, αρκετά από τα οποία δεν άντεξαν. Θα περάσουν χρόνια, αν όχι δεκαετίες, μέχρι η πόλη να ανακάμψει, και μπορεί να μην έχει την ίδια εικόνα, καθώς οι κάτοικοι πλέον προσπαθούν να κατασκευάζουν αντισεισμικά κτήρια, από μπετόν και σίδερο. Σήμερα έχει γύρω στους 65.000 κατοίκους.
Η πόλη δεν έχει μόνο μια μεγάλη πλατεία γεμάτη μνημεία και ναούς, αλλά τρείς. Αρχικά, από το 12ο αιώνα δηλαδή, το κέντρο της πόλης ήταν γύρω από την πλατεία Tachupal Tole. Στη συνέχεια, σταδιακά από το 14ο ως το 16ο αιώνα, το βασίλειο της Bhaktapur έγινε το ισχυρότερο από τα τρία βασίλεια της κοιλάδας, και μια νέα δημόσια πλατεία κατασκευάστηκε, μαζί με ένα νέο παλάτι: Η πλατεία Durbar (παλατιού), στο άλλο άκρο του κέντρου της πόλης. Στις αρχές του 18ου αιώνα διαμορφώθηκε και μια τρίτη πλατεία κοντά στη Durbar, η Taumadhi Tole, μέσα σε μια έκρηξη των κατασκευών ναών. Στην αιχμή της, η πόλη είχε φτάσει να διαθέτει 172 ναούς και μοναστήρια, 72 δεξαμενές νερού, 172 ξενώνες προσκυνητών και 152 πηγάδια.
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο. Ξεφορτώσαμε τα πράγματα, τα πήγαμε στο ξενοδοχείο, αλλά ο ξενοδόχος έκανε νόημα στον οδηγό μας να περιμένει. Το όμορφο και φτηνό ξενοδοχείο δίπλα στην πλατεία Durbar, ήταν βλέπετε απλά κράχτης. Ο ξενοδόχος μας ενημέρωσε ότι δεν έχει άλλα δωμάτια, και θα μας βάλει στο δεύτερό του ξενοδοχείο, λίγο πιο έξω, το οποίο είναι και πιο φτηνό. Ο Α. τον ενημέρωσε ότι έχει κλείσει και για δεύτερο βράδυ μόνος του και δε θέλει να αλλάξει δωμάτιο, και κατέληξε να μένει εκεί. Εγώ κι ο @kalspiros, που θα μέναμε ένα βράδυ μόνο, πήγαμε τελικά στο άλλο. Ξαναφορτώσαμε τα πράγματα στο αυτοκίνητο, και ακολουθήσαμε το παπάκι του ξενοδόχου του άλλου ξενοδοχείου, που μας πήγε ως εκεί.
Δεν ήμασταν και πολύ μακριά τελικά, οπότε μικρό το κακό. Το νέο μας ξενοδοχείο λέγεται Bhaktapur Inn. Τα δωμάτια ήταν άχρωμα τσιμεντένια, αλλά μικρό το κακό επίσης, πληρώναμε τουλάχιστον πολύ λίγα. Το πρόβλημα ήταν ότι τα παράθυρα του δωματίου μου ήταν ανοικτά, και κάτω από το παράθυρο υπήρχε μια δεξαμενή με λιμνάζοντα νερά. Τις συνέπειες αυτού, θα τις διαπίστωνα το βράδυ, που το μισό το πέρασα κυνηγώντας κουνούπια στο δωμάτιο…
Ξεκινήσαμε με τα πόδια για να συναντήσουμε και πάλι τον Α. που έμεινε στο άλλο ξενοδοχείο. Ο δρόμος μας είχε αυτή την εικόνα:



Όσο περιμέναμε τον Α. να ετοιμαστεί, ο ξενοδόχος μας κάλεσε να μας κεράσει καφεδάκι στο roof garden του, που έχει θέα. Δε μπορώ να πω ότι ξετρελάθηκα ούτε από τον καφέ ούτε από τη θέα, αλλά εντάξει, εκτίμησα τη χειρονομία.

Μαζευτήκαμε και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στο Bhaktapur. Μόνο μία από τις εκδηλώσεις της πρωτοχρονιάς θα μπορέσουμε να δούμε σήμερα, κι αυτή ξεκινάει στις 17:00, οπότε έχουμε κάποιες ώρες για να δούμε ένα μέρος από την πόλη. Τα υπόλοιπα αύριο.
Η πρώτη στάση έπρεπε να είναι ένα ATM, οπότε βρήκαμε ένα στο Google Maps, και ξεκινήσαμε κατευθυνόμενοι προς τα εκεί. Είδαμε ένα ναό του Genesh, λίγο έξω από το ξενοδοχείο.O Ganesh γενικά έχει τη μορφή ενός ελέφαντα, αλλά εδώ το ρόλο του αγάλματος που θα είχε τη μορφή ελέφαντα τον επιτελεί ένας βράχος, που έτυχε να έχει το κατάλληλο σχήμα.


Ακολούθησε ένας ναός στο Vishnu:


Σηκώσαμε τα πλούτη μας από το ATM, μας και συνεχίσαμε προς την πλατεία του παλατιού (που κι εδώ, φυσικά, ονομάζεται Durbar). Υπήρχε μια κάποια κίνηση στο δρόμο…





Αντί για την πλατεία Durbar, o δρόμος μας έβγαλε πρώτα στο ναό Nyatapola. Ο ναός αυτός κυριαρχεί στην πλατεία Taumandi Tole, και φαίνεται από μεγάλη απόσταση. Είναι πενταόροφος και 30 μέτρα ψηλός, είναι ο ψηλότερος ναός σε όλο το Νεπάλ, και ένα από τα ψηλότερα κτήρια ακόμα και σήμερα στην περιοχή του Κατμαντού. Κτίστηκε το 1702, και η κατασκευή ήταν τόσο καλή, που οι μεγάλοι σεισμοί του 1934 και του 2015 δεν προκάλεσαν παρά πολύ μικρές ζημιές. Ο ναός είναι αφιερωμένος στο Siddhi Lakshmi, μια αιμοδιψή μετενσάρκωση της θεάς Durga.Το είδωλο της θεάς είναι τόσο τρομακτικό, που μόνο οι ιερείς του ναού επιτρέπεται να μπουν στο χώρο όπου βρίσκεται, στο εσωτερικό του.



Last edited: