taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 37: Μουσεία στο Paro.
Μετά το φαγητό πήραμε και πάλι το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε. Τα αξιοθέατα του Paro είναι απλωμένα στην κοιλάδα γύρω από τη μικρή πόλη. Η πρώτη μας στάση, σε ένα λόφο λίγο πάνω από την πόλη, είναι το Εθνικό Μουσείο του Μπουτάν. Εκεί, βρίσκεται ακροβολισμένο το Εθνικό Μουσείο του Μπουτάν, σε ένα περίεργο στρογγυλό κτήριο. Δηλαδή εκεί βρίσκεται κανονικά, γιατί από το 2011 είναι κλειστό για επισκευές, και τα κυριότερα εκθέματα έχουν μεταφερθεί σε ένα άλλο, προσωρινό κτήριο.
Το κτήριο κατασκευάστηκε αρχικά το 1649 ως παρατηρητήριο για το Dzong που βρίσκεται λίγο πιο κάτω στην πλαγιά, και είχε τοίχους πάχους 2,5 μέτρων. Το 1968 ανακαινίστηκε για να στεγάσει το Εθνικό Μουσείο, ως ένα σεισμό το 2011 στον οποίο είχε αρκετές ζημιές.
Το μουσείο είναι γενικό: συνδυάζει ιστορικό μέρος, λαογραφικό μέρος, μάσκες από τα φεστιβάλ της χώρας, αυθεντικούς κρίκους από τις αλυσίδες της γέφυρας που πήγαμε το πρωί, μια αίθουσα φυσικής ιστορίας με panels για τη χλωρίδα και την πανίδα της χώρας, και όπως διαβάζω και στο Lonely planet (δεν τα παρατήρησα όμως), ένα αυγό που το έκανε ένα… μουλάρι, ένα κέρατο αλόγου (;;
κ.α.
Μέσα στο μουσείο, φωτογραφικές και κινητά δεν επιτρέπονται, τελεία. Και δεν είναι ότι «θα σε κάνουμε ντα αν βγάλεις φωτογραφία», είναι ότι υπάρχει locker για να τα αφήσει όποιος έχει κάτι μαζί του. Τα εισιτήρια πάλι, έχουν τέσσερις τιμές: Για ντόπιους, για Ινδούς, για φοιτητές και… για τουρίστες (επί 20 η τιμή των ντόπιων).

Επιτρέπεται όμως η εξωτερική φωτογράφηση:


Καθώς και η φωτογράφηση προς την κοιλάδα. Εδώ ας πούμε φαίνεται το (μισό) διεθνές αεροδρόμιο:

Και το Dzong του Paro, που θα πάμε μετά:

Αλλά και η πόλη του Paro. Βλέπετε και πάνω στο λόφο αριστερά ένα κατασκεύασμα σα Dzong? Αυτό είναι το ξενοδοχείο στο οποίο θα μείνουμε τα δυο επόμενα βράδια.

Πήγαμε με το αυτοκίνητο στο Dzong, φορέσαμε τα μπουφάν μας καθώς τα κοντομάνικα απαγορεύονται, και μπήκαμε.




Το Dzong του Paro λέγεται Rinchen Pung Dzong και είναι κι αυτό ένα μοναδικό κατασκεύασμα. Είναι κι αυτό ένα από τα πιο εντυπωσιακά ως Dzong, λένε τα βιβλία, αν και έχοντας δει αυτά του Thimphu και της Punakha, ο πήχης ήταν ψηλά. Κάποτε φιλοξένησε και την Εθνοσυνέλευση της χώρας για ένα διάστημα, μέχρι να φτιαχτεί το κτήριό της στο Thimphu.
To Dzong έχει κι αυτό ρόλο τόσο στη διοικητική όσο και στη διοικητική λειτουργία της επαρχίας, ωστόσο το συγκεκριμένο επιπλέον στεγάζει και τα τοπικά δικαστήρια. Ο Kunley μάλιστα έχει έρθει ως αντίδικος σε δίκη εδώ, όταν κάποιος του είχε πουλήσει για κανονικό ένα κλεμμένο αυτοκίνητο. Το σύστημα δικαιοσύνης στο Μπουτάν είναι βασισμένο στον Αγγλικό Common Law, με Ινδικά στοιχεία, και στοιχεία από το θρησκευτικό δίκαιο.
Πριν την κατασκευή του Dzong από το Zhabdrung, εδώ υπήρχε ένα μοναστήρι από την εποχή του Guru Rinpoche. Η θέση του όμως, ήταν ιδανική για αμυντική λειτουργία, καθώς πολλές από τις επιθέσεις των Θιβετιανών χρειάστηκε να αποκρουστούν εδώ. Οι μαρτυρίες του White λένε πως ακόμα το 1905, εδώ υπήρχαν καταπέλτες έτοιμοι για χρήση, με κοτρόνες έτοιμες να εκτοξευθούν στον όποιο εχθρό.
Το Dzong χρησιμοποιήθηκε και για κάποια γυρίσματα για την ταινία «Ο μικρός Βούδας» του Bernardo Bertolucci, το 1993.
Κι εδώ το Dzong έχει δυο μεγάλες αυλές (dochey). Και εδώ την είσοδο φυλάνε δαίμονες. Και εδώ στο κέντρο έχουμε ένα πανύψηλο πύργο (utse) 5 ορόφων.





Κατεβαίνοντας μια σκάλα, περνάμε στο μοναστικό κομμάτι του Dzong, που έχει την πρόσοψη προς το ποτάμι.








Στη Βουδιστική παράδοση, υπάρχει ένας μύθος με τα τέσσερα αρμονικά ζώα, έναν ελέφαντα, ένα πίθηκο, ένα λαγό κι ένα πουλί, που πιθανότατα είναι το πιο συνηθισμένο θέμα στη λαϊκή τέχνη του Μπουτάν. Τα ζώα στέκονται κάτω από ένα δέντρο με καρπούς, το ένα ζώο πάνω στην πλάτη του άλλου. Η σκηνή αναφέρεται στο μύθο, σύμφωνα με τον οποίο τα τέσσερα ζώα προσπαθούσαν να διαπιστώσουν ποιο είναι το πιο ηλικιωμένο. Ο Ελέφαντας είπε ότι το δέντρο αυτό υπήρχε όταν ήταν νέος, ο Πίθηκος ότι το δέντρο ήταν μικρό ακόμα όταν αυτός ήταν νέος, ο λαγός ότι είδε το δέντρο ως δενδρύλλιο, και το πουλί ότι έριξε ως κόπρανο (sic) το σπόρο από τον οποίο φύτρωσε. Έτσι, το πουλί αναγνωρίστηκε από τα άλλα ζώα ως το μεγαλύτερο, και όλοι έζησαν καλύτερα σε συνεξάρτηση και συνεργασία, βοηθώντας ο ένας τον άλλο να καταναλώσουν τα φρούτα του δέντρου. Κι όταν η ιστορία τελειώνει, αποκαλύπτεται ότι το πουλί ήταν ο Βούδας σε μια προηγούμενη ζωή. (Το μετέφρασα αυτολεξεί από τη Wikipedia).





Μπήκαμε και στη σάλα Kunrey, που σήμερα λειτουργεί ως σχολείο για τους μικρούς μοναχούς. Πιο πολύ ασχολήθηκαν αυτοί μαζί μας, κλέβοντας ματιές από το διάβασμά τους συνεχώς. Η φωτογραφία φυσικά απαγορεύεται, αλλά και να μην απαγορευόταν δε θα ανέβαζα.
Και το Dzong έχει πολύ όμορφη θέα στην κοιλάδα:












Μετά το Dzong, αρχίσαμε να κατηφορίζουμε προς το ποτάμι. Στο Μπουτάν όποιος κόβει ένα δέντρο, πρέπει να φυτέψει ένα άλλο. Είναι νόμος.


Περάσαμε απέναντι το ποτάμι από την ιστορική γέφυρα Nyamai Zam, ανακατασκευή της αυθεντικής που παρασύρθηκε από μια πλημμύρα το 1969.






Απέναντι από τη γέφυρα, έχουμε την αφισσορύπανση των εκλογών. Αυτοί ήταν οι υποψήφιοι στις εκλογές της 20/4/2018 για την έδρα της περιφέρειας του Paro:

Την έδρα τελικά κέρδισε ο κυριούλης τέρμα αριστερά με το σαρωτικό 43.41%. Μην τον βλέπετε έτσι, ο άνθρωπος ήταν ο υπουργός εξωτερικών από το 2008 ως το 2013, στην προηγούμενη κυβέρνηση της χώρας.
Μετά το φαγητό πήραμε και πάλι το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε. Τα αξιοθέατα του Paro είναι απλωμένα στην κοιλάδα γύρω από τη μικρή πόλη. Η πρώτη μας στάση, σε ένα λόφο λίγο πάνω από την πόλη, είναι το Εθνικό Μουσείο του Μπουτάν. Εκεί, βρίσκεται ακροβολισμένο το Εθνικό Μουσείο του Μπουτάν, σε ένα περίεργο στρογγυλό κτήριο. Δηλαδή εκεί βρίσκεται κανονικά, γιατί από το 2011 είναι κλειστό για επισκευές, και τα κυριότερα εκθέματα έχουν μεταφερθεί σε ένα άλλο, προσωρινό κτήριο.
Το κτήριο κατασκευάστηκε αρχικά το 1649 ως παρατηρητήριο για το Dzong που βρίσκεται λίγο πιο κάτω στην πλαγιά, και είχε τοίχους πάχους 2,5 μέτρων. Το 1968 ανακαινίστηκε για να στεγάσει το Εθνικό Μουσείο, ως ένα σεισμό το 2011 στον οποίο είχε αρκετές ζημιές.
Το μουσείο είναι γενικό: συνδυάζει ιστορικό μέρος, λαογραφικό μέρος, μάσκες από τα φεστιβάλ της χώρας, αυθεντικούς κρίκους από τις αλυσίδες της γέφυρας που πήγαμε το πρωί, μια αίθουσα φυσικής ιστορίας με panels για τη χλωρίδα και την πανίδα της χώρας, και όπως διαβάζω και στο Lonely planet (δεν τα παρατήρησα όμως), ένα αυγό που το έκανε ένα… μουλάρι, ένα κέρατο αλόγου (;;
Μέσα στο μουσείο, φωτογραφικές και κινητά δεν επιτρέπονται, τελεία. Και δεν είναι ότι «θα σε κάνουμε ντα αν βγάλεις φωτογραφία», είναι ότι υπάρχει locker για να τα αφήσει όποιος έχει κάτι μαζί του. Τα εισιτήρια πάλι, έχουν τέσσερις τιμές: Για ντόπιους, για Ινδούς, για φοιτητές και… για τουρίστες (επί 20 η τιμή των ντόπιων).

Επιτρέπεται όμως η εξωτερική φωτογράφηση:


Καθώς και η φωτογράφηση προς την κοιλάδα. Εδώ ας πούμε φαίνεται το (μισό) διεθνές αεροδρόμιο:

Και το Dzong του Paro, που θα πάμε μετά:

Αλλά και η πόλη του Paro. Βλέπετε και πάνω στο λόφο αριστερά ένα κατασκεύασμα σα Dzong? Αυτό είναι το ξενοδοχείο στο οποίο θα μείνουμε τα δυο επόμενα βράδια.

Πήγαμε με το αυτοκίνητο στο Dzong, φορέσαμε τα μπουφάν μας καθώς τα κοντομάνικα απαγορεύονται, και μπήκαμε.




Το Dzong του Paro λέγεται Rinchen Pung Dzong και είναι κι αυτό ένα μοναδικό κατασκεύασμα. Είναι κι αυτό ένα από τα πιο εντυπωσιακά ως Dzong, λένε τα βιβλία, αν και έχοντας δει αυτά του Thimphu και της Punakha, ο πήχης ήταν ψηλά. Κάποτε φιλοξένησε και την Εθνοσυνέλευση της χώρας για ένα διάστημα, μέχρι να φτιαχτεί το κτήριό της στο Thimphu.
To Dzong έχει κι αυτό ρόλο τόσο στη διοικητική όσο και στη διοικητική λειτουργία της επαρχίας, ωστόσο το συγκεκριμένο επιπλέον στεγάζει και τα τοπικά δικαστήρια. Ο Kunley μάλιστα έχει έρθει ως αντίδικος σε δίκη εδώ, όταν κάποιος του είχε πουλήσει για κανονικό ένα κλεμμένο αυτοκίνητο. Το σύστημα δικαιοσύνης στο Μπουτάν είναι βασισμένο στον Αγγλικό Common Law, με Ινδικά στοιχεία, και στοιχεία από το θρησκευτικό δίκαιο.
Πριν την κατασκευή του Dzong από το Zhabdrung, εδώ υπήρχε ένα μοναστήρι από την εποχή του Guru Rinpoche. Η θέση του όμως, ήταν ιδανική για αμυντική λειτουργία, καθώς πολλές από τις επιθέσεις των Θιβετιανών χρειάστηκε να αποκρουστούν εδώ. Οι μαρτυρίες του White λένε πως ακόμα το 1905, εδώ υπήρχαν καταπέλτες έτοιμοι για χρήση, με κοτρόνες έτοιμες να εκτοξευθούν στον όποιο εχθρό.
Το Dzong χρησιμοποιήθηκε και για κάποια γυρίσματα για την ταινία «Ο μικρός Βούδας» του Bernardo Bertolucci, το 1993.
Κι εδώ το Dzong έχει δυο μεγάλες αυλές (dochey). Και εδώ την είσοδο φυλάνε δαίμονες. Και εδώ στο κέντρο έχουμε ένα πανύψηλο πύργο (utse) 5 ορόφων.





Κατεβαίνοντας μια σκάλα, περνάμε στο μοναστικό κομμάτι του Dzong, που έχει την πρόσοψη προς το ποτάμι.








Στη Βουδιστική παράδοση, υπάρχει ένας μύθος με τα τέσσερα αρμονικά ζώα, έναν ελέφαντα, ένα πίθηκο, ένα λαγό κι ένα πουλί, που πιθανότατα είναι το πιο συνηθισμένο θέμα στη λαϊκή τέχνη του Μπουτάν. Τα ζώα στέκονται κάτω από ένα δέντρο με καρπούς, το ένα ζώο πάνω στην πλάτη του άλλου. Η σκηνή αναφέρεται στο μύθο, σύμφωνα με τον οποίο τα τέσσερα ζώα προσπαθούσαν να διαπιστώσουν ποιο είναι το πιο ηλικιωμένο. Ο Ελέφαντας είπε ότι το δέντρο αυτό υπήρχε όταν ήταν νέος, ο Πίθηκος ότι το δέντρο ήταν μικρό ακόμα όταν αυτός ήταν νέος, ο λαγός ότι είδε το δέντρο ως δενδρύλλιο, και το πουλί ότι έριξε ως κόπρανο (sic) το σπόρο από τον οποίο φύτρωσε. Έτσι, το πουλί αναγνωρίστηκε από τα άλλα ζώα ως το μεγαλύτερο, και όλοι έζησαν καλύτερα σε συνεξάρτηση και συνεργασία, βοηθώντας ο ένας τον άλλο να καταναλώσουν τα φρούτα του δέντρου. Κι όταν η ιστορία τελειώνει, αποκαλύπτεται ότι το πουλί ήταν ο Βούδας σε μια προηγούμενη ζωή. (Το μετέφρασα αυτολεξεί από τη Wikipedia).





Μπήκαμε και στη σάλα Kunrey, που σήμερα λειτουργεί ως σχολείο για τους μικρούς μοναχούς. Πιο πολύ ασχολήθηκαν αυτοί μαζί μας, κλέβοντας ματιές από το διάβασμά τους συνεχώς. Η φωτογραφία φυσικά απαγορεύεται, αλλά και να μην απαγορευόταν δε θα ανέβαζα.
Και το Dzong έχει πολύ όμορφη θέα στην κοιλάδα:












Μετά το Dzong, αρχίσαμε να κατηφορίζουμε προς το ποτάμι. Στο Μπουτάν όποιος κόβει ένα δέντρο, πρέπει να φυτέψει ένα άλλο. Είναι νόμος.


Περάσαμε απέναντι το ποτάμι από την ιστορική γέφυρα Nyamai Zam, ανακατασκευή της αυθεντικής που παρασύρθηκε από μια πλημμύρα το 1969.






Απέναντι από τη γέφυρα, έχουμε την αφισσορύπανση των εκλογών. Αυτοί ήταν οι υποψήφιοι στις εκλογές της 20/4/2018 για την έδρα της περιφέρειας του Paro:

Την έδρα τελικά κέρδισε ο κυριούλης τέρμα αριστερά με το σαρωτικό 43.41%. Μην τον βλέπετε έτσι, ο άνθρωπος ήταν ο υπουργός εξωτερικών από το 2008 ως το 2013, στην προηγούμενη κυβέρνηση της χώρας.
Last edited: