taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 27: Κι άλλες βόλτες
Σε ένα σημείο της πόλης, υπήρχε υπερσυγκέντρωση ανθρώπων με ινδικά/νεπαλέζικα χαρακτηριστικά. Δεν κατάλαβα γιατί….


Όμως, κάπου εκεί ένα ζευγάρι Έλληνες μας άκουσαν να μιλάμε μεταξύ μας στα Ελληνικά και σταμάτησαν και μας χαιρέτησαν. Ήταν στο τέλος του δικού τους ταξιδιού στο Μπουτάν, που ήταν αρκετά πιο μεγάλο από το δικό μας. Δε συγκράτησα ονόματα κλπ., ήταν απόγευμα Κυριακής του Πάσχα 8/4/2018, αν με διαβάζετε έχετε τους χαιρετισμούς όλων μας!
Συνεχίσαμε τη βόλτα λίγο ακόμα.





Ο τροχονόμος που σας έλεγα:


Επιστρέψαμε στην πλατεία του ρολογιού.








Η Βασιλική οικογένεια κοσμεί με το πορτραίτο της αρκετά κτίρια, και είναι από τις λίγες χώρες που το «κοσμεί» έχει και κυριολεκτική έννοια:

Το φως είχε πέσει, και ήταν ώρα για να καθίσουμε για ένα καφέ. Το Ambient cafe είναι το «δυτικό» καφέ της πόλης, και τόπος συνάντησης της μοντέρνας νεολαίας. Βρίσκεται, όπως όλα σχεδόν τα καφέ στη χώρα, στον πρώτο όροφο ενός κτηρίου, και έχει εξαιρετικό καφέ. Στην πόρτα, έχει κολλημένο κι ένα πληθωριστικό χαρτονόμισμα δολαρίων Ζιμπάμπουε. Ίσως για να τους θυμίζει πως αν δεν υπήρχε η Ινδία να χρηματοδοτεί τα τερατώδη ελλείματά τους που φτάνουν γύρω στο 10% του ΑΕΠ τους, η οικονομία τους θα είχε κι αυτή την ίδια μοίρα. Μάλιστα, η μισή χρηματοδότηση δεν έρχεται ως δάνειο, αλλά ως οικονομική βοήθεια. Σημειώστε ότι το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ινδία είναι χαμηλότερο από αυτό στο Μπουτάν, κι όμως τους χρηματοδοτούν πάραυτα, δεν ξέρω όμως για πόσο ακόμα.

Η οικονομία του Μπουτάν είναι ακόμα σε μεγάλο βαθμό αγροτοκτηνοτροφική, αλλά το μεγαλύτερο μέρος του εθνικού τους εισοδήματος προέρχεται από την εκμετάλλευση των φυσικών πόρων της χώρας. Ένα μεγάλο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο παράγει μεγάλες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας, την οποία αγοράζει ο εθνικός τους πελάτης, δηλαδή η Ινδία. Εξάγουν επίσης σιδηροκράματα, τσιμέντο, κατεργασμένο και ακατέργαστο χαλκό, χημικά υλικά, πορτοκάλια και πατάτες. Και, παραδόξως για μια χώρα όπου το 56% του πληθυσμού ασχολείται με τη γεωργία, εισάγουν όλα τα άλλα είδη τροφίμων. Η γεωργία στη χώρα παράγει μόνο το 14.4% του ΑΕΠ. Η δεύτερη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας όμως, μετά την ηλεκτρική ενέργεια, είναι ο τουρισμός. H ανεργία κάτω από 3% (αυτό όμως είναι πλασματικό, γιατί οι περισσότεροι άνεργοι καταγράφονται ως αγρότες). Το εθνικό νόμισμα της χώρας, το ngultrum, έχει σταθερή ισοτιμία 1:1 με την Ινδική Ρουπία.
Ο @kalspiros ήταν ανένδοτος για τη συνέχεια. Δεν αντέχει ο οργανισμός του ασιατικό φαγητό σήμερα, τελεία. Να τον πάμε σε δυτικό μαγαζί. Τι να κάνουμε, κάναμε μια βόλτα μπας και βρούμε κάνα μη τουριστικό μαγαζί που να έχει και δυτικά πιάτα, δε βρήκαμε τίποτα, οπότε καταλήξαμε στο – άθλιο από όλες τις απόψεις – “Zone” που πρότεινε το lonely planet. To burger από yak (ένα βοοειδές που ζει στα ψηλά υψόμετρα των ιμαλαΐων) που πήρα ήταν χάλια. Η μπουτανέζικη «Weiss» μπύρα, πάλι, ήταν καλή.




Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο. Δεν ξέρω αν γαύγιζαν τα σκυλιά, με την έλλειψη ύπνου και την κούραση που είχα, το ροχαλητό μου μάλλον ήταν πιο δυνατό….
Σε ένα σημείο της πόλης, υπήρχε υπερσυγκέντρωση ανθρώπων με ινδικά/νεπαλέζικα χαρακτηριστικά. Δεν κατάλαβα γιατί….


Όμως, κάπου εκεί ένα ζευγάρι Έλληνες μας άκουσαν να μιλάμε μεταξύ μας στα Ελληνικά και σταμάτησαν και μας χαιρέτησαν. Ήταν στο τέλος του δικού τους ταξιδιού στο Μπουτάν, που ήταν αρκετά πιο μεγάλο από το δικό μας. Δε συγκράτησα ονόματα κλπ., ήταν απόγευμα Κυριακής του Πάσχα 8/4/2018, αν με διαβάζετε έχετε τους χαιρετισμούς όλων μας!
Συνεχίσαμε τη βόλτα λίγο ακόμα.





Ο τροχονόμος που σας έλεγα:


Επιστρέψαμε στην πλατεία του ρολογιού.








Η Βασιλική οικογένεια κοσμεί με το πορτραίτο της αρκετά κτίρια, και είναι από τις λίγες χώρες που το «κοσμεί» έχει και κυριολεκτική έννοια:

Το φως είχε πέσει, και ήταν ώρα για να καθίσουμε για ένα καφέ. Το Ambient cafe είναι το «δυτικό» καφέ της πόλης, και τόπος συνάντησης της μοντέρνας νεολαίας. Βρίσκεται, όπως όλα σχεδόν τα καφέ στη χώρα, στον πρώτο όροφο ενός κτηρίου, και έχει εξαιρετικό καφέ. Στην πόρτα, έχει κολλημένο κι ένα πληθωριστικό χαρτονόμισμα δολαρίων Ζιμπάμπουε. Ίσως για να τους θυμίζει πως αν δεν υπήρχε η Ινδία να χρηματοδοτεί τα τερατώδη ελλείματά τους που φτάνουν γύρω στο 10% του ΑΕΠ τους, η οικονομία τους θα είχε κι αυτή την ίδια μοίρα. Μάλιστα, η μισή χρηματοδότηση δεν έρχεται ως δάνειο, αλλά ως οικονομική βοήθεια. Σημειώστε ότι το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ινδία είναι χαμηλότερο από αυτό στο Μπουτάν, κι όμως τους χρηματοδοτούν πάραυτα, δεν ξέρω όμως για πόσο ακόμα.

Η οικονομία του Μπουτάν είναι ακόμα σε μεγάλο βαθμό αγροτοκτηνοτροφική, αλλά το μεγαλύτερο μέρος του εθνικού τους εισοδήματος προέρχεται από την εκμετάλλευση των φυσικών πόρων της χώρας. Ένα μεγάλο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο παράγει μεγάλες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας, την οποία αγοράζει ο εθνικός τους πελάτης, δηλαδή η Ινδία. Εξάγουν επίσης σιδηροκράματα, τσιμέντο, κατεργασμένο και ακατέργαστο χαλκό, χημικά υλικά, πορτοκάλια και πατάτες. Και, παραδόξως για μια χώρα όπου το 56% του πληθυσμού ασχολείται με τη γεωργία, εισάγουν όλα τα άλλα είδη τροφίμων. Η γεωργία στη χώρα παράγει μόνο το 14.4% του ΑΕΠ. Η δεύτερη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας όμως, μετά την ηλεκτρική ενέργεια, είναι ο τουρισμός. H ανεργία κάτω από 3% (αυτό όμως είναι πλασματικό, γιατί οι περισσότεροι άνεργοι καταγράφονται ως αγρότες). Το εθνικό νόμισμα της χώρας, το ngultrum, έχει σταθερή ισοτιμία 1:1 με την Ινδική Ρουπία.
Ο @kalspiros ήταν ανένδοτος για τη συνέχεια. Δεν αντέχει ο οργανισμός του ασιατικό φαγητό σήμερα, τελεία. Να τον πάμε σε δυτικό μαγαζί. Τι να κάνουμε, κάναμε μια βόλτα μπας και βρούμε κάνα μη τουριστικό μαγαζί που να έχει και δυτικά πιάτα, δε βρήκαμε τίποτα, οπότε καταλήξαμε στο – άθλιο από όλες τις απόψεις – “Zone” που πρότεινε το lonely planet. To burger από yak (ένα βοοειδές που ζει στα ψηλά υψόμετρα των ιμαλαΐων) που πήρα ήταν χάλια. Η μπουτανέζικη «Weiss» μπύρα, πάλι, ήταν καλή.




Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο. Δεν ξέρω αν γαύγιζαν τα σκυλιά, με την έλλειψη ύπνου και την κούραση που είχα, το ροχαλητό μου μάλλον ήταν πιο δυνατό….
Last edited: