taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 40: Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
Η Τετάρτη 11/4/2018 ξημέρωσε, και μαζί της η μέρα της δύσκολης αναρρίχησης σ’ αυτό το ταξίδι.
Το όνομα Taktshang σημαίνει «φωλιά του τίγρη», και αυτό είναι το όνομα που έχει το μοναστήρι Taktshang Goemba, ή Tiger’s Nest. Βρίσκεται σαν καρφωμένο στο μέσο ενός απόκρημνου κατακόρυφου βράχου, εκεί που κάποτε υπήρχε μια σπηλιά. Είναι το πιο διάσημο από τα μοναστήρια του Μπουτάν, το πιο φωτογραφισμένο του αξιοθέατο, και μια από τις πρώτες φωτογραφίες από το Μπουτάν που θα δει κανείς σε ένα ταξιδιωτικό οδηγό. ΔΕΝ είναι μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς, γιατί κάτι τέτοιο δεν το θέλουν οι Μπουτανέζοι: Θα αύξανε αφόρητα τον τουρισμό.
Η παράδοση λέει ότι το μοναστήρι κρέμεται από το βράχο στηριζόμενο σε τρίχες από τα μαλλιά της khandroma, ενός ουράνιου όντος. Το σημείο ήταν ιερό από πολύ παλιά. Ο Guru Rinpoche πιστεύεται πως έφτασε εκεί πετώντας πάνω στην πλάτη μιας ιπτάμενης τίγρης, για να υποτάξει τον τοπικό δαίμονα Singey Samdrup, και στη συνέχεια διαλογίστηκε στη σπηλιά εκεί για τρείς μήνες. Η σπηλιά, που λέγεται Dubkhang ή Pelphu, μετατράπηκε σε ναό το 1692 από τον penlop του Parο, και έκτοτε συνεχώς ο ναός μεγάλωνε. Το 1951 ένα μέρος του κάηκε σε πυρκαγιά, αλλά επιδιορθώθηκε γρήγορα. Το 1998, όμως, μια νέα πυρκαγιά, η οποία λέγεται πως ήταν εμπρησμός για να καλύψει μια κλοπή, δεν άφησε τίποτα όρθιο. Με τεράστιο κόστος, η αποκατάσταση ολοκληρώθηκε το 2005, οπότε αυτό που βλέπει ο επισκέπτης σήμερα δεν είναι ιδιαίτερα παλιό.
Η αναρρίχηση ξεκινά από το πάρκινγκ των οχημάτων, στα 2600 μέτρα υψόμετρο. Εκεί, μπορεί κανείς να πάρει ένα walking stick (χρειάστηκα ένα), ή να ανέβει σε γαϊδουράκι (αν το έχει κανονίσει από πριν) και να κάνει έτσι ένα μέρος της διαδρομής (ως την καφετέρια). Μπορεί να πάρει και σουβενιράκια αν θέλει, αλλά μάλλον κανείς δε θέλει περιττό βάρος όσο κάνει ανάβαση. Εμείς φτάσαμε νωρίς, για να προλάβουμε τα πλήθη, και οι πάγκοι ακόμα στήνονταν.






Το μυστικό για την αποτελεσματική ανάβαση, είναι να πηγαίνεις αργά (αργότερα από όσο νιώθεις να μπορείς), με σταθερά βήματα, και να μη σταματάς. Αυτό έκανα κι εγώ, αλλά μάλλον οι δικοί μου αργοί ρυθμοί παραήτανε αργοί. Κάποια στιγμή, ο @kalspiros και ο Α. ξεκίνησαν να ανεβαίνουν πιο γρήγορα, δώσαμε ραντεβού πιο πάνω, κι εγώ έμεινα με τον Kunley μόνο όσο αυτοί προχώρησαν.







Στα μισά της διαδρομής (και λίγο μετά) συναντήσαμε τους άλλους, αραχτούς στην καφετέρια (περισσότερο τσαγερί τη λες), αραχτούς να κοιτάνε το μοναστήρι. Μέχρι εδώ, στα 2940 μέτρα υψόμετρο, ήταν το κομμάτι που είχα βάλει στόχο να καταφέρω να κάνω.





Οι άλλοι ξεκίνησαν για να συνεχίσουν την ανάβαση, και μετά από λίγο ακολουθήσαμε κι εγώ με τον Kunley. Η ανηφόρα συνεχίστηκε για κάπου 40-50 λεπτά ακόμη, ώσπου φτάσαμε σε ένα σημείο όπου βλέπαμε το μοναστήρι από πιο ψηλά, κάπου στα 3200 μέτρα (το μοναστήρι είναι στα 3140). Είχα ήδη καταφέρει πολύ περισσότερη ανάβαση από όση περίμενα αρχικά.





Η Τετάρτη 11/4/2018 ξημέρωσε, και μαζί της η μέρα της δύσκολης αναρρίχησης σ’ αυτό το ταξίδι.
Το όνομα Taktshang σημαίνει «φωλιά του τίγρη», και αυτό είναι το όνομα που έχει το μοναστήρι Taktshang Goemba, ή Tiger’s Nest. Βρίσκεται σαν καρφωμένο στο μέσο ενός απόκρημνου κατακόρυφου βράχου, εκεί που κάποτε υπήρχε μια σπηλιά. Είναι το πιο διάσημο από τα μοναστήρια του Μπουτάν, το πιο φωτογραφισμένο του αξιοθέατο, και μια από τις πρώτες φωτογραφίες από το Μπουτάν που θα δει κανείς σε ένα ταξιδιωτικό οδηγό. ΔΕΝ είναι μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς, γιατί κάτι τέτοιο δεν το θέλουν οι Μπουτανέζοι: Θα αύξανε αφόρητα τον τουρισμό.
Η παράδοση λέει ότι το μοναστήρι κρέμεται από το βράχο στηριζόμενο σε τρίχες από τα μαλλιά της khandroma, ενός ουράνιου όντος. Το σημείο ήταν ιερό από πολύ παλιά. Ο Guru Rinpoche πιστεύεται πως έφτασε εκεί πετώντας πάνω στην πλάτη μιας ιπτάμενης τίγρης, για να υποτάξει τον τοπικό δαίμονα Singey Samdrup, και στη συνέχεια διαλογίστηκε στη σπηλιά εκεί για τρείς μήνες. Η σπηλιά, που λέγεται Dubkhang ή Pelphu, μετατράπηκε σε ναό το 1692 από τον penlop του Parο, και έκτοτε συνεχώς ο ναός μεγάλωνε. Το 1951 ένα μέρος του κάηκε σε πυρκαγιά, αλλά επιδιορθώθηκε γρήγορα. Το 1998, όμως, μια νέα πυρκαγιά, η οποία λέγεται πως ήταν εμπρησμός για να καλύψει μια κλοπή, δεν άφησε τίποτα όρθιο. Με τεράστιο κόστος, η αποκατάσταση ολοκληρώθηκε το 2005, οπότε αυτό που βλέπει ο επισκέπτης σήμερα δεν είναι ιδιαίτερα παλιό.
Η αναρρίχηση ξεκινά από το πάρκινγκ των οχημάτων, στα 2600 μέτρα υψόμετρο. Εκεί, μπορεί κανείς να πάρει ένα walking stick (χρειάστηκα ένα), ή να ανέβει σε γαϊδουράκι (αν το έχει κανονίσει από πριν) και να κάνει έτσι ένα μέρος της διαδρομής (ως την καφετέρια). Μπορεί να πάρει και σουβενιράκια αν θέλει, αλλά μάλλον κανείς δε θέλει περιττό βάρος όσο κάνει ανάβαση. Εμείς φτάσαμε νωρίς, για να προλάβουμε τα πλήθη, και οι πάγκοι ακόμα στήνονταν.






Το μυστικό για την αποτελεσματική ανάβαση, είναι να πηγαίνεις αργά (αργότερα από όσο νιώθεις να μπορείς), με σταθερά βήματα, και να μη σταματάς. Αυτό έκανα κι εγώ, αλλά μάλλον οι δικοί μου αργοί ρυθμοί παραήτανε αργοί. Κάποια στιγμή, ο @kalspiros και ο Α. ξεκίνησαν να ανεβαίνουν πιο γρήγορα, δώσαμε ραντεβού πιο πάνω, κι εγώ έμεινα με τον Kunley μόνο όσο αυτοί προχώρησαν.







Στα μισά της διαδρομής (και λίγο μετά) συναντήσαμε τους άλλους, αραχτούς στην καφετέρια (περισσότερο τσαγερί τη λες), αραχτούς να κοιτάνε το μοναστήρι. Μέχρι εδώ, στα 2940 μέτρα υψόμετρο, ήταν το κομμάτι που είχα βάλει στόχο να καταφέρω να κάνω.





Οι άλλοι ξεκίνησαν για να συνεχίσουν την ανάβαση, και μετά από λίγο ακολουθήσαμε κι εγώ με τον Kunley. Η ανηφόρα συνεχίστηκε για κάπου 40-50 λεπτά ακόμη, ώσπου φτάσαμε σε ένα σημείο όπου βλέπαμε το μοναστήρι από πιο ψηλά, κάπου στα 3200 μέτρα (το μοναστήρι είναι στα 3140). Είχα ήδη καταφέρει πολύ περισσότερη ανάβαση από όση περίμενα αρχικά.





Last edited: