taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 32: Η παλιά πρωτεύουσα.
Η Punhaka είναι η παλιά πρωτεύουσα της χώρας, αλλά δεν τη λες ακριβώς πρωτεύουσα, επειδή για να το κάνεις αυτό πρέπει να μιλάς για μια πόλη, κι εδώ δεν έχουμε ακριβώς κάτι τέτοιο. Έχουμε μια κοιλάδα, με διάσπαρτα σπιτάκια εδώ κι εκεί που διαμορφώνουν μικρούς οικισμούς. Το μόνο αστικοποιημένο σημείο είναι
Δυο ποτάμια ενώνονται εδώ: Ο Mo Chhu (Μητέρα ποταμός) και ο Pho Chhi (Πατέρας ποταμός). Ακριβώς πάνω στη συμβολή τους, βρίσκεται το Punakha Djong, που αποτελούσε την έδρα του κράτους και της κυβέρνησης της χώρας, και αποτελεί ακόμα και σήμερα την έδρα του υψηλού Λάμα της χώρας (Je Khenpo), της εκκλησίας δηλαδή.

Οι λίμνες με προέλευση τους παγετώνες, σχηματίζονται όταν ένας κινούμενος παγετώνας διαβρώνει το έδαφος, και στη συνέχεια λιώνει, με το νερό να παραμένει στο κενό που είχε σχηματίσει ο παγετώνας, ενίοτε και κάτω από τους πάγους. Τέτοιες λίμνες στα Ιμαλάια υπάρχουν πολλές, και σε μεγάλα υψόμετρα. Μια τέτοια υπήρχε και στον παγετώνα Luggye Tsho, κοντά στα σύνορα του Μπουτάν με την Κίνα. Όταν τα τοιχώματά της έσπασαν, το 1994, απελευθερώθηκαν τεράστιες ποσότητες νερών, σα να έσπασε ένα φράγμα. Η κοιλάδα του Πατέρα ποταμού πλημμύρισε, και όταν τα νερά έφτασαν στην Punakha στις 7 Οκτωβρίου, έφτασαν να καλύψουν την κεντρική αυλή του Dzong, που βρίσκεται στο ύψος των μεσαίων παραθύρων στη φωτογραφία. Οι ζημιές έχουν επιδιορθωθεί πλέον.
Το Dzong της Punakha θεωρείται το πιο όμορφο στη χώρα, και μάλλον είναι, με τη θέση του να συμβάλλει κι αυτή. Λέγεται πως υπάρχει μια προφητεία από το Guru Rinpoche, που έλεγε πως ένας άνδρας με το όνομα Namgyal (ο Zhabdrung είχε αυτό το όνομα) θα έφτανε σε ένα λόφο που μοιάζει με ελέφαντα. Δεν ξέρω αν εσάς ο λόφος πίσω σας μοιάζει για ελέφαντας, αλλά λένε πως το σημείο είναι σαν το άκρο της κοιλιάς ενός ελέφαντα που κοιμάται.

Περπατήσαμε λίγο στην απέναντι πλευρά του ποταμού, δίπλα στα σπίτια των προυχόντων που είχαν την τιμή να κτίσουν δίπλα στο Dzong, ως τη γέφυρα που δίνει πρόσβαση στο Dzong.






Βρήκα κι ένα απαγορευμένο είδος….

Ο Βασιλιάς παντρεύτηκε το 2011, και για να εορταστεί ο γάμος στήθηκαν μνημεία σε όλη τη χώρα. Ένα από αυτά κι εδώ:


Το πέρασμα προς το Dzong γινόταν ανέκαθεν πάνω από μια σκεπαστή γέφυρα Bazam, που είχε κατασκευαστεί το 17ο αιώνα. Το 1958 όμως κατέρρευσε, και μέχρι την ανακατασκευή της, το 2008, υπήρχε εδώ μια κρεμαστή γέφυρα.



Για τα Μπουτανέζικα σκυλιά σας είπα;





Η κεντρική είσοδος του Dzong, είναι διαφορετική από κάθε άλλη είσοδο κάστρου στον κόσμο, και αυτό που κάνει τη διαφορά, είναι ο αμυντικός μηχανισμός πάνω από την πόρτα: Σφηκοφωλιές έτοιμες να πέσουν πάνω στα κεφάλια των εχθρών. Δεν είναι όμως ο μόνος αμυντικός μηχανισμός της εισόδου: Οι σκάλες μαζεύονται πάνω, ενώ η ξύλινη πόρτα είναι ιδιαίτερα παχιά.



Ακριβώς απέναντι από την είσοδο, βρίσκεται κι ένα μικρό μοναστήρι.


Η Punhaka είναι η παλιά πρωτεύουσα της χώρας, αλλά δεν τη λες ακριβώς πρωτεύουσα, επειδή για να το κάνεις αυτό πρέπει να μιλάς για μια πόλη, κι εδώ δεν έχουμε ακριβώς κάτι τέτοιο. Έχουμε μια κοιλάδα, με διάσπαρτα σπιτάκια εδώ κι εκεί που διαμορφώνουν μικρούς οικισμούς. Το μόνο αστικοποιημένο σημείο είναι
Δυο ποτάμια ενώνονται εδώ: Ο Mo Chhu (Μητέρα ποταμός) και ο Pho Chhi (Πατέρας ποταμός). Ακριβώς πάνω στη συμβολή τους, βρίσκεται το Punakha Djong, που αποτελούσε την έδρα του κράτους και της κυβέρνησης της χώρας, και αποτελεί ακόμα και σήμερα την έδρα του υψηλού Λάμα της χώρας (Je Khenpo), της εκκλησίας δηλαδή.

Οι λίμνες με προέλευση τους παγετώνες, σχηματίζονται όταν ένας κινούμενος παγετώνας διαβρώνει το έδαφος, και στη συνέχεια λιώνει, με το νερό να παραμένει στο κενό που είχε σχηματίσει ο παγετώνας, ενίοτε και κάτω από τους πάγους. Τέτοιες λίμνες στα Ιμαλάια υπάρχουν πολλές, και σε μεγάλα υψόμετρα. Μια τέτοια υπήρχε και στον παγετώνα Luggye Tsho, κοντά στα σύνορα του Μπουτάν με την Κίνα. Όταν τα τοιχώματά της έσπασαν, το 1994, απελευθερώθηκαν τεράστιες ποσότητες νερών, σα να έσπασε ένα φράγμα. Η κοιλάδα του Πατέρα ποταμού πλημμύρισε, και όταν τα νερά έφτασαν στην Punakha στις 7 Οκτωβρίου, έφτασαν να καλύψουν την κεντρική αυλή του Dzong, που βρίσκεται στο ύψος των μεσαίων παραθύρων στη φωτογραφία. Οι ζημιές έχουν επιδιορθωθεί πλέον.
Το Dzong της Punakha θεωρείται το πιο όμορφο στη χώρα, και μάλλον είναι, με τη θέση του να συμβάλλει κι αυτή. Λέγεται πως υπάρχει μια προφητεία από το Guru Rinpoche, που έλεγε πως ένας άνδρας με το όνομα Namgyal (ο Zhabdrung είχε αυτό το όνομα) θα έφτανε σε ένα λόφο που μοιάζει με ελέφαντα. Δεν ξέρω αν εσάς ο λόφος πίσω σας μοιάζει για ελέφαντας, αλλά λένε πως το σημείο είναι σαν το άκρο της κοιλιάς ενός ελέφαντα που κοιμάται.

Περπατήσαμε λίγο στην απέναντι πλευρά του ποταμού, δίπλα στα σπίτια των προυχόντων που είχαν την τιμή να κτίσουν δίπλα στο Dzong, ως τη γέφυρα που δίνει πρόσβαση στο Dzong.






Βρήκα κι ένα απαγορευμένο είδος….

Ο Βασιλιάς παντρεύτηκε το 2011, και για να εορταστεί ο γάμος στήθηκαν μνημεία σε όλη τη χώρα. Ένα από αυτά κι εδώ:


Το πέρασμα προς το Dzong γινόταν ανέκαθεν πάνω από μια σκεπαστή γέφυρα Bazam, που είχε κατασκευαστεί το 17ο αιώνα. Το 1958 όμως κατέρρευσε, και μέχρι την ανακατασκευή της, το 2008, υπήρχε εδώ μια κρεμαστή γέφυρα.



Για τα Μπουτανέζικα σκυλιά σας είπα;





Η κεντρική είσοδος του Dzong, είναι διαφορετική από κάθε άλλη είσοδο κάστρου στον κόσμο, και αυτό που κάνει τη διαφορά, είναι ο αμυντικός μηχανισμός πάνω από την πόρτα: Σφηκοφωλιές έτοιμες να πέσουν πάνω στα κεφάλια των εχθρών. Δεν είναι όμως ο μόνος αμυντικός μηχανισμός της εισόδου: Οι σκάλες μαζεύονται πάνω, ενώ η ξύλινη πόρτα είναι ιδιαίτερα παχιά.



Ακριβώς απέναντι από την είσοδο, βρίσκεται κι ένα μικρό μοναστήρι.


Last edited: