taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 94: Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
Κάποια στιγμή κατεβήκαμε επιτέλους στην πεδιάδα.

Εκεί, κοντά στην ιστορική πόλη Nuwakot, σταματήσαμε για ένα γρήγορο μεσημεριανό, με παραδοσιακό νεπαλέζικο φαγητό με Dal. Αν η ποσότητα δε σας φτάνει, έχει και δωρεάν ξαναγέμισμα.

Συνεχίσαμε, πεδινά αυτή τη φορά, στην κοιλάδα του ποταμού Tadi. Το τοπίο εδώ αλλάζει, αλλά το οδόστρωμα όχι και τόσο.

















Μετά το σεισμό του 2015, το Νεπάλ ανοικοδομείται, με νέα, σύγχρονα, αντισεισμικά κατασκευάσματα. Ότι πρέπει για τη "Μπιενάλλε αυθεραίτων"




Ακολουθεί ένα ημιορεινό κομμάτι διαδρομής:




Και επιτέλους, στις 16:30, έχοντας ξεκινήσει από τα Νεπαλέζικα σύνορα στις 08:00 τοπική, αντικρύσαμε το Κατμαντού…





Το τζίπ μας άφησε έξω από το ξενοδοχείο μου, το Kathmandu Village House, όπου είχα μείνει και τις δυο προηγούμενες φορές στο ίδιο ταξίδι. Ο David και η Jeanette δεν είχαν κλείσει κάπου, οπότε ήρθαν μαζί μου, ρώτησαν διαθεσιμότητα, είδαν τα δωμάτια, τους άρεσαν, και έκλεισαν κι αυτοί στο ίδιο ξενοδοχείο.
Σε όλη το διαδρομή, βέβαια, δεν είχα σύνδεση δεδομένων στο δίκτυο κινητής της NCELL, πράγμα που το απέδωσα φυσικά στο ότι μάλλον μου είχαν τελειώσει οι μονάδες, αφού ούτε στο αεροδρόμιο του Kathmandu είχα σήμα όταν έφευγα. Βγήκα να πάρω κάνα μπουκάλι νερό, και πήγα και σε ένα μαγαζί της NCELL να ρωτήσω. Όχι, μου λέει, έχετε μονάδες. Άλλο είναι το πρόβλημα. Το δίκτυο της NCELL είναι εκτός λειτουργίας….
Ξεκουραστήκαμε και πλυθήκαμε από το ταξίδι. Είχα σκοπό να βγω καμμιά βόλτα, αλλά λίγο που δεν είχα μελετήσει το που να πάω, λίγο ότι ήμουν πτώμα, έμεινα για λίγες ώρες στο δωμάτιο. Μόνο για βραδινό φαγητό βγήκα, αλλά τελικά δε βρεθήκαμε με το γκρουπ όπως είχαμε κανονίσει, αλλά μόνο με το David και τη Jeanette. Παρ’ ότι τύποι που είναι «κουραστικό» να βρίσκεσαι σε γκρουπ μαζί τους (η Jeanette για παράδειγμα μιλάει ακατάπαυστα), ήταν τουλάχιστον ενδιαφέροντες άνθρωποι, με ποικίλες ανησυχίες. Εκτός από τα παιδιά τους και τα εγγόνια τους, στη φάρμα τους μεγάλωσαν (ως ανάδοχοι) και πέντε ορφανά από την Καμπότζη με ειδικές ανάγκες. Το δείπνο μας βρήκε στο εστιατόριο “Yak” στην Thamel, το οποίο και δεν συνιστώ.
Επιστρέφοντας, έκανα μια βόλτα ακόμα στη βραδινή Thamel, και ψώνισα ένα καινούργιο backpack 40l για να αντικαταστήσω το σκισμένο: Επιδιορθωνόταν, και το επιδιόρθωσα μόλις γύρισα, αλλά έτσι κι αλλιώς χρειαζόμουν κι ένα δεύτερο, οπότε ας είμαι άνετος στην επιστροφή. Ήταν το τελευταίο βράδυ στο ταξίδι που είχα ξενοδοχείο, οπότε τακτοποίησα τη βαλίτσα σε «mode πτήσεων» (όλα τα υγρά στη σωστή βαλίτσα, τα άπλυτα εδώ, τα καθαρά εκεί κλπ). Πολλοίς κόσμος σε τέτοια ταξίδια ταξιδεύει μόνο με χειραποσκευή και φροντίζει να πλένει. Εγώ, για ταξίδι μέχρι δυο βδομάδες και κάτι όπως αυτό, προτιμώ να μη μπω στη διαδικασία πλυσιμάτων, και προτιμώ να κουβαλάω όλα τα ρούχα που θα χρειαστώ, οπότε κάποια στιγμή πρέπει και να τα τακτοποιήσω.
Έπρεπε να λύσω και το θέμα των μετρητών για το σκάρτο 24ωρο που είχα μπροστά μου. Μου είχαν περισσέψει κάτι δολάρια, κάτι νεπαλέζικα μετρητά που έφερα πίσω μαζί μου, και 1500 Κινέζικα Remnibi. Αποφάσισα να αλλάξω τα δολάρια και 500 Κινέζικα αντί να σηκώσω μετρητά, και τα υπόλοιπα θα τα κράταγα για το επόμενο ταξίδι μου στην Κίνα, που δε θα αργούσε και πολύ (και από το οποίο έχω ήδη προ πολλού επιστρέψει). Με τις αλλαγές αυτές, τα Νεπαλέζικα μου έφτασαν ακριβώς.
Κάποια στιγμή κατεβήκαμε επιτέλους στην πεδιάδα.

Εκεί, κοντά στην ιστορική πόλη Nuwakot, σταματήσαμε για ένα γρήγορο μεσημεριανό, με παραδοσιακό νεπαλέζικο φαγητό με Dal. Αν η ποσότητα δε σας φτάνει, έχει και δωρεάν ξαναγέμισμα.

Συνεχίσαμε, πεδινά αυτή τη φορά, στην κοιλάδα του ποταμού Tadi. Το τοπίο εδώ αλλάζει, αλλά το οδόστρωμα όχι και τόσο.

















Μετά το σεισμό του 2015, το Νεπάλ ανοικοδομείται, με νέα, σύγχρονα, αντισεισμικά κατασκευάσματα. Ότι πρέπει για τη "Μπιενάλλε αυθεραίτων"




Ακολουθεί ένα ημιορεινό κομμάτι διαδρομής:




Και επιτέλους, στις 16:30, έχοντας ξεκινήσει από τα Νεπαλέζικα σύνορα στις 08:00 τοπική, αντικρύσαμε το Κατμαντού…





Το τζίπ μας άφησε έξω από το ξενοδοχείο μου, το Kathmandu Village House, όπου είχα μείνει και τις δυο προηγούμενες φορές στο ίδιο ταξίδι. Ο David και η Jeanette δεν είχαν κλείσει κάπου, οπότε ήρθαν μαζί μου, ρώτησαν διαθεσιμότητα, είδαν τα δωμάτια, τους άρεσαν, και έκλεισαν κι αυτοί στο ίδιο ξενοδοχείο.
Σε όλη το διαδρομή, βέβαια, δεν είχα σύνδεση δεδομένων στο δίκτυο κινητής της NCELL, πράγμα που το απέδωσα φυσικά στο ότι μάλλον μου είχαν τελειώσει οι μονάδες, αφού ούτε στο αεροδρόμιο του Kathmandu είχα σήμα όταν έφευγα. Βγήκα να πάρω κάνα μπουκάλι νερό, και πήγα και σε ένα μαγαζί της NCELL να ρωτήσω. Όχι, μου λέει, έχετε μονάδες. Άλλο είναι το πρόβλημα. Το δίκτυο της NCELL είναι εκτός λειτουργίας….
Ξεκουραστήκαμε και πλυθήκαμε από το ταξίδι. Είχα σκοπό να βγω καμμιά βόλτα, αλλά λίγο που δεν είχα μελετήσει το που να πάω, λίγο ότι ήμουν πτώμα, έμεινα για λίγες ώρες στο δωμάτιο. Μόνο για βραδινό φαγητό βγήκα, αλλά τελικά δε βρεθήκαμε με το γκρουπ όπως είχαμε κανονίσει, αλλά μόνο με το David και τη Jeanette. Παρ’ ότι τύποι που είναι «κουραστικό» να βρίσκεσαι σε γκρουπ μαζί τους (η Jeanette για παράδειγμα μιλάει ακατάπαυστα), ήταν τουλάχιστον ενδιαφέροντες άνθρωποι, με ποικίλες ανησυχίες. Εκτός από τα παιδιά τους και τα εγγόνια τους, στη φάρμα τους μεγάλωσαν (ως ανάδοχοι) και πέντε ορφανά από την Καμπότζη με ειδικές ανάγκες. Το δείπνο μας βρήκε στο εστιατόριο “Yak” στην Thamel, το οποίο και δεν συνιστώ.
Επιστρέφοντας, έκανα μια βόλτα ακόμα στη βραδινή Thamel, και ψώνισα ένα καινούργιο backpack 40l για να αντικαταστήσω το σκισμένο: Επιδιορθωνόταν, και το επιδιόρθωσα μόλις γύρισα, αλλά έτσι κι αλλιώς χρειαζόμουν κι ένα δεύτερο, οπότε ας είμαι άνετος στην επιστροφή. Ήταν το τελευταίο βράδυ στο ταξίδι που είχα ξενοδοχείο, οπότε τακτοποίησα τη βαλίτσα σε «mode πτήσεων» (όλα τα υγρά στη σωστή βαλίτσα, τα άπλυτα εδώ, τα καθαρά εκεί κλπ). Πολλοίς κόσμος σε τέτοια ταξίδια ταξιδεύει μόνο με χειραποσκευή και φροντίζει να πλένει. Εγώ, για ταξίδι μέχρι δυο βδομάδες και κάτι όπως αυτό, προτιμώ να μη μπω στη διαδικασία πλυσιμάτων, και προτιμώ να κουβαλάω όλα τα ρούχα που θα χρειαστώ, οπότε κάποια στιγμή πρέπει και να τα τακτοποιήσω.
Έπρεπε να λύσω και το θέμα των μετρητών για το σκάρτο 24ωρο που είχα μπροστά μου. Μου είχαν περισσέψει κάτι δολάρια, κάτι νεπαλέζικα μετρητά που έφερα πίσω μαζί μου, και 1500 Κινέζικα Remnibi. Αποφάσισα να αλλάξω τα δολάρια και 500 Κινέζικα αντί να σηκώσω μετρητά, και τα υπόλοιπα θα τα κράταγα για το επόμενο ταξίδι μου στην Κίνα, που δε θα αργούσε και πολύ (και από το οποίο έχω ήδη προ πολλού επιστρέψει). Με τις αλλαγές αυτές, τα Νεπαλέζικα μου έφτασαν ακριβώς.
Last edited: