taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 14: Boudhha
Φτάνοντας, είχαμε ένα απρόοπτο, και η προσοχή μας στράφηκε σ’ αυτό. Ο @kalspiros, ως άμεσα εμπλεκόμενος ασχολήθηκε εξ ολοκλήρου με αυτό, ενώ εγώ ξέκλεψα ένα δεκάλεπτο από τη μία ώρα περίπου που είμασταν εκεί για να δω τη στούπα στα γρήγορα. Είναι βουδιστικό μνημείο, οπότε ένας τρόπος υπάρχει να το δει κανείς: Δεξιόστροφη πορεία γύρω του.
Η Στούπα χρονολογείται από το 640 μ.Χ. περίπου, όταν ο Θιβετιανός βασιλιάς Songtsen Gampo προσηλυτίστηκε στο Βουδισμό. Καταστράφηκε όμως από τους Μουσουλμάνους εισβολείς το 14ο αιώνα, οπότε αυτό που βλέπουμε δεν είναι και τόσο αρχαίο. Είναι όμως τεράστιο και με τέλειες αναλογίες, και γλύτωσε το σεισμό του 2015 με ελάχιστες ζημιές.
Ο Συμβολισμός εδώ είναι για το δρόμο προς τη φώτιση, το ζητούμενο κατά το βουδισμό. Η βάση συμβολίζει τη Γη, ο θόλος το νερό, ο τετράγωνος πύργος τη φωτιά, η βαθμωτή πυραμίδα με τα 13 επίπεδα τον αέρα, και τα 13 στάδια που πρέπει να περάσει ο άνθρωπος για να φτάσει στο nirvana (και τη φώτιση). Και η ομπρελίτσα στην κορυφή συμβολίζει το κενό ή τον Αιθέρα πέρα από τον αέρα (κατά το Lonely Planet τουλάχιστον). Και υπάρχουν και τα μάτια του Βούδα που βλέπουν τα πάντα…
Οι Στούπες φτιαχνόταν ιστορικά για να στεγάσουν ιερά λείψανα, και η συγκεκριμένη υποτίθεται στεγάζει τα λείψανα του Kashyapa, του Βούδα του Παρελθόντος δηλαδή.
Μετά την κατάκτηση του Θιβέτ από την Κίνα, η περιοχή έγινε και το επίκεντρο των Θιβετιανών προσφύγων. Κι ενώ στο Θιβέτ η Κίνα περιόριζε τους μοναχούς και τους πολίτες, και τις παραδοσιακές τους δραστηριότητες, εδώ υπήρχε χώρος για την ανάπτυξή τους. Διάφορα Θιβετιανά μοναστήρια που αναγκαζόταν να κλείσουν στο Θιβέτ, μεταστεγάστηκαν εδώ στη γύρω περιοχή, με τους μοναχούς να καταφθάνουν κι αυτοί ως πρόσφυγες.
















Αυτά πρόλαβα να δω σε 10 λεπτά. Συνάντησα πάλι τον @kalspiros, και πήραμε ταξί για το ξενοδοχείο. Ο Σπύρος έπρεπε να κάνει μια δουλειά, λόγω του απροόπτου, οπότε δώσαμε ραντεβού για αργότερα για να πάμε για φαγητό, ενώ εγώ πήγα για μια μπύρα με τον Ο. και τη Μ. Ο Ο. είναι συνάδελφος από τη δουλειά μου, και βρέθηκε εκεί επειδή του σφύριξα την προσφορά της Qatar. Αυτοί βέβαια πήγαν πιο νωρίς, ήταν στην προτελευταία μέρα του ταξιδιού τους, και καθώς πήγαν μόνο στο Νεπάλ και είναι και 15 χρόνια νεότεροι μου, μπόρεσαν και έκαναν κι ένα ολιγοήμερο trek στο Annapurna…
Από τις διαθέσιμες ευρέως μπύρες στο Νεπάλ, συνιστώ με διαφορά τη Ghorka.

Τελικά βρεθήκαμε και με τον @kalspiros, και πήγαμε για φαΐ. Δηλαδή για Momos, το παραδοσιακό πρόχειρο φαγητό στο Νεπάλ και το Θιβέτ και όχι μόνο. Πρόκειται για dumplings, που μπορούν να έχουν διάφορες γεμίσεις με κρέας (Βουβαλίσιο, Yak, Χοιρινό ή Κοτόπουλο), με τυρί ή με λαχανικά, και ένα από τρία είδη ψησίματος: στον ατμό, τηγανητά, ή kothey, δηλαδή τηγανητά από τη μία πλευρά μόνο. Αυτά εδώ είναι στον ατμό:

Και αυτό το πιάτο έχει κι από τα τρία είδη (συν ένα πράγμα σα φτερούγες κοτόπουλου):

Ενώ το συγκεκριμένο εστιατόριο (Momo Hut) έφτιαχνε και γλυκά momos με φρούτα (χάλια):

Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο. Το επόμενο πρωί είχαμε πτήση που αναχωρούσε στις 09:10 για το Μπουτάν, αλλά θέλαμε και να προλάβουμε οπωσδήποτε θέσεις στο αριστερό παράθυρο για να έχουμε θέα προς το Έβερεστ κατά τη διαδρομή, και on-line check-in δεν υπήρχε, οπότε έπρεπε να φύγουμε στις 06:00 για το αεροδρόμιο. Δεν ήταν ότι καλύτερο για μένα που ήμουν ήδη ξενυχτισμένος από την ολονύκτια πτήση το προηγούμενο βράδυ, αλλά τα κατάφερα.
Φτάνοντας, είχαμε ένα απρόοπτο, και η προσοχή μας στράφηκε σ’ αυτό. Ο @kalspiros, ως άμεσα εμπλεκόμενος ασχολήθηκε εξ ολοκλήρου με αυτό, ενώ εγώ ξέκλεψα ένα δεκάλεπτο από τη μία ώρα περίπου που είμασταν εκεί για να δω τη στούπα στα γρήγορα. Είναι βουδιστικό μνημείο, οπότε ένας τρόπος υπάρχει να το δει κανείς: Δεξιόστροφη πορεία γύρω του.
Η Στούπα χρονολογείται από το 640 μ.Χ. περίπου, όταν ο Θιβετιανός βασιλιάς Songtsen Gampo προσηλυτίστηκε στο Βουδισμό. Καταστράφηκε όμως από τους Μουσουλμάνους εισβολείς το 14ο αιώνα, οπότε αυτό που βλέπουμε δεν είναι και τόσο αρχαίο. Είναι όμως τεράστιο και με τέλειες αναλογίες, και γλύτωσε το σεισμό του 2015 με ελάχιστες ζημιές.
Ο Συμβολισμός εδώ είναι για το δρόμο προς τη φώτιση, το ζητούμενο κατά το βουδισμό. Η βάση συμβολίζει τη Γη, ο θόλος το νερό, ο τετράγωνος πύργος τη φωτιά, η βαθμωτή πυραμίδα με τα 13 επίπεδα τον αέρα, και τα 13 στάδια που πρέπει να περάσει ο άνθρωπος για να φτάσει στο nirvana (και τη φώτιση). Και η ομπρελίτσα στην κορυφή συμβολίζει το κενό ή τον Αιθέρα πέρα από τον αέρα (κατά το Lonely Planet τουλάχιστον). Και υπάρχουν και τα μάτια του Βούδα που βλέπουν τα πάντα…
Οι Στούπες φτιαχνόταν ιστορικά για να στεγάσουν ιερά λείψανα, και η συγκεκριμένη υποτίθεται στεγάζει τα λείψανα του Kashyapa, του Βούδα του Παρελθόντος δηλαδή.
Μετά την κατάκτηση του Θιβέτ από την Κίνα, η περιοχή έγινε και το επίκεντρο των Θιβετιανών προσφύγων. Κι ενώ στο Θιβέτ η Κίνα περιόριζε τους μοναχούς και τους πολίτες, και τις παραδοσιακές τους δραστηριότητες, εδώ υπήρχε χώρος για την ανάπτυξή τους. Διάφορα Θιβετιανά μοναστήρια που αναγκαζόταν να κλείσουν στο Θιβέτ, μεταστεγάστηκαν εδώ στη γύρω περιοχή, με τους μοναχούς να καταφθάνουν κι αυτοί ως πρόσφυγες.
















Αυτά πρόλαβα να δω σε 10 λεπτά. Συνάντησα πάλι τον @kalspiros, και πήραμε ταξί για το ξενοδοχείο. Ο Σπύρος έπρεπε να κάνει μια δουλειά, λόγω του απροόπτου, οπότε δώσαμε ραντεβού για αργότερα για να πάμε για φαγητό, ενώ εγώ πήγα για μια μπύρα με τον Ο. και τη Μ. Ο Ο. είναι συνάδελφος από τη δουλειά μου, και βρέθηκε εκεί επειδή του σφύριξα την προσφορά της Qatar. Αυτοί βέβαια πήγαν πιο νωρίς, ήταν στην προτελευταία μέρα του ταξιδιού τους, και καθώς πήγαν μόνο στο Νεπάλ και είναι και 15 χρόνια νεότεροι μου, μπόρεσαν και έκαναν κι ένα ολιγοήμερο trek στο Annapurna…
Από τις διαθέσιμες ευρέως μπύρες στο Νεπάλ, συνιστώ με διαφορά τη Ghorka.

Τελικά βρεθήκαμε και με τον @kalspiros, και πήγαμε για φαΐ. Δηλαδή για Momos, το παραδοσιακό πρόχειρο φαγητό στο Νεπάλ και το Θιβέτ και όχι μόνο. Πρόκειται για dumplings, που μπορούν να έχουν διάφορες γεμίσεις με κρέας (Βουβαλίσιο, Yak, Χοιρινό ή Κοτόπουλο), με τυρί ή με λαχανικά, και ένα από τρία είδη ψησίματος: στον ατμό, τηγανητά, ή kothey, δηλαδή τηγανητά από τη μία πλευρά μόνο. Αυτά εδώ είναι στον ατμό:

Και αυτό το πιάτο έχει κι από τα τρία είδη (συν ένα πράγμα σα φτερούγες κοτόπουλου):

Ενώ το συγκεκριμένο εστιατόριο (Momo Hut) έφτιαχνε και γλυκά momos με φρούτα (χάλια):

Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο. Το επόμενο πρωί είχαμε πτήση που αναχωρούσε στις 09:10 για το Μπουτάν, αλλά θέλαμε και να προλάβουμε οπωσδήποτε θέσεις στο αριστερό παράθυρο για να έχουμε θέα προς το Έβερεστ κατά τη διαδρομή, και on-line check-in δεν υπήρχε, οπότε έπρεπε να φύγουμε στις 06:00 για το αεροδρόμιο. Δεν ήταν ότι καλύτερο για μένα που ήμουν ήδη ξενυχτισμένος από την ολονύκτια πτήση το προηγούμενο βράδυ, αλλά τα κατάφερα.
Last edited: