taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 93: Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
To Σάββατο 21/4/2018, ξυπνήσαμε άγαρμπα. Δεν είχε χτυπήσει το ξυπνητήρι μου (είχε κοπεί το ρεύμα λίγο μετά που ξεκίνησα τη φόρτιση, και κατά τη διάρκεια της νύχτας αντί να φορτίσει άδειασε τελείως η μπαταρία). Ξυπνήσαμε κακήν κακώς, μισό-κάναμε ντους, ντυθήκαμε και φύγαμε τρέχοντας. Ώρα 9 είμασταν ήδη στα σύνορα, κάνα εικοσάλεπτο δρόμος από το ξενοδοχείο. Ήδη, τα φορτηγά είχαν αρχίσει να σχηματίζουν ουρές, εμείς όμως παρκάραμε γρήγορα και κατεβάσαμε τα πράγματα. Ο Danny θα μας ακολουθούσε μέχρι το γκισέ των συνόρων, αλλά δε θα τον περνούσε καθώς, ως Θιβετιανός, δε διαθέτει διαβατήριο.

Όμως ήταν πολύ νωρίς. Γιατί μπορεί στην κίνα η ώρα να ήταν 9 το πρωί, στο Νεπάλ, όμως, ήταν ακόμη 06:45, και τα σύνορα δεν είχαν ανοίξει. Πήγαμε σε ένα ανοικτό μαγαζάκι, πήραμε καφέ, και περιμέναμε να πάει 10. Όταν τα σύνορα άνοιξαν, περάσαμε στα γρήγορα. Αποχαιρετήσαμε το Danny, αλλά και το Luis και το Daniel που έφυγαν για άλλη πορεία, και βγαίνοντας από τον πολυτελέστατο Κινεζικό μεθοριακό σταθμό, και περνώντας ένα τόσο δα γεφυράκι, προσγειωθήκαμε στην πεζή Νεπαλέζικη πραγματικότητα. Νεπαλέζικος συνοριακός σταθμός… απλά δεν υπάρχει. Πήγαμε σε ένα πεζούλι μπροστά από μια παράγκα, που εκτελούσε χρέη τελωνείου υποθέτω, όπου ανοίξαμε σε δημόσια θέα τις βαλίτσες μας για να δουν …. Ξέρω γω, κάτι πρέπει να θέλανε να δουν, δε μπορεί... Ψαχούλεψε κάτι μια κοπελίτσα, και μου έδωσε το ΟΚ και έκλεισα τη βαλίτσα μου. Εν τω μεταξύ, περνώντας τη γέφυρα, σκίστηκε το ένα λουρί του ώμου από το backpack μου, με αποτέλεσμα να πρέπει να το κρατάω κι αυτό στο χέρι.
Βρήκαμε το ένα από τα δυο τζιπ να μας περιμένει. «Ελάτε. Θα στριμωχτούμε για ένα χιλιόμετρο, και εκεί μας περιμένει και το άλλο τζίπ». Φορτώσαμε τα πράγματα στην οροφή, και στριμωχτήκαμε 6 άτομα μέσα. Το ένα χιλιόμετρο πιο κάτω, ήταν στο Νεπαλέζικο immigration (πρέπει να ξέρεις που είναι και να σταματήσεις, αλλιώς πινακίδα δεν υπάρχει). Οι τρείς από τους 6 είχαμε ήδη Νεπαλέζικη Βίζα σε ισχύ. Εγώ γιατί ήμουν και πριν στο Νεπάλ, και οι δυο Αυστραλοί γιατί είχαν φροντίσει να την έχουν εκδώσει από πριν. Πήραμε σχετικά γρήγορα τις σφραγίδες μας, φορτώσαμε τα πράγματά μας στο πρώτο από τα δυο τζιπ, και ξεκινήσαμε. Με τους άλλους, δώσαμε ραντεβού στο Κατμαντού. Οι υπόλοιποι ταλαιπωρήθηκαν λίγο, οι μεν Ρώσοι γιατί δεν είχαν φροντίσει να έχουν μαζί τους φωτογραφίες για τη βίζα, και ο Ταϊλανδός γιατί κάποια από τα δολάρια ΗΠΑ που είχε μαζί του δεν του τα δεχόντουσαν ως… πλαστά.
Τελικά ο οδηγός μας ήταν πολύ αργός, και σύντομα οι άλλοι μας πέρασαν. Τις συνέπειες αυτού θα τις διαπιστώναμε πολύ αργότερα, λίγο πριν το Κατμαντού, όταν ο οδηγός του άλλου τζιπ επέμενε να εισπράξει αυτός την πληρωμή για το σύνολο των έξι επιβατών, οπότε σταμάτησαν κάπου και μας περίμεναν να φτάσουμε και να δώσουμε κι εμείς τον οβολό μας. Επί μια ώρα….
Η διαδρομή πάλι…. είχε τις εναλλαγές της.
Στο πρώτο κομμάτι, στο όριο του εθνικού πάρκου Langtang, o δρόμος ήταν κατσικόδρομος, και είμαι επιεικής. Αν δεν ήμασταν σε τζιπ, δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε να περάσουμε. Τα off-road κατσάβραχα της Βολιβίας ήταν μάλλον σε καλύτερη κατάσταση απ’ ότι αυτός ο δρόμος. Κάποτε ήταν άσφαλτος, αλλά αν βρείτε κάπου ασφάλτινο κομμάτι πάνω από 10 μέτρα να μου τρυπήσετε τη μύτη. Δεν έχει. Οι φωτογραφίες παραπλανούν απλά επειδή εκεί μόνο μπορούσα να τραβήξω φωτογραφία χωρίς άπειρα τραντάγματα. Είναι όλο ένα μεγάλο νεροφάγωμα, με γκρεμό δίπλα ακριβώς, που έχει γίνει και χειρότερο από το πάτημα των αυτοκινήτων. Η ταχύτητα που κινούμασταν ήταν περίπου 10 χμ/ώρα κατά μέσο όρο, κι αυτό δεν είναι υπερβολή. Όπως και τα άπειρα τραντάγματα του καθίσματος, αφού πραγματικά ανησύχησα κάποια στιγμή για τους ηλικιωμένους που ήταν μαζί μου στο αυτοκίνητο.
Όμως η θέα ήταν φοβερή. Λίγα πράγματα σχετικά κατάφερα να πιάσω φωτογραφικά , και σχεδόν καθόλου από τα απίθανα χωριουδάκια που κρέμονταν στη μέση απότομων πλαγιών.



















Η διέλευση μας από το εθνικό πάρκο διακόπηκε τρείς φορές για έλεγχο των αποσκευών μας. Τις κατεβάζαμε από το αυτοκίνητο, της πηγαίναμε στο τελωνείο, τις ανοίγαμε, τις κοιτάγανε, τις κλείναμε, τις φορτώναμε, και πάμε παρακάτω.
Το μεγάλο χωριό της περιοχής λέγεται Dhunche:









Συνεχίσαμε τη διαδρομή.









To Σάββατο 21/4/2018, ξυπνήσαμε άγαρμπα. Δεν είχε χτυπήσει το ξυπνητήρι μου (είχε κοπεί το ρεύμα λίγο μετά που ξεκίνησα τη φόρτιση, και κατά τη διάρκεια της νύχτας αντί να φορτίσει άδειασε τελείως η μπαταρία). Ξυπνήσαμε κακήν κακώς, μισό-κάναμε ντους, ντυθήκαμε και φύγαμε τρέχοντας. Ώρα 9 είμασταν ήδη στα σύνορα, κάνα εικοσάλεπτο δρόμος από το ξενοδοχείο. Ήδη, τα φορτηγά είχαν αρχίσει να σχηματίζουν ουρές, εμείς όμως παρκάραμε γρήγορα και κατεβάσαμε τα πράγματα. Ο Danny θα μας ακολουθούσε μέχρι το γκισέ των συνόρων, αλλά δε θα τον περνούσε καθώς, ως Θιβετιανός, δε διαθέτει διαβατήριο.

Όμως ήταν πολύ νωρίς. Γιατί μπορεί στην κίνα η ώρα να ήταν 9 το πρωί, στο Νεπάλ, όμως, ήταν ακόμη 06:45, και τα σύνορα δεν είχαν ανοίξει. Πήγαμε σε ένα ανοικτό μαγαζάκι, πήραμε καφέ, και περιμέναμε να πάει 10. Όταν τα σύνορα άνοιξαν, περάσαμε στα γρήγορα. Αποχαιρετήσαμε το Danny, αλλά και το Luis και το Daniel που έφυγαν για άλλη πορεία, και βγαίνοντας από τον πολυτελέστατο Κινεζικό μεθοριακό σταθμό, και περνώντας ένα τόσο δα γεφυράκι, προσγειωθήκαμε στην πεζή Νεπαλέζικη πραγματικότητα. Νεπαλέζικος συνοριακός σταθμός… απλά δεν υπάρχει. Πήγαμε σε ένα πεζούλι μπροστά από μια παράγκα, που εκτελούσε χρέη τελωνείου υποθέτω, όπου ανοίξαμε σε δημόσια θέα τις βαλίτσες μας για να δουν …. Ξέρω γω, κάτι πρέπει να θέλανε να δουν, δε μπορεί... Ψαχούλεψε κάτι μια κοπελίτσα, και μου έδωσε το ΟΚ και έκλεισα τη βαλίτσα μου. Εν τω μεταξύ, περνώντας τη γέφυρα, σκίστηκε το ένα λουρί του ώμου από το backpack μου, με αποτέλεσμα να πρέπει να το κρατάω κι αυτό στο χέρι.
Βρήκαμε το ένα από τα δυο τζιπ να μας περιμένει. «Ελάτε. Θα στριμωχτούμε για ένα χιλιόμετρο, και εκεί μας περιμένει και το άλλο τζίπ». Φορτώσαμε τα πράγματα στην οροφή, και στριμωχτήκαμε 6 άτομα μέσα. Το ένα χιλιόμετρο πιο κάτω, ήταν στο Νεπαλέζικο immigration (πρέπει να ξέρεις που είναι και να σταματήσεις, αλλιώς πινακίδα δεν υπάρχει). Οι τρείς από τους 6 είχαμε ήδη Νεπαλέζικη Βίζα σε ισχύ. Εγώ γιατί ήμουν και πριν στο Νεπάλ, και οι δυο Αυστραλοί γιατί είχαν φροντίσει να την έχουν εκδώσει από πριν. Πήραμε σχετικά γρήγορα τις σφραγίδες μας, φορτώσαμε τα πράγματά μας στο πρώτο από τα δυο τζιπ, και ξεκινήσαμε. Με τους άλλους, δώσαμε ραντεβού στο Κατμαντού. Οι υπόλοιποι ταλαιπωρήθηκαν λίγο, οι μεν Ρώσοι γιατί δεν είχαν φροντίσει να έχουν μαζί τους φωτογραφίες για τη βίζα, και ο Ταϊλανδός γιατί κάποια από τα δολάρια ΗΠΑ που είχε μαζί του δεν του τα δεχόντουσαν ως… πλαστά.
Τελικά ο οδηγός μας ήταν πολύ αργός, και σύντομα οι άλλοι μας πέρασαν. Τις συνέπειες αυτού θα τις διαπιστώναμε πολύ αργότερα, λίγο πριν το Κατμαντού, όταν ο οδηγός του άλλου τζιπ επέμενε να εισπράξει αυτός την πληρωμή για το σύνολο των έξι επιβατών, οπότε σταμάτησαν κάπου και μας περίμεναν να φτάσουμε και να δώσουμε κι εμείς τον οβολό μας. Επί μια ώρα….
Η διαδρομή πάλι…. είχε τις εναλλαγές της.
Στο πρώτο κομμάτι, στο όριο του εθνικού πάρκου Langtang, o δρόμος ήταν κατσικόδρομος, και είμαι επιεικής. Αν δεν ήμασταν σε τζιπ, δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε να περάσουμε. Τα off-road κατσάβραχα της Βολιβίας ήταν μάλλον σε καλύτερη κατάσταση απ’ ότι αυτός ο δρόμος. Κάποτε ήταν άσφαλτος, αλλά αν βρείτε κάπου ασφάλτινο κομμάτι πάνω από 10 μέτρα να μου τρυπήσετε τη μύτη. Δεν έχει. Οι φωτογραφίες παραπλανούν απλά επειδή εκεί μόνο μπορούσα να τραβήξω φωτογραφία χωρίς άπειρα τραντάγματα. Είναι όλο ένα μεγάλο νεροφάγωμα, με γκρεμό δίπλα ακριβώς, που έχει γίνει και χειρότερο από το πάτημα των αυτοκινήτων. Η ταχύτητα που κινούμασταν ήταν περίπου 10 χμ/ώρα κατά μέσο όρο, κι αυτό δεν είναι υπερβολή. Όπως και τα άπειρα τραντάγματα του καθίσματος, αφού πραγματικά ανησύχησα κάποια στιγμή για τους ηλικιωμένους που ήταν μαζί μου στο αυτοκίνητο.
Όμως η θέα ήταν φοβερή. Λίγα πράγματα σχετικά κατάφερα να πιάσω φωτογραφικά , και σχεδόν καθόλου από τα απίθανα χωριουδάκια που κρέμονταν στη μέση απότομων πλαγιών.



















Η διέλευση μας από το εθνικό πάρκο διακόπηκε τρείς φορές για έλεγχο των αποσκευών μας. Τις κατεβάζαμε από το αυτοκίνητο, της πηγαίναμε στο τελωνείο, τις ανοίγαμε, τις κοιτάγανε, τις κλείναμε, τις φορτώναμε, και πάμε παρακάτω.
Το μεγάλο χωριό της περιοχής λέγεται Dhunche:









Συνεχίσαμε τη διαδρομή.









Last edited: