taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 62: Αεροπλάνα.
Το ταξί μας περίμενε στην ώρα του, 13:10, οπότε και φορτώσαμε τα πράγματα και ξεκινήσαμε για το αεροδρόμιο. Ευτυχώς είχαμε δώσει λίγο περιθώριο χρόνου, γιατί πέσαμε σε κίνηση.


Φτάσαμε στο αεροδρόμιο, όπου το 3G/4G δίκτυο της NCELL είχε αποπνεύσει. Παρά το online check-in, κάναμε και κανονικό check-in στις πτήσεις μας, και παραδώσαμε τις βαλίτσες μας, εγώ στην China Eastern και ο @kalspiros στη flydubai. Εγώ έκλεισα πάλι παράθυρο με θέα προς τα Ιμαλάια, καθώς δεν ήξερα μεν αν η πτήση μου προς ανατολάς θα πέρναγε βόρεια ή νότια από το μέτωπο των κορυφών των 8000 μέτρων (που αν τις συνδέσεις μεταξύ τους σχηματίζουν μια γραμμή εν πολλοίς ανατολική-δυτική), αλλά θεώρησα απίθανο η πτήση μου με δικινητήριο αεροσκάφος να διασχίσει την οροσειρά τόσο κοντά στο αεροδρόμιο αναχώρησης.
Καθώς δεν είχα ακόμη μαζί μου όλα τα απαραίτητα έγγραφα, το check-in μου ήταν μόνο μέχρι το Kunming, κι όχι ως τη Lhasa που ήταν ο τελικός προορισμός του εισιτηρίου μου.
Δώσαμε τις βαλίτσες, και προχωρήσαμε στον έλεγχο διαβατηρίων, αφού πρώτα συμπληρώσαμε ένα έντυπο που χρειάζεται, τα είχαμε μάθει αυτά από την προηγούμενή μας αναχώρηση (για Μπουτάν). Μετά από μια απίστευτη ουρά επιτέλους ήρθε και η σειρά μας. Ο τύπος είδε τη βίζα και τις σφραγίδες μου, κατάλαβε ότι η ίδια βίζα ίσχυε ακόμα, και κάτι είπε που έμοιαζε με «θα χρειαστείτε καινούργια βίζα την επόμενη φορά» (δεν έστεκε, όπως αποδείχθηκε πολύ αργότερα). Χρόνος για στάση στα καφέ που βρίσκονται πριν τον έλεγχο ασφαλείας δεν υπήρχε και πολύς, αλλά πήρα ένα καφέ πάραυτα και τον ήπια στα γρήγορα.
Περάσαμε τον έλεγχο, και μπήκαμε στην αίθουσα αναχωρήσεων, όπου ούτε ένα κάθισμα δεν ήταν κενό. Σχεδόν αμέσως όμως, κάλεσαν για επιβίβαση την πτήση του @kalspiros, ενώ η δική μου θα είχε 15 λεπτά ακόμα καθυστέρηση.
Τελικώς επιβιβάστηκα κι εγώ στην πτήση MU758 της China Eastern Airlines για το Kunming, που εκτελέστηκε με το B-6141, ένα Boeing 737. Είχα τη θέση 36A, στο παράθυρο, και την Τρίτη ευκαιρία να απολαύσω τη θέα στα βουνά από ψηλά.










Προσγειωθήκαμε στο Διεθνές αεροδρόμιο του Kunming. Η Κίνα έχει 2 ώρες και 15 λεπτά διαφορά ώρας με το Νεπάλ (όλη η χώρα έχει κοινή ώρα, UTC+8), και με την καθυστέρηση που είχαμε η ώρα είχε φτάσει σχεδόν 22:00 όταν προσγειωθήκαμε, και το αεροδρόμιο είχε αδειάσει. Μετά από λίγα λεπτά αναμονής, πέρασα τον έλεγχο διαβατηρίων, ως ένας από τους ελάχιστους που χρησιμοποίησαν το γκισέ που προορίζεται για ξένους, και σφραγίστηκε η βίζα μου για την Κίνα. Παρέλαβα και τη βαλίτσα μου (με σπασμένο το λουκέτο του φερμουάρ, ευτυχώς δεν είχα τίποτα αξίας μέσα).
Η πρώτη μου δουλειά, ανάληψη του ισόποσου των €400 σε Κινεζικά μετρητά, στέφθηκε με επιτυχία. Είναι λίγο πολλά, αλλά με δεδομένο ότι θα ακολουθούσε κι άλλο ταξίδι στην Κίνα το Σεπτέμβριο, δε μου ήταν πρόβλημα. Η δεύτερη, αναζήτηση καταστήματος στις αφίξεις το οποίο να πουλάει κάρτες SIM. Όλοι με στέλνανε σε ένα μικρό ψιλικατζίδικο που δε μου γέμιζε το μάτι, οπότε το άφησα για την επόμενη μέρα. Και η τρίτη, να βρω ένα ταξί να με πάει στο ξενοδοχείο μου.. Τα ταξί δεν είναι το μόνο μεταφορικό μέσο, υπάρχουν και οχήματα πολυτελείας που μπορείς να πάρεις με πιο αυξημένη τιμή, βέβαια. Υπάρχει και Κινεζική Uber για όποιον θέλει (αλλιώς λέγεται), αλλά είναι διαθέσιμη μόνο από το κινεζικό android play store και είναι μόνο στα Κινέζικα.
Επέλεξα να πάρω κανονικό ταξί, παρότι τα οχήματά τους είναι μικρά και παλιά. Πήγα στην πιάτσα, εξήγησα σε κάποιο που πηγαίνω, με έστειλε σε ένα ταξί, βόλεψα τα πράγματά μου, μπήκα μέσα και ξεκινήσαμε. Λέω στον Ταξιτζή «Sofitel». Με κοιτάει με ένα βλέμμα αγελάδας. Το ξαναλέω. Τίποτα. Του το δείχνω γραμμένο στην οθόνη του κινητού μου (από το Google Maps). Τίποτα. Σταματάει έναν άλλο ταξιτζή και με βάζει να του δείξω το κινητό μου. Ααα, «Σοφιτέι» του λέει ο άλλος. Κατάλαβε τώρα. Ξεκινήσαμε….
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο, και γρήγορα-γρήγορα ο θυρωρός ξεφόρτωσε βαλίτσες, backpack, μπουφάν κλπ πάνω σε ένα καρότσι του ξενοδοχείου, πριν καλά καλά προλάβω να πληρώσω τον ταξιτζή τα CNY 100 (€12.68) που κόστισε η διαδρομή των 15 χιλιομέτρων.
Στη reception, είχαν ετοιμάσει τα πάντα. Μόνο μπάντα υποδοχής δεν είχαν στήσει για το χρυσό μέλος του Le Club Accorhotels που θα έμενε στο ξενοδοχείο τους (εμένα δηλαδή), κι ας έχω τη χρυσή κάρτα λόγω αρκετών διανυκτερεύσεων στα οικονομικά «ibis» της ίδιας αλυσίδας. Η διευθύντρια με καλωσόρισε προσωπικά, μου εξήγησε τα του ξενοδοχείου, και το παλικάρι από το concierge μου έφερε το φάκελο που με περίμενε (με το TTP μου, που θα μου επέτρεπε την είσοδο στο Θιβέτ). Εν τω μεταξύ τα πράγματά μου είχαν ήδη μεταφερθεί στο δωμάτιο μου, στο οποίο μου κάνανε και αναβάθμιση σε γωνιακή σουίτα δυο χώρων, και μου προσφέρανε δωρεάν και το πρωϊνό το επόμενο πρωί (που κανονικά τιμολογείται μερικές δεκάδες ευρώ). Η ώρα ήταν ήδη περασμένη, οπότε μόνο για φωτογραφίες από τα παράθυρα του δωματίου μου είχα χρόνο.

Το ταξί μας περίμενε στην ώρα του, 13:10, οπότε και φορτώσαμε τα πράγματα και ξεκινήσαμε για το αεροδρόμιο. Ευτυχώς είχαμε δώσει λίγο περιθώριο χρόνου, γιατί πέσαμε σε κίνηση.


Φτάσαμε στο αεροδρόμιο, όπου το 3G/4G δίκτυο της NCELL είχε αποπνεύσει. Παρά το online check-in, κάναμε και κανονικό check-in στις πτήσεις μας, και παραδώσαμε τις βαλίτσες μας, εγώ στην China Eastern και ο @kalspiros στη flydubai. Εγώ έκλεισα πάλι παράθυρο με θέα προς τα Ιμαλάια, καθώς δεν ήξερα μεν αν η πτήση μου προς ανατολάς θα πέρναγε βόρεια ή νότια από το μέτωπο των κορυφών των 8000 μέτρων (που αν τις συνδέσεις μεταξύ τους σχηματίζουν μια γραμμή εν πολλοίς ανατολική-δυτική), αλλά θεώρησα απίθανο η πτήση μου με δικινητήριο αεροσκάφος να διασχίσει την οροσειρά τόσο κοντά στο αεροδρόμιο αναχώρησης.
Καθώς δεν είχα ακόμη μαζί μου όλα τα απαραίτητα έγγραφα, το check-in μου ήταν μόνο μέχρι το Kunming, κι όχι ως τη Lhasa που ήταν ο τελικός προορισμός του εισιτηρίου μου.
Δώσαμε τις βαλίτσες, και προχωρήσαμε στον έλεγχο διαβατηρίων, αφού πρώτα συμπληρώσαμε ένα έντυπο που χρειάζεται, τα είχαμε μάθει αυτά από την προηγούμενή μας αναχώρηση (για Μπουτάν). Μετά από μια απίστευτη ουρά επιτέλους ήρθε και η σειρά μας. Ο τύπος είδε τη βίζα και τις σφραγίδες μου, κατάλαβε ότι η ίδια βίζα ίσχυε ακόμα, και κάτι είπε που έμοιαζε με «θα χρειαστείτε καινούργια βίζα την επόμενη φορά» (δεν έστεκε, όπως αποδείχθηκε πολύ αργότερα). Χρόνος για στάση στα καφέ που βρίσκονται πριν τον έλεγχο ασφαλείας δεν υπήρχε και πολύς, αλλά πήρα ένα καφέ πάραυτα και τον ήπια στα γρήγορα.
Περάσαμε τον έλεγχο, και μπήκαμε στην αίθουσα αναχωρήσεων, όπου ούτε ένα κάθισμα δεν ήταν κενό. Σχεδόν αμέσως όμως, κάλεσαν για επιβίβαση την πτήση του @kalspiros, ενώ η δική μου θα είχε 15 λεπτά ακόμα καθυστέρηση.
Τελικώς επιβιβάστηκα κι εγώ στην πτήση MU758 της China Eastern Airlines για το Kunming, που εκτελέστηκε με το B-6141, ένα Boeing 737. Είχα τη θέση 36A, στο παράθυρο, και την Τρίτη ευκαιρία να απολαύσω τη θέα στα βουνά από ψηλά.










Προσγειωθήκαμε στο Διεθνές αεροδρόμιο του Kunming. Η Κίνα έχει 2 ώρες και 15 λεπτά διαφορά ώρας με το Νεπάλ (όλη η χώρα έχει κοινή ώρα, UTC+8), και με την καθυστέρηση που είχαμε η ώρα είχε φτάσει σχεδόν 22:00 όταν προσγειωθήκαμε, και το αεροδρόμιο είχε αδειάσει. Μετά από λίγα λεπτά αναμονής, πέρασα τον έλεγχο διαβατηρίων, ως ένας από τους ελάχιστους που χρησιμοποίησαν το γκισέ που προορίζεται για ξένους, και σφραγίστηκε η βίζα μου για την Κίνα. Παρέλαβα και τη βαλίτσα μου (με σπασμένο το λουκέτο του φερμουάρ, ευτυχώς δεν είχα τίποτα αξίας μέσα).
Η πρώτη μου δουλειά, ανάληψη του ισόποσου των €400 σε Κινεζικά μετρητά, στέφθηκε με επιτυχία. Είναι λίγο πολλά, αλλά με δεδομένο ότι θα ακολουθούσε κι άλλο ταξίδι στην Κίνα το Σεπτέμβριο, δε μου ήταν πρόβλημα. Η δεύτερη, αναζήτηση καταστήματος στις αφίξεις το οποίο να πουλάει κάρτες SIM. Όλοι με στέλνανε σε ένα μικρό ψιλικατζίδικο που δε μου γέμιζε το μάτι, οπότε το άφησα για την επόμενη μέρα. Και η τρίτη, να βρω ένα ταξί να με πάει στο ξενοδοχείο μου.. Τα ταξί δεν είναι το μόνο μεταφορικό μέσο, υπάρχουν και οχήματα πολυτελείας που μπορείς να πάρεις με πιο αυξημένη τιμή, βέβαια. Υπάρχει και Κινεζική Uber για όποιον θέλει (αλλιώς λέγεται), αλλά είναι διαθέσιμη μόνο από το κινεζικό android play store και είναι μόνο στα Κινέζικα.
Επέλεξα να πάρω κανονικό ταξί, παρότι τα οχήματά τους είναι μικρά και παλιά. Πήγα στην πιάτσα, εξήγησα σε κάποιο που πηγαίνω, με έστειλε σε ένα ταξί, βόλεψα τα πράγματά μου, μπήκα μέσα και ξεκινήσαμε. Λέω στον Ταξιτζή «Sofitel». Με κοιτάει με ένα βλέμμα αγελάδας. Το ξαναλέω. Τίποτα. Του το δείχνω γραμμένο στην οθόνη του κινητού μου (από το Google Maps). Τίποτα. Σταματάει έναν άλλο ταξιτζή και με βάζει να του δείξω το κινητό μου. Ααα, «Σοφιτέι» του λέει ο άλλος. Κατάλαβε τώρα. Ξεκινήσαμε….
Φτάσαμε στο ξενοδοχείο, και γρήγορα-γρήγορα ο θυρωρός ξεφόρτωσε βαλίτσες, backpack, μπουφάν κλπ πάνω σε ένα καρότσι του ξενοδοχείου, πριν καλά καλά προλάβω να πληρώσω τον ταξιτζή τα CNY 100 (€12.68) που κόστισε η διαδρομή των 15 χιλιομέτρων.
Στη reception, είχαν ετοιμάσει τα πάντα. Μόνο μπάντα υποδοχής δεν είχαν στήσει για το χρυσό μέλος του Le Club Accorhotels που θα έμενε στο ξενοδοχείο τους (εμένα δηλαδή), κι ας έχω τη χρυσή κάρτα λόγω αρκετών διανυκτερεύσεων στα οικονομικά «ibis» της ίδιας αλυσίδας. Η διευθύντρια με καλωσόρισε προσωπικά, μου εξήγησε τα του ξενοδοχείου, και το παλικάρι από το concierge μου έφερε το φάκελο που με περίμενε (με το TTP μου, που θα μου επέτρεπε την είσοδο στο Θιβέτ). Εν τω μεταξύ τα πράγματά μου είχαν ήδη μεταφερθεί στο δωμάτιο μου, στο οποίο μου κάνανε και αναβάθμιση σε γωνιακή σουίτα δυο χώρων, και μου προσφέρανε δωρεάν και το πρωϊνό το επόμενο πρωί (που κανονικά τιμολογείται μερικές δεκάδες ευρώ). Η ώρα ήταν ήδη περασμένη, οπότε μόνο για φωτογραφίες από τα παράθυρα του δωματίου μου είχα χρόνο.

Last edited: