taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 7: Κατμαντού, πρώτες εικόνες.
Ο ταρίφας μου δεν ήξερε να βρει το ξενοδοχείο μου, το οποίο ήταν χωμένο σε κάτι στενά πίσω από τους κεντρικούς δρόμους, αλλά κατέβαλε φιλότιμες προσπάθειες να με πάει ως εκεί. Χαθήκαμε σε κάτι στενά με λακκούβες μισού μέτρου, αλλά τελικά φτάσαμε. Το ξενοδοχείο, απλό, λιτό και καθαρό, βρισκόταν δίπλα στον κεντρικό δρόμο στην περιοχή Thamel (Kathmandu Village House). Με κυκλική χρήση των προσφορών «φέρε ένα φίλο» της booking, είχαμε κλείσει μονόκλινα για μια βραδιά για €21 έκαστο, από τα οποία η booking μας επέστρεψε τα €15 στον καθένα. Καθόλου κακή τιμή, ε; Είχα κάνει κι άλλες δυο κρατήσεις της μίας βραδιάς στο ίδιο ξενοδοχείο, με τον ίδιο τρόπο…
Με το που φτάσαμε στο ξενοδοχείο, ο @kalspiros με περίμενε στη ρεσεψιόν, αλλά το δωμάτιο μου ήταν ήδη έτοιμο παρότι η ώρα ήταν ακόμα δέκα και κάτι, οπότε τον έστησα λιγάκι. Άφησα τα πράγματα στο δωμάτιο, έκανα ένα γρήγορο ντους και άλλαξα τα ρούχα της πτήσης, και ξεκινήσαμε. Η πρώτη στάση ήταν διεκπεραιωτική, σε ένα «ATM lounge», ένα χώρο δηλαδή με πολλαπλά ATM. Στο Νεπάλ, η παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος δε φημίζεται για τη σταθερότητά της, και η χρήση των ATM σε ώρα διακοπής ρεύματος μπορεί να είναι επικίνδυνο σπορ, αλλά ευτυχώς δε χρειάστηκε να μάθουμε τι συμβαίνει στην περίπτωση αυτή. Τα συγκεκριμένα ATM είχαν εφεδρική τροφοδοσία από UPS, γι αυτό και τα προτιμήσαμε.
Πήγαμε για πρωινό σε ένα café κάπου εκεί στην Thamel. To New Orleans café είναι ένα μοντέρνο δυτικό καφέ, στεγασμένο σε μια αυλή ανάμεσα σε διατηρητέα κτήρια. Εκτός από δυτικά πιάτα (εγώ προτίμησα μια θιβετιανή ομελέτα), έχει και αξιοπρεπέστατο δυτικό καφέ, που την ώρα αυτή χρειαζόμουν όσο τίποτα…


H Thamel είναι η περιοχή στο κέντρο του Κατμαντού που εστιάζει περισσότερο στους δυτικούς τουρίστες. Τα μαγαζιά με σουβενίρ είναι εδώ, τα μαγαζιά με ορειβατικά είδη είναι εδώ, και τα πρακτορεία που διοργανώνουν trek είναι κι αυτά εδώ. Και οι ταρίφες που ψάχνουν τουρίστες εδώ είναι, βέβαια, και οι επαίτες (όχι τόσο πολλοί, αναλογικά). Φυσιογνωμικά το μέρος είναι σα μια αναβαθμισμένη περιοχή της Βόρειας Ινδίας - αν και με τόσα μηχανάκια, το λες και κάπως σαν το Classic Quarter στο Hanoi. Μηχανάκια, καρότσια, πεζοί και αυτοκίνητα, όπως σε όλο το Νεπάλ, μοιράζονται όλοι το ίδιο στενό κομμάτι δρόμου ή ενίοτε και λασπόδρομου: για να περπατήσεις στην πόλη αυτή, χρειάζεσαι μεγάλη υπομονή.


Η πρώτη μας στάση, είναι σε ένα πρώην παλάτι, το Keiser Mahal, οι κήποι του οποίου είναι αξιοθέατο με όνομα «Garden of Dreams». Το Keiser Café, μέσα στους κήπους και πίσω από την Keiser Library, μοιάζει να είναι μια όαση, αλλά μόλις είχαμε περιδρομιάσει.







Παρατηρώντας τους δρόμους της πόλης, ένα πράγμα ακόμα εντυπωσιάζει: Το πλήθος των εναέριων καλωδίων, δεμένα σε… πλεξούδες σε κάθε στύλο. Εδώ, αν ένα καλώδιο χαλάσει, δε γίνεται να αντικατασταθεί χωρίς να λυθεί όλη η πλεξούδα. Απλά μπαίνει, από πάνω, ένα καινούργιο ακόμα καλώδιο. Σας είπα πόσο συχνές είναι οι διακοπές ρεύματος;



Οι δρόμοι μας με τον @kalspiros χώρισαν, καθώς αυτός είχε εξερευνήσει την πόλη τις προηγούμενες μέρες, και θα πήγαινε να δει κάποια σημεία που του φαίνονταν ενδιαφέροντα στο… χάρτη. Εγώ πάλι, είχα τα SOS να καλύψω, και γνωρίζοντας ότι ο χρόνος που θα είχα στο Νεπάλ ήταν πιο περιορισμένος, ξεκίνησα γι’ αυτά.
Το πλάνο της δράσης, είναι ότι από την περιοχή της Thamel που βρισκόμασταν, η οποία βρίσκεται λίγο βόρεια του κέντρου της πόλης, θα κινούμουν σταδιακά προς το νότο, θα κάλυπτα τα αξιοθέατα της πόλης, δηλαδή δυο walking tours του Lonely Planet που διατρέχουν την παλιά πόλη και τη Durbar Square, και θα βρισκόμασταν με το Σπύρο (που είχε κάτι υποχρεώσεις να καλύψει εν τω μεταξύ) σε μια συγκεκριμένη καφετέρια για να συνεχίσουμε τις βόλτες.
Ξεκίνησα με το “North of Durbar Square” walking tour στο Lonely Planet, για να καλύψω έτσι μεγάλο μέρος από τα αξιοθέατα στο κέντρο του Κατμαντού. Οι ρυθμοί μου ήταν χαλαροί και νωχελικοί, κυρίως επειδή ο προσανατολισμός στην πόλη όταν γίνεται ταυτόχρονα με ανάγνωση πληροφοριών για τα αξιοθέατα από το βιβλίο και με εύρεση πορείας στο χάρτη στπ κινητό θέλει κάπως καθαρό μυαλό, και εγώ μετά από ώρες άυπνος και ταλαιπωρημένος από τις πτήσεις, δεν το είχα. Τα κατάφερα όμως.
Ο ταρίφας μου δεν ήξερε να βρει το ξενοδοχείο μου, το οποίο ήταν χωμένο σε κάτι στενά πίσω από τους κεντρικούς δρόμους, αλλά κατέβαλε φιλότιμες προσπάθειες να με πάει ως εκεί. Χαθήκαμε σε κάτι στενά με λακκούβες μισού μέτρου, αλλά τελικά φτάσαμε. Το ξενοδοχείο, απλό, λιτό και καθαρό, βρισκόταν δίπλα στον κεντρικό δρόμο στην περιοχή Thamel (Kathmandu Village House). Με κυκλική χρήση των προσφορών «φέρε ένα φίλο» της booking, είχαμε κλείσει μονόκλινα για μια βραδιά για €21 έκαστο, από τα οποία η booking μας επέστρεψε τα €15 στον καθένα. Καθόλου κακή τιμή, ε; Είχα κάνει κι άλλες δυο κρατήσεις της μίας βραδιάς στο ίδιο ξενοδοχείο, με τον ίδιο τρόπο…
Με το που φτάσαμε στο ξενοδοχείο, ο @kalspiros με περίμενε στη ρεσεψιόν, αλλά το δωμάτιο μου ήταν ήδη έτοιμο παρότι η ώρα ήταν ακόμα δέκα και κάτι, οπότε τον έστησα λιγάκι. Άφησα τα πράγματα στο δωμάτιο, έκανα ένα γρήγορο ντους και άλλαξα τα ρούχα της πτήσης, και ξεκινήσαμε. Η πρώτη στάση ήταν διεκπεραιωτική, σε ένα «ATM lounge», ένα χώρο δηλαδή με πολλαπλά ATM. Στο Νεπάλ, η παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος δε φημίζεται για τη σταθερότητά της, και η χρήση των ATM σε ώρα διακοπής ρεύματος μπορεί να είναι επικίνδυνο σπορ, αλλά ευτυχώς δε χρειάστηκε να μάθουμε τι συμβαίνει στην περίπτωση αυτή. Τα συγκεκριμένα ATM είχαν εφεδρική τροφοδοσία από UPS, γι αυτό και τα προτιμήσαμε.
Πήγαμε για πρωινό σε ένα café κάπου εκεί στην Thamel. To New Orleans café είναι ένα μοντέρνο δυτικό καφέ, στεγασμένο σε μια αυλή ανάμεσα σε διατηρητέα κτήρια. Εκτός από δυτικά πιάτα (εγώ προτίμησα μια θιβετιανή ομελέτα), έχει και αξιοπρεπέστατο δυτικό καφέ, που την ώρα αυτή χρειαζόμουν όσο τίποτα…


H Thamel είναι η περιοχή στο κέντρο του Κατμαντού που εστιάζει περισσότερο στους δυτικούς τουρίστες. Τα μαγαζιά με σουβενίρ είναι εδώ, τα μαγαζιά με ορειβατικά είδη είναι εδώ, και τα πρακτορεία που διοργανώνουν trek είναι κι αυτά εδώ. Και οι ταρίφες που ψάχνουν τουρίστες εδώ είναι, βέβαια, και οι επαίτες (όχι τόσο πολλοί, αναλογικά). Φυσιογνωμικά το μέρος είναι σα μια αναβαθμισμένη περιοχή της Βόρειας Ινδίας - αν και με τόσα μηχανάκια, το λες και κάπως σαν το Classic Quarter στο Hanoi. Μηχανάκια, καρότσια, πεζοί και αυτοκίνητα, όπως σε όλο το Νεπάλ, μοιράζονται όλοι το ίδιο στενό κομμάτι δρόμου ή ενίοτε και λασπόδρομου: για να περπατήσεις στην πόλη αυτή, χρειάζεσαι μεγάλη υπομονή.


Η πρώτη μας στάση, είναι σε ένα πρώην παλάτι, το Keiser Mahal, οι κήποι του οποίου είναι αξιοθέατο με όνομα «Garden of Dreams». Το Keiser Café, μέσα στους κήπους και πίσω από την Keiser Library, μοιάζει να είναι μια όαση, αλλά μόλις είχαμε περιδρομιάσει.







Παρατηρώντας τους δρόμους της πόλης, ένα πράγμα ακόμα εντυπωσιάζει: Το πλήθος των εναέριων καλωδίων, δεμένα σε… πλεξούδες σε κάθε στύλο. Εδώ, αν ένα καλώδιο χαλάσει, δε γίνεται να αντικατασταθεί χωρίς να λυθεί όλη η πλεξούδα. Απλά μπαίνει, από πάνω, ένα καινούργιο ακόμα καλώδιο. Σας είπα πόσο συχνές είναι οι διακοπές ρεύματος;



Οι δρόμοι μας με τον @kalspiros χώρισαν, καθώς αυτός είχε εξερευνήσει την πόλη τις προηγούμενες μέρες, και θα πήγαινε να δει κάποια σημεία που του φαίνονταν ενδιαφέροντα στο… χάρτη. Εγώ πάλι, είχα τα SOS να καλύψω, και γνωρίζοντας ότι ο χρόνος που θα είχα στο Νεπάλ ήταν πιο περιορισμένος, ξεκίνησα γι’ αυτά.
Το πλάνο της δράσης, είναι ότι από την περιοχή της Thamel που βρισκόμασταν, η οποία βρίσκεται λίγο βόρεια του κέντρου της πόλης, θα κινούμουν σταδιακά προς το νότο, θα κάλυπτα τα αξιοθέατα της πόλης, δηλαδή δυο walking tours του Lonely Planet που διατρέχουν την παλιά πόλη και τη Durbar Square, και θα βρισκόμασταν με το Σπύρο (που είχε κάτι υποχρεώσεις να καλύψει εν τω μεταξύ) σε μια συγκεκριμένη καφετέρια για να συνεχίσουμε τις βόλτες.
Ξεκίνησα με το “North of Durbar Square” walking tour στο Lonely Planet, για να καλύψω έτσι μεγάλο μέρος από τα αξιοθέατα στο κέντρο του Κατμαντού. Οι ρυθμοί μου ήταν χαλαροί και νωχελικοί, κυρίως επειδή ο προσανατολισμός στην πόλη όταν γίνεται ταυτόχρονα με ανάγνωση πληροφοριών για τα αξιοθέατα από το βιβλίο και με εύρεση πορείας στο χάρτη στπ κινητό θέλει κάπως καθαρό μυαλό, και εγώ μετά από ώρες άυπνος και ταλαιπωρημένος από τις πτήσεις, δεν το είχα. Τα κατάφερα όμως.
Last edited: