taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 30: Ο Divine Madman
O Λάμα Drukpa Kunley είναι ένας από τους πλέον αγαπητούς αγίους στο Μπουτάν, και ένα καλό παράδειγμα για τη Θιβετιανή παράδοση της «τρελής σοφίας». Γεννήθηκε στο Θιβέτ, εκπαιδεύτηκε στο Ralung, και ταξίδεψε ως Yogi στο Θιβέτ και το Μπουτάν, χρησιμοποιώντας τραγούδια, το χιούμορ και την ακραία συμπεριφορά για να δραματοποιήσει τις διδασκαλίες του προς τούς απλούς, αμόρφωτους χωρικούς, καθώς θεωρούσε ότι η αυστηρότητα των κληρικών δε βοηθούσε στη διάδοση των μηνυμάτων του θεού. Από κει βγήκε και το παρατσούκλι του, ο “Divine Madman”, που με επιφύλαξη θα το έλεγα «Θεϊκός τρελός» στα Ελληνικά.
Οι αισχρές και συχνά άσεμνες πράξεις του, και τα σεξουαλικά του ανέκδοτα ήταν η μέθοδός του για να προκαλέσει τους ανθρώπους να ξεπεράσουν τις προκαταλήψεις τους. Σε ένα μοναστήρι μάλιστα φυλάσσεται μια ιερή εικόνα πάνω στην οποία ο Divine Madman κάποτε ούρησε, ενώ θεωρείται πως ήταν κι ο δημιουργός του ζώου takin, όταν κόλλησε το κεφάλι μιας κατσίκας πάνω στο σώμα μιας αγελάδας.
Αυτό που έχει μείνει θρυλικό, είναι οι σεξουαλικές του εκμεταλλεύσεις. Ο Σπαλιάρας μπροστά του ήταν το τίποτα. Οι κατακτήσεις του, που φυσικά ήταν πάντα ευλογημένες από το θεό, συχνά περιλάμβαναν ακόμα και τις συζύγους όσων των φιλοξενούσαν. Λέγεται πως είχε ένα τόξο, το οποίο εκτόξευε προς τυχαία κατεύθυνση, και όπου αυτό προσγειωνόταν η γυναίκα εκείνου του σπιτιού έπρεπε να του κάνει…. καταλάβατε τι. Ο Συμβολισμός του αγίου, είναι πάντα ένας μεγάλος φαλλός.
Το Μοναστήρι του αγίου Kunley λοιπόν είναι το Chimi Lhakhang, και το βλέπουμε στο βάθος αυτής της φωτογραφίας, πάνω σε ένα λόφο λίγο μπροστά από το ποτάμι:


Για να φτάσουμε ως εκεί, δεν υπάρχει δρόμος για οχήματα, οπότε πρέπει να παρκάρουμε το αυτοκίνητο στο χωριό Sopsokha και να πάμε με τα πόδια ως εκεί. Το χωριό αυτό είναι ένα τοπικό Μπουτανέζικο χωριό, που διαφέρει από τα υπόλοιπα επειδή εδώ, όπως και στα διπλανά χωριά, οι κάτοικοι λατρέυουν ιδιαίτερα το συγκεκριμένο άγιο. Και έχουν ζωγραφήσει το σήμα του στα σπίτια τους. Το κάνουν και για άλλους λόγους, καθώς σε όλη τη χώρα το σήμα συμβολίζει τη γονιμότητα και είναι επίκληση σ’ αυτή (οι ίδιες ζωγραφιές συναντώνται και στην υπόλοιπη χώρα σε μικρότερη πυκνότητα). Αλλά το κάνουν και «για να συμβολίσουν τη δυσφορία που εκφράζει η κοινωνία όταν έρχεται αντιμέτωπη με την αλήθεια».
Αν δεν καταλάβατε ακόμα τι προσπαθώ να περιγράψω, δείτε τις επόμενες φωτογραφίες…. Και, ναι, παίζει και ο τουρισμός κάποιο ρόλο σε όλο αυτό… : )



Για να σας προλάβω, το «CUM» μεταφράζεται ως «ΚΑΙ».







Ο τροχός προσευχής γυρνάει (δεξιόστροφα φυσικά) από το νερό που τρέχει στο ρυάκι:

Βγήκαμε από το χωριό και συνεχίσαμε την πορεία μας προς το μοναστήρι. Περάσαμε έτσι μέσα από δυο μικροοικισμούς ακόμα.















O Λάμα Drukpa Kunley είναι ένας από τους πλέον αγαπητούς αγίους στο Μπουτάν, και ένα καλό παράδειγμα για τη Θιβετιανή παράδοση της «τρελής σοφίας». Γεννήθηκε στο Θιβέτ, εκπαιδεύτηκε στο Ralung, και ταξίδεψε ως Yogi στο Θιβέτ και το Μπουτάν, χρησιμοποιώντας τραγούδια, το χιούμορ και την ακραία συμπεριφορά για να δραματοποιήσει τις διδασκαλίες του προς τούς απλούς, αμόρφωτους χωρικούς, καθώς θεωρούσε ότι η αυστηρότητα των κληρικών δε βοηθούσε στη διάδοση των μηνυμάτων του θεού. Από κει βγήκε και το παρατσούκλι του, ο “Divine Madman”, που με επιφύλαξη θα το έλεγα «Θεϊκός τρελός» στα Ελληνικά.
Οι αισχρές και συχνά άσεμνες πράξεις του, και τα σεξουαλικά του ανέκδοτα ήταν η μέθοδός του για να προκαλέσει τους ανθρώπους να ξεπεράσουν τις προκαταλήψεις τους. Σε ένα μοναστήρι μάλιστα φυλάσσεται μια ιερή εικόνα πάνω στην οποία ο Divine Madman κάποτε ούρησε, ενώ θεωρείται πως ήταν κι ο δημιουργός του ζώου takin, όταν κόλλησε το κεφάλι μιας κατσίκας πάνω στο σώμα μιας αγελάδας.
Αυτό που έχει μείνει θρυλικό, είναι οι σεξουαλικές του εκμεταλλεύσεις. Ο Σπαλιάρας μπροστά του ήταν το τίποτα. Οι κατακτήσεις του, που φυσικά ήταν πάντα ευλογημένες από το θεό, συχνά περιλάμβαναν ακόμα και τις συζύγους όσων των φιλοξενούσαν. Λέγεται πως είχε ένα τόξο, το οποίο εκτόξευε προς τυχαία κατεύθυνση, και όπου αυτό προσγειωνόταν η γυναίκα εκείνου του σπιτιού έπρεπε να του κάνει…. καταλάβατε τι. Ο Συμβολισμός του αγίου, είναι πάντα ένας μεγάλος φαλλός.
Το Μοναστήρι του αγίου Kunley λοιπόν είναι το Chimi Lhakhang, και το βλέπουμε στο βάθος αυτής της φωτογραφίας, πάνω σε ένα λόφο λίγο μπροστά από το ποτάμι:


Για να φτάσουμε ως εκεί, δεν υπάρχει δρόμος για οχήματα, οπότε πρέπει να παρκάρουμε το αυτοκίνητο στο χωριό Sopsokha και να πάμε με τα πόδια ως εκεί. Το χωριό αυτό είναι ένα τοπικό Μπουτανέζικο χωριό, που διαφέρει από τα υπόλοιπα επειδή εδώ, όπως και στα διπλανά χωριά, οι κάτοικοι λατρέυουν ιδιαίτερα το συγκεκριμένο άγιο. Και έχουν ζωγραφήσει το σήμα του στα σπίτια τους. Το κάνουν και για άλλους λόγους, καθώς σε όλη τη χώρα το σήμα συμβολίζει τη γονιμότητα και είναι επίκληση σ’ αυτή (οι ίδιες ζωγραφιές συναντώνται και στην υπόλοιπη χώρα σε μικρότερη πυκνότητα). Αλλά το κάνουν και «για να συμβολίσουν τη δυσφορία που εκφράζει η κοινωνία όταν έρχεται αντιμέτωπη με την αλήθεια».
Αν δεν καταλάβατε ακόμα τι προσπαθώ να περιγράψω, δείτε τις επόμενες φωτογραφίες…. Και, ναι, παίζει και ο τουρισμός κάποιο ρόλο σε όλο αυτό… : )



Για να σας προλάβω, το «CUM» μεταφράζεται ως «ΚΑΙ».







Ο τροχός προσευχής γυρνάει (δεξιόστροφα φυσικά) από το νερό που τρέχει στο ρυάκι:

Βγήκαμε από το χωριό και συνεχίσαμε την πορεία μας προς το μοναστήρι. Περάσαμε έτσι μέσα από δυο μικροοικισμούς ακόμα.















Last edited: