taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 25: Αγορές
Ξεφυλλίζοντας το Lonely Planet, ανακαλύψαμε ένα αξιοθέατο ακόμα που το είχαμε αφήσει εκτός προγράμματος, το ναό Changangkha Lhakhang, που βρίσκεται σε ένα μικρό λόφο πάνω από την πόλη. Ζητήσαμε από τον Kunley αν μπορούμε να πάμε κι εκεί, και δεν είχε αντίρρηση να το κάνουμε κι αυτό, αν και εκτός προγράμματος. Πήραμε λοιπόν το αυτοκίνητο, και κάναμε όλη την ανηφόρα ως εκεί.
Ο ναός εδώ ιδρύθηκε από τον Phajo Drukgom Shigpo, το Λάμα που είχε φέρει το Drukpa Kagyu βουδισμό στην περιοχή, το 12ο αιώνα. Δυστυχώς το ενδιαφέρον κομμάτι είναι στο εσωτερικό του ναού, στο οποίο απαγορεύεται δια ροπάλου η φωτογραφία. Υπάρχουν λεπτομερείς τοιχογραφίες, και υπάρχουν και αρκετοί προσκυνητές.
Τα ονόματα των παιδιών στο Μπουτάν τα αποδίδουν οι ναοί, και οι νέοι γονείς επισκέπτονται ναούς μαζί με τα μωράκια τους για να τους δώσουν όνομα. Κάθε ναός έχει τη φήμη του για τα ονόματα που συνήθως δίνει στα παιδιά, και όλα τα ονόματα πλην ελαχίστων εξαιρέσεων δίνονται και στα δύο φύλα αδιακρίτως. Πράγμα που σημαίνει ότι ένα μικρό όνομα από μόνο του δε λέει κάτι για το φύλο του ατόμου, προσοχή στις σχέσεις σας με τους Μπουτανέζους…
Οι γονείς επιλέγουν ναό βάσει της φήμης του για τα ονόματα που δίνει, και αυτός εδώ έχει πολύ καλή φήμη για ευνοϊκά ονόματα. Είναι λοιπόν συνήθως γεμάτος μωράκια, παρότι εμείς δεν είχαμε την τύχη να δούμε μια ονοματοδοσία.





Επόμενη στάση μας, η κεντρική λαϊκή αγορά της πόλης. Δε λειτουργεί όλη την εβδομάδα, αλλά μόνο το Σαββατοκύριακο. Οι πωλητές μαζεύονται από όλη τη χώρα από το απόγευμα της Πέμπτης, και παραμένουν εκεί ως την Κυριακή το βράδυ, πουλώντας την πραμάτεια τους.

Αποχαιρετήσαμε τον Kunley και τον οδηγό μας ως το επόμενο πρωί, βγάλαμε μετρητά από ένα ATM, και μπήκαμε στην αγορά. Προτού απολαύσετε τις φωτογραφίες, να ενημερώσω ότι η περιβαλλοντική συνείδηση της χώρας έχει απαγορεύσει τις πλαστικές σακούλες εδώ και αρκετά χρόνια.














Η θέα από τα παράθυρα της αγοράς δίνει μια ακόμα εικόνα της πόλης:

Μια σκεπαστή γέφυρα πάνω από το ποτάμι της πόλης, οδηγεί στην αγορά των χειροτεχνημάτων και των σουβενίρ:







Ξεφυλλίζοντας το Lonely Planet, ανακαλύψαμε ένα αξιοθέατο ακόμα που το είχαμε αφήσει εκτός προγράμματος, το ναό Changangkha Lhakhang, που βρίσκεται σε ένα μικρό λόφο πάνω από την πόλη. Ζητήσαμε από τον Kunley αν μπορούμε να πάμε κι εκεί, και δεν είχε αντίρρηση να το κάνουμε κι αυτό, αν και εκτός προγράμματος. Πήραμε λοιπόν το αυτοκίνητο, και κάναμε όλη την ανηφόρα ως εκεί.
Ο ναός εδώ ιδρύθηκε από τον Phajo Drukgom Shigpo, το Λάμα που είχε φέρει το Drukpa Kagyu βουδισμό στην περιοχή, το 12ο αιώνα. Δυστυχώς το ενδιαφέρον κομμάτι είναι στο εσωτερικό του ναού, στο οποίο απαγορεύεται δια ροπάλου η φωτογραφία. Υπάρχουν λεπτομερείς τοιχογραφίες, και υπάρχουν και αρκετοί προσκυνητές.
Τα ονόματα των παιδιών στο Μπουτάν τα αποδίδουν οι ναοί, και οι νέοι γονείς επισκέπτονται ναούς μαζί με τα μωράκια τους για να τους δώσουν όνομα. Κάθε ναός έχει τη φήμη του για τα ονόματα που συνήθως δίνει στα παιδιά, και όλα τα ονόματα πλην ελαχίστων εξαιρέσεων δίνονται και στα δύο φύλα αδιακρίτως. Πράγμα που σημαίνει ότι ένα μικρό όνομα από μόνο του δε λέει κάτι για το φύλο του ατόμου, προσοχή στις σχέσεις σας με τους Μπουτανέζους…
Οι γονείς επιλέγουν ναό βάσει της φήμης του για τα ονόματα που δίνει, και αυτός εδώ έχει πολύ καλή φήμη για ευνοϊκά ονόματα. Είναι λοιπόν συνήθως γεμάτος μωράκια, παρότι εμείς δεν είχαμε την τύχη να δούμε μια ονοματοδοσία.





Επόμενη στάση μας, η κεντρική λαϊκή αγορά της πόλης. Δε λειτουργεί όλη την εβδομάδα, αλλά μόνο το Σαββατοκύριακο. Οι πωλητές μαζεύονται από όλη τη χώρα από το απόγευμα της Πέμπτης, και παραμένουν εκεί ως την Κυριακή το βράδυ, πουλώντας την πραμάτεια τους.

Αποχαιρετήσαμε τον Kunley και τον οδηγό μας ως το επόμενο πρωί, βγάλαμε μετρητά από ένα ATM, και μπήκαμε στην αγορά. Προτού απολαύσετε τις φωτογραφίες, να ενημερώσω ότι η περιβαλλοντική συνείδηση της χώρας έχει απαγορεύσει τις πλαστικές σακούλες εδώ και αρκετά χρόνια.














Η θέα από τα παράθυρα της αγοράς δίνει μια ακόμα εικόνα της πόλης:

Μια σκεπαστή γέφυρα πάνω από το ποτάμι της πόλης, οδηγεί στην αγορά των χειροτεχνημάτων και των σουβενίρ:







Last edited: