taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 8: Βόρεια παλιά πόλη
Ξεκίνησα έξω από το Chhusyabahal (ιστορικό κτήριο), και περπάτησα λίγα μέτρα ως το σημείο εκκίνησης του walking tour:


Η πρώτη στάση είναι μια μικρή πλατεία, η Thahiti Tole, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται μια στούπα του 15ου αιώνα. Οι στούπες (ή Chortern, από τη Θιβετιανή γλώσσα) είναι βουδιστικό λατρευτικό κέντρο, και η τελετουργία περιλαμβάνει την Δεξιόστροφη (clockwise) πορεία γύρω από αυτές, από τους πάντες και πάντα, καθώς το αντίθετο είναι πρόκληση και πολύ κακή τύχη…. Ακριβώς απέναντι, ο ινδουιστικός ναός Nateshwar είναι αφιερωμένος σε μια μετενσάρκωση του Σίβα, η οποία λειτουργεί ως τοπική θεότητα της Μουσικής.




Το Νεπάλ μπορεί να είναι ινδουιστική χώρα κατά πλειοψηφία, αλλά τα βουδιστικά μνημεία είναι επίσης σεβαστά, καθώς ο Βούδας και οι διδασκαλίες του έχουν μια περιφερειακή θέση και στο Βουδισμό. Στους Βουδιστικούς πολιτισμούς του Νεπάλ, τα τελευταία χρόνια έχουν προστεθεί και χιλιάδες πρόσφυγες από το Θιβέτ, και οι δυο θρησκείες συνυπάρχουν πια αρμονικά.
Θιβετιανή προέλευση έχει και η μεγάλη στούπα Kathesimbhu, λίγο πιο κάτω, που είναι το πιο σημαντικό θιβετιανό θρησκευτικό κέντρο στην παλιά πόλη, που χρονολογείται από το 1650. Η πλατεία εδώ την έβγαλε ευτυχώς καθαρή από το σεισμό του 2015. Στην πλατεία βρίσκεται επίσης και το μοναστήρι Drubgon Jangchup Choeling, και μια μικρή παγόδα για τη θεότητα Hariti, που προστάτευε από την Ευλογιά.









Συνέχισα την πορεία μου για λίγο ακόμα, μιας και το επόμενο αξιοθέατο ήταν… γιαπί:



Η επόμενη στάση, πλατεία Bangemundha θα μπορούσε να λέγεται πλατεία οδοντιάτρων. Τριγύρω τα κτίρια φιλοξενούν μπόλικα οδοντιατρεία, καθώς η θεότητα εδώ είναι ο θεός του πονόδοντου.







Ακολουθεί η θεότητα των ματιών. Η προσευχή εδώ κάνει θαύματα για την όραση, λένε…

Κάθε τόσο, ένα μικρό στενάκι οδηγεί σε μια όμορφη αυλή, καθώς αυτή ήταν η αρχιτεκτονική των σπιτιών που είχε κυριαρχήσει στην περιοχή.



Ξεκίνησα έξω από το Chhusyabahal (ιστορικό κτήριο), και περπάτησα λίγα μέτρα ως το σημείο εκκίνησης του walking tour:


Η πρώτη στάση είναι μια μικρή πλατεία, η Thahiti Tole, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται μια στούπα του 15ου αιώνα. Οι στούπες (ή Chortern, από τη Θιβετιανή γλώσσα) είναι βουδιστικό λατρευτικό κέντρο, και η τελετουργία περιλαμβάνει την Δεξιόστροφη (clockwise) πορεία γύρω από αυτές, από τους πάντες και πάντα, καθώς το αντίθετο είναι πρόκληση και πολύ κακή τύχη…. Ακριβώς απέναντι, ο ινδουιστικός ναός Nateshwar είναι αφιερωμένος σε μια μετενσάρκωση του Σίβα, η οποία λειτουργεί ως τοπική θεότητα της Μουσικής.




Το Νεπάλ μπορεί να είναι ινδουιστική χώρα κατά πλειοψηφία, αλλά τα βουδιστικά μνημεία είναι επίσης σεβαστά, καθώς ο Βούδας και οι διδασκαλίες του έχουν μια περιφερειακή θέση και στο Βουδισμό. Στους Βουδιστικούς πολιτισμούς του Νεπάλ, τα τελευταία χρόνια έχουν προστεθεί και χιλιάδες πρόσφυγες από το Θιβέτ, και οι δυο θρησκείες συνυπάρχουν πια αρμονικά.
Θιβετιανή προέλευση έχει και η μεγάλη στούπα Kathesimbhu, λίγο πιο κάτω, που είναι το πιο σημαντικό θιβετιανό θρησκευτικό κέντρο στην παλιά πόλη, που χρονολογείται από το 1650. Η πλατεία εδώ την έβγαλε ευτυχώς καθαρή από το σεισμό του 2015. Στην πλατεία βρίσκεται επίσης και το μοναστήρι Drubgon Jangchup Choeling, και μια μικρή παγόδα για τη θεότητα Hariti, που προστάτευε από την Ευλογιά.









Συνέχισα την πορεία μου για λίγο ακόμα, μιας και το επόμενο αξιοθέατο ήταν… γιαπί:



Η επόμενη στάση, πλατεία Bangemundha θα μπορούσε να λέγεται πλατεία οδοντιάτρων. Τριγύρω τα κτίρια φιλοξενούν μπόλικα οδοντιατρεία, καθώς η θεότητα εδώ είναι ο θεός του πονόδοντου.







Ακολουθεί η θεότητα των ματιών. Η προσευχή εδώ κάνει θαύματα για την όραση, λένε…

Κάθε τόσο, ένα μικρό στενάκι οδηγεί σε μια όμορφη αυλή, καθώς αυτή ήταν η αρχιτεκτονική των σπιτιών που είχε κυριαρχήσει στην περιοχή.



Last edited: