taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 85: Gyangze
Λίγο πριν τις 4 είχαμε φτάσει στην πόλη Gyangze. Ο Danny έπρεπε να τρέξει να προλάβει το γραφείο ανοικτό για να μας εκδώσουν τις άδειες (Alien Travel Permits) για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε παραπέρα. Μας άφησε να περιμένουμε σε μια πλατεία στο κέντρο της πόλης.
H Gyangze ήταν κάποτε, πριν την έλευση των Κινέζων, η τρίτη μεγαλύτερη πόλη στο Θιβέτ, μετά από τη Λάσα και τη Shigatse. Ήταν βασικός σταθμός στο ταξίδι τόσο των εμπόρων όσο και των προσκυνητών μέσα από το Θιβέτ, ενώ ήταν και το κέντρο του εμπορίου μαλλιού. Ο εμπορικός δρόμος, βέβαια, περνούσε από το Μπουτάν ή το Sikkim, και είναι σήμερα ερμητικά κλειστός, με την Κίνα να βρίσκεται σχεδόν σε εμπόλεμη κατάσταση με το Μπουτάν και την Ινδία. Σήμερα, με 15.000 – 20.000 πληθυσμό, σχεδόν αποκλειστικά Θιβετιανής καταγωγής, η πόλη έχει περιοριστεί σε πιο περιφερειακό ρόλο. Στην περιφέρεια της πόλης βρίσκονται διάφορα σημαντικά βουδιστικά κέντρα, όπως π.χ. το μοναστήρι Ralung, απ’ όπου ξεπήδησε ο Drugpa Kagyu βουδισμός που κυριαρχεί σήμερα στο Μπουτάν.


Πάνω από την πλατεία, καταλαμβάνοντας ένα ολόκληρο λόφο, δεσπόζει το Dzong της πόλης. Μπορεί να έχει το ίδιο όνομα με τα διοικητικά και θρησκευτικά κέντρα στο Μπουτάν, ωστόσο εδώ η έννοια είναι διαφορετική, κι αυτό είναι απλώς ένα αμυντικό κάστρο, που χτίστηκε το 14ο αιώνα, και επεκτάθηκε σημαντικά το 1903 για να αποκρούσει (ανεπιτυχώς) την εισβολή των Βρετανών. Τη συγκεκριμένη μάχη, από το 1997 και μετά που έλυσαν το θέμα του Χογκ Κόγκ, οι Κινέζοι την υπερπροβάλλουν σε όλους τους τόνους και έχουν ονομάσει τη Gyangze ηρωική πόλη, κι έχουν στήσει κι ένα οβελίσκο για να την τιμήσουν….



Όσο περιμέναμε, εγώ ανέπτυσσα την ανάγκη για καφεΐνη. Ψάξαμε με το David να βρούμε κάτι που να φτιάχνει καφέ, και παρότι αποτύχαμε είπαμε να δοκιμάσουμε την τύχη μας σε ένα εστιατόριο. Η σερβιτόρα, φυσικά, από Αγγλικά… άστο. «Coffee?» ρωτάγαμε, «Yes» απάνταγε, και μας έφερνε τον κατάλογο με τα φαγητά. Όχι ρε κοπελιά, δε θέλουμε φαΐ, καφέ έχεις; «Yes. Chicken or Beef? ». Είδαμε κι αποείδαμε κι αποχωρήσαμε. Ο καφές έπρεπε να περιμένει ως τη Shigatse.
O Danny ήρθε με τις άδειες μας, και ξεκινήσαμε για το επόμενο αξιοθέατο: Το μοναστήρι Pelkhor Chode της Gyangze. Ή μάλλον ΤΑ μοναστήρια, γιατί στην πραγματικότητα αυτό ήταν ένα μοναδικό σύμπλεγμα από 15 διαφορετικά μοναστήρια στον ίδιο χώρο, και με μια κοινή για όλους αίθουσα συγκέντρωσης. Τα 15 μοναστήρια δεν ήταν μάλιστα όλα της ίδιας Βουδιστικής σχολής: 9 ακολουθούσαν τη Gelug, 3 τη Sakya και 3 την Kadam (την υπο-σχολή Βuton, συγκεκριμένα, που είχε την έδρα της έξω από τη Shigatse). Η μοναστική πόλη αυτή καταστράφηκε ολοσχερώς στην πολιτιστική επανάσταση, αλλά η κεντρική ατραξιόν της διασώθηκε: Η μεγάλη Chortern/Stupa της, που λέγεται Kumbum.
Ο δρόμος για το μοναστήρι είναι υπό κατασκευή, οπότε το πήγαμε ποδαράτο. Φαίνεται πως η Κινεζική κυβέρνηση βάλθηκε να «βελτιώσει» και αυτή την πόλη, που μέχρι τώρα «κρατούσε» το παραδοσιακό Θιβετιανό χρώμα.

Πήραμε τα εισιτήρια μας και περάσαμε στο εσωτερικό.






Μπήκαμε πρώτα στο εσωτερικό της μεγάλης αίθουσας συγκέντρωσης, όπου φωτογραφίες δεν επιτρέπονται.


Μετά, συνεχίσαμε στη μεγάλη στούπα, όπου μέσα από εσωτερικές σκάλες (πάρτε φακό!) μπορεί κανείς να ανέβει πέντε ορόφους ως την κορυφή, βλέποντας τοιχογραφίες και άλλα καλλιτεχνήματα στην πορεία (το όνομά της άλλωστε σημαίνει «έχει 100.000 εικόνες»), μέσα σε κάπου 70 παρεκκλήσια. Αλλά και τη θέα τριγύρω, που όσο ανεβαίνουμε γίνεται και καλύτερη.












Επιστρέψαμε στο όχημα, μέσα από τα στενάκια της παλιάς πόλης.

Πήραμε το δρόμο, πεδινό πια, για τη Shigatse, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Θιβέτ, παλιά πρωτεύουσα, και έδρα του βασιλείου του Tsang. Στη Shigatse, ευτυχώς η πρώτη μας στάση θα ήταν το εστιατόριο για το βραδινό μας. Φυσικά, ξεκίνησα με καφέ….
Για το βράδυ, χωριστήκαμε σε δυο ξενοδοχεία. Εγώ κι ο Nutty πήγαμε στο ξενοδοχείο Manasarovar, ενώ οι υπόλοιποι σε άλλο ξενοδοχείο.
Λίγο πριν τις 4 είχαμε φτάσει στην πόλη Gyangze. Ο Danny έπρεπε να τρέξει να προλάβει το γραφείο ανοικτό για να μας εκδώσουν τις άδειες (Alien Travel Permits) για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε παραπέρα. Μας άφησε να περιμένουμε σε μια πλατεία στο κέντρο της πόλης.
H Gyangze ήταν κάποτε, πριν την έλευση των Κινέζων, η τρίτη μεγαλύτερη πόλη στο Θιβέτ, μετά από τη Λάσα και τη Shigatse. Ήταν βασικός σταθμός στο ταξίδι τόσο των εμπόρων όσο και των προσκυνητών μέσα από το Θιβέτ, ενώ ήταν και το κέντρο του εμπορίου μαλλιού. Ο εμπορικός δρόμος, βέβαια, περνούσε από το Μπουτάν ή το Sikkim, και είναι σήμερα ερμητικά κλειστός, με την Κίνα να βρίσκεται σχεδόν σε εμπόλεμη κατάσταση με το Μπουτάν και την Ινδία. Σήμερα, με 15.000 – 20.000 πληθυσμό, σχεδόν αποκλειστικά Θιβετιανής καταγωγής, η πόλη έχει περιοριστεί σε πιο περιφερειακό ρόλο. Στην περιφέρεια της πόλης βρίσκονται διάφορα σημαντικά βουδιστικά κέντρα, όπως π.χ. το μοναστήρι Ralung, απ’ όπου ξεπήδησε ο Drugpa Kagyu βουδισμός που κυριαρχεί σήμερα στο Μπουτάν.


Πάνω από την πλατεία, καταλαμβάνοντας ένα ολόκληρο λόφο, δεσπόζει το Dzong της πόλης. Μπορεί να έχει το ίδιο όνομα με τα διοικητικά και θρησκευτικά κέντρα στο Μπουτάν, ωστόσο εδώ η έννοια είναι διαφορετική, κι αυτό είναι απλώς ένα αμυντικό κάστρο, που χτίστηκε το 14ο αιώνα, και επεκτάθηκε σημαντικά το 1903 για να αποκρούσει (ανεπιτυχώς) την εισβολή των Βρετανών. Τη συγκεκριμένη μάχη, από το 1997 και μετά που έλυσαν το θέμα του Χογκ Κόγκ, οι Κινέζοι την υπερπροβάλλουν σε όλους τους τόνους και έχουν ονομάσει τη Gyangze ηρωική πόλη, κι έχουν στήσει κι ένα οβελίσκο για να την τιμήσουν….



Όσο περιμέναμε, εγώ ανέπτυσσα την ανάγκη για καφεΐνη. Ψάξαμε με το David να βρούμε κάτι που να φτιάχνει καφέ, και παρότι αποτύχαμε είπαμε να δοκιμάσουμε την τύχη μας σε ένα εστιατόριο. Η σερβιτόρα, φυσικά, από Αγγλικά… άστο. «Coffee?» ρωτάγαμε, «Yes» απάνταγε, και μας έφερνε τον κατάλογο με τα φαγητά. Όχι ρε κοπελιά, δε θέλουμε φαΐ, καφέ έχεις; «Yes. Chicken or Beef? ». Είδαμε κι αποείδαμε κι αποχωρήσαμε. Ο καφές έπρεπε να περιμένει ως τη Shigatse.
O Danny ήρθε με τις άδειες μας, και ξεκινήσαμε για το επόμενο αξιοθέατο: Το μοναστήρι Pelkhor Chode της Gyangze. Ή μάλλον ΤΑ μοναστήρια, γιατί στην πραγματικότητα αυτό ήταν ένα μοναδικό σύμπλεγμα από 15 διαφορετικά μοναστήρια στον ίδιο χώρο, και με μια κοινή για όλους αίθουσα συγκέντρωσης. Τα 15 μοναστήρια δεν ήταν μάλιστα όλα της ίδιας Βουδιστικής σχολής: 9 ακολουθούσαν τη Gelug, 3 τη Sakya και 3 την Kadam (την υπο-σχολή Βuton, συγκεκριμένα, που είχε την έδρα της έξω από τη Shigatse). Η μοναστική πόλη αυτή καταστράφηκε ολοσχερώς στην πολιτιστική επανάσταση, αλλά η κεντρική ατραξιόν της διασώθηκε: Η μεγάλη Chortern/Stupa της, που λέγεται Kumbum.
Ο δρόμος για το μοναστήρι είναι υπό κατασκευή, οπότε το πήγαμε ποδαράτο. Φαίνεται πως η Κινεζική κυβέρνηση βάλθηκε να «βελτιώσει» και αυτή την πόλη, που μέχρι τώρα «κρατούσε» το παραδοσιακό Θιβετιανό χρώμα.

Πήραμε τα εισιτήρια μας και περάσαμε στο εσωτερικό.






Μπήκαμε πρώτα στο εσωτερικό της μεγάλης αίθουσας συγκέντρωσης, όπου φωτογραφίες δεν επιτρέπονται.


Μετά, συνεχίσαμε στη μεγάλη στούπα, όπου μέσα από εσωτερικές σκάλες (πάρτε φακό!) μπορεί κανείς να ανέβει πέντε ορόφους ως την κορυφή, βλέποντας τοιχογραφίες και άλλα καλλιτεχνήματα στην πορεία (το όνομά της άλλωστε σημαίνει «έχει 100.000 εικόνες»), μέσα σε κάπου 70 παρεκκλήσια. Αλλά και τη θέα τριγύρω, που όσο ανεβαίνουμε γίνεται και καλύτερη.












Επιστρέψαμε στο όχημα, μέσα από τα στενάκια της παλιάς πόλης.

Πήραμε το δρόμο, πεδινό πια, για τη Shigatse, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Θιβέτ, παλιά πρωτεύουσα, και έδρα του βασιλείου του Tsang. Στη Shigatse, ευτυχώς η πρώτη μας στάση θα ήταν το εστιατόριο για το βραδινό μας. Φυσικά, ξεκίνησα με καφέ….
Για το βράδυ, χωριστήκαμε σε δυο ξενοδοχεία. Εγώ κι ο Nutty πήγαμε στο ξενοδοχείο Manasarovar, ενώ οι υπόλοιποι σε άλλο ξενοδοχείο.
Last edited: