taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 95: Swayambhunath
Η Κυριακή 22/4/2018 ξημέρωσε, κι αφού ετοίμασα τις αποσκευές μου, έφαγα το πρωινό μου με το David και τη Jeanette και κανόνισα το ταξί που θα με πήγαινε στο αεροδρόμιο αργότερα, ξεκίνησα για την τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα που είχα αφήσει από τα αξιοθέατα του Κατμαντού: τη Στούπα με το όνομα γλωσσοδέτη: Swayambhunath, που για τους τουρίστες απλουστεύεται σε «Monkey Temple», από τους πολλούς μακάκους που περιπολούν το χώρο, επιτιθέμενοι σε οποιονδήποτε κρατάει κάτι τρόφιμο.
Πήρα ένα ταξί και πήγα. Ότι και να πω για τη διαδρομή, λίγο θα είναι. Rollercoaster πάλι. Πάνω που είχα ξεσυνηθίσει…


Το μνημείο εδώ είναι βουδιστικός ναός (Kagyu), αλλά μην το πάρετε και πολύ τοις μετρητοίς αυτό, καθώς στην περιφέρειά του υπάρχει έντονο ινδουιστικό στοιχείο (και ναΐσκοι). Η βασική στούπα βγήκε αλώβητη από το σεισμό του 2015, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για όλους τους περιφερειακούς ναούς, που όμως αναστηλώνονται. Το όνομα της σημαίνει «αναδυμένο από μόνο του», καθώς σύμφωνα με το θρύλο η περιοχή εδώ ήταν κάποτε λίμνη, και ο λόφος στον οποίο βρίσκεται η Στούπα αναδύθηκε από τη λίμνη.
Υπάρχουν δυο τρόποι να φτάσει κανείς στη Στούπα. Μπορεί να επιλέξει τον Προσκυνηματικό τρόπο, ανεβαίνοντας την τεράστια πέτρινη σκάλα, ή τον εύκολο τρόπο, από το πίσω πάρκιγκ που είναι σχεδόν στο ύψος του ναού. Μαντέψτε ποιόν από τους δυο τρόπους διάλεξα.

Η είσοδος, λοιπόν από την πλευρά του πάρκιγκ, είναι στολισμένη με αγάλματα.

Από κει, βλέπουμε πρώτα δυο μικρές στούπες:

Κι ένα σύγχρονο μνημείο προς την παγκόσμια ειρήνη (και την παγκόσμια συλλογή κερμάτων, υποθέτω).






Μια σκάλα οδηγεί σιγά σιγά στον κύριο χώρο του ναού.



Πάνω στην πλατφόρμα του κυρίως ναού, υπάρχουν σύμβολα για τα πέντε στοιχεία: γη, αέρα, νερό, φωτιά και αιθέρα, αν και κάποια από αυτά υπέστησαν ζημιές στο σεισμό. Το σύμβολο της φωτιάς, ο Agnipura, βρέθηκε πρώτο μπροστά μου:

Οι καλλιτέχνες και μικροπωλητές είναι κυριολεκτικά πάνω στα αρχαία μνημεία…


Μια σειρά από shrines στο Vishnu είναι η επαναφορά στην Ινδουιστική πραγματικότητα,


προτού εμφανιστεί μπροστά μας η μεγάλη στούπα. Όπως και στη Boudhha (αρκετές δεκάδες κεφάλαια πίσω), έχουμε κατά σειρά από κάτω προς τα πάνω το λευκό θόλο, την επίχρυση spire, απ’ όπου τα τέσσερα πρόσωπα του Βούδα κοιτάνε στις τέσσερις βασικές κατευθύνσεις, και τον αριθμό ένα (εκ) σε νεπαλέζικους χαρακτήρες να μοιάζει με μύτη και να συμβολίζει την ενότητα, και πάνω από όλα ένα τρίτο μάτι, που συμβολίζει την ικανότητα του Βούδα να τα βλέπει όλα.
Γύρω από τη βάση της στούπας, υπάρχουν παντού τροχοί προσευχής, και οι πιστοί κάνουν το δεξιόστροφο γύρο της γυρίζοντας τα (δεξιόστροφα κι αυτά).



Και δίπλα ακριβώς, με παρόμοιους βουδιστικούς τροχούς προσευχής στην πρόσοψη, βρίσκεται ο Ινδουιστικός ναός της Hariti, θεάς της ευλογιάς.


Πωλούνται και σημαίες προσευχής, αν θέλετε.

Ακριβώς μπροστά από τη στούπα, όπως έρχεται κανείς από την προσκυνηματική σκάλα, βρίσκεται το μεγάλο σύμβολο του κεραυνού, από μπρούντζο, που είναι σύμβολο του Θιβετιανού Βουδισμού, ως αναφορά στη φώτιση που αναζητά ο πιστός μέσω της θρησκείας.

Έκανα κι εγώ τη βόλτα μου γύρω από τη Στούπα.






Έχει και θέα προς το Κατμαντού από το λόφο. Καθαρή ατμόσφαιρα πάντως δεν τη λες:


Συνέχισα τη γύρα:


















Επέστρεψα στην περιοχή της εισόδου.




Κάποιο γύρισμα ετοιμάζεται…:


Η Κυριακή 22/4/2018 ξημέρωσε, κι αφού ετοίμασα τις αποσκευές μου, έφαγα το πρωινό μου με το David και τη Jeanette και κανόνισα το ταξί που θα με πήγαινε στο αεροδρόμιο αργότερα, ξεκίνησα για την τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα που είχα αφήσει από τα αξιοθέατα του Κατμαντού: τη Στούπα με το όνομα γλωσσοδέτη: Swayambhunath, που για τους τουρίστες απλουστεύεται σε «Monkey Temple», από τους πολλούς μακάκους που περιπολούν το χώρο, επιτιθέμενοι σε οποιονδήποτε κρατάει κάτι τρόφιμο.
Πήρα ένα ταξί και πήγα. Ότι και να πω για τη διαδρομή, λίγο θα είναι. Rollercoaster πάλι. Πάνω που είχα ξεσυνηθίσει…


Το μνημείο εδώ είναι βουδιστικός ναός (Kagyu), αλλά μην το πάρετε και πολύ τοις μετρητοίς αυτό, καθώς στην περιφέρειά του υπάρχει έντονο ινδουιστικό στοιχείο (και ναΐσκοι). Η βασική στούπα βγήκε αλώβητη από το σεισμό του 2015, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για όλους τους περιφερειακούς ναούς, που όμως αναστηλώνονται. Το όνομα της σημαίνει «αναδυμένο από μόνο του», καθώς σύμφωνα με το θρύλο η περιοχή εδώ ήταν κάποτε λίμνη, και ο λόφος στον οποίο βρίσκεται η Στούπα αναδύθηκε από τη λίμνη.
Υπάρχουν δυο τρόποι να φτάσει κανείς στη Στούπα. Μπορεί να επιλέξει τον Προσκυνηματικό τρόπο, ανεβαίνοντας την τεράστια πέτρινη σκάλα, ή τον εύκολο τρόπο, από το πίσω πάρκιγκ που είναι σχεδόν στο ύψος του ναού. Μαντέψτε ποιόν από τους δυο τρόπους διάλεξα.

Η είσοδος, λοιπόν από την πλευρά του πάρκιγκ, είναι στολισμένη με αγάλματα.

Από κει, βλέπουμε πρώτα δυο μικρές στούπες:

Κι ένα σύγχρονο μνημείο προς την παγκόσμια ειρήνη (και την παγκόσμια συλλογή κερμάτων, υποθέτω).






Μια σκάλα οδηγεί σιγά σιγά στον κύριο χώρο του ναού.



Πάνω στην πλατφόρμα του κυρίως ναού, υπάρχουν σύμβολα για τα πέντε στοιχεία: γη, αέρα, νερό, φωτιά και αιθέρα, αν και κάποια από αυτά υπέστησαν ζημιές στο σεισμό. Το σύμβολο της φωτιάς, ο Agnipura, βρέθηκε πρώτο μπροστά μου:

Οι καλλιτέχνες και μικροπωλητές είναι κυριολεκτικά πάνω στα αρχαία μνημεία…


Μια σειρά από shrines στο Vishnu είναι η επαναφορά στην Ινδουιστική πραγματικότητα,


προτού εμφανιστεί μπροστά μας η μεγάλη στούπα. Όπως και στη Boudhha (αρκετές δεκάδες κεφάλαια πίσω), έχουμε κατά σειρά από κάτω προς τα πάνω το λευκό θόλο, την επίχρυση spire, απ’ όπου τα τέσσερα πρόσωπα του Βούδα κοιτάνε στις τέσσερις βασικές κατευθύνσεις, και τον αριθμό ένα (εκ) σε νεπαλέζικους χαρακτήρες να μοιάζει με μύτη και να συμβολίζει την ενότητα, και πάνω από όλα ένα τρίτο μάτι, που συμβολίζει την ικανότητα του Βούδα να τα βλέπει όλα.
Γύρω από τη βάση της στούπας, υπάρχουν παντού τροχοί προσευχής, και οι πιστοί κάνουν το δεξιόστροφο γύρο της γυρίζοντας τα (δεξιόστροφα κι αυτά).



Και δίπλα ακριβώς, με παρόμοιους βουδιστικούς τροχούς προσευχής στην πρόσοψη, βρίσκεται ο Ινδουιστικός ναός της Hariti, θεάς της ευλογιάς.


Πωλούνται και σημαίες προσευχής, αν θέλετε.

Ακριβώς μπροστά από τη στούπα, όπως έρχεται κανείς από την προσκυνηματική σκάλα, βρίσκεται το μεγάλο σύμβολο του κεραυνού, από μπρούντζο, που είναι σύμβολο του Θιβετιανού Βουδισμού, ως αναφορά στη φώτιση που αναζητά ο πιστός μέσω της θρησκείας.

Έκανα κι εγώ τη βόλτα μου γύρω από τη Στούπα.






Έχει και θέα προς το Κατμαντού από το λόφο. Καθαρή ατμόσφαιρα πάντως δεν τη λες:


Συνέχισα τη γύρα:


















Επέστρεψα στην περιοχή της εισόδου.




Κάποιο γύρισμα ετοιμάζεται…:


Last edited: