taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 76: Γειτονιές
Βγαίνοντας από την αγορά συνέχισα ανάμεσα στα στενάκια της ανατολικής πόλης. Είναι το μέρος της πόλης που κατοικείται ακόμα κατά κανόνα από Θιβετιανούς.







Μέσα στην αυλή ενός πολυτελούς (μάλλον) ξενοδοχείου, βρίσκεται η φημισμένη αγορά χειροτεχνημάτων Dropenling, μια μη κερδοσκοπική επιχείρηση που επιχειρεί να προωθήσει τα παραδοσιακά χειροτεχνήματα, απέναντι στις εισαγωγές από την Κίνα και το Νεπάλ. Απέναντι του, στην ίδια αυλή βρίσκεται και το κέντρο επιδιόρθωσης αρχαίας τέχνης.



Λίγο πιο κάτω από εκεί, βρίσκεται ο Ισλαμικός τομέας της πόλης. Ναι, υπάρχει. Στην πόλη ζουν γύρω στους 2000 μουσουλμάνους. Κι ένα μεγάλο τζαμί, όσο κι αν η είσοδος του δε μοιάζει με αυτό που είχα συνηθίσει να βλέπω ως είσοδο τζαμιού…







Τα χαλάλ κρεοπωλεία πάντως, δε φαίνεται να διαφέρουν και πολύ από τα υπόλοιπα στα στάνταρντ υγιεινής τροφίμων… Η προέλευση του μουσουλμανικού στοιχείου στο Θιβέτ, πάντως, συνδέεται με το επάγγελμα του χασάπη, καθώς η Θρησκεία δεν επέτρεπε στους πιστούς Βουδιστές να θανατώνουν ζώα, κι έτσι έφερναν αλλόπιστους για να το κάνουν γι’ αυτούς. Μετά, φυσικά, τα χλαπάκιαζαν κανονικά.

Προχώρησα ακόμα πιο κάτω. Στον ίδιο δρόμο, βρίσκεται κι ένα γυναικείο μοναστήρι.







Μπήκα και σε ένα ακόμη ναό, όπου παραλίγο να κάνω το λάθος και να περάσω αριστερόστροφα γύρω από κάτι τροχούς προσευχής. Ευτυχώς είδα τα βλέμματα με τα οποία με κοίταζαν από το δεύτερο βήμα κιόλας, και το ψιλό-έσωσα…


Η ώρα είχε περάσει, και έπρεπε να επιστρέψω στο ξενοδοχείο για το δείπνο. Ο συντομότερος δρόμος ήταν μπροστά από το Jokhang, παρότι αυτό σήμαινε ανιχνευτές μετάλλων κλπ. Πέτυχα και την αγορά λαχανικών στα τελειώματά της…






Η παρακάτω στήλη, καταγράφει τη συνθήκη του 822 μ.Χ. μεταξύ Κίνας και Θιβέτ, και τοποθετούσε τα σύνορα των δυο χωρών εκεί που τα ήθελαν οι Θιβετιανοί, τελείως έξω δηλαδή από το οροπέδιο. Παραδόξως, οι Κινέζοι την έχουν αφήσει στη θέση της, παρότι είναι μνημείο για ένα ανεξάρτητο Θιβέτ, και παρότι θα μπορούσαν να βρουν εύκολα οποιοδήποτε πρόσχημα ήθελαν για να την απομακρύνουν (π.χ. να την πάνε σε κάποιο μουσείο).

Συνέχισα την πορεία μου, καθώς σε 25’ έπρεπε να βρίσκομαι στο δείπνο, και απείχα ακόμα 15’ περπάτημα χωρίς στάσεις από το ξενοδοχείο.




Α. Να κι ένα εμπορικό κέντρο.

Βγαίνοντας από την αγορά συνέχισα ανάμεσα στα στενάκια της ανατολικής πόλης. Είναι το μέρος της πόλης που κατοικείται ακόμα κατά κανόνα από Θιβετιανούς.







Μέσα στην αυλή ενός πολυτελούς (μάλλον) ξενοδοχείου, βρίσκεται η φημισμένη αγορά χειροτεχνημάτων Dropenling, μια μη κερδοσκοπική επιχείρηση που επιχειρεί να προωθήσει τα παραδοσιακά χειροτεχνήματα, απέναντι στις εισαγωγές από την Κίνα και το Νεπάλ. Απέναντι του, στην ίδια αυλή βρίσκεται και το κέντρο επιδιόρθωσης αρχαίας τέχνης.



Λίγο πιο κάτω από εκεί, βρίσκεται ο Ισλαμικός τομέας της πόλης. Ναι, υπάρχει. Στην πόλη ζουν γύρω στους 2000 μουσουλμάνους. Κι ένα μεγάλο τζαμί, όσο κι αν η είσοδος του δε μοιάζει με αυτό που είχα συνηθίσει να βλέπω ως είσοδο τζαμιού…







Τα χαλάλ κρεοπωλεία πάντως, δε φαίνεται να διαφέρουν και πολύ από τα υπόλοιπα στα στάνταρντ υγιεινής τροφίμων… Η προέλευση του μουσουλμανικού στοιχείου στο Θιβέτ, πάντως, συνδέεται με το επάγγελμα του χασάπη, καθώς η Θρησκεία δεν επέτρεπε στους πιστούς Βουδιστές να θανατώνουν ζώα, κι έτσι έφερναν αλλόπιστους για να το κάνουν γι’ αυτούς. Μετά, φυσικά, τα χλαπάκιαζαν κανονικά.

Προχώρησα ακόμα πιο κάτω. Στον ίδιο δρόμο, βρίσκεται κι ένα γυναικείο μοναστήρι.







Μπήκα και σε ένα ακόμη ναό, όπου παραλίγο να κάνω το λάθος και να περάσω αριστερόστροφα γύρω από κάτι τροχούς προσευχής. Ευτυχώς είδα τα βλέμματα με τα οποία με κοίταζαν από το δεύτερο βήμα κιόλας, και το ψιλό-έσωσα…


Η ώρα είχε περάσει, και έπρεπε να επιστρέψω στο ξενοδοχείο για το δείπνο. Ο συντομότερος δρόμος ήταν μπροστά από το Jokhang, παρότι αυτό σήμαινε ανιχνευτές μετάλλων κλπ. Πέτυχα και την αγορά λαχανικών στα τελειώματά της…






Η παρακάτω στήλη, καταγράφει τη συνθήκη του 822 μ.Χ. μεταξύ Κίνας και Θιβέτ, και τοποθετούσε τα σύνορα των δυο χωρών εκεί που τα ήθελαν οι Θιβετιανοί, τελείως έξω δηλαδή από το οροπέδιο. Παραδόξως, οι Κινέζοι την έχουν αφήσει στη θέση της, παρότι είναι μνημείο για ένα ανεξάρτητο Θιβέτ, και παρότι θα μπορούσαν να βρουν εύκολα οποιοδήποτε πρόσχημα ήθελαν για να την απομακρύνουν (π.χ. να την πάνε σε κάποιο μουσείο).

Συνέχισα την πορεία μου, καθώς σε 25’ έπρεπε να βρίσκομαι στο δείπνο, και απείχα ακόμα 15’ περπάτημα χωρίς στάσεις από το ξενοδοχείο.




Α. Να κι ένα εμπορικό κέντρο.

Last edited: