taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 89: Everest
Το «τουριστικό» Everset base camp, είναι βασικά ένα μεγάλο parking λεωφορείων με τουρίστες, και σκηνές με μαγαζάκια – ίσως κάποιοι να μένουν κιόλας εκεί το βράδυ. Φυσικά κάνει αρκετό κρύο, μιλάμε για 5000 και κάτι μέτρα υψόμετρο. Από κει, ενάμισι χιλιόμετρο πιο κάτω, βρίσκεται το base camp των ορειβατών. Κάποτε υπήρχε ένα ηλεκτρικό λεωφορείο που μετέφερε τους τουρίστες ως εκεί, αλλά επειδή τώρα είναι η κύρια ορειβατική περίοδος και το base camp έχει πολύ κόσμο, αποφάσισαν να το σταματήσουν για να αποθαρρύνουν τους τουρίστες. Και έβαλαν και περιορισμό, στα τελευταία 500 μέτρα οι τουρίστες δε μπορούνε καν να πάνε (επισήμως τουλάχιστον, γιατί το βράδυ πετύχαμε κάτι τουρίστες από κάποιο άλλο γκρουπ που το κάνανε κρυφά). Όποιος θέλει να πάει, πρέπει να έχει άδεια αναρρίχησης, που θα του κοστίσει κάπου κοντά στα €10.000 στην καλύτερη περίπτωση, καλή φυσική κατάσταση και πολύ διαθέσιμο χρόνο. Δεν είχα τίποτα από τα τρία, οπότε τζίφος.

Τα base camp για τα μεγάλα βουνά κατασκευάζονται ακριβώς κάτω από το snow line, το υψόμετρο δηλαδή πάνω από το οποίο υπάρχει μόνιμο χιόνι και βαθύ permafrost όλο το χρόνο (για την εξήγηση του permafrost, να σας παραπέμψω εδώ: https://www.travelstories.gr/community/threads/Η-κατάκτηση-του-άγριου-Βορρά.57393/?chapter=4 ). Έτσι, το Νεπαλέζικο base camp που βρίσκεται στη νότια πλευρά του βουνού είναι κάπου 150 μέτρα πιο ψηλά, στα 5350 μέτρα πάνω κάτω, ενώ το Θιβετιανό είναι στα 5200 μέτρα υψόμετρο.



Επιτρέπεται όμως να περπατήσουμε ως την πινακίδα, και αυτό το έκανα. Στο πλάι, υπάρχει κι ένας ναός με μια σπηλιά, που αν δεν κάνω λάθος πρέπει να είναι ο υψηλότερος ναός στον κόσμο – δεν έχω τσεκάρει μήπως η Νεπαλεζική πλευρά έχει τίποτα ακόμα πιο ψηλά.


















Ε, φτάσαμε που φτάσαμε, ας βγούμε κι εμείς καμμιά φωτό… Κι αν δεν ήμασταν στην Κίνα με τις απαγορεύσεις της, θα μπορούσαμε και να την ποστάρουμε και στα σοσιαλ μύδια, είχε σήμα καμπάνα 4G+ …




Το «τουριστικό» Everset base camp, είναι βασικά ένα μεγάλο parking λεωφορείων με τουρίστες, και σκηνές με μαγαζάκια – ίσως κάποιοι να μένουν κιόλας εκεί το βράδυ. Φυσικά κάνει αρκετό κρύο, μιλάμε για 5000 και κάτι μέτρα υψόμετρο. Από κει, ενάμισι χιλιόμετρο πιο κάτω, βρίσκεται το base camp των ορειβατών. Κάποτε υπήρχε ένα ηλεκτρικό λεωφορείο που μετέφερε τους τουρίστες ως εκεί, αλλά επειδή τώρα είναι η κύρια ορειβατική περίοδος και το base camp έχει πολύ κόσμο, αποφάσισαν να το σταματήσουν για να αποθαρρύνουν τους τουρίστες. Και έβαλαν και περιορισμό, στα τελευταία 500 μέτρα οι τουρίστες δε μπορούνε καν να πάνε (επισήμως τουλάχιστον, γιατί το βράδυ πετύχαμε κάτι τουρίστες από κάποιο άλλο γκρουπ που το κάνανε κρυφά). Όποιος θέλει να πάει, πρέπει να έχει άδεια αναρρίχησης, που θα του κοστίσει κάπου κοντά στα €10.000 στην καλύτερη περίπτωση, καλή φυσική κατάσταση και πολύ διαθέσιμο χρόνο. Δεν είχα τίποτα από τα τρία, οπότε τζίφος.

Τα base camp για τα μεγάλα βουνά κατασκευάζονται ακριβώς κάτω από το snow line, το υψόμετρο δηλαδή πάνω από το οποίο υπάρχει μόνιμο χιόνι και βαθύ permafrost όλο το χρόνο (για την εξήγηση του permafrost, να σας παραπέμψω εδώ: https://www.travelstories.gr/community/threads/Η-κατάκτηση-του-άγριου-Βορρά.57393/?chapter=4 ). Έτσι, το Νεπαλέζικο base camp που βρίσκεται στη νότια πλευρά του βουνού είναι κάπου 150 μέτρα πιο ψηλά, στα 5350 μέτρα πάνω κάτω, ενώ το Θιβετιανό είναι στα 5200 μέτρα υψόμετρο.



Επιτρέπεται όμως να περπατήσουμε ως την πινακίδα, και αυτό το έκανα. Στο πλάι, υπάρχει κι ένας ναός με μια σπηλιά, που αν δεν κάνω λάθος πρέπει να είναι ο υψηλότερος ναός στον κόσμο – δεν έχω τσεκάρει μήπως η Νεπαλεζική πλευρά έχει τίποτα ακόμα πιο ψηλά.


















Ε, φτάσαμε που φτάσαμε, ας βγούμε κι εμείς καμμιά φωτό… Κι αν δεν ήμασταν στην Κίνα με τις απαγορεύσεις της, θα μπορούσαμε και να την ποστάρουμε και στα σοσιαλ μύδια, είχε σήμα καμπάνα 4G+ …




Last edited: