taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 11: Πλατεία Durbar (μέρος 2/2)
Η πλατεία συνεχίζεται με διάφορους περιφερειακούς ναούς πιο βόρεια:










Το ίδιο το παλάτι δεν είναι επισκέψιμο, λόγω ζημιών από το σεισμό. Λειτουργεί όμως ένα μικρό μουσείο στο χώρο, που περιλαμβάνεται στο εισιτήριο της πλατείας, το οποίο αν και αδιάφορο (το σχετικώς πιο ενδιαφέρον έκθεμα είναι τα πορτρέτα των Νεπαλέζων βασιλιάδων που χρησιμοποίησαν το ακίνητο), επιτρέπει ματιές στην εσωτερική του αρχιτεκτονική:



Επιστρέφοντας στη νότια πλευρά της πλατείας, η εικόνα συνεχίζει να θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο ή ταινία καταστροφής:








Σαν από θαύμα, από το σεισμό γλύτωσε όμως ένα κτήριο, που στεγάζει μια… ζωντανή θεότητα. Ένα μικρό κοριτσάκι επιλέγεται, και μεγαλώνει εκεί μέχρι την έμμηνο ρύση της ως μετενσάρκωση της θεάς Kumari, της αγνότητας. Μεγαλώνει ως θεά, σημαίνει ότι έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα και υποχρεώσεις καθημερινά, που δεν περιλαμβάνουν όμως κάποιο σχολείο ή έστω παιχνίδι με φίλες. Το σπίτι της, είναι το κτήριο αυτό, που χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά ξυλόγλυπτα. Εννοείται πως η πρόσβαση στα ιδιαίτερα δωμάτιά της δεν επιτρέπεται – μόνο κάποιες ώρες της ημέρας εμφανίζεται σε ένα παράθυρο. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες βουδιστικές παραδόσεις, το πνεύμα της Kumari εγκαταλείπει το κοριτσάκι και μετενσαρκώνεται σε άλλο νεογέννητο, όχι με το θάνατο, αλλά με την έλευση της πρώτης περιόδου της.
Προσέξτε όμως κάτι ξυλόγλυπτα που έχει...







Τα τριγύρω κτήρια, είναι κι αυτά γεμάτα εσωτερικές αυλές, όπως σε όλη την πόλη:


Η πλατεία συνεχίζεται με διάφορους περιφερειακούς ναούς πιο βόρεια:










Το ίδιο το παλάτι δεν είναι επισκέψιμο, λόγω ζημιών από το σεισμό. Λειτουργεί όμως ένα μικρό μουσείο στο χώρο, που περιλαμβάνεται στο εισιτήριο της πλατείας, το οποίο αν και αδιάφορο (το σχετικώς πιο ενδιαφέρον έκθεμα είναι τα πορτρέτα των Νεπαλέζων βασιλιάδων που χρησιμοποίησαν το ακίνητο), επιτρέπει ματιές στην εσωτερική του αρχιτεκτονική:



Επιστρέφοντας στη νότια πλευρά της πλατείας, η εικόνα συνεχίζει να θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο ή ταινία καταστροφής:








Σαν από θαύμα, από το σεισμό γλύτωσε όμως ένα κτήριο, που στεγάζει μια… ζωντανή θεότητα. Ένα μικρό κοριτσάκι επιλέγεται, και μεγαλώνει εκεί μέχρι την έμμηνο ρύση της ως μετενσάρκωση της θεάς Kumari, της αγνότητας. Μεγαλώνει ως θεά, σημαίνει ότι έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα και υποχρεώσεις καθημερινά, που δεν περιλαμβάνουν όμως κάποιο σχολείο ή έστω παιχνίδι με φίλες. Το σπίτι της, είναι το κτήριο αυτό, που χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά ξυλόγλυπτα. Εννοείται πως η πρόσβαση στα ιδιαίτερα δωμάτιά της δεν επιτρέπεται – μόνο κάποιες ώρες της ημέρας εμφανίζεται σε ένα παράθυρο. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες βουδιστικές παραδόσεις, το πνεύμα της Kumari εγκαταλείπει το κοριτσάκι και μετενσαρκώνεται σε άλλο νεογέννητο, όχι με το θάνατο, αλλά με την έλευση της πρώτης περιόδου της.
Προσέξτε όμως κάτι ξυλόγλυπτα που έχει...







Τα τριγύρω κτήρια, είναι κι αυτά γεμάτα εσωτερικές αυλές, όπως σε όλη την πόλη:


Last edited: