taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 50: Pashupatinath
Η Παρασκευή 13/4/2018, η μοναδική μέρα που θα πέρναγα ολόκληρη στο Νεπάλ σε όλο το ταξίδι, ξημέρωσε. Σήμερα, έχουμε κανονίσει ένα αυτοκίνητο του ξενοδοχείου να μας περιμένει, για να φορτώσουμε τα πράγματα, και να πάμε σε διάφορα μέρη προτού καταλήξουμε τελικά στο Bhaktapur, όπου είναι η σημερινή μας διανυκτέρευση. Σήμερα είναι παραμονή πρωτοχρονιάς για τους Νεπαλέζους, και η έρευνα είχε δείξει ότι οι παραδοσιακοί εορτασμοί για την πρωτοχρονιά γίνονται στο Bhaktapur, οπότε θέλαμε να αλλάξουμε χρόνο εκεί.
Ανοίγοντας τα μάτια μου, με περίμενε αυτή η θέα από το παράθυρό μου. Οι εργάτες εδώ στις κατασκευές δουλεύουν με μηδενικά μέτρα ασφαλείας.

Όπως ξαναδήλωσα, νηστικός ταξιδιώτης δεν περπατά. Ώρα για πρωϊνό. Αφήσαμε το πρωϊνό του ξενοδοχείου, και πήγαμε στο New Orleans Café.



Κάπου εκεί, ήρθε επιτέλους και η επιβεβαίωση από το ξενοδοχείο στο Kunming της Κίνας: Ένας φάκελος, που προφανώς περιείχε το Tibet Travel Permit που περίμενα, είχε παραδοθεί για μένα στο ξενοδοχείο. Αβεβαιότητα τέλος, οριστικά πλέον αύριο φεύγω για Θιβέτ.
Φορτώσαμε τα πράγματα στο αυτοκίνητο, και ξεκινήσαμε. Πρώτη μας στάση, το Ινδουιστικό θρησκευτικό συγκρότημα στο Pashupatinath, στα περίχωρα της πόλης.

Πίσω από την είσοδο του χώρου, οι μικροπωλητές έχουν στήσει την πραμάτειά τους.


Εδώ, δίπλα στις όχθες του ποταμού Bagmati, βρίσκεται ο πιο σημαντικός Ινδουιστικός ναός σε όλο το Νεπάλ. Δεν του φαίνεται όμως από απόσταση: Βρισκόμαστε λίγες εκατοντάδες μέτρα μακριά από το διάδρομο του αεροδρομίου, και πάνω σε ένα εξαιρετικά βρώμικο τμήμα της κοίτης του ποταμού. Όμως πνευματικά, το μέρος είναι ισχυρότατο. Ο Σίβα στην υπόλοιπη χώρα γιορτάζεται με τη μορφή του καταστροφικού Bhairab, εδώ όμως τον συναντάμε με μια άλλη του μορφή, ως τον Pashupati, τον προστάτη των ζώων.
Οι πιστοί που θέλουν για κάποιο λόγο να προσευχηθούν σ’ αυτή τη μορφή του Σίβα, έρχονται εδώ από όλο τον Ινδουιστικό κόσμο. Ακόμα και οι βασιλείς ερχόταν εδώ να πάρουν την ευχή του ναού, πριν ξεκινήσουν για κάποιο σημαντικό ταξίδι. Στην κάστα των ανέγγιχτων, όμως, για πρώτη φορά επιτράπηκε η είσοδος στο χώρο το 2001. Ο κύριος ναός είναι απολύτως off-limits για μη Ινδουιστές.
Και δεν είναι και καθόλου λίγοι αυτοί που επιλέγουν να αποτεφρωθούν, όταν πια φύγουν από το σώμα στο οποίο κατοικούν, δίπλα στο άγιο ποτάμι. Το μέρος έχει την αντίστοιχη ιερότητα με το Βαράνασι στην Ινδία, και τα σκαλιά δίπλα στο ποτάμι (Ghats) φιλοξενούν ένα σημαντικό αριθμό από θέσεις για καύσεις νεκρών. Το θέαμα είναι φυσικά μακάβριο, αν είστε σίγουροι πως θέλετε να εκτεθείτε σ’ αυτό, πατήστε το κουμπί. Κι αν σήμερα είναι μακάβριο μία φορά, σκεφθείτε τι γινότανε στο σημείο αυτό μετά το σεισμό το 2015.


Κάποιες φωτιές καίνε ήδη όταν φτάσαμε.



Τα σώματα τυλίγονται σε σεντόνια, βρέχονται με νερό από το ποτάμι, και τοποθετούνται πάνω σε ένα σωρό από ξύλα, με τους υπαλλήλους του ναού να τα εκτελούν αυτά με άψογο επαγγελματισμό.
Στην απέναντι πλευρά, όπου βρισκόμαστε εμείς, δεν υπάρχει τέτοια δράση σήμερα. Μόνο τουρίστες και λιγοστοί πιστοί, στους βοηθητικούς χώρους του συμπλέγματος.




Δυο πεζογέφυρες περνάνε απέναντι, στην πλευρά του ναού και των καύσεων.


Στην απέναντι πλευρά του ποταμού, ο μικρός ναός αυτός έχει μια ακόμα πιο μακάβρια ιστορία: Κάποτε εκεί γινόντουσαν ανθρωποθυσίες, στα πλαίσια του ετήσιου φεστιβάλ Maha Shivaratri (Πηγή: Lonely Planet, με επιφύλαξη καθώς δεν κατάφερα να το επιβεβαιώσω από πουθενά).


Στα σκαλιά αυτά μπροστά στον κύριο ναό, δεν γίνονται αποτεφρώσεις κοινών θνητών. Οι θέσεις είναι δεσμευμένες μόνο για μέλη της Βασιλικής οικογένειας. Οι κοινοί θνητοί στο μέρος αυτό έρχονται μόνο για προετοιμασία, πλύσιμο κλπ. Το 2001, όταν σε ένα βράδυ σφαγιάστηκαν 10 μέλη της βασιλικής οικογένειας, τα ghats εδώ δούλεψαν ασυνήθιστα πολύ.

Επιστρέψαμε στα σκαλιά των κοινών θνητών, όπου ένα συνεργείο ετοιμάζει μια ακόμα κηδεία, ενώ παράλληλα σκουπίζουν τα αποκαΐδια από δυο άλλες προς το ποτάμι.











Η Παρασκευή 13/4/2018, η μοναδική μέρα που θα πέρναγα ολόκληρη στο Νεπάλ σε όλο το ταξίδι, ξημέρωσε. Σήμερα, έχουμε κανονίσει ένα αυτοκίνητο του ξενοδοχείου να μας περιμένει, για να φορτώσουμε τα πράγματα, και να πάμε σε διάφορα μέρη προτού καταλήξουμε τελικά στο Bhaktapur, όπου είναι η σημερινή μας διανυκτέρευση. Σήμερα είναι παραμονή πρωτοχρονιάς για τους Νεπαλέζους, και η έρευνα είχε δείξει ότι οι παραδοσιακοί εορτασμοί για την πρωτοχρονιά γίνονται στο Bhaktapur, οπότε θέλαμε να αλλάξουμε χρόνο εκεί.
Ανοίγοντας τα μάτια μου, με περίμενε αυτή η θέα από το παράθυρό μου. Οι εργάτες εδώ στις κατασκευές δουλεύουν με μηδενικά μέτρα ασφαλείας.

Όπως ξαναδήλωσα, νηστικός ταξιδιώτης δεν περπατά. Ώρα για πρωϊνό. Αφήσαμε το πρωϊνό του ξενοδοχείου, και πήγαμε στο New Orleans Café.



Κάπου εκεί, ήρθε επιτέλους και η επιβεβαίωση από το ξενοδοχείο στο Kunming της Κίνας: Ένας φάκελος, που προφανώς περιείχε το Tibet Travel Permit που περίμενα, είχε παραδοθεί για μένα στο ξενοδοχείο. Αβεβαιότητα τέλος, οριστικά πλέον αύριο φεύγω για Θιβέτ.
Φορτώσαμε τα πράγματα στο αυτοκίνητο, και ξεκινήσαμε. Πρώτη μας στάση, το Ινδουιστικό θρησκευτικό συγκρότημα στο Pashupatinath, στα περίχωρα της πόλης.

Πίσω από την είσοδο του χώρου, οι μικροπωλητές έχουν στήσει την πραμάτειά τους.


Εδώ, δίπλα στις όχθες του ποταμού Bagmati, βρίσκεται ο πιο σημαντικός Ινδουιστικός ναός σε όλο το Νεπάλ. Δεν του φαίνεται όμως από απόσταση: Βρισκόμαστε λίγες εκατοντάδες μέτρα μακριά από το διάδρομο του αεροδρομίου, και πάνω σε ένα εξαιρετικά βρώμικο τμήμα της κοίτης του ποταμού. Όμως πνευματικά, το μέρος είναι ισχυρότατο. Ο Σίβα στην υπόλοιπη χώρα γιορτάζεται με τη μορφή του καταστροφικού Bhairab, εδώ όμως τον συναντάμε με μια άλλη του μορφή, ως τον Pashupati, τον προστάτη των ζώων.
Οι πιστοί που θέλουν για κάποιο λόγο να προσευχηθούν σ’ αυτή τη μορφή του Σίβα, έρχονται εδώ από όλο τον Ινδουιστικό κόσμο. Ακόμα και οι βασιλείς ερχόταν εδώ να πάρουν την ευχή του ναού, πριν ξεκινήσουν για κάποιο σημαντικό ταξίδι. Στην κάστα των ανέγγιχτων, όμως, για πρώτη φορά επιτράπηκε η είσοδος στο χώρο το 2001. Ο κύριος ναός είναι απολύτως off-limits για μη Ινδουιστές.
Και δεν είναι και καθόλου λίγοι αυτοί που επιλέγουν να αποτεφρωθούν, όταν πια φύγουν από το σώμα στο οποίο κατοικούν, δίπλα στο άγιο ποτάμι. Το μέρος έχει την αντίστοιχη ιερότητα με το Βαράνασι στην Ινδία, και τα σκαλιά δίπλα στο ποτάμι (Ghats) φιλοξενούν ένα σημαντικό αριθμό από θέσεις για καύσεις νεκρών. Το θέαμα είναι φυσικά μακάβριο, αν είστε σίγουροι πως θέλετε να εκτεθείτε σ’ αυτό, πατήστε το κουμπί. Κι αν σήμερα είναι μακάβριο μία φορά, σκεφθείτε τι γινότανε στο σημείο αυτό μετά το σεισμό το 2015.


Κάποιες φωτιές καίνε ήδη όταν φτάσαμε.



Τα σώματα τυλίγονται σε σεντόνια, βρέχονται με νερό από το ποτάμι, και τοποθετούνται πάνω σε ένα σωρό από ξύλα, με τους υπαλλήλους του ναού να τα εκτελούν αυτά με άψογο επαγγελματισμό.
Στην απέναντι πλευρά, όπου βρισκόμαστε εμείς, δεν υπάρχει τέτοια δράση σήμερα. Μόνο τουρίστες και λιγοστοί πιστοί, στους βοηθητικούς χώρους του συμπλέγματος.




Δυο πεζογέφυρες περνάνε απέναντι, στην πλευρά του ναού και των καύσεων.


Στην απέναντι πλευρά του ποταμού, ο μικρός ναός αυτός έχει μια ακόμα πιο μακάβρια ιστορία: Κάποτε εκεί γινόντουσαν ανθρωποθυσίες, στα πλαίσια του ετήσιου φεστιβάλ Maha Shivaratri (Πηγή: Lonely Planet, με επιφύλαξη καθώς δεν κατάφερα να το επιβεβαιώσω από πουθενά).


Στα σκαλιά αυτά μπροστά στον κύριο ναό, δεν γίνονται αποτεφρώσεις κοινών θνητών. Οι θέσεις είναι δεσμευμένες μόνο για μέλη της Βασιλικής οικογένειας. Οι κοινοί θνητοί στο μέρος αυτό έρχονται μόνο για προετοιμασία, πλύσιμο κλπ. Το 2001, όταν σε ένα βράδυ σφαγιάστηκαν 10 μέλη της βασιλικής οικογένειας, τα ghats εδώ δούλεψαν ασυνήθιστα πολύ.

Επιστρέψαμε στα σκαλιά των κοινών θνητών, όπου ένα συνεργείο ετοιμάζει μια ακόμα κηδεία, ενώ παράλληλα σκουπίζουν τα αποκαΐδια από δυο άλλες προς το ποτάμι.












Last edited: