taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 61: Durbar again
Επιστρέψαμε και πάλι στη Durbar Square, καθώς την προηγούμενη μέρα είχαμε αφήσει εκκρεμότητες στη δυτική της πλευρά.







Εδώ έχουμε ένα μικρό σύμπλεγμα ναών, το Char Dham, που κτίστηκαν για το προσκύνημα των πιστών που δε μπορούσαν να κάνουν το ταξίδι ως το μεγάλο σύμπλεγμα Char Dam στο Uttaranchal της Ινδίας. Από τους τέσσερις ναούς, οι τρείς επιβίωσαν από το σεισμό του 2015. Ο διώροφος Gopi Nath είναι αφιερωμένος στο Vishnu, και γι αυτό δίπλα στην είσοδό του υπάρχει το άγαλμα της φτερωτής θεότητας Garuda.


Υπάρχει κι ένα σχολείο εδώ, αλλά το αξιοθέατο δεν είναι αυτό. Τα αγάλματα στην είσοδο, είναι της τρομακτικής θεότητας Bhairab και της συζύγου του Ugrachandi, και θεωρούνται αριστουργήματα, τόσο που λέγεται ότι κόψανε μετά τα χέρια του γλύπτη που τα έφτιαξε για να μη μπορέσει να φτιάξει κι άλλα τέτοια αριστουργήματα.

Βγήκαμε για λίγο από την πλατεία, για να δούμε το ναό με τους ερωτικούς ελέφαντες, όπου τα δοκάρια του έχουν κι εδώ ερωτικές σκηνές, με τη διαφορά ότι εδώ δρα το ζωικό βασίλειο κι όχι οι άνθρωποι.

Υπάρχουν κι άλλοι ναοί εδώ, αλλά δε σώζονται πια και πολλά.




Είχαμε λίγο χρόνο στη διάθεσή μας, οπότε επιστρέψαμε για μια τελευταία φορά στην πλατεία Taumadhi για να δούμε λίγο καλύτερα το ναό Nyatapola:




Η είσοδος στο ναό γίνεται από μια σκάλα, που προστατεύεται στα πλάγια της από τους προστάτες του ναού: Τους παλαιστές Jayamel και Phattu, ελέφαντες, λιοντάρια, αετούς και δυό θεές. Κάθε επίπεδο λέγεται πως έχει προστάτες δέκα φορές πιο ισχυρούς από το αμέσως παρακάτω.








Και πάλι πίσω στη Durbar Square, όπου βρήκαμε ένα καφέ με εσπρέσο, έτσι για να κανονίσουμε τους λογαριασμούς μας πριν χωριστούμε ως παρέα. Είχε και μπαλκόνι, οπότε είχαμε και μια κάποια θέα.







Αποχαιρετήσαμε τον Α., και πήραμε με τον @kalspiros το δρόμο της επιστροφής μας στο ξενοδοχείο.




Επιστρέψαμε και πάλι στη Durbar Square, καθώς την προηγούμενη μέρα είχαμε αφήσει εκκρεμότητες στη δυτική της πλευρά.







Εδώ έχουμε ένα μικρό σύμπλεγμα ναών, το Char Dham, που κτίστηκαν για το προσκύνημα των πιστών που δε μπορούσαν να κάνουν το ταξίδι ως το μεγάλο σύμπλεγμα Char Dam στο Uttaranchal της Ινδίας. Από τους τέσσερις ναούς, οι τρείς επιβίωσαν από το σεισμό του 2015. Ο διώροφος Gopi Nath είναι αφιερωμένος στο Vishnu, και γι αυτό δίπλα στην είσοδό του υπάρχει το άγαλμα της φτερωτής θεότητας Garuda.


Υπάρχει κι ένα σχολείο εδώ, αλλά το αξιοθέατο δεν είναι αυτό. Τα αγάλματα στην είσοδο, είναι της τρομακτικής θεότητας Bhairab και της συζύγου του Ugrachandi, και θεωρούνται αριστουργήματα, τόσο που λέγεται ότι κόψανε μετά τα χέρια του γλύπτη που τα έφτιαξε για να μη μπορέσει να φτιάξει κι άλλα τέτοια αριστουργήματα.

Βγήκαμε για λίγο από την πλατεία, για να δούμε το ναό με τους ερωτικούς ελέφαντες, όπου τα δοκάρια του έχουν κι εδώ ερωτικές σκηνές, με τη διαφορά ότι εδώ δρα το ζωικό βασίλειο κι όχι οι άνθρωποι.

Υπάρχουν κι άλλοι ναοί εδώ, αλλά δε σώζονται πια και πολλά.




Είχαμε λίγο χρόνο στη διάθεσή μας, οπότε επιστρέψαμε για μια τελευταία φορά στην πλατεία Taumadhi για να δούμε λίγο καλύτερα το ναό Nyatapola:




Η είσοδος στο ναό γίνεται από μια σκάλα, που προστατεύεται στα πλάγια της από τους προστάτες του ναού: Τους παλαιστές Jayamel και Phattu, ελέφαντες, λιοντάρια, αετούς και δυό θεές. Κάθε επίπεδο λέγεται πως έχει προστάτες δέκα φορές πιο ισχυρούς από το αμέσως παρακάτω.








Και πάλι πίσω στη Durbar Square, όπου βρήκαμε ένα καφέ με εσπρέσο, έτσι για να κανονίσουμε τους λογαριασμούς μας πριν χωριστούμε ως παρέα. Είχε και μπαλκόνι, οπότε είχαμε και μια κάποια θέα.







Αποχαιρετήσαμε τον Α., και πήραμε με τον @kalspiros το δρόμο της επιστροφής μας στο ξενοδοχείο.




Last edited: