taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προγραμματισμός
- Μετάβαση
- Βουδισμός
- Νεπάλ
- Το σύγχρονο Νεπάλ
- Κατμαντού, πρώτες εικόνες
- Βόρεια παλιά πόλη
- Κέντρο παλιάς πόλης
- Πλατεία Durbar
- Πλατεία Durbar ΙΙ
- Νότια παλιά Πόλη
- Tegu
- Boudhha
- Ταξίδι για το Μπουτάν
- Μπουτάν – Αρχαία Ιστορία
- Μπουτάν - Η νέα εποχή
- Το Μπουτάν και οι Βρετανοί
- Το Βασίλειο του Μπουτάν
- Σύγχρονο Μπουτάν
- Η οικονομία και οι σχέσεις με την Κίνα
- Πρώτες εικόνες
- Dzong
- Τοξοβολία
- Αγορές
- Βόλτες στο Thimphu
- Κι άλλες βόλτες
- Λίγο ακόμα Thimphu
- Dochula
- Ο Divine Madman
- Ο Ναός του Divine Madman
- Η παλιά πρωτεύουσα
- Μέσα στο Dzong
- Η κοιλάδα
- Ο δρόμος για το Paro
- Paro
- Μουσεία στο Paro
- Πέριξ της πόλης
- Ξενοδοχείο
- Ανάβαση στη Φωλιά του Τίγρη
- Κάθοδος
- Paro II
- Επιστροφή στο Kathmandu
- Patan (βόρεια)
- Patan (συνέχεια)
- Patan Durbar
- Patan (νότια)
- Υπόλοιπα Patan
- Εμπορικό Κατμαντού
- Pashupatinath
- Pashupatinath (συνέχεια)
- Boudhha
- Bhaktapur
- Bhaktapur Durbar
- Bhaktapur Durbar (συνέχεια)
- Bisket Jatra
- Πρωινή βόλτα
- Πρωϊνή βόλτα (συνέχεια)
- Tachupal
- Κέντρο Bhaktapur
- Durbar again
- Αεροπλάνα
- Στο δρόμο για το Θιβέτ
- Το Θιβέτ
- Η εποχή των Δαλάι Λάμα
- Κινεζική κατοχή και ανεξαρτησία
- Κομμουνισμός
- Παραλογισμοί
- Σύγχρονη εποχή
- Πρώτες βόλτες στη Λάσα
- Kora
- Drepung
- Drepung (συνέχεια)
- Sera
- Κέντρο
- Γειτονιές
- Βραδινές εξορμήσεις
- Ποτάλα
- Yaowangshan
- Κέντρο
- Μπροστά από την Potala
- Χιλιόμετρα
- Λίμνες
- Διαβάσεις
- Gyangze
- Shigatse
- Προς το Everest
- Εθνικός δρυμός
- Everest
- Διανυκτέρευση
- Ο δρόμος για την έξοδο
- Λίμνες και βουνά
- Ο ορεινός δρόμος για το Κεντρικό Νεπάλ
- Ο πεδινός δρόμος για το Κατμαντού
- Swayambhunath
- Τελευταίες βόλτες
- Επιστροφή στη βάση
- Οικονομικός απολογισμός
- Μετά το ταξίδι
Κεφάλαιο 79: Yaowangshan.
Κι αν η Potala ήταν κάποτε μέρος για βασιλιάδες, το επόμενο αξιοθέατο, στην άλλη πλευρά του ακριβώς απέναντι λόφου Chackpori, ήταν το ακριβώς αντίθετο: Για τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Γιατί, αν οι Δαλάι Λάμα έχουν ταφεί μέσα στην Ποτάλα και δέχονται το «προσκύνημα» 2800 ανθρώπων καθημερινά, ο τόπος μνήμης για τους απλούς ανθρώπους που «κηδεύτηκαν» με τους παραδοσιακούς τρόπους, είναι το Yaowangshan (που το Lonely Planet το αναφέρει ως highlight, αλλά με λάθος όνομα…).
Πήγαμε, παρκάραμε και κατεβήκαμε. Μας υποδέχθηκε ένας τεράστιος τροχός προσευχής, δίπλα στην είσοδο προς τον κυρίως χώρο. Τον γυρίσαμε δεξιόστροφα, και περάσαμε μέσα.

Εδώ, η πλευρά ενός βράχου κοσμείται από χιλιάδες Βούδες, που είναι αφιερώματα από τις θρηνούσες οικογένειες για να έχει καλή μετενσάρκωση ο δικός τους άνθρωπος.
Μπροστά της, άνθρωποι προσεύχονται συνεχώς:

Δίπλα, σε μια μικρή κατάμαυρη από τον καπνό αίθουσα, χιλιάδες κεράκια είναι αναμένα:

Πιο πέρα, ακολουθεί ένας λόφος. Κάθε πρωί, από πριν χαράξει ακόμα, τοπικοί καλλιτέχνες έρχονται εδώ και ζωγραφίζουν ή/και χαράσσουν κάποιο θρησκευτικό σχέδιο σε ένα κομμάτι πέτρα, κατά παραγγελία συνήθως κάποιου τεθλιμμένου συγγενή. Στη συνέχεια τοποθετούν την πέτρα στο πλάι του βράχου (κάποτε ζωγράφιζαν και τον ίδιο το βράχο, αλλά ο χώρος τους τελείωσε γρήγορα). Μια κατασκευή σε σχήμα πυραμίδας, τους επιτρέπει να έχουν πλέον μεγαλύτερη επιφάνεια για να τοποθετήσουν τις ζωγραφισμένες πέτρες.


















Η κορυφή του ίδιου λόφου στεγάζει μια τεράστια κεραία τηλεόρασης, και είναι και το σημείο με την καλύτερη θέα προς την Potala, αλλά χρόνος (ίσως και διάθεση) για σκαρφάλωμα ως εκεί πάνω δεν υπάρχει.
Επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο, και πήγαμε για μεσημεριανό. Στο αυτοκίνητο, εγώ διατεινόμουν ρυθμικά «No more momos. No more momos». Τελικά καταλήξαμε στο ίδιο εστιατόριο με την προηγούμενη μέρα, και εγώ τελικά παράγγειλα momos, καθώς η αποφυγή του ρυζιού ανέβηκε σε υψηλότερη προτεραιότητα. Η ευκαιρία για το πιο επιτυχημένη αττάκα του ταξιδιού «Ε, καλά, μπορεί να το έλεγα το no more momos. Είμαι μάλλον σαν τον Τσίπρα κι εγώ».

Κι αν η Potala ήταν κάποτε μέρος για βασιλιάδες, το επόμενο αξιοθέατο, στην άλλη πλευρά του ακριβώς απέναντι λόφου Chackpori, ήταν το ακριβώς αντίθετο: Για τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Γιατί, αν οι Δαλάι Λάμα έχουν ταφεί μέσα στην Ποτάλα και δέχονται το «προσκύνημα» 2800 ανθρώπων καθημερινά, ο τόπος μνήμης για τους απλούς ανθρώπους που «κηδεύτηκαν» με τους παραδοσιακούς τρόπους, είναι το Yaowangshan (που το Lonely Planet το αναφέρει ως highlight, αλλά με λάθος όνομα…).
Πήγαμε, παρκάραμε και κατεβήκαμε. Μας υποδέχθηκε ένας τεράστιος τροχός προσευχής, δίπλα στην είσοδο προς τον κυρίως χώρο. Τον γυρίσαμε δεξιόστροφα, και περάσαμε μέσα.

Εδώ, η πλευρά ενός βράχου κοσμείται από χιλιάδες Βούδες, που είναι αφιερώματα από τις θρηνούσες οικογένειες για να έχει καλή μετενσάρκωση ο δικός τους άνθρωπος.
Μπροστά της, άνθρωποι προσεύχονται συνεχώς:


Πιο πέρα, ακολουθεί ένας λόφος. Κάθε πρωί, από πριν χαράξει ακόμα, τοπικοί καλλιτέχνες έρχονται εδώ και ζωγραφίζουν ή/και χαράσσουν κάποιο θρησκευτικό σχέδιο σε ένα κομμάτι πέτρα, κατά παραγγελία συνήθως κάποιου τεθλιμμένου συγγενή. Στη συνέχεια τοποθετούν την πέτρα στο πλάι του βράχου (κάποτε ζωγράφιζαν και τον ίδιο το βράχο, αλλά ο χώρος τους τελείωσε γρήγορα). Μια κατασκευή σε σχήμα πυραμίδας, τους επιτρέπει να έχουν πλέον μεγαλύτερη επιφάνεια για να τοποθετήσουν τις ζωγραφισμένες πέτρες.


















Η κορυφή του ίδιου λόφου στεγάζει μια τεράστια κεραία τηλεόρασης, και είναι και το σημείο με την καλύτερη θέα προς την Potala, αλλά χρόνος (ίσως και διάθεση) για σκαρφάλωμα ως εκεί πάνω δεν υπάρχει.
Επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο, και πήγαμε για μεσημεριανό. Στο αυτοκίνητο, εγώ διατεινόμουν ρυθμικά «No more momos. No more momos». Τελικά καταλήξαμε στο ίδιο εστιατόριο με την προηγούμενη μέρα, και εγώ τελικά παράγγειλα momos, καθώς η αποφυγή του ρυζιού ανέβηκε σε υψηλότερη προτεραιότητα. Η ευκαιρία για το πιο επιτυχημένη αττάκα του ταξιδιού «Ε, καλά, μπορεί να το έλεγα το no more momos. Είμαι μάλλον σαν τον Τσίπρα κι εγώ».

Last edited: